Clomittaret vuonna 2011!

Kp 29/26-32 ja eilen tehty herkkä testi näytti negaa..... No fiilikset on kuitenkin ihan OK, koska eilen myös sain kuulla, että kp 21 otetusta s-prog näytteestä on selvää, että olin ovuloinut! Siinä on syytä juhlaan kun ei semmosta ihmettä ole koskaan aikasemmin 32 vuoteen tapahtunut! Eli mulla oli kolmas clomikierto, toka 100mg annostuksella ja sillä mennään nyt seuraavat 5 kk, seurantaa ei kuulemma tarvita. Iloitsen siitäkin, ettei tartte sairaalassa ravata muutaman viikon välein.

Lääkäri kehotti kuitenkin tekemään ovulaatiotestejä, semmosia en ole aikasemmin käyttänytkään. Oisko jotain suositusta merkistä? Ja kuinka montaa päivää täytyy testailla? Testaatteko useammin kuin kerran päivässä?

Oiskos jollain jo kohta plussauutisia kerrottavana?
 
Hei hollannikas

Itse olen tilannu netistä kotitesteiltä ovulaatiotestejä ja ne ovat helppoja käyttää ja mielestäni myös selkeitä. Niitä itse suosittelisin.

Kerran päivässä olen tehnyt ja aloittanut testailun esim. kp 14 ja jos ei mitään hailuakaan viivaa ole silloin näkyvissä, olen pitänyt päivän tai kaksi väliä ja taas sitten aloittanut testailun ja sitten testannut joka päivä siihen asti että olen plussan ovulaatiotestiin saanut-tietenkin sillä varauksella että edes ovuloin.

Eli hyvissä ajoin aloittaa ennen kierron puoliväliä että varmasti bongaa ovulaation jos se on tulossa.

Onnea testailuun!
 
Kiitos myös vastauksistanne pikkutirri ja joku_raja. Luulen vahvasti että se oli alkuraskauden keskenmeno, sillä raskaustesti ei näytä enää hailuakaan viivaa ja vuodan, mutta kipuja ei oikeastaan ole. Katselen nyt tilannetta ja jos vuoto jatkuu kauan, otan sitten yhteyttä gyneen, muuten vain odottelen, sillä monessa kirjoituksessa neuvotaan että asialle ei tarvi tehdä mitään jos vuoto lakkaa ja kipuja ei ole.

Clomien syöntiin jätän nyt tauon ja odotan että kiertoni tasoittuu ja sitten on taas vuorossa clomit.

Pikkutirri: olen ollu tietoinen että ainakin sellainen palsta on kuin 40+ odottajat eli onko tämä sinun antamasi sivusto sama vai eri?
Olen käynyt tuolla sivustolla josta kerroit niin lukemassa juttuja nyt ja tuntuu että siellä ahkerasti kirjoitellaan ja sinne olisi mukava myös itse kirjoitella. Eli voipi olla että pian itseni sieltä löydän.
 
Moikka taas!

Neljäs clomikierto meneillään ja ovis bongattu tänään kp 17 :) Aika myöhään tuli näköjään. Viime kierto oli siis taukokierto clomeista. Tämä ois sitten viimeinen clomikierto, enempää en niitä syö eli toivottavasti nyt tärppäis! Tähän mennessä ainakin on ollu tosi lievät sivuvaikutukset, viimeks ne oli ihan hirveet!

Hollannikas: Mä oon tilannu kotitestin ovistestejä ja ne on musta hyviä ja halpoja. Oon aloittanu testailun joskus kp 11 ja joskus oon testannu jopa 2 kertaa päivässä jos on selvät ovisoireet (kerran bongasin oviksen aamulla ja illalla oli jo haaleempi viiva).
 
Täällä lyödetty ihme kyllä ovulaatio kp 17 ja vasta illalla, mutta hyvä niin!:) Toinen clomi kierto tällä erää menossa..Toiveet korkeella, kun nyt isommalla annostuksella mennään!

Hollannikas: Ite olen kans käyttänyt kotitestin ovistestejä, on minun mielestä hyviä. Nyt tosin tässä kierrossa käytin ihan niitä clearbluen hymynaama testejä, on kalliita mutta kertovat ainakin tarkasti!
Plussatuulia kaikille! :)
 
Ovistesteistä: Oon käyttänyt Davidin liuskoja alkuun ja sitten kun ovis lähenee (mulla on yleensä aina kp 13-15) testaan digillä kahdesti päivässä. Ja noita digejä tilaan UK:n Amazonista, todella edullista.

Eilen kävin siis ultrassa, kp 9, ja kaksi hienoa follikkelia sieltä löytyi, 11 mm ja 12 mm. Huomenna vielä toinen ultra, jotta nähdään onko toisesta tullut johtofollikkeli vai molemmat kasvaneet. En millään malttas oottaa huomiseen iltaan.. Sitten vaan peitot heilumaan. Ovista rupeen testailee varmaan perjaitaina, riippuen limoista.
 
Hollannikas Mie oon tilannu näitä Liuska ovat vissiin Sofi one step merkkisiä. Kokeilin aikasemmin Davidin omia(semmonen pinkki liuska) mutta en saanu niihin kovinkaan vahvoja viivoja. Kannattaa kokeilla, niin löytää sen itselle parhaan :) Ite varmistan myös digillä. Vaikka kallis onkin niin jos yks-kaks menee kk ni eihän se loppupeleissä niin kallista olekaan. Ja varsinkin jos tilaa ulkomailta :)

Täällä ei ole kyllä kukaan plussannu aikoihin, pistäkäähän töpinäksi ;)
 
Kiitos kaikille neuvoista! Tilasin Sofi one step testejä ja otin kerralla 24 kpl pakkauksen, aattelin että opetellessa voi mennä muutamia....

Tänään alkoi sitten neljäs clomikierto, ja aika hyvin olin ovislimojen perusteella osannut arvioida oviksen kun päättelin sen olleen kp 15-16 ja kierto oli nyt 29 päivää. Kattelen nyt kuitenkin sitten tässä kierrossa noitten testienkin avulla. Meillä heiluu peitto aika hyvään tahtiin muutenkin, ettei siitä pitäis jäädä kiinni - kuherruskuukautta vietetään kun naimisiin mentiin viime lauantaina. Tosin ollaan ihan töissä ja häämatkalle lähdetään vasta heinäkuussa.

Pidän peukkuja magdalle ja maikkuliinille!
 
Moi kaikille!

Sarialeksandra...on se palsta juu eri kun 40+ odottajat..sujuvasti porukkaa sinne odottajiin tuntuu siirtyvän plussauduttuaan=)...vaikka..kylläpä niitä plussia sais useammin silläkin puolella tulla...kuten myös täällä...tervetuloa vaan sinne kanssamme kuumeilemaan..siellä tosiaan juttu liikkuu laidasta laitaan..toiset "puhuu" enemmän ja toiset vähän harvemmin, porukka on kumminkin välitöntä ja kaikkia tsempataan yhtälailla oli sitten kyseessä 8 tai ensimmäinen odotuksen odotus...=)

Plussatuulia meille kaikille!!!

hollannikas...mä oon käyttäny Davidin ovis testejä(Raskaus keijusta) pääasiassa testaamiseen ja testannu oon kerran päivässä, kunnes viiva on alkanu vahvistumaan ja sit 2 kert.päivässä, yleinsä oon viel "varmistellu" clear bluen digitestillä...ihan vaan siks kun davidin testi ei oo näyttäny ihan tasavahvaa..ni digitesti on kumminkin hymynaamaa näyttäny...noh..oon kyllä ihan varma siitäkin, et joka kierrossa vaik ovisteti plussaa näyttää, ni silti ei ovulaatiota tapahdu...siitä mä huomaan ovuloineeni kun lämmöt nousee loppukierroksi 0,3-0,5 astetta.
 
Olen lukenut tätä keskustelua jo pitkään, mutten ole kirjoittanut vielä kertaakaan, koska olen yrittänyt hillitä vauvakuumettani sillä etten sitoudu kirjoittamaan millekään palstalle. Nyt kuitenkin ajattelin tsempata teitä muita ja tuoda toivoa siitä että clomeilla voi onnistua. Plussasin nimittäin juuri viime viikonloppuna 3. clomikierrosta. En millään meinaa uskoa sitä vielä todeksi, koska meillä oli yritystä takana jo 21kk, minusta johtuva lapsettomuus (ovuloimattomuus) todettiin helmikuussa 2011. Ensimmäiset 2 clomikiertoa eivät tuottaneet mitään, mutta kolmas tuotti sitten yhden follikkelin, voikun kaikki menisi nyt vaan hyvin, oireita on jo :).

Toivottavasti teille muillekin on apua clomeista.
 
Heippa!

Laitanpa tännekin, että lomalta kotiuduttu eikä menkkoja vielä kuulu. Toivotaan parasta mutta myös pelkään koko ajan pahinta. Pian töihin :kieh:

Yritän viikonloppuna lueskella ja sitten vähän kirjotella, jos pihatöiltä ehdin!!
 
Heippahei!
Ajattelin liittyä vihdoin joukkoon seurailijan roolista :) On ollut mukava lukea muiden kokemuksista ja että monilla clomit toimii! Olen siis 25v ja mulla todettiin helmikuussa -11 monirakkulaiset munasarjat 8kk yrittämisen jälkeen. Lääkäri määräsi terot ja clomit, koska menkkoja ei tullut moneen kuukauteen ollenkaan. Nyt menossa kolmas clomikierto, ensimmäisessä kierrossa annoksella 1 päivässä, toisessa kierrossa 2 päivässä ja nyt koitetaan sitten 3 päivässä kun ei pienemmät annokset ole olleet tarpeeksi "tehokkaita". Vähän on uskonpuutetta ilmassa, kun lääkärikin jo muutaman kerran maininnut koeputkihedelmöityksen johon meillä ei ole vielä tässä vaiheessa kiinnostusta lähteä... Toivotaan kuitenkin parasta ja tsemppiä kaikille!! =)
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa Juudith ja onnea plussanneille!!

Täällä kp 25 ja etovaa oloa, väsymystä ja menkkamaista kipuilua alamahassa. Tosin suurinosa kuvittelua, niinkun aiemmissakin kierroissa! Peukut pidän kuitenkin pystyssä, Muille toivon todella jo plussa uutisia, niitä on ollut täällä ihan liian vähän!! Joten toivotaan plussia testeihin!!! :)
Minä kiertopäivänä olette uskaltaneet alkaa testaamaan? Mulla kierto 31 päivää ja se täyttyy sunnuntaina, joten sillon viimeistään on testattava!
 
En tajua miks mun tekstit häviää tästä ruudulta yhtä äkkiä, hermo menee..

Lavenia, paljon onnea ja kiitos kun kerroit meillekin, luo taas vähän uskoa tähän touhuun.

Sain sunnuntaina ekan kerran tasavahvat viivat ovistikkuun (Davidin liuska+Clearbluen digi) ja eilen sitten oli ovis. Se oli järkky kipeä, koko alamaha oli hellänä ja arka. Mietin jo et onkohan kaikki ok.. No, nyt on ainakin hommailtu tarpeeks, siitä ei jää kiinni, kunhan nyt vaan joku tarttus mukaan. Proget pitää aloittaa varmaan torstaina. Dpo 1 siis tänään ja piinaviikot edessä.
 
Täällä kp 24 ja piinailu alkakoon :D Tilasin jo testejä kotitesti.fi:stä, mutta tällä kertaa maltoin ottaa tavallisen postituksen nopean sijaan :D Testaan aikasintaan perjantaina. Oireita on jonkun verran, mutta niinhän mulla on aina loppukierrossa. Kahvista tuli tänään paha olo...
 
Magda Samoihin aikoihin piinaillaan, mulla tänään kp23 ja testit tilattu jo alkukierrossa valmiiksi :D Ite meinasin yrittää jaksaa viikonlopun yli ennen testailua :D

maikkuliini Mie oon testannu aikasintaa dpo10, mikä on kyllä aika aikaseen.. Ehkä voit jo perjantaina testailla ;) Plussatuulia sinne ja kaikille muillekin :)
 
täällä ilmoittautuu uutukainen. Teroja syöty nyt 3 kiertoa. Tällä hetkellä kp 27 menossa. Viime kierto 24 päivää, ovis bongattu jo kp 7 ja talletuksia tehtiin. Haamuilua raskautestissä dpo 10 ja 15 tosin ei viiva ole vahvistunut. Menkkamainen olo viime päivät, kuvotus ja jomotus alamahassa. Vielä kerran raskaustesti dpo19 teen, jos ei näytä muutaku haamua alan luovuttamaan.

Taustalla agressiivinen endo, useasti operoitu, sekä yksityisellä diagnosoitu pco-tyyppinen munasarja, ikää on 28 vuotta, yritystä viimeisen endoleikkkauksen jälkeen eli yk 11 menossa. Kierrot ovat heitelleet päin seinää 24-68 kp välillä. Terot lyhetäneet ja poistaneet kivut. Takana 1 aikainen keskenmeno ja nyt 2 haamuraskaustestiä. Clomit kävin tänään ostamassa. Nyt sitten tätiä odotellaan. Pessimistinä ostin clomit ennen tädin tuloa. Tulkoon vaan, täällä olla valmiina. Ja jos sitten tämä haamu vahvistuu annan clomit kaverille, jolla jo samainen resepti on kourassa ensi kierrolle. :D Kunnaliseen hoitoihin ollaan jonossa. Elokuussa ensiaika. Inssi ehkä yksityisellä heinäkuussa??!! riippuu mistä tuulee :D

itseltä tutkittu perushormonit ja viime endoleikkauksessa aukiolo. Kaikki ok. Tässä sitä nyt jännätään että josko ne clomit saa aloittaa, kunhan täti tulee.. määrätty 1 tbl 3-7kp ja seuranta kp 11 sekä prog. testi toisen clomikierron kp25.

Ihana kun täällä kanssasisaria. :)
 
Viimeksi muokattu:
Moikka,

Voisin tulla tänne seuraamaan teidän juttuja ja joskus kirjaamaan omiakin...itse ole syönyt clomeja 5/2011 lähtien, 1.clomikierto toimi hyvin yhdellä pillerillä/päivä (vahva O+ kp 12), toinen kierto ei onnistunut (nyt menossa kp 26). Kävin tällä viikolla lekurilla joka kuitenkin suositteli jatkamaan yhdellä tabletilla (munasarjoissa näytti olleen toimintaa, vaikka munasolu ei ollutkaan jostain syystä irronnut). Sain Terot katkaisemaan tämän "epämääräisen" kierron, jotta päästään taas tositoimiin!

Olen 27-vuotias ja lasta on yritetty saada 8/2010 lähtien. Mulla toimi kuukautiskierto suht hyvin tonne tammikuuhun 2011 asti, jonka jälkeen alkoi epämääräiset kierrot; tuhruvuotoa kesken kierron, ovista ei tapahtunut......en tiedä mitä mun keholle tapahtui, stressi? Noh, menin lekuriin 4/2011 ja sain Terot ensialkuun ja Clomit käyttöön myös...

Mies kävi spermatutkimuksissa myös 4/2011 ja sai diagnoosin: Teratozoospermia. Lääkärin mukaan tämä diagnoosi ei kuitenkaan ole vakava; miehen tavara on sen verran liikkuvaa ja sitä on paljon, että muotoseikat voi jättää omaan arvoonsa.
 
Mulla menossa kp22 (kierto yleensä 28 päivää) ja dpo5. Tekisi mieli testailla jo sunnuntaina dpo8, kun netissä lueskelin joidenkin saaneen jo silloin haamun. Mutta mulla on kyllä kiertoon nähden myöhäinen ovulaatio ja luteaalivaihe jää yleensä 11 päivään, joten pitäisi malttaa odottaa vielä viikko. Kolmas clomikierto siis menossa. Edelleen yhden tabletin annostuksella mennään, kun sillä on vaste saatu.
 
Heippa hei kaikille tasapuolisesti.
täällä uusi clomien aloittaja ilmoittautuu joukkoon.
ikää on 28v, yritystä takana kohta 4v. Esikoinen haaveissa.
pco todettu, kaikki mahd. tutkimukset tehty, terolut+metu yhdustelmällä menty pitkään, ovulaatioita tänä aikana ruhtinaalliset 1! (ilman terolutia ei menkkojakaan normaalisti...) nyt 2v lupailun jälkeen :kieh: kourassa clomi resepti ja jännityksellä odotan hetkeä että saan kuurin aloittaa... :rolleyes:
 
Heippa kaikille!!

Minä kiitän ja kuittaan, lääkäri oli sitä mieltä ettei enää käytettäisi Clomeja koska tuli niin suuria kystia.. Eli taas puoli vuotta ihmetellään ja toivotaan raskautta luomuna, sitten täytyy pohtia muuta jos ei tärppää.

Kiitos kaikille! :flower: Jatkan edelleen muilla palstoilla!

-lemonade-
 

Yhteistyössä