Clomittaret vuonna 2011!

Pirrelle suuren suuret onnittelut plussasta! :) iloinen uutinen antoi taas uskoa näihin pillereihin!
Täällä kp 26 ja eilen tuli pikkasen veristä vuotoa eikä sen jälkeen tullut mitään. Tissit on kipeän ja painavan tuntuiset, tosin ovat usein ennen menkkoja. Nyt vaan en ole ottanut ollenkaan teroja, joiden avulla menkat on tullut säännöllisesti clomien kanssa. Nyt jännäänkin millanen kierto mulla on josko on ollenkaan clomien kanssa kun yleensä ilman teroja menkkoja ei näy! Mut vielä voi toiveekkaana olla muutaman päivän ainakin ennen testaamista :)
 
Pirrelle suuren suuret onnittelut plussasta! :) iloinen uutinen antoi taas uskoa näihin pillereihin!
Täällä kp 26 ja eilen tuli pikkasen veristä vuotoa eikä sen jälkeen tullut mitään. Tissit on kipeän ja painavan tuntuiset, tosin ovat usein ennen menkkoja. Nyt vaan en ole ottanut ollenkaan teroja, joiden avulla menkat on tullut säännöllisesti clomien kanssa. Nyt jännäänkin millanen kierto mulla on josko on ollenkaan clomien kanssa kun yleensä ilman teroja menkkoja ei näy! Mut vielä voi toiveekkaana olla muutaman päivän ainakin ennen testaamista :)
mä kans ajattelin ilman teroja olla tämän kierron,oon syönyt niitä kahessa kierrossa clomien kanssa,mut nyt aattelin etten otakaan...

nämä viime menkat oli yli 3 viikkoa myöhässä,laskettuna siitä päivästä jolloin ois pitänyt alkaa
 
Maikkuliini - pidän peukkuja! Koita jaksaa vielä pari päivää ja tuu sit kertomaan.

Omat piinapäivät matelee, tänään kp 25 ja pp8. Eilen jo onnistuin vakuuttamaan itselleni etten varmastikaan ole raskaana, mut tietty sitten illalla lenkiltä tultua löysin housuista ruskeeta tuhrua ja ajattelin heti et olisko kiinnittymisvuotoa...varsinkin kun päivällä kouristeli aika pahasti. Koskaan ennen en ole tuhrutellut tähän aikaan kiertoa vaan luteaalivaihe on ollut sen 13-14 päivää. On tää niin tuskaa jaksaa ensi viikkoon. Odotan jo viikonloppua kun silloin edes menee aika nopeemmin! Hulluksihan tässä jo tulee...

Jaksamista muille!
 
hollannikas - Samoissa mennään, mulla myös tänään kp25 :) Mones c-kierto sulla? Mulla toka. On kyllä ihan menkkaolo... kai ne viikonloppuna alkaa. Jotenkin toiveet tän kierron osalta nollissa kun missasin oviksen. Blah.
 
Katie - hauska sattuma! Mulla on jo viides clomikierto, tosin lääkäri ei laske kahta ekaa koska niissä ei tapahtunut ovulaatiota. Sitten kolmannessa ovulaatio todettiin progesteroni kokeella ja sen jälkeen ei olekaan ollut enää mitään seurantaa. Sain digitestillä hymynaaman kp16 eli kp 17 olis sitten ollut se ovulaatio. Arvelisin että tän kierron pituus on 30 päivää. Vielä kolme kiertoa mennään näillä eväillä, kovasti toivon tärppiä jo tästä kierrosta. Toistaseksi ei mitään selkeitä oireita, kunhan kuvittelen :)
 
hollannikas - Mä bongasin ekassa oviksen kp15 ja pupuilutkin osu ajalleen mut ei tärpänny. Tässä kierrossa joko ei ollu ovista ollenkaan tai sit se oli kp13. Sillon oli digissä kaks viivaa, mut ei hymyä?? Sit taas kp19 hymy mut vaan yks viiva?? :O Outoa. Kp13 ei pupuiltu ku mies oli pohjosessa työmatkalla, kp19 pupuiltiin mut saa ny nähä. Yhtään ei oo tärppiolo. Onks sulla pco?
 
Katie - PCO on joo mullakin, todettu jo 17-vuotiaana ja koskaan ei ole luomumenkkoja ollut. Akne on pukannut taas ihanasti päälle sen jälkeen kun lopetin Diane Nova pillerit vuosi sitten, muita tyypillisiä PCO oireita mulla ei ole, mutta munasarjoissa niin monta rakkulaa ettei niitä pystytty edes laskemaan...: / Viime marraskuussa lähdettiin lapsettomuustutkimuksiin ja maaliskuusta on nyt syöty näitä clomeja. Lääkäri oli sitä mieltä, että pitäis auttaa ja kyllä mä vielä jaksan toivoa, että näillä tulis se toivottu tulos.

Mä oon tikuttanut ovista kahdessa vikassa kierrossa ja tikkuihin on aina tullut melkein tasavahva viiva, kiertopäivästä riippumatta. Tähän kiertoon otin rinnalle CB digitestit ja sillä tuli hymynaama vaan yhtenä päivänä. Lääkärin käskystä mittaan myös aamulämmön joka päivä ennen sängystä nousua ja siitä tiedän, että hymynaama kp 16 tarkotti ovista kp 17 kun lämpö nousi sitten kp 18. En sen tarkemmin tutkinut oliko digitestin viivat minkä vahvusia. Omasta kokemuksesta päättelen siis, että mulla toimii digitesti, tikut aion heittää roskiin suosiolla!
 
hollannikas - Joo, mullakin noi liuskat näyttää aina jonkinnäköstä plussaa. Tässä oikeastaan vähän tätä oviksen tikuttamista vasta treenataan ja digi oli ekaa kertaa käytössä tässä kierrossa. Suoraan sanottuna tää pissan kyttääminen ja seksin ajottaminen ottaa ihan sairaasti päähän, mut mitäpä sitä ei nyytin eteen yrittäis... Huoh! Mulla on lievä pco, toinen munasarja normaali ja toinen rakkulainen. Ylipainoa, insuliinirsistenssiä tai hirsua ei oo. Silti kierrot 30-60, pahimmillaan ollu 90:kin... Eli todennäköisesti ovuloin luomusti joskus ja jouluna. Tikutin tässä kierrossa rinnakkain liuskoilla ja digillä, kyl ne liuskatkin siinä kp13-16 oli vahvemmat kun esim. kp8-11 mut vaikeeta niiden tulkitseminen kyllä tän pco:n kans on! Sit taas digi on niin kauheen kallis.
 
mymosa
Mulla myös pco ja liuskat aina aika tasavahvoja. Ainoa liuskatesti, joka on ollut rehellinen nega silloin kuin kuuluu ja plussa silloin kuin pitää niin fertest. Sillä en ole ovisplussaa saanut kuin tässä kierrossa (kuten pitikin), hymynaama tuli kahtena päivänä myös digiin samaan aikaan.

Tänään fertest jo heikompi, digi ei hymyillyt, mutta one step se vaan oli plussaa :D

Mulla on jotenkin todella toiveikas olo, tiedän, että negaa tulee kuitenkin ja petyn. Mutta joku tuolla taustalla on, joku, että nyt!!

nyt siis dpo1 ja toinen rinta on niin kipee, ettei koskea voi..
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Tänään kp 28 ja aamulla alkoi menkat! Nyt alkaa siis jo 5 clomikierto ja aion käydä ultrassa tässä kierrossa kattomassa tapahtuuko mitään! Jotenkin sitä niin ootti et josko nyt mut ei kuitenkaan!!! No positiivista tässä on kuitenkin se, että menkat alkoi itekseen ilman teroja ja kierto on hyvän pituinen! Nyt vaan uuteen yritykseen, hermo vaan menee eikä jaksa enää odottaa! Plussa tuulia teille muille, toivottavasti teillä muilla tärppää!!! :)
 
Täällä olikin osa tuttuja kirjoittajia, joten ajattelin tännekkin kirjoittaa =)

Eka Clomi kierros menossa ja 9.8 olin seuranta ultrassa. Sieltä sitten löyti 4 kpl munarakkulaa 10mm, 11mm, 11mm ja 15mm. Nyt on tikutettu ovista ja negaa vielä näyttäny. Mulla on säännöllinen kierto 28pv ja mun laskujen mukaan nyt menossa kp 13 eli ovis on joko huomenna, MUTTA toivon että olis sunnuntaina jotta maanantaina pääsis Inssiin.

Meille ei jostain syystä ole suotu pientä palleroa 2 vuoteen, eli ensimmäistä yritetään. Kummassakaan ei ole mitään vikaa. Takana 1 keskenmeno (raskauden alussa) ja kohdunulkoinen raskaus (tapahtui viime marraskuussa). Ikää meillä on 27v. ja 29v. Lääkärit vaan hokee että ootte vielä niin nuoria, ettei meillä oo mitään hätää :mad:

tässäpä minun tarina lyhkäisyydessä

Ovistuulia ja plussatuulia kaikille :)
 
Moikka taas!

Mulla viimeinen viikko piinailua tässä kierrossa nyt kp 22. Toiveet on korkeella kun oireitakin on; mm. kipeät nännin ja kamala väsymys. Mutta kuitenkin finnejä on tullut niinkuin normaalisti ennen menkkoja... Saa nähdä kuinka pitkälle maltan odottaa ennen kun testaan :D Ovis oli ultran mukaan kp 13 tai 14 joten kierto todennäköisesti aika lyhyt.

Kesän viimeiset plussat nyt kehiin!
 
mymosa
Plussatuulia kaikille!!

Täällä päivät matelee, nyt siis vasta dpo3.. HUOH.
Rinnat ei oo enää niin kipeet kuin ovisaikaan, nyt nippailee vasenta puolta ja uutena on häpyluu/nivusen viiltäminen ajottain..

Kahdessa ekassa en ole tuntenut minkäänlaista kiinnittymiskipua tms, joten sen puoleen vaikea veikkaillakaan ens viikolla.
 
Pinkku: Ihtee ottaa kans pattiin kun lääkärit (ja muutkin) hokee, että sinähän oot vielä niin nuori! Mitä h*lvettiä se ikä siihen kuuluu..?

Magdalle pidän peukkuja! Kuin myös Mymosalle :)

Itse putosin taas suhteellisen syvälle kaivoon. Tänään soitti lääkäri siitä kp24 prog arvosta... ja sekin oli luokkaa13 :'( Eli eipä ole toiveita tässä kierrossa.
Ottaa päähän ja en tiedä itkeä, raivota vai yrittää jälleen kerran tallata pahaolo jonnekkin taka-alalle.. eihän maailma kuiteskaan tähän kaadu..kai. Tällä hetkellä syö vaan ohmistä aika paljon.
Tuntuu, että jokainen lääkärikin on erimieltä.. Tämänpäiväinen sanoi, että se kp19 otettu on otettu liian aikaisin, eikä siihen ole luottamista. Mistä hitosta sen tietää, että milloin on sitten sopiva aika kun kiertokin ollut pitkään sen 30-32 ja viime kierto kuitenkin vaan 25vrk.
Kirjoitti kuitenkin jatkoa clomeille ja katsellaan jokunen kk eteenpäin.
 
Täällä uusi Clomitar ilmoittautuu :)
Lyhyesti: yritys aloitettu 01/11, diagnoosina PCO + miehellä Teratozoospermia. Yksityiseltä gyneltä terot, joita 3 kk avuksi vuotoihin ja kipuihin. Näissä kierrossa ei ovista ollut. Sitten yksi Teroton kk, mutta ultrassa ei merkkiäkään mistään toiminnasta siispä Teroilla menkat ja Clomit kp 3-7. Tänään siis otin vikan Clomin ja ens to(kp12) ois sit ultra et nähdään toimiiko ne. Ovistikkujen kanssa oon aiemmin pongannu 2 ovista yrityksen aikana, mutta sittemmin ovista ei ole ollut. Mulla ovistesteissä aina tumma viiva PCO:n takia :(
Nyt jänskättää, näkyykö torstain ultrassa mitään.
 
mymosa
Mulla myös pco ja liuskat aina aika tasavahvoja. Ainoa liuskatesti, joka on ollut rehellinen nega silloin kuin kuuluu ja plussa silloin kuin pitää niin fertest. Sillä en ole ovisplussaa saanut kuin tässä kierrossa (kuten pitikin), hymynaama tuli kahtena päivänä myös digiin samaan aikaan.

Tänään fertest jo heikompi, digi ei hymyillyt, mutta one step se vaan oli plussaa :D

Mulla on jotenkin todella toiveikas olo, tiedän, että negaa tulee kuitenkin ja petyn. Mutta joku tuolla taustalla on, joku, että nyt!!

nyt siis dpo1 ja toinen rinta on niin kipee, ettei koskea voi..
Pakko sen verran korjata, että ilmeisesti clomit tekevät senkin ihmeen, että myös one stepin liuska oli negaa ihan reilusti nyt.. Yleensä tasavahvaa viivaa koko kierron, mutta nyt hyvä kuin havaitsi testiviivaa :O
 
Mä olen tikuttanut Maanantaista asti (lääkärin määräys) ja negaa on näyttäny, välillä on ovistikun viiva on vahvempi ja nyt tass vähän heikompi, oon tehnyt kahdella eri ovistestillä. Kaupan tavallisella liuskalla ja sit digitaalisella hymynaama tikulla. kaikki näyttäny negaa.

Mutta se onkin hyvä juttu koska nyt sit pääsen inssiin. Mun laskujen mukaan mulla pitä olla ovis huomenna. Jos menee ihan päivyrin mukaan :)

Limat tosin on ollu ihan oudot välillä runsas ja välillä taas ei mitään (se on vissiin clomeilla ihan normaalia??)
 
mymosa
Tänään dpo6 ja malttamattomana odotan, että olisi ees dpo10.

On tullut (kuvitelluja?) oireitakin.. nännit on kipeet, alamahassa on painon tunne, nivusiin sattuu satunnaisesti ja nippailee välillä kuin nuppineulalla tökkis niin oikealle sivulle.. en tiiä sitten miten paljon clomit antaa noita oireita, kun vasta eka kierto menossa.

Tasan viikko ja pitäis terojen mukaisesti alkaa menkat, ellei kierto ala mennä taas päin pyllyä.
 
Nyt tarttis neuvoja kokeneemmilta! Digitestillä löysin oviksen kp 17, ja kp 25 tuli ihan vähän ruskeeta tuhrua, sitten ei kahteen päivään yhtään mitään. Kp 27 lähtien ruskeeta tuhrua ja sitä jatkuu nyt jo neljättä päivää! Tänään kp 30. Aikasemmissa neljässä clomikierrossa on tullut tuhrua vaan yhen päivän ajan, sitten menkat alkaneet kunnolla. Ei kai tällänen ihan normaalia ole. Lämmöt on korkeella (yli 37) niinkun aina loppukierrosta. Jäikö luteaalivaihe nyt liian lyhyeksi, kun tuhru alkoi dpo 10?

Mun lääkäri ei ole mikään symppis, ja en viittis turhaan soitella, mut olisko aihetta?

R-testiä en ole tehnyt, mitään oireita ei ole.
 
hollannikas - Mulla oli ekassa c-kierrossa ovis kp15 ja kp25 alkoi ruskea tuhru. Kierron pituudeksi jäi 29. Mulla siis plussattomassa c-kierrossa tuhrusi alussa pitempään kun normimenkoissa (yleensä alkaa rytinällä samana/seuraavana päivänä ekasta tuhrusta), mutta kuten PTT:kin totesi: voihan se olla merkki raskaudestakin! :)
 

Yhteistyössä