Clomittaret vuonna 2011!

Hohhoijaa! Laiskana kopsaan muualta eilisen tekstini tänne,jonka eilen unohdin kopsata..

Tänään ois kp 24/27 ja dpo 11. Lauantaina oltiin mökillä ja tokihan sitä siellä tulee pikkusen lonkeroo otettua yleensä. Silloin kumminkin lonkero lähinnä yökötti,mutta puolitoista pientä tölkkiä join ja sit oli jo huono olo. Aamulla oli sitten krapulainen vätys-olo
Myös menkkakipuja ilmaantui tuolloin.Kestivät jonkun 15-30 min. ja häipyivät.Olin varma että täti tulee jo,mutta lugethan pitää vuodon poissa. Nyt tässä sitten kolunnut nettiä hakusanalla lugesteron+menkkakivut,kun ne taas ilmestyi eilen ja täytyy todeta että monilla lugejen käyttäjillä menkkakipuja ollut,jotka johtuneetkin alkuraskaudesta ja toisilla olleet vaan lugejen aiheuttamia.. Eli enpä tässä hullua hurskaammaks tullu. Pakko silti sanoo että hieman jänskättää jo!! Mulla yleensä menkkakivut alkaneet kp 1 vain hetki ennen kuin vuoto alkaa..

Toisaalta tekis mieli jo testata koska tuo allergia vaivaa,aivastuttaa jne. ja tekisi mieli ottaa allergialääke,mutta niitähän ei suositella raskaana oleville..
Ja jo senkin takia tekis mieli testata,koska jos (kun) nega,vois luget lopettaa ettei kamalasti kierto veny sit.. Eipä auta kun ootella vielä muutama pvä.

Tissit kyllä järkkykipeet ja alamasua oikeelta pistelly,kuin neulalla. Lämmöt huimat 37,3. Jano,väsy ja kusetus vaivaa..

:attn:Muut lugeilijat: Onko teillä ollut menkkajomotuksia niiden kanssa loppukierrosta??:attn:
 
Viimeksi muokattu:
Heipä hei vaan kaikille! :)

Mull aäitienpäivä meni oikeestaan aikalailla ohi.. Mulla ei oo mitenkään mairittelevat välit omaan äitiini ja itsekään kun en äiti oo, ni ei paljoo tullu juhlittua. Ja kyllähän se hieman vihlasi ku nassukirjasta näki, kuinka raskaana olevat ja juuri äideiksi tulleet tutut ja ystävät on saanu miehiltään kukkia ja blaa blaa.. : / Ja ymmärrän kyllä täysin Manuliina sun tuohtumuksen siitä feissaripäivystyksestä mistä puhuit..

Itellä on tänään kp 22/32 eikä oo minkään valtakunnan oireita mihinkään suuntaan. Pientä nippailua oikeassa muniksessa, mutta niin mulla aina on ovulaation aikana ja jälkeen. Pahoin pelkään, ettei tämäkään kierto tuottanut tulosta.. Eikä pitäis stressata vielä mahdollisista tulevista hoidoista, mut oon kauhulla lukenu ihmisten kommentteja punktiosta :O

Tuntuu siltä, että tän homman kanssa aika vaan venyy ja vanuu ja sit kuitenki yhtäkkiä on menny monta kuukautta niin, ettei edes tajua ajankulua. Kuukaus toisensa perään sitä elää oman kiertonsa vankina ja rakentaa mielessään "etappeja", että koska tehdään mitäkin.. Olis nyt edes joku pieni merkki toivosta, niin sitten taas jaksais eteenpäin jonku aikaa.. Eli nyt olis kyllä aika tulla niitä hyviä uutisia :) Sitähän me kaikki varmaan toivotaan :)

Halit kaikille!!
 
No niin! Nyt minä aloitan sitten ekaa kertaa clomit!! Eli kp2 menossa ja 5-9 päivinä pitäisi ottaa. Ultra varattu kp.12. Jännittää :)

Ja vielä lisäyksenä, että tulin raskaaksi ilman clomeja mutta se meni kesken. Nyt eka kierto keskenmenon jälkeen.
 
Täällä kans clomien käyttäjä. Ikää 34v, takana reilut 2v vauvan yritystä. Viime vuonna kaksi kertaa clomit käytössä, syvä laskimotukos jalkaan -> paussia. Uusi yritys anastrozol+pregnyl avusteisella inssillä, ei tulosta. Nyt clomit taas käytössä, kp 3-7 (tänään viimeinen tabu) ja torstaina ultraan.
 
Justiina ja kaikki muutkin ihanaiset! Mä jätän teidät nyt ainakin toistaseksi. Clomeilla on nyt koitettu raskautua muutaman kierron verran ilman tulosta joten jätän ne nyt ainakin varmaan kesäksi tauolle ja yritän löytää kadonneen elämäni :D Oikeesti, siis kun aina joskus tulee kirjotettua päiväkirjaa, ni sitä kirjottaessani vasta tässä jokin aika sitten tajusin miten totaalisesti kaikki elämä pyörii nykyään tämän "hankkeen" ympärillä! Menkat alkaa ja itku tulee, kun niistä selviää ni aletaanki jo laskea päiviä siihen otollisimpaan ajankohtaan ja sitten sekstaillaan. Ja tästä eteenpäin n.2 viikkoa kuunnellaan ylitehokkaasti oman kropan jokaista tapahtumaa ja toivotaan että josko jo nyt...Muttei taaskaan kuitenkaan|O Ja sama alusta. Sitte aloin miettiä että eihän nykyään enää tuu kavereitakaan nähtyä niin usein ku ennen tätä hommaa, siis niitä joilla on lapsia. Ja mulla lähes kaikilla on...Siispä kaveripiirikin on, no, jos ei nyt muuttunu ni ainakin laajentunu, on ollut pakko alkaa ystävystyä uusien(=lapsettomien) ihmisten kanssa jotta olisi edes joku kenen kanssa voisi vaan jauhaa paskaa ja juoruta joutavia, suomatta sinä hetkenä ajatustakaan tähän maanpäälliseen helvetin esikartanoon jossa aina välillä tuntee olevansa. :headwall:
Eli...Manuliina lähtee kesätauolle etsimään elämäänsä, ja toivottelee teille kaikille plussarikasta kesää ja muutenkin kaikkea hyvää=) Voi olla että syksymmällä palailen, aika näyttää!
 
Tervetuloa uusille, mukavaa saada lisää väkeä paikalle! :) toivottavasti clomit tuottavat tulosta ja kaikki menee hyvin!

Manuliina: Kuulostaa todella tutulta tuo sun kuvaus siitä, miten kuukaudet toisensa perään kuluu. Toivottavasti tauko tekee hyvää ja eihän sitä ikinä tiedä, jos vaikka luomustikin onnistaisi :) on varmasti hyvä päätös ottaa tässä välissä vähän happea, että oma mielenterveys säilyy.

Oon itekin miettiny, miten tästä eteenpäin. Pitäis olla yhteydessä lapsettomuuspolille, että voisiko sen ajan nyt varmuuden vuoksi varata, jos/kun ne kuukautiset alkaa.. Mulla on (ehkä) kp:n kolmas päivä ens viikon sunnuntaina eikä mulla oo clomireseptiä eikä mitään. Tai sitte tässä kohtaa tulee pakostikin tauko. Sekin vois kyllä tehdä ihan hyvää, mutta toisaalta oon niin malttamaton, etten haluis mitää taukoja. Vaikka pakkohan semmonen on jossain vaiheessa olla..

Oon myös pohtinut noita keskenmenoja, että vaikka ne onkin melko yleisiä niin mun mielestä siitä puhutaan kuitenki melko vähän. Enkä osaa edes kuvitella miten kauhealta se varmastikin tuntuu.. Itteeni pelottaa, että jos raskaaksi tulisin, ni mitäs jos se menee kesken ja uskaltaako sitte yrittää uudestaan. Ja kaipa siitä raskautumisesta ehtii kuitenkin jo heti alussakin iloita ja sitten se kyytiläinen vaan otetaan pois.. :|

Ja taas oon siinä samassa tilanteessa, vaikka kuinka aina vannon, etten ala panikoimaan ja tuskailemaan sitä, alkaako ne kuukautiset vai ei. Nyt on kuitenkin viel reilu viikko siihen ja oon jo nyt siinä tilanteessa, että tekis mieli hakata päätä seinään.. Pitää ilmeisesti tietoisesti harjoitella sitä, että puskee sen asian pois mielestään.
 
Oisin kysynyt noista clomien sivuoireista? Missä vaiheessa teillä niitä ilmennyt? Itellä nyt kp 5 menossa, ja tarkotus siis syödä 1 tbl kp 3-7. Kp12 oon menossa sinne gynelle. En oo siis vielä syöny kun kolme päivää noita tabuja, eikä vielä ainakaan oo yhtään mitään muuta ilmenny, ku vaan et mieli ei kokoajan tunnu ihan omalta. en tiiä, johtuuko menkoista yleensäkki, vai mistä, mut itku tulee kyllä herkästi...
 
Pirre, mulla oireet on tullu yleensä vasta oikeestaan vikana clomipäivänä ja sit pari päivää niitten lopettamisen jälkeen. Mun oireet on ollu aika vähäset, jonkin verran kuumia aaltoja mut ei sen kummempaa, ehkä vähän huippausta. Ekassa kierrossa kun söin vaan 50mg (1tabl) ei tullu mitään oireita (eikä ovulaatiota), 100mg saa jo jotain aikaan, jospas nyt sen ovulaationkin..... Tänään otin ekat clomit tässä kuussa ja s-prog tuloksia katellaan sitten kp21.
 
Komppaan Manuliinaa, eli minäkin jättäydyn nyt pois ainakin joksikin aikaa. Tehtiin miehen kanssa päätös, että en syö enää seitsemättä clomikiertoa vaan mennään ilman mitään nyt kesä. Katotaan syksyllä sitten uudestaan mitä tehdään.

Eli kuudes clomikiertokaan ei tuonut plussaa. Kovasti antoi odottaa täti itseään, sillä oli 3 päivää myöhässä, joten voitte uskoa, että toiveet nousi korkealle. No sinä päivänä kun testasin alkoi menkatkin. :(

Ei ole vähään aikaan tullut tällä palstalla sitä kovasti toivottua plussaa, joten toivonkin että sellainen plussapyyhkäys kulkisi myös meidän ylitse, toive omasta kääröstä on suurtakin suurempi.

Hyvää kesää kaikille:wave:
 
Tänään ultra ja yksi 17mm munasolu löytyi. Pistin Pregnyliä ja aloitin samalla estrogeenilaastarit+klexane piikit. Limakalvo oli vaan 6mm ja lääkäri oli sitä mieltä, ettei ole parhaat mahdolliset lähtökohdat inssiin, mutta se kuitenkin tehdään huomenna.
 
Pirre: Mulla ei oo myöskään ollu ihan hirmusti mitään sivuoireita.. Tai ei ainakaan ihan heti alussa ollut. Mulla kuumat aallot on lieviä ja ne tulee tosiaan clomien viimeisinä päivinä tai sen jälkeen. Oon nyt neljä clomikiertoa syöny ja nyt oon huomannu, että paino on alkanu nousta, mielialat vaihtelee ja itku tulee kovin helposti. Nyt on myös tullu lievää pahoinvointia.. En tiiä onko oireet sitte pelkästään clomien aikaan saamaa vai onko tässä nyt muutenki mieli vähän herkillä..
 
Tsempit Lotelle ja Manuliinalle! Ymmärrän kyllä, että on pakko vähän repiä etäisyyttä tähän "projektiin". Tää lapsettomuus ja sen hoidot on jotenkin sellainen musta massa, jossa ei oo mitään positiivista. Pelkkiä negat. tunteita ja väkisin itse tässä hoitojen edetessä koko ajan muuttuu alakuloisemmaksi. Toivottavasti tauko tekee teille hyvää ja luomuihme yllättäis!

Tervetuloa uusille munki puolesta:wave:

Pirre: Mulla ei ekassa clomikierrossa tullut mitään sivuvaikutuksia, vaikka vastetta pillereille olikin. Mut seuraavissa kierroissa oon saanu joka kerta kuumia aaltoja :p. Yleensä mulla on tullu kuumat aallot aina viimeisen clomin ja n. kp 15 välillä.

ON, mulla tänään kp11 ja huomenna tän kierron seur.ultra. Greippimehua oon litkiny tässäkin kierrossa, jotta saisin niitä mun limiksiä kasvateltua. Toiv. tällä kertaa ei clomit oo liikaa limiksiä ohentaneet. Uskoisin, että ovis tapahtuu ihan pian, kun oon joitain tuntemuksia taas tuntenut muniksissa. Mut sit toisaalta viimeksihän en ovuloinut ja silti tuntemuksia oli silloinkin:confused: Mut toivon että tää neljäs kierto toden sanoo ja kerranki mulla toimis kaks asiaa yhtä aikaa: hyvät limikset ja ovis=)
Tsemppejä muille clomittarille! Nyt pitäis tosiaanki saada niitä plussia tänne ++++++:whistle:
 
Täällä kp 26 ja ihmeellistä menkkamaista kipua ollut koko aamupäivän. Liekö menkat tulossa. Terot aloitin kp 18 ja kp 30 viimeistään pitää testata ja jos nega ni sittehän terot poikki ja menkkoja oottamaan! Koska uskaltaa ekankerran testata ja milloin pitäis näkyä testissä plussa jos on näkyäkseen?

Plussatuulia kaikille! :)
 
Täällä kp 30/27 ja vikasta lugestakin jo 6pvää. Kp 24 tuhrutti lugejen läpi,illalla laitoin vikan. Aamulla kp 25 testasin puhtipuhtaan negan erittäin herkällä,enkä sit enää lugee laittanu. Nyt sit lämmöt vielä 37,2 ja oksu olo.Tuhru vaalentunut myös.
Huomenna kai pakko uskaltautua apteekkiin ja jos nega,soitto polille..
 
Tipetsulle onnea huomiseen testiin..toivon että se plussa sieltä pärähtäis ja tuhruttelut ois ollu jotain alkuaikojen vaarattomia vaan!!!

Seurannu oon tätäkin pinoa vaikka harvemmin oon mitään kommentoinu...itsellä 2 clomi kierto lopuillaan ja aika on matalat tunnelmat täällä, ekasta clomi kierrosta en ovuloinu ollenkaan, kp12 ultrassa 11mm surkea folli ja limiksetkin vain 3,5mm...clomit nostettiin 3/päivä ja tän kierron ultrassa olikin 18mm folli ja limiksetkin 8mm..pregnyl irrotus piikkikin laitettiin, lämmöt käväs ylhäällä mut tippu taas normaaliin:confused: eli voisko olla ettei ovista kuitenkaan tapahtunu??? Mitään oireita ei oo ja menkkoja oottelenkin keskiviikolle...
 
Täällä vaihtui eiliset mahtavat tunnelmat (Suomen mm-voitosta) tänään aika synkiksi. Kävin tänään ultrassa, jossa löydöksenä ei ollut YHTÄÄN MITÄÄN. Ei johtofolleja, limikset 4mm eli tuohan on jo mulle ihan superhyvä ja kp tosiaan nyt 12 : / Että tällaista... :headwall: Parin päivän päästä käyn taas kontrollissa ja sit mietitään lääkityksen vaihtoa tai clomi-annostuksen nostoa. Tää mun kroppa ei toimi yhtään niin kuin pitäis. Tähän astihan mulla on ollu tosi hyvä vaste noiden follien suhteen 1tbl/pv, mut limikset vaan on olleet liian ohuet. Mut nyt sit ei mitään. Kyllä turhauttaa. Ei tuu palkintoa neljännestäkään kierrosta ja mulla kyllä lopahti nyt usko onnistumiseen clomeilla. Inseminaatiostakin puhuttiin - mahdollisesti sit syksyllä siirryttäis siihen. Toivotaan muille parempia uutisia.
 
Ollaan ihan alussa hoitojen ja etenkin lääkityksen suhteen, joten kysymykseni voi olla tyhmä, mutta olen nyt syönyt clomeja 1 tabletin/päivä (kp3-7) ja eilen alkoi fostimon-pistokset. Clomeista ei tullut mitään sivuvaikutuksia, mutta eilen illalla vatsa turposi todella suureksi ja oli kovin kipeä. Huonovointisuutta ja outoa oloa on jatkunut vielä tämänkin päivän... Voikohan kyseessä olla hyperi? Onko teillä muilla tullut hormooneista tuollaisia sivuvaikutuksia? Soitin tänään klinikalle ja tämän päivän pistos käskettiin jättämään välistä, etteivät oireet pahene. Jäi huolettamaan, pilaako tuo tämän päivän pistoksen poisjättö nyt koko hoidon... huomenna olisi ultra, jossa katsotaan päästäänkö inssiä tekemään.
 
Tiijona, voimia <3 Mulla kans on aina ollut limikset ihan tosi ohuita ja seuraavaan kiertoon nostetaan clomeja 2tbl/päivässä, josko niistä olis apuja. Toivotaan sullekin apuja!! Mullekin puhuttiin että jos clomeista ei ole apuja ni sitte siirryttäis pistos hoitoihin, en tosin niistä tiedä mitään..Nyt kp 27 ja koko päivän outoja menkkamaisia kipuja ja nyt illalla vessassa käydessä tiputteli haaleaa verta, mut siteeseen ei tuu mitään. Nyt jännään et alkaako uus kierto vai mitä tää vuotelu on..!
 
Omaa napaa..

Kp 32/27 ja menkat hukassa edelleen...Meille tulee nyt tauko,ainakin kuukaudeks,mutta kaikista paras taitas olla jos heivais clomit,luget,ovis-tikut,pakko pupuilun ja piinailun romukoppaan kokonaan. Ei taida kroppa tykätä näistä hormoneista,eikä pää taida kestää kun joutuu aina pettymään vaikka kuinka hyvin ovulois jne..
Meillä siis IVF vkolla 38,että pitänee kai kaikki jättää nyt sen varaan :(
Ihan kamalaa tämä! :'( Ei malttas oottaa,mut muukaan ei kai auta,kun kotikonstein ei onnistuta :(

Mut voi poistaa listalta.

Plussatuulia teille muille ja hyvää jatkoa!
 
Tipetsulle iso :hug: Toivottelen kaikkea hyvää jatkoon:heart:

ON. Mä kans jättäydyn pois täältä clomittarista - lääkäri määräsi femarit tilalle.
Clomit ei neljän kierron aikana tuoneet toivottua tulosta, vaan mun munikset kukkii nyt enemmän rakkuloita kuin ikinä. Kuulema kesän ajan kokeiltas femaria ja sit syksyllä mahdollisesti polttohoitoa laparoskooppisesti noille mun munasarjojen rakkuloille. Itselläni on nyt kaikesta huolimatta ihan kohtalaiset fiilikset. Toivotaan, että nää seuraavat hoidot sit auttais.
Oon nyt muutenkin päättänyt vaikka väkisin piristyä ja hommata muuta elämää tän lapsettomuustaistelun ympärille. Pakko ainakin edes yrittää, kun alkaa jo töistäkin saamaan kommentteja siitä miten tummat silmänaluset mulla on tai kuinka oon väsyneen ja kalpean näköinen..
Eli siis mut voi poistaa täältä clomittarien listalta.

Toivottelen kuitenkin teille muille kauheasti plussapuhureita ja onnellisia loppuja hoitoihin! Toivotaan, että clomit auttais teitä muita.
 
Täällä olisi uus tulokas clomittarien joukkoon. Yritystä takana noin 1,5 vuotta, muuten kaikki kunnossa (kai) paitsi etten ovuloi. S-prog arvot kp 22-24 päivän tienoilla ollut 1,5 ja 2,7, eli aika onnettomat. Ollaan käyty kaikki testit yksityisellä ja nyt oli eka käynti julkisella, josta lähdin clomi-resepti kourassa kotiin. Nyt pitkä kierto menossa, jo kp 33/30, mikä mietityttää. Nega testi tehty eikä noilla progesteroni arvoilla paljon kyllä edes tarvis testailla : (

Mua jäi kovasti mietityttään kun sain reseptin (annos 1tab kp 5-9) ja seuraavan ajan vasta syyskuun lopulle, eli lääkäri meinas ettei mitään seurantaa tai ultria ole?? Eikös clomien kanssa pitäisi ainakin alkuun seurata miten kroppa reagoi, eli onko sopiva annos ja eikö monisikiöriskikin ole aika suuri? Jäi vaan kovasti mietityttämään...
 
Tervetuloa H.o.p.e :) Kyllä se ultraus on hyvä tehdä, ainakin ensimmäisellä kerralla. Eihän muuten voi tietää onko annostus sopiva. Jos annostus on liian pieni eikä munarakkuloita kypsy ollenkaan on yritys ihan turhaa... Joten ehdottomasti varaisin ajan seurantaultraan. Mä kävin 3 kertaa seurantaultrassa ja joka kerta näytti suunnilleen samalta (eli hyvältä) eikä jatkossa tartte käydä kun vaste on hyvä.

Mulla tänään kp 28 ja negaa näytti testi :( Odotellaan sit menkkoja ja toivekkaana odotan tauon jälkeistä clomikiertoa! Toisaalta voi kyllä tää kierto vähän venyä kun en syöny clomeja... (mun luomukierrot on ollu n. 40 päivää) Seuraava kierto todennäköisesti viimeinen kerta clomeilla, enempää en jaksa sivuvaikutusten takia ja uutta purkkia en haluis enää ostaa. Yksi kuuri siis jäljellä.
 
Tervetuloa uusille ja tsemppiä niille jotka hoidoissa eteenpäin lähtevät.. Täällä kanssa dpo 14 ja testi nega. Kolmas clomikierto lähtee käyntiin, mulla on enää kahteen kiertoon pillereitä ja sitte saapi jäädä. Tiedä mitä sitte. Kova luotto oli clomeihin mutta jos ei kahteen kiertoon vielä tulosta näy??

Ihme toi hopen homma etteivät ultraa. Mulla tuli sillä 2tbl kp 3-9 kaikista parhain vaste enkä nyt seuraavissa kierroissa "tuhlaa" rahojani ultraan..
 
Tsempit tosiaan niille, jotka jatkavat hoitoja muualla! Täällä dpo15 ja testi niin nega kun voi vaan olla! NYt alkaa sitten uus kierto, johon lisätään clomit 2tbl/päivä kun nyt oon vain yhen ottanu päivässä. Toinen clomikierto siis tulossa ja kyllä jännää. Toisilla on tärpänny heti ekasta ja mullakin sillon loppu vuonna kun jäin oottamaan, joka kuitenkin päätyi km. Nyt siis toiveet korkealla :)
Plussatuulia kaikille!! :)
 
*Pirre* Itel söin clomeja kp5-9 ja oireita alko n.kp8. Kuumia aaltoja hyvin vähän, tunteet pinnassa. Ei oikeastaan mitään sen kummempaa.

No joo, ensimmäinen clomikierto käynnissä ja kävin tänään (kp12) ultrassa. Ihan sekasin oon nyt kun en taaskaan saanut paikan päällä suuta auki. En yhtään varma mitä tässä nyt tapahtuu. Jatkossa mennään ilman clomeja, koska tuli niin voimakas reaktio. Ymmärsin että 12 follikkelia?? Mielestäni puhui yhdestä isommasta. Mua ahisti olla siellä viime keskenmenon vuoksi joten enpä paljoa tajunnu siinä mitään kysellä. Käskettiin varata seuraava ultra jos vuoto alkaa tai sitten joka tapauksessa viimeistään ennen juhannusta. En nyt yhtään tiedä mitä tässä odottaa..
 

Yhteistyössä