Clomittaret vuonna 2011!

Hei kaikki ja tervetuloa uusille!

Nyt täytyy hieman pyöriä oman navan ympärillä, pää räjähtää muuten. Tää on nyt sitten neljäs clomikierto ja tänään kp 32/32. Aamulla tehty testi näytti vaihteen vuoksi negatiivista.. :( Nyt on kyllä jotenki niin tyhjä olo, tai oikeestaan ei edes tunnu miltään. Ei mulla mitään raskausoireita ole kyllä ollukaan, mut mahaa on nippaillu ihan hirmusti ja on ollu paha olo, joten odotuksia on kuitenkin syntyny. Mut ne sit vissiin oli vaan jotain ovis- tai clomioireita. Eilen jo tuli sellanen olo, että jaahans, kohta alkaa kuukautiset ja yöllä puoliksi unissani mietin, että miten helvetissä selviän tästä TAAS?! Vituttaa ja kiukuttaa ja kohta romahdan niin ku joka s**tanan kuukausi.

Ei kai tässä auta muu ku soittaa sinne lapsettomuuspolille. Kuukauden tauko tässä nyt joka tapauksessa clomeihin tulee, koska kp. 3 on tod.näk. sunnuntaina eikä mulla ole edes sitä clomireseptiä. Katsotaan nyt sit mitä ne siel polil sanoo.. Mulla ei vaan mielenterveys kestä tätä!!

Mutta toivotaan, että muilla nappaa kyytiläinen kiinni!
 
Nyt käytössä siis ekaa kirtoa Clomifen, annoksella 1tbl/pv, kp 3-7. Eilen kävin kp12 ultrassa. Siellä todettiin kohdun limakalvo 6mm paksuiseksi, ja molemmissa munasarjoissa rakkulat, toinen 1,5 cm ja toinen 2.0 cm.

Gyne epäili, onko toinen oikee rakkula, vai mikä. Siinä näky himmeesti jotain väliseinää. Ei se kuitenkaan osannu selittää, mitä muuta se ois, jos ei rakkulaa. Tähän luuloon siis jäimme, et kaks rakkulaa siellä ois.

Jännittää kovasti, miten tässä nyt käy. Ei millään malttais odottaa kahta viikkoa, enne kuin jotain vois selvitä...

Onko kellään vastaavia kokemuksia? Miltä kuulostaa tää mun juttu?
 
Viimeksi muokattu:
lemonade Muistatko yhtään minkä kokoisia ne sun 12 olis ollu? Mulla oli ekassa kierrossa yks isompi ja kymmenkunta pientä, mutta sain jatkaa hoitoa koska todennäkösesti ne pienet ei edes irtoa. Nostettiin vielä annostustakin ja tässä viimisessä epäonnistuneessa kierrossa siellä oli kolme isoa follia ja ties kuinka monta pientä. Mulla on tosin pco mutta kumminki..

Pirre Mie en noista hirveesti tiiä mutta olisko kyseessä kysta?

meema :hug:
 
Babies Kun se tässä ärsyttääkin, kun ei sanonut sen kummemmin mittoja. Mutta niin ymmärsin että yksi suuri, joten odottaisin että loput sit pieniä ja näin ollen ehkei sitten niin hyviä?

Odottelen tässä soittoa polilta, koska jätin soittopyynnön. Pakko varmistaa niiden follikkeleiden koot =D
 
Moikka!

Täällä kp 31 ja testi näytti perjantaina ainakin negaa eikä menkkoja näy... Huomenna taas testailen :) Mitään erityisiä oireita ei ole. Torstaina oli ihme vihlovaa kipua alavatsalla, vasemmalla puolella (en pystynyt nousemaan sohvalta kun sattui niin paljon), mut se meni ohi muutamassa minuutissa... Toivottavasti ei oo vaan mitään kystia tullu.
 
Moikka vaan kaikille!

Täällä yritetään tappaa näitä kierron loppupään päiviä. Olo on jo taas malttamaton, ja haluais nyt ja just tietää, miten taas kävi. Tänään siis kp 16.

Tänään oon miettinyt sitä, et mitenhän tuon ovuloinnin ajankohdan kans. Lääkäri meinas sillon clomit määrätessä, et se pitäis tapahtua kp 10-14. Mietin sitä nyt vaan ite, et kun on epäsäännöllinen kierto, ja yleensä siis venyy kp 28 pidemmäks, niin eikö olis ihan loogista, et myös nyt ovis tapahtuis myöhemmin, kuin noina päivinä. Tiiättekö, saako clomit kierronkin säännölliseks, vai voiko se kovasti heitellä siitä huolimatta?

kp 12 kävin siis ultrassa, jossa oli 2 rakkulaa, toinen 15mm ja toinen 20mm. Eilen sitten, kp 15 oli toisella puolella, just siinä munasarjan kohdalla välillä pistävää kipua. Ei niin kovaa, etteikö ois voinu olla, mut silleen eri tavalla ku muina päivinä. Ite en oo koskaan osannu määrittää ovulaatiota tuntemusten perusteella... en tiiä sitten, oisko ollu irtoamassa siellä.!?

Mut siis... olo hyvinkin taas toiveikas ja malttamaton (vaikka täältä varmaan taas tullaan alas ja ryminällä). Tiiätte varmaan, miten pitkiä päiviä nää on oottaa, et jotain taas selviäis... Plaah..

Mut tämmöstä tänne. Plussatuulia teille kaikille. <3
 
Enpäs ehtinyt mitään testiä tehdä kun menkat alkoi sitten eilen illalla. Mut en ollu edes yllättyny kun oli taukokierto clomeista. Outoa tosin että kierto jäi 30 päivään, ei mulla oo koskaan ollu noin lyhyttä luomukiertoa! Ehkä clomit kuitenkin vaikutti vähän edellisiltä kierroilta? Huomenna alkaa sitten viimeinen clomikuuri.

Pirre: Etkö ole testannu ovista? Mä tosin huomaan ovulaation ilman testailua, mut sillä voi vielä varmistaa (tosin aina ei sitä ovisplussaa tule vaikka ovis tapahtuu tai plussa tulee mut ei ovista, varsinkin jos pco). Viime kierrossa ainakin tunnistin täydellisesti, kun menkat alkoi tasan 2 viikkoa oletetusta ovulaatiosta :) Mut plussatuulia sinne! Jännäilen täällä sun puolesta kun itse ei tartte vähään aikaan jännäillä...

Ootteko muuten laskenu et kp1 on samana päivänä kun menkat alkaa jos ne alkaa myöhään illalla? Jotenkin tuntuu oudolta et jo huomenna kp kun vielä eilen alkuillasta suunnittelin testin tekoa aamuksi...
 
Pirre Mulla venyi tää toka clomikierto kolme päivää pidemmäksi, mutta luulen että se johtui lugeista.. Noi lääkärit ei aina osaa arvioida tota oviksen ajankohtaa. Mulla on nyt kaks kertaa menny lekurilla pieleen arvaus. Eka kerralla tuli pari päivää myöhemmin kun oletti ja nyt viimeks päivän aikasemmin :) Luotat vaan omiin tuntemuksiin/ovistesteihin.. Itsellä kun on pco, tein nyt ainaki viimeks niin että testailin vielä oviksen jälkeen että haalistuuko viivat.

Magda Mulla alkaa melkein poikkeuksetta menkat aina aamulla tai aamupäivällä :O Paitsi eilen illalla tuli tuhrua, mutta laskin tänään kp1 kun tulviminen alkoi.

Se ois sitte ylihuomenna clomikierto nro 3.
 
Megda: En mä sitten jaksanut alkaa tikuttaa sitä ovista, kun aattelin, että siitä tulee taas vaan lisää stressiä. Ollaan sitten heiluttu vällyjen välissä tiiviisti joka toinen päivä ;) Siitä omasta olosta kyllä epäilen, et se tais olla sillon pari päivää sitten... Nyt kun vaan jaksais oottaa ja seurata, miten tässä käy...

Mä sain tänään viimeks positiivisia vauva-uutisia.:| Ne ei kyllä yhtään helpota sitä omaa kaipuuta ja oottamista, et jos itellä joskus tärppäis. Kunpa sitä ei vaan alkais liian katkeraks noiden ihmisten suhteen... silti sitä ei voi jo nyt kieltää, etteikö monta kertaa kateeks kävis... Jospa mekin vielä jossain vaiheessa oltais iloisesti ja onnellisesti niitä uutisia jakamassa! <3
 
Magdalle halit ja Pirrelle tsemppiä piinailuun!

Edellä oli puhetta ovulaatiosta ja kierron pituudesta.. Mulla on luomusti kierto 28 päivää, mut clomien kanssa se on pidentyny neljä päivää eli kierto on ollu 32. Ja nyt kahdessa viime clomikierrossa se on ollu 33. En tiiä, miten ne clomit tota kiertoo noin pidentää.. Ekassa (joka oli samalla viimeinen) ultrassa lääkäri arvioi oviksen olevan kp 15 tai 16.

Mulla on nyt tosiaan sitten neljä tuloksetonta clomikiertoa takana. Kuukautiset alkoi lauantaina ja oon nyt pariin otteeseen ollu yhteydessä lapsettomuuspolille. Tänään soitin ja sanoivat, että kun se menee tällä viikolla kiinni ja aukee vasta elokuun lopulla, niin nyt ollaan sitten ihan luomusti, koska muut vaihtoehtoiset hoidot vaatisi kontrolliultraa. Eli en tiedä, onko mitään mahdollisuutta raskautua kesän aikana, ku en tiiä ovuloinko laisinkaan. Enkä sen puoleen tiedä sitäkään, miten syksyllä jatketaan.. Vähän jänskättää seki, et koska seuraavat kuukautiset alkaa ku ei yhtään osaa sanoo tosta luomukierrosta, et kuinka sekasin se on.. Mutta ehkä mun nyt on paras pitää pieni paussi kaikesta tästä, mennä nolla-odotuksilla ja yrittää nauttia kesästä..

Plussatuulia ja hyvää kesää teille kaikille! Kiitos kaikesta tuesta, mitä oon teiltä saanut! Sen avulla on voinu tuntee itsensäkin ihmiseks :) Käväsen varmaan palstalla silloin tällöin, tuskin tää kipuili tähän loppuu.. :)
 
Hei! Oon kirjoitellut tuolla hoitoihin alkuvuodesta ja tänään aloitan vuoden yrityksen jälkeen clomit, joten haluaisin liittyä teidän joukkoon. Mieli on ihan positiivinen, sellanen jo valmiiks luovuttanut olo, joten nyt ainakin tuntuu etten hirveesti jaksa stressata näistä clomeista. Mielihän varmaan kerkee muuttumaan sata kertaa.. Oon muuten lukenut clomien hinnoista ja mä maksoin niistä 14€ (10 kpl), asun Keski-Euroopassa siis. Aikamoinen hintaero Suomeen verrattuna. Oon muutenkin tullut siihen tulokseen, et täällä on huomattavasti parempi terveydenhuoltosysteemi kun Suomessa, edullisempaa ja nopeampaa. Valtio tukee hyvin terveydenhuoltoa.
 
Täällä lähti kolmas clomikierto käyntiin vähän ankeissa tunnelmissa, kun tuntui, että niin monella oli juuri toisesta kierrosta tärpännyt tai sitten ei ole tärpännyt pelkillä clomeilla ollenkaan. Edelleen tosi muiket kuumat aallot, muuten olo ihan ok. Unet meinaa olla vähän heikoissa kantimissa juurikin noiden kuumien aaltojen takia. Mulle on luvattu syödä kuusi clomikuuria putkeen, mutta jos ei neljännestäkään tärppää, niin otan kyllä polille jo yhteyttä. Ultralla on kuitenkin katsottu, että yhden tabletin pitäisi olla riittävä annostus, mutta ehkä sieltä ei vain irtoa mitään, vaikka ovulaatio nostaakin hormonitasot.
 
täällä menossa kp 25/26-35. Vielä en oo uskaltanut testata, enkä tiiä, millon testaankaan, jos tätiä ei kuulu kylään. Vaikka tää on vasta eka clomikierto, ja kp12 uä:ssä oli 2 rakkulaa, silti ei uskalla ajatella, että tärppäis. Hirvittää niin se pettyminen jo valmiiks, et parempi mennä pienellä profiililla. Jännä sinänsä, miten oma mieli niin vaihtelee. Viikko sitten ootin vielä innolla, et menis jo tää pari viikkoa, mut nyt tullu taas vähä semmonen rimakauhu-olo, ettei oikeen ees tiiä, haluaisko tietää edes tulosta..
 
Toivotaan Pirre plussaa sulle testiin! :)
Täällä kp 15 eikä vieläkään ovista näy :/ Luulin että kun syön nyt 2tbl / päivässä clomeja että ovis tulis aikaisemmin kun 1 tbl: n kanssa, joka oli viimeksi kp 15, mut nähtävästi ei! Onko muilla kokemusta milloin ovulaatio on ollut 2tbl/päivässä annostuksella??
 
Tervetuloa Viola tänneki :)

Maikkuliini Mulla tuli 1 tbl annostuksella aika myöhään oisko ollu kp17 ja olin jo luopumassa toivosta. Normaalikierroissa kumminki tullu n.kp14-15. Edellisessä kierrossa annostuksella 2tbl tuli suhtaikaseen, oisko ollu 12-14(en muista).. Nyt kp 12 ja tikuttelu alotettu eilen. Älä suotta huolestu, ihmiset reagoi eri tavalla, tikuttelet vaan ahkeraan. Vaikka kaks kertaa päivässä jos tarve vaatii :) Tsemppiä!

Pirre tsemiä testailuun ;)

joku_raja täällä vähän samat fiilikset. Nyt on menossa clomikierto nro3 ja toivo clomeihin menny. Vähän tässä odottelen kutsua julkiselle josko loppuvuodesta jo pääsis IVF:n.. Oli kyllä iso usko clomeihin....Mie oon kyllä ovuloinu, viime kierrossa tsekattiin ultralla mutta en sitte tiiä.. Tsemppiä sinneki! :hug:
 
Moikka. Täällä kärvistellään kp27/26-35. Yhden pissitestin oon kerenny tekee, ja negaahan se puhtaasti näytti. Sit kävin vielä antaa verikokee, mut siinäkin oli negatiivinen vastaus.

Välillä on mahakipua, vähän siihen malliin, niin kuin menkat alkais, mutta ei sitten kuitenkaan ihan samalla tavalla. Olo nyt jo hyvin pettynyt, vaikkei menkat ookkaan alkanut. Ensin ajattelin, etten oota tältä ekalta clomikierrolta paljoa, mut tokasta varmaan enemmänkin. Silti tuntuu, et tässä kierron aikaan on taas salaa toiveet päässeet kipuamaan korkealle. Tuntuu, et alkais jo menkat, jos on kerta tullakseen.. Niin rasittavinta tää, et oottaa et alkaako vaiko eikö.

Tuskin silti osaa edes kunnolla kuvitella, millaiset tunnelmat on, kun glomikiertoja on takana useempia, niin kun teillä monilla. Kovasti voimia teille kaikille, itse kunkin tilanteeseen ja toivon aidosti teille jokaiselle plussatuulia.

Osaako joku sanoa, oisko kannattanu pyytää tuohon clomin lisäks gyneltä jotain tukemaan sitä munasolun irtoomista tai kiinnittymistä, vai voiko sitä jotenkin helposti auttaa? Mä niin kerkesin ajatella, kun hyvät rakkulat siellä näky kp12 ultrassa, josko sieltä sitten tärppäis, mut eipä pahemmin siltä vaikuta...

Muuten, sitten ihan vaan semmonen seikka, jonka oon huomannut täällä lapsettomuuspalstoja kahlatessa, että ootteko kiinnittäneet huomiota, et täällä clomittarien sivulla on vähä eritavalla positiivinen ja kannustava meininki, kun vaikka suomi24 keskuteluissa. Oikeen tulee välillä paha mieli ittensä ja muitten puolesta, jotka siellä on kirjotelleen. Osa piikittelee ja aukoo siellä niin törkeesti päin naamaa... Tämmöstä mä ainakin oon havainnu, liekkö oikee tulkinta. Kai tää on niin arka aihe monelle, et sitten tulee herkästi unohdettua, et miten niillä kommenteillaan muita satuttaa... tai sitten mä oon vaan ihan herkkä hipiäinen näistä hormooneista?! ;)
 
Täällä kans yks clomi kierrolla 3. jolla clomit on myöhäistäneet ovista(jos sieltä ylipäätään on mitään irronnukkaan...) nyt kp17 ja toivoisin että vihdoin tänään näyttäisi testi tasavahvoja viivoja...
Luomu kierroissa ovikset olleet aina kp14-15. Ja nyt siis 3 glomilla/päivä(kp3-7) on menty...

Kaikille tsemppiä ja onnea!!!!
 
Hei taas pitkästä aikaa! Olen käynyt aina välillä lukemassa juttuja mutta olen tarkoituksella myös pitänyt vähän taukoa kun tuntuu että liikaa elämä pyörii vauvahaaveiden ympärillä....

Mutta nyt on sellainen tilanne että tarvitsisin teiltä kanssasisaret neuvoja.... eli minulla kolmas clomikierto syöty, ovis hyvin löydetty ja nyt sitten kuukautiset oli/on melkein 2vkoa myöhässä. Päätin testata vasta nyt että olenko raskaana, kun en ole ennemmin uskaltanut...ja nyt sitten eilen kun päätin testata, alkoi vuoto. Tai siis tämän 1,5 vkon aikana on ollut pientä tiputteluvuotoa, ei joka päivä eikä paljoa mutta kuitenkin ja nyt tulee niinkuin kuukautisten aikana.
Alavatsa on arka mutta ei silti sellainen kipu kuin normaalisti kuukautisten aikana ja juju tässä on se, että kun testasin-kahteen kertaan-niin testitikkuun tulee haamuviiva....

Voiko kyseessä olla alkuraskauden keskenmeno?

Voiko kuukautiset olla noin paljon myöhässä kun syö clomeja ja ovis on löydetty?

Olisinkohan "normaalisti" raskaana mutta testi ei vielä näytä selvää plussaa vaan haamua, mutta vuotoa on silti-toisillahan vuotoa on raskauden aikanakin (minulla ei ollut ekan raskauden aikana yhtään vuotoa)

Tarvitsisin nyt neuvoja - mistähän tässä on kysymys?

Onko teillä ollut samanlaisia tapauksia?

Jään odottelemaan vastauksianne ja kiitos jo niistä etukäteen.

T. yksi epätoivoinen
 
Moi Sarialeksandra!
Jos sulla vuoto nyt runsasta ja r-testikin vain haamuttaa vaikka menkat noin myöhässä, ni voipi valitettavasti olla alkuraskauden keskenmeno kyseessä...TAI sitte pikkinen siellä pitää sinnikkäästi kiinni kohtupesästään, toivon näin olevan:heart:

Mulla itsellä on alkuraskaudesta vuotanu vissiin kaikissa raskauksissa(3) ja tän viimeisimmän kanssa vuoteli useinkin...alku viikoilla mulla vuotelu oli sellasta niukkaa, mutta kyllä se säikäytti tietenkin ja oli sellanen tunne että kesken menee, rv-6 ainakin kävin ultrassa ja pieni sydän siellä silloin sykki..rv10 vuodin uudestaan ja rv-13 aloin vuotamaan ihan reilusti ja silloin oltiin varmoja keskenmenosta, taas käytiin ultralla kurkkaamassa tilannetta ja pieni oli kuin olikin kunnossa, kohdun suulla vaan oli hematoomakakku joka vuoteli...vuotoa kesti silloin monta viikkoa kunnes loppui...se raskaus oli muutenkin rankka ja rv-30 purettiin raskaus vauvan pienen painon(838g) ja mun raskausmyrkytyksen vuoksi. Kaikki on kuitenkin nyt hyvin ja meillä on reipas pieni kohta 4v tyttö.=)

Tulipas nyt paljon omaanapaa, mut halusin vain kertoa sinulle Sarialeksandra että vaikka vaikeuksia alussa, voi raskaus silti jatkua ja kaikki mennä hyvinkin...
Toivon sinulle onnea ja toivon että siellä sinulla pieni "jaksaisi pysyä kyydissä"...

Tuohon kun sä kysyit että voiko kuukautiset olla noin paljon myöhässä clomejen takia, vaikka ovis bongattu, ni mulla on sellanen käsitys että luteaalivaihe(oviksesta menkkoihin) ois aina melko vakio sen 2viikkoa... Korjailkaa jos muilla muuta tietoa, nää on vaan mun "muistia"...

Ja hei Sarialeksandra vielä...oliko se niin, että sä olit kanssa vähän vanhempi???(nyt ihan vaan muistelen) ni meillä on tuolla tosi kiva ja lämminhenkinen ketju 40+ kuumeilijoille, tai en tiiä ootko tietonenkin siitä mut jos et ja haluut löytää ni googleta 40+ so what vol.12.
 
Sarialeksandra: Luteaalivaihe on yleensä sen 14-16 päivää ja joskus vähemmän. Clomien ei pitäisi pidentää luetaalivaihetta vaan sen pidentyessä kyseessä on jotain muuta (hormonihäiriöt tai kiinnittymisyritys). Tuntuu kyllä oudolta, että testi näyttäisi pelkkää haamua vielä noin myöhään, joten on kyllä mahdollista (ja todennäköistäkin), että sulla on alkuraskauden keskenmeno.
 
Erittäin lohduttavaa lukea muitten clomikokemuksia.Mulle kun määrättiin 6kk sitä niin luulin et se on joku ihmelääke mutta eipä ole..ainakaan mun kohdalla.Sitä aatteelee et on aika surkee kun ei ees niitten avulla sikiä: )
Olisin kysynyt jos täällä on 6kk tai yli Clomeja käyttäneitä että millaisen paussin määräävät ennenkuin voi saada uuden reseptin?Mulla kierrot on ihan miten sattuu ja niihin otan teroja.
 

Yhteistyössä