Clomittaret vuonna 2011!

mymosa: Kiitos onnitteluista! :) Mites pitkällä sulla jo on ja monesko clomikierto tuotti tulosta? Muistan sun nimimerkin, ku kävin sillo jo enne omien clomien alottamista lueskelemassa ain sillo tällö tääl, mut muuten en kyl muista sillosten ketjulaisten juttuja. :)

magda: Pahottelut negasta. :hug: Hienoa, et osaat kuitenkii ottaa tän noi hyvi. Voihan se olla, et ku saat uudessa työpaikassa muuta mietittävää eikä vaan nää vauvajutut pyöri mielessä, ni tapahtuukii ihme raskautumine ihan luomusti. :) Never know! :p

Riinali: No toivotaan, et ois ovis tullu! Ja jos ei nyt tärppää, ni ehkä sit seuraavassa saa sen oviksenkii bongattua ja ajoteltua pupuilutkii sit paremmi. :)
 
mymosa
vauva haaveissa, meillähän tilanne oli se, että 18kk yritettiin tuloksetta. Ilman minkäänlaista ovulaatiota. Näin gyne epäili. Kerkesin yhden kierron syödä clomeja, kun jo tärppäs :) se oli aika ihme, kun epäiltiin et toimivatko mulla.
Nyt mennään rv 12+1 ja alkaa ihanat muljahtelut tuntua.
 
:attn: Neuvokaahan oi kokeneemmat kanssasisaret... Aloiten nyt clomit kp 5-9, mutta jouduin varaamaan seurantaultran kp 10, koska lääkärille ei muuten pääse (viikonloppu). Onko tuo kp 10 liian aikaisin, vai täytyisiköhän clomit ottaa jo kp 3-7???
 
mymosa
Mirkku, mikä päivä tuo kp10 on? mullahan sattui niin, että kp12, jolloin ois pitänyt ultrata oli lauantai. Perjantaisin ei ole gyne paikalla, joten soitin varatakseni ajan kp10. Gyne sanoi ton olevan liian aikaisin ja että mielummin sitten viikonlopun jälkeen kp14 ultrataan. Söin siis clomit 3-7 kp.

Joten en menis noin aikaisin kuin kp10.
 




tiistai 25.10.2011



nimim.......kp....ikä...yritys alkuun...lapsi...clomit...dpo


Juudith.........kp11......25v......06/10......1.lapsi.....välikierto

vauvaton......kp6.......28v......11/08......1.lapsi.....4.clom

kaktuspiikki...kp1......28v......01/10......2.lapsi.....2.clom

Katie85.........kp17......26v......06/10......1.lapsi......4.clom

magda.........kp5.......24v.......06/10......2.lapsi.....välikierto

Päivi1980.....kp16.......30v.......06/10......4.lapsi......3.clom

Riinali..........kp37......32v.......11/10......3.lapsi......1.clom

RäsyNukke....kp7.......??.........01/10......2.lapsi......5.clom







:heart: :heart: Plussanneet :heart: :heart:

Vauva haaveissa.....25v.....02/11.....1.lapsi.....2.clom.....+15.10.+



 
Viimeksi muokattu:
mymosa: Hienoa, et clomit toi teillekin avun ja viel noin nopeesti! :) Mä en ihan hirveesti aluks luottanu niihi, ku jotenkin tuntu, et en tiiä kauheen montaa, joka ois niillä plussannu, mut nyt on ajatukset kääntyny kyl oman hyvän kokemuksen kautta ihan päälaelleen. :) Toki eihän ne kaikilla toimi, mut itellä ainakin natsas tällä kertaa hyvin. Onnellista odotusaikaa sulle ja toivottavasti kaikki sujuu loppuun asti hyvin. Sun kuvan perusteella ihana masu sulla ainakin jo on! =)

mirkku76: Kyl mustakin tuntuu aika aikaselta päivältä käyä seurantaultrassa. Mulla oli ekas kierrossa kp13 ja täs tokassa plussakierrossa kp14. Ja söin kanssa noita clomeja kp5-9. Ite en kyl suosittele muuttamaa noita clomien ottamispäiviä jos lääkäri on määränny kp5-9.

kaktuspiikki: Pahottelut negasta! :hug:
 
mirkku76:Aloita clomit niin kun lääkäri on määränyt ja odota sen ultran kans viikolopun yli.
kaktuspiikki:Pahottelut... :hug:
Katie85: Miten sulla?

ON: Ei mitään uutta. Tätiä ei oo näkyny viel, mut ei mitään oireitakaan :) Kauheasti haluais testata, mut yritän sinnittellä maanantain asti :p
 
Täällä näyttää siltä ettei hyvältä näytä : / Mulla toi seurantaultra on aina ollut kp10-12 eikä mulle oo koskaan puhuttu et olis liian aikaisin. Mut joo, limakalvo oli vaan 4,2mm eli clomeja en saa enää syödä :( Annos mulla on ollu vaan 1tabl, mut sekin on tehny tuon limakalvolle joten se siitä. Oli siellä yks isompi folli, joten ovista saan testata tässä kierrossa jos haluan, mutta ilmeisesti tolla limakalvolla kiinnittyminen on vähintäänkin epätodennäköistä. Seuraavaksi otetaan sitten miehestä simpat ja musta lisää verikokeita (mm. paastoinsuliini) ja katotaan et olisko metformiinista mulle hyötyä. Edelleen tarkoitus kuitenkin ovulaationinduktiolla mennä, mut lääkkeeksi tulee ilmeisesti Arimidex, jonka pitäis olla vähän tehokkaampi kuin Clomifen eikä haitata tota limistä. Rankemmista hoidoista ei ollu vielä puhetta, gyne on kaiketi aika optimistinen sen meidän luomuplussan takia. Yritin kattella, mut en oikeen löytäy pinoo itselleni, kun tällä palstalla on vaan noita inseminaatio/ivf-pinoja, mut enhän mä tännekään oikein enää kuulu : / Että semmosta. Masentaa aika paljon. Ei tästä tuu ikinä mitään :'(
 
Katie85: Älä tuon limakalvon takia ainakaan toivoa menetä! Mulla oli limakalvo kp14 seurannassa vaan 4mm ja silti tuli plussa! :) Ja mun lääkäri sano, et se tietää sellasiakii tapauksia, et 2mm limikseen on kiinnittyny. Niin ja sitä se lääkäri kans puhu, et jos se munarakkula jatkaa siitä edelleen kasvuaan, ni limakalvon pitäis paksuuntua kans sitä mukaa. En oo koskaan tiennykää tollasesta Arimidexistä. Sehän kuulostaa hyvältä jos se ei edes niin pahasti vaikuta limakalvoon! :) Täytyypä googletella huvikseen tuost lisää tietoa. Mul on nimittäi kans aina ollu ongelmana tuo liian ohut limakalvo ja jos tää 2tabl/vrk annostus ei ois riittäny mulle, ni ei oltas sitä kolmeenkaan nostettu just tuon miinuspuolen takia.. Jos et itelles sopivampaa pinoa löydä, ni jää ihmeessä tänne. :hug: Tää kuitenkii taitaa liipata lähimpäntä. Jaksamisia sinne! :hug:
 
Älä lannistu Katie85, niinku vauva haaveissa sanokin et ei ton limakalvon takia ainakaan... Kato rauhas tää kierto loppuun ku folli oli hyvän kokonen, kyl se sit tarttuu jos on tarttuakseen =) Ja tietty jatkat tässä pinossa, kuitenkin varmaan aika samoilla periaatteilla mennään ton toisenkin lääkkeen kanssa? Tiiätkö onko se hintavampi ku clomit?
 
vauva haaveissa ei näy, ei kuulu... valkkarii kyllä tulee ja reilusti. vähän väliä tuntuu et nyt se täti tuli ja pitää mennä tarkastamaan, mut ei... no ei ne viel oo niin paljoo myöhässä, kattelen jos huomenna muistaisin aamulla tikuttaa... tai sit seur. aamuna. ehkä stressi vaan tekee tepposet... :p
 
Katie85: Älä lannistu! :hug: Tehdään tästä Clomifen/ Arimidex pino =)
Nyt metsästät vaan siä ovista ja me kaikki jännitetään sun puolest, jotta sun ei tarttis jännittää ja kyllä se pikkuinen sit oikeaan paikkaan porautuu! :p
Ja muuten, minullakin on aina ollut suht ohkainen limakalvo, mut silti gyne halus kokeilla clomeja, eli toivoa on ;). Voimia! Kyllä me voitetaan! :hug:

vauvaton: Toivottavasti täti unohti sun osoitteen ;) :hug:
 
Kiitos tsempeistä kaikille! Kyllä täältä taas noustaan :) Tosin isoin folli oli kp10 7mm eli vahva tunne siitä et tää kierto tulee olemaan ovuloimaton ja joudun teroilla käynnistään. Kai mä testaan ovista jonnekin kp20 asti ja jos ei tuu plussaa nii alotan sit terot. Olis kyl kiva jäädä tähän pinoon, kun on jo oppinu "tunteen" täällä kirjottelevat. Ja ovulaation induktiollahan me edelleen mennään, lääke ei vaan oo Clomifen. Muuten siis sama tilanne kun teillä muilla =)

Juudith - Tietääkseni tuo Arimidex on n. 100e/30tabl. Mun 20tabl clomeja maksoi jonkun 70e eli aika samoihin nuo kai menee. Tosin en yhtään tiedä millä annoksella tuo Arimidex mulle aloitetaan, kun eka pitää käydä niissä verikokeissa ja miehen simppatestissä eli tässä tulee nyt vähintään yksi ellei kaksikin välikiertoa, blaah.

vauvaton - Testituloksia kertomaan sit heti kun on aika! testasitkos ovista tässä kierrossa kun en nyt muista?

Riinalillakin päivät jo pitkällä, minkä pituinen kierto sulla normaalisti on?
 
Katie85: Mun kierto on hyvin kiero :) en mä sitä oikeastan tie enää : / ku välil se on 33p. ja sit taas 51p. jne. Viimeks kävi niin et puol vuotta olivat menkat hukassa, sit käynnistettiin Primolutilla, sen jälkeen menkat tulivat yhden kerran itsenäisesti ja kierto oli 33p. sit olivat taas hukas ja käynnistettiin uudestaan Primolutilla ja siihen primoilla aikaan saatuun kiertoon vedin ne clomit, noh ja nyt odotan ihmeitä =) Nyt jälkikäteen vähän harmittaa kun en tikuttanut ovista, voihan se alavatsan nipistely johtua clomeistakin, mut enää ei voi mitään, nyt täytyy vaan odottaa joko ihmettä tai tätiä :). Mutta lääkäri kyllä sanoi, että clomit mahdollisesti pitkittää kiertoa. :kieh:
 
katie85 mä en bongannu varsinaista ovista tässä kierrossa... vahvan haamun sain kp15.

eiköhän se oo tytöt kuulkaa niin, että mulle saa merkata kp1 tälle päivälle. ei nää mitkään normi kuukautiset kyllä oo, mutta sen verran kuitenkin että voi laittaa kierron piikkiin. neljäs clomikierto siis lähtee tästä...
 
vauvaton - Tätipahoittelut! Toivotaan et sulle neljäs kerta toden sanoo!

magda - Mitrs siellä? Muistan et testasit negaa aiemmin, ootko testannu uudestaan? Aika pitkältä tuntuu toi sun luteaalivaihe... jos ootkin raskaana?? :)

Riinali - Onko sulla siis PCO vaiko e-pillerien lopettamisen jälkeen kierrot heitelly?
 
Moikka!
Ajattelin ilmoittautua tähän pinoon. Lyhyesti taustaa. Meillä 1 lapsi. Toista alettiin yrittämään 01/10. Taustalla PCO, miehessä ei mitään vikaa. Nyt alkoi viides clomi kierto ja tänään KP 3. Syön clomeja 2 tablettia päivässä kierron 2-4 päivinä. Voi olla että tässä kierrossa mennään inssiin mutta se selviää maanantaina kun käydään lääkärin luona. Ollaan oltu hoidossa yksityisellä maaliskuusta lähtien.
 
Katie85: Pco on riesana, mut se todettiin vasta tän vuoden syyskuun alussa.
E-pillereit olen kokeillut joskus 15 v sitten, mut ei sopinut mulle. Eikä mikään muu ehkäisy käy (paitsi kortsu), mä olen jonkun sortin luonnon oikku : /
Mul tuli kaikki ongelmat toisen lapsen jälkeen. =( Olis kiva kun kolmas lapsi korjais kaiken sen mikä meni toisen kans pois paikoilta, hihi =)

RäsyNukke: Tervetuloa joukkoon! :wave:
 
Viimeksi muokattu:
Heippa.

Näin sitä tärähti nyt neljäs clomikuuri päälle. usko alkaa olla mennyt, vaan yhdessä kolmesta ollu varma ovulaatio... ilmeisesti ovuloin vaan vasemmalta, syytä en tiedä kun torvien pitäis olla molemmin puolin ihan auki. no nyt olis vasemman puolen vuoro... jotenki vaan tuntuu et ehkä meille ei vaan oo lasta tarkoitettu kun on näin vaikeeta. kolme vuotta on aika pitkä aika jo yrittää... :( nyt pitäis alottaa vuodenvaihteessa uudessa työpaikassakin niin tuntuu hassulta jos joutuu heti jäämään pois raskauden takia. mulla on sellanen työ että en voi kauaa tätä tehdä raskaana ollessani.
 
Voi harmi vauvaton :hug: Tosi kauan ootte yrittäny :(

Tulihan ne menkat sieltä, vaikkakin päivän myöhässä. Tänään siis kp 3. Clomeja en nyt ainakaan vähään aikaan syö mutta voinko silti roikkua listalla? Nyt ei ole vähään aikaan mitään raskautumisstressiä kun uudessä työpaikassa 4kk koeaika ja sit vasta vakkaripaikka. Mutta jos satunkin raskautumaan koeajan aikana yritän olla kertomatta ennen kuin saan vakkarisopimuksen...

Tervetuloa RäsyNukke!
 
täälä kp1...kauheesiin tuskiin heräsin viime yönä,ei oo koskenu niin kauheesti mahaan pitkiin aikoiin,liekkö clomeilla vaikutusta menkka kipuihin? nyt sit taas ootellaan että päivät matelee ja päästään alottamaan toisen kerran clomit ja sitten ultraan,sit varmaan taas petytään. : / mieskin sairastu aika vakavasti,joten peittoja ei tässä kierrossa hirveesti varmaan heilutella. :( jotenkin on alkanu itestäkin tuntua että nuinkohan sitä ikinä lasta saadaan. on vaan tää meidän tuuri niin perseestä! kerran on onnistuttu raskaantumaan luomuna ja sekin piti keskeyttää ja nyt ei sitten millään toista. eihän tämän näin vaikeeta pitäny olla...
minusta sais kaikki jotka haaveilee vauvasta,siis sillä lailla että ehkäsy pois ja pam,olemme raskaana,käydä lukemassa tätä ketjua tai jotain muuta lapsettomuus ym palstaa että saisivat hieman käsitystä siihen ettei se aina ole niin helppoa kun kuvitellaan. myönnän itsekkin sortuneeni siihen haavekuvaan että kun lapsia aletaan tekemään niitähän tulee. nämä vuodet on kyllä opettanu perinpohjasesti sen että lapsia saadaan ei tehdä ja ettei sekään saaminen ihan itsestään selvää ole. tämmösissä aallon pohjissa taas täällä. :headwall: tsemppiä,onnea ja tervetuloa,tais olla plussia ja uusia tulokkaita,en jaksanu nyt hirveesti lueskella...
 

Yhteistyössä