Clomittaret vuonna 2011!

kaktuspiikki - Tätipahoittelut! Hyvä kirjoitus, samoja ajatuksia täällä.

Riinali - Onks tätiä näkyny? Onks tuntemuksia tai testiaikeita? :whistle:

ON: Kp17 jo eikä ovisplussaa... Kai mä perjantaihin asti tikutan ja jos vaan negaa on niin otan sit terot kehiin. Tylsää kun tää nyt venyy vaan eikä mitään tapahdu! Ens kierto on kokonaan lääkkeetön kun pitää ne verikokeet mennä otattaan. Blaah!
 
Viimeksi muokattu:
Kiva että löytyi tällainen keskustelu. Olin itse eilen clomien seurantaultrassa. Söin clomeja kp:t 5-9 ja ultra oli kp 13. Oikeassa oli 14mm munasolu ja limis oli noin 5mm. Kuinka iso munasolun tulee olla hedelmöittyäkseen? Gyne meinasi että ovulaatio tapahtuisi lauantaina, jos tapahtuu.. Ollaan kans vuosi yritetty...ja aina sitä toivoo ja toivoo enemmän ja enemmän :/ Toivottavasti tuo munasolu ehtisi kasvaa tarpeeksi. Itsella monirakkulaiset munasarjat ja en ovuloi, niin määräsivät clomit. Tsemppiä myös muille!!! Kuinka pitkiä teidän clomi kierrot ovat olleet?
 
Kiitos kaikille lämpimästä vastaanotosta tähän ketjuun <3
Katie85 kyllä mun iän voi lisätä listaan, olen 28v.
Lääkärissä käyty eilen. Munarakkuloita kasvaa noin 60 tällä hetkellä, että ovat kyllä tosi monirakkulaiset noi mun munasarjat :(
No eilen oli vasta KP6 joten ei voi vielä mitään sanoa. Torstaina uusikäynti ja seurantaultra. Sitten tietää taas vähän lisää. Mulla on 7kk aikana saatu 3 hyvää ovulaatiota aikaiseksi mutta ei vaan ole tärpänny vaikka siittiötkin tosi hyviä. Niin päädyttiin nyt siihenettä koitetaan inssiä vaikka ei siitä kai suuremmin ole apua meidän tilanteessa!? (olen ymmärtänyt että inssiä käytetään yleensä jos siittiöt ovat huonompilaatuisia?). Mutta ihan hyvillä mielin lähdemme sitä kokeilemaan ainakin kerran ennen IVF hoitoa.
Tänään KP7.
 
Viimeksi muokattu:
Katie85: Tätiä ei oo näkyny eikä mitään tuntemuksia : / Olin muutaman päivän reissussa, eikä ollut mahdollista testata, mut huomenna teen testin ja tuun kertomaan sit uutisia ;)

Miuzki: Tervetuloa sullekin! :wave:
 
Viimeksi muokattu:
Töitä, töitä, töitä. En oo kerenny käymään palstalla. Taitaa hormoonit toimia ku yks päivä mietin miten kanit lisääntyy ;) :D :D..... Mut kuitenkin tsempit ja onnittelut plussainneille. Kahotaan mihin tää kierto kääntyy. Pitää saada gyne kiinni ku ens kierrosta pitäis aloittaa 2 tabl. Ja on lääkkeet 1 tabl/päivä.

Mut palataan jossain käänteessä ku kerkee <3
 
Viimeksi muokattu:




lauantai 29.10.2011



nimim.......kp....ikä...yritys alkuun...lapsi...clomit...dpo


Juudith.........kp15......25v......06/10......1.lapsi.....välikierto

vauvaton......kp10......28v......11/08......1.lapsi.....4.clom

kaktuspiikki...kp5......28v......01/10......2.lapsi.....2.clom

Katie85.........kp21......26v......06/10......1.lapsi......4.clom

magda..........kp9.......24v.......06/10......2.lapsi.....välikierto

Päivi1980.....kp20.......30v.......06/10......4.lapsi......3.clom

Riinali..........kp41......32v.......11/10......3.lapsi......1.clom

RäsyNukke....kp11......28v.........01/10......2.lapsi......5.clom

AnnaE..........kp2........26v.......10/10......2.lapsi......3.clom

Aniit.............kp??......26v.......09/10......2.lapsi......1.clom







:heart: :heart: Plussanneet :heart: :heart:

Vauva haaveissa.....25v.....02/11.....1.lapsi.....2.clom.....+15.10.+



 
Viimeksi muokattu:
RäsyNukke - Onko sulla tietoa vielä millä sun muniksia kasvatellaan inssiä varten? Ku mä oon ymmärtäny et se voi olla aika vaikeeta PCO:n yhteydessä ainakin piikitysten kanssa ku hyperi-riski on iso kun folleja on paljon?

Riinalin testitulosta odotellessa... :whistle:

Päivi1980 - Ootko tikuttanu ovista tässä kierrossa?

ON: Mulla meni hermo ja alotin terot tänään kp18. Tuskin ovuloisin kuitenkaan tässä kierrossa ja pääsee sit niihin verikokeisiin ja saa tätä asiaa eteenpäin.
 
Katie; En oo ku jätin testit tilaamatta. Viime kierrossa ku ei testiin tullu kunnon viivaa ollenkaan...Kai tuo ovis tapahtuu ilman tikkuakin :LOL:

Muutenkin tuntuu et viime kierrossa ei ollu oikeastaan mitään oireita. Tässä kierrossa taas on sit vaik kuinka paljon :)
 
Lisäilisittekös minutkin listalle. elikkä kp 32, yritystä 10/10 alkaen, 2. clomit+terot kierto menossa ja 2.lapsi toiveissa. ainiin... ja 26vuotias olen

Olen vähän ihmeissäni, kun ei menkkoja kuulu, vaikka juuri äsken testasin negan. Oviksen oletin olleen 10.10. limojen perusteella, tässä kierrossa en tikuttanut ovista ollenkaan, koska tiesin annostuksen (2/päivä) olevan riittävä, sillä edellisessä kierrossa tärppäsi samalla annoksella, mutta se oli kemiallinen raskaus ja päättyi muutaman päivän päästä. Jatkoin clomeja normaalisti, laskien ensimmäisen vuotopäivän olevan kp1, kuten normaaleissa kuukautisissa. Nyt on siis kp32 ja dpo17(?)... Onkohan nyt sitten niin etten kuitenkaan ole tässä kierrossa ovuloinut ja terojen annostus on liian pieni saamaan aikaan kuukautiset, viimeisestä terolutista aikaa on nyt 4 päivää. En oikein tiedä mitä tässä nyt pitäisi ajatella, pettymys negasta oli suuri, kun olin jo melkein varma että on tärpännyt kun ei tätiä kuulu, mutta nyt sitten selkeä nega pudotti minut takaisn maan pinnalle. :(
 
Viimeksi muokattu:
Hei, vihdoinkin mä pääsen tänne kirjottelemaan! :) Elokuussa hiukan jotain täällä kirjotin kun yritin kovasti saada gyneltä clomeja. Meillä siis taustalla reilun vuoden yrittäminen. Mulla on ennestään yksi lapsi ja nyt olis toiveissa yhteinen. Mies on tutkittu ja oli ok tulokset. Mulla on epäilty PCO:ta ja syönkin nyt metuja. Ylipainoo on runsaasti. Lapsensaanti on ollut vaikeaa ja tuo pieni lapseni onkin ihan yllärivauva ollut. :) Elokuussa siis lääkäri oli vielä sitä mieltä että ei kirjota clomeja mutta nyt yhtäkkiä suostuikin kun puhelimessa asiasta puhuin hänelle. Nyt tarvii vaan ensin menkat käynnistellä teroilla. Parissa viime kierrossa olen ovista tikuttanu ilman selkeetä plussaa, haamuja vaan. Äh, mitähän vielä. Tänään tuntuu olevan yltiöpositiivinen päivä ja huomenna voikin olla jo ihan eri ääni kellossa.
 
Katie85: Syön teroja 1tbl 10 päivän ajan... Silloin kun clomeja aloittelin, ei kuukautisia kuulunut pariin viikkoon teroista huolimatta, joten mulla se voi kestää. Harmittaa vaan kovasti, kun mies on reissuhommissa ja on kotona vaan joka toinen viikko, nyt nämä kaksi clomikiertoa on mennyt niin onnekkaasti että ovis (tai oletettu ovis) on ollut juuri miehen vapaaviikoilla, mutta nyt jos kierto venyy taas monta päivää, niin voi olla että ovispäivät sattuu juurikin työvahdin ajalle. :( Voiskohan joku jatkaa Tommy Tabermanin jalanjäljillä eduskunnassa ja tehdä aloitetta niistä "rakkausloma" -päivistä, jolloin voisi työssäkäyvät ihmiset tehdä valtiolle lisää tulevia veronmaksajia. :D

Onko teillä tietoa millä perusteella joillekin määrätään clomit kp 3-7 ja toisille taas kp 5-9? Jos näillä päivillä "kikkailemalla" voisin siirtää ovista muutamalla päivällä, silloin kun se on niin pienestä kiinni että onko mies kotona vai ei kun h-hetki koittaa...
 
Eilen oli taas ultra, eikä kyllä ollu oikeestaan mitään tapahtunut :(
Syön nyt sit taas 3pv clomeja 2tabl/pv. eli vielä huomenna ja maanantaina taas ultraan.
On kyllä niin outoa että joka kierto on ihan erilainen. Eka clomi kierto oli 1tabl/pv 5 päivän ajan. Ei mitään hyötyä. Tokassa kierrossa söin 2tabl/pv 5 päivän ajan. Tuli hieno ovis mutta clomit ohensi niin paljon limakalvoa ettei ollumahdollista tulla raskaaksi. Kolmas kierto 2tabl/pv 3 päivän ajan (jottei limakalvo ohene) -ja ei mitään. Siinä kierrossa pistin sitten viitenä päivänä puregonia(?) ja ovulaatio tapahtui ja limakalvo oli hyvä. Neljäs kierto samanlailla ku 3 kierto mutta ei tarvinnu pistää kun ovulaatio tuli hienosti. Ja nyt siis tää 5 kierto, eikä mitään oo tapahtunu.
Mulle siis täytyy tehdä näitä seurantaultria joka kierrossa ja paljon. Ihmettelen kun joillekin ei tehdä ollenkaan.
Ja ennen clomeja söin muutaman kierron arimidexiä mutta niistä ei MITÄÄN hyötyä ollu vaikka söin 4tabl/pv 7 päivän ajan. Jotenki noi lääkkeet ei vaan pure :(

Katie85 Kyllä mulla noita muniksia kasvatellaan pistoksilla mutta pitää olla erityisen tarkka ja aloittaa todella pienillä annoksilla. Ja yleensä kierron alussa ei voi alottaa pistoksia tai sit voi tulla se hyperi. Sit kun on saatu tietty määrä muniksia jotka erottuu edukseen muista niin voi niitä piikkejä pistellä. Tossa 3 clomikerrossa oli tarkotus tehdä IVF mutta kävikin niin hyvin että tuli vaan se yksi munis ni mentiin sit niin. Tähän kiertoon nyt siis inseminaatio ja jos ei tuota tulosta niin sit kyllä IVF. Tätä mieltä on lääkärikin.
Maanantaita odotellessa...

Ohentaako muilla clomit limakalvoa?
 
Viimeksi muokattu:
RäsyNukke - Onpa sulla ollu paljon ultria! Mulla ohensi clomit kans limakalvoo niin et 4. c-kierrossa limis oli vaan jotain 3-4mm :( Tylsä kuulla et sulla ei Arimidex tehonnu, se on mun seuraava lääke... Se ei siis kasvattanut sulla yhtään follia? Oliks sulla mitään sivuvaikutuksia siitä?
 
Tänään alkoi sitten kp1... Ja huomenna apteekkiin hakemaan uusi satsi clomeja että saadaan kolmas clomikierto käyntiin. Onneksi sentään alkoi tänään, niin on edes pienen pieni mahdollisuus että jokunen siittiö säilyisi hengissä ovikseen asti, kun mies ehtii lähteä töihin ennen kuin ovis tulee.
 
Kiitos RäsyNukke!

AnnaE ja Aniit: Tervetuloa joukkoon! =)

ON: Ei mitään uutta. Yritin soittaa gynelle, mut gyne lomalla ja sain soittoajan vasta 7.11. Jos siihen mennes kuukautisia ei ala ni kai ne sit käynnistetään taas Primolutilla. : /
 
AnnaE: Kysyit täs muutama päivä sit, et millä perusteella joillekin määrätään clomit kp 3-7 ja toisille kp 5-9. Minulle selitettiin asia niin:
"Molempia versioita klomifeenin käytössä käytetään eikä ne juurikaan eroa toisistaan. Lähinnä tuohon ajankohtaa vaikuttaa sinun kiertosi pituus ja epäsäännöllisessä kierrossahan se heittelee kovastikin."
Eli kun kierto on lyhyt tai normaali, ni silloin kp3-7 ja kun kierto on pitkä, sit kp5-9.
 
Viimeksi muokattu:
nyt ollaan pohjalla... en alottanu clomeja enää,luovutin siis yhen clomikierron jälkeen.: / en vaan jaksanu enää tätä pettymystä pettymykseen kierrettä. olo on itkunen ja väsyny,taidan olla jotenkin masentunu. en ymmärrä miks tein sen päätöksen vaikka lasta on toivottu monta vuotta niin paljon. ja edelleen toivotaan. jotenkin vaan tuntu että nyt on pakko vetää henkee ja ottaa etäisyyttä tähän koko touhuun. en oo vielä lääkärille soittanu,pitäs varmaan. vai tarviiko? joudutaanko taas aloittamaan alusta kun jaksan taas tähän rumbaan ryhtyä? tällä hetkellä tuntuu että kierron tai pari vois olla ilman,ilman niitä pahoinvointeja ja itkuparkukiukku kohtauksia ja negatiivisiä testejä. onko etes järkee lopettaa nyt vai oisko pitäny jatkaa? tai no turhaa kai sitä enää miettii kun eilen ois pitäny alottaa..pidätte varmaan ihan luuserina kun nyt (jo) luovutin tai en luovuttanu,halusin vaan paussin tähän kaikkeen...
jään tänne taustailee,jos ja kun palaan taas. ehkä ennemminkin kun luulen..
:'(
 

Yhteistyössä