Clomittaret vuonna 2011!

Tervetuloa Padmerine! Harmi sun keskenmenosta, täälläkin sama tilanne. Km ekasta clomikierrosta ja nyt uusi clomi kierto menossa kp 12/28. Kyllä me vielä vauvat syliin asti saadaan, täälläkin pelko km koko ajan takaraivossa jyskyttää, mut olen kuullut et clomeilla on saatu terveitä lapsia, niin kyllä mekin saamme vielä!! :) Mulla siis tosiaan kp 12 ja vielä ei ainakaan ovulaatiota ole ollut testien mukaan, hurja alamaha kipu tosin vaivaa. Pakottaa ihan tosi kovasti mahaa ja kävellessäkin koskee, oliskohan ovulaatio kipuja? Kertokaahan muut onko muille clomeista tullut oviskipuja ja millaisia??
 
Viime clomikierrossa samalla yhden tabletin annostuksella ei ollut juuri mitään sivuvaikutuksia. Pieniä kuumia aaltoja ja kuurin jälkeen vähän alakuloisuutta. Nyt toisessa kierrossa kuumat aallot alkoivat heti ensimmäisen tabletin jälkeen ja nyt toisen tabletin jälkeen ovat jo niin ikäviä, ettei yöllä saa oikein nukuttua. Lisäksi alakulo vaivaa voimakkaasti jo nyt. Kumuloituuko niiden vaikutus jotenkin? Oletteko muut huomanneet saman? Alkaa jo pikkasen hirvittämään kolmas kierto, jos ei tästäkään tärppää. Taukojakaan en haluaisi pitää, kun epäilen, ettei näistä yksinään ole mulle apua ja seuraava kontrolli on vasta kuuden clomikerron jälkeen.
 
Heippa kaikille ja tervetuloa uusille! :)

En ookaan "pitkään aikaan" käyny täällä ja hirmusti oli tullu tekstiä lisää. Halit kaikille, keillä on kuukautiset alkanut. Toivotaan kuitenkin parasta!

Joku kyseli siitä Femarista.. Ite en oo kyllä moisesta kuullutkaan, joten musta ei valitettavasti oo apuja siihen.. : /

Itsellä on nyt kp 14/32 ja takki on aika auki. Tavallaan sitä on taas hyvä mieli uudesta mahdollisuudesta, mut toisaalta ei uskalla toivoa mitään. Ja tapahtu mitä tahansa, ni sitä mun on turha miettiä nyt.. Sit kun sen vielä itsekin ymmärtäis :) Ja kyllä viel toistaseks on ihan hyvä mieli, mut viikko ennen ku kuukautiset pitäs alkaa, ni se vatvominen ja tuska alkaa..

Oli myös puhetta noista oireista clomien yhteydessä. Itellä ei tosiaan oo ollu mitään hirveitä sivuvaikutuksia, joitakin kuumia aaltoja kuurin jälkeen on ollu. Mut viime kierrossa tajusin, et mähän oon melki neljä kiloo lihonnu, on päänsärkyä ja välillä on niin armoton tatti ottassa, et kaikki itkettää. Liekö sitte clomeista johtuu vai jostakin muusta..

Hyvää kevättä kaikille ja plussatuulia! :)
 
Tervetuloa Padmerine tännekin!! Ollaankin tuolla toisaalla jo samassa pinossa :)

maikkuliini Mulla oli tommoset kuvailemasi ovis-kivut toisessa clomi-kierrossa,josta tuli tärppikin. Luulin että joudun lähtemään päivystykseen ja vääntelehdin tuskissani kaksinkerroin. Ja ne kivut oli kp 12 ;) Nyt vaan jemmailua ;)

joku_raja Mähän olen syöny nyt 8 kuuria clomeja (6. ja 7. kuurin välissä oli 3,5kk tauko..) ja jokaisessa kierrossa ollu kuumat aallot voimakkaat. Hiki puskee pintaan ihan yhtäkkiä.
Tässä kuurissa jonka nyt söin oli kuumat aallot ihan järkyttävät!!! Alakuloisuutta en ole aiemmin laittanut merkille,mutta nyt sitäkin oli. Itkin pienestäkin asiasta ja tämä tuli kun kuuri oli loppu. Ultrassa kyllä näky 4 n. 1cm follia sen lisäksi joka oli irronnu just :) Eli kyllä ainakin clomit toimii ja luulen jotenkin et mitä kovemmat sivuoireet,sitä parempi kierto tulossa..?
Nyt kp 17/27 ja oiskohan tuo alakuloisuus ollu kovimmillaan kp 11-12 tms.
Tuntui kyllä ihan kaameelle ajatella että entäs jos nämää oireet vaan tuplaantuu joka kiertoon??

Mulla ois ke psykiatrin luona käynti. Jotenkin "ahistaa" mennä sinne kun just nyt ei oo niin kamalan vaikeeta. Kuitenkin kierron puoliväli ohitettu vasta ja kamalat satsit hormoneja kaverina,niin pikkusen meinaa jännittää tulisko se tärppi nyt! :) Siis sen takia ois ollu ihan paikallaan vaikka loppukiertoon varata,vois sit purkaa pettymyksensä siellä.. Tosin kyllähän sieltä varmaan uusi aika varataankin.
Sit to pitäs mennä proge-kokeeseen taas,mutta miten luget vaikuttaa tulokseen? Kuka tietää??
 
Tervetuloa uudet!

Clomioireista: Mulla on nyt toka clomikierto, tässä kuussa mentiin 2 tablettilla kp3-7 kun ekassa kierrossa en ovuloinut yhdellä tabletilla. Mulla oli oireita kummassakin kierrossa, kuumia aaltoja ja huippausta, mut nyt tokassa kierrossa otin tabletit illalla ja se helpotti ainakin huippaukseen. Mulla oireet ei oo rajottunut vaan niihin päivin millon otan clomit vaan ne jatkuu pari päivää sen jälkeenkin. Mulla oli viime viikolla kp15 tienoilla tosi masis pari päivää, vaikka yleensä olen ihan pirteä. Liekö sitten johtunut clomeista tai jostain ihan muusta.

Tänään kp19, dpo 7 (luulen) ja kovasti kuvittelen oireita. Jotain on tässä kierrossa pakko olla tapahtunut, ovulaatio nyt vähintään! Rinnat on ollut kipeet perjantaista lähtien (koskaan ei ole ennen ollut) ja pari viime päivää oon ollut ihan alavatsa turvoksissa, syvään hengittäminen ei onnistu vaan ahdistaa. Mulla on lääkäriaika ens ma kp26 ja ajattelin antaa itselleni luvan tehdä testin samana aamuna, vaikka onkin vähän aikanen kp....:whistle:
 
Lisäätkös minutkin ketjuun mukaan... :) Täällä plarataan nettiä, ja etitään, miten muilla on clomit toimineet.

Elikkäs siis:

* Pirre, 24-vuotta, ensimmäinen haaveissa, yritystä 5 kk, clomit apuna.*

Mielenkiinnolla mukana tässä ringissä kuuntelemassa muiden kokemuksia ja kirjottelemassa omia. Elikkäs siis kauaa ei olla ehditty yrittääkään, mutta jo etukäteen tiedossa mun hyvin epäsäännöllinen kierto. Kierto vaihtelee jotain 30-60 päivän luokkaa ja aina olleet epäsäännölliset. Suvussa vähän tähän taipusuutta, ja osalla ollu hankala raskautua.. Siksipä jo vähän kerkesin asennoitua, että vauvan saaminen voi olla vaikeaa. Miehellekin olen siitä jo puhunut, ennen kun yrityskään alkoi, mutta silti molemmille tuntuu olevan kova paikka tämä hyväksyä. Viime viikolla otettiin ensimmäinen askel ja kävin yksityisellä gynellä. Kaikki pitäis olla UÄ:n mukaan kunnossa, kierto vaan on pitkä. Mitään PCO:hon viittaavaa siitä ei löytynyt, kun tuo epäsäännöllinen kierto vain. Tähän gyne antoi hyviä ennusteita, et voitais saada helposti hoidettua. Silti tuntuu, ettei uskalla liikaa toivoa, ettei putoa liian korkealta. Määräsi siis clomit, jotka olis tarkoitus aloittaa ens kierrossa. Nyt teroluteilla yritetään ensin saada se seuraava vuoto... Mielessäni jo kovasti toivon, että josko nämä auttais. Silti välillä iskee hyvinkin epätoivo... Tämä tuttua varmasti teille kaikille lasta jo pidempään toivoneille. Mukava päästä tänne jakaa kokemuksia! Jospa tää edes vähän helpottais. :)
 
Hyvä kuulla et muillakin on ollut tän kaltaisia mahakipuja! Toivotaan todella et on oviskipua ja tärppäis todella. Ovulaatiota en ole vielä löytänyt mut ei hätää, tänään vasta kp 13. Milloin muut ovat löytäneet oviksen clomeilla? Plussatuulia kaikille :)
 
Heippa kaikki ja tervetuloa uusille..
Noista oireista.. Eka kierto meni annostuksella 1tbl/pv kiertopäivinä 3-7, eikä oireita ollu juurikaan. Menkkamaista juilintaa hieman koko kierron ajan.
Nyt annos tuplattu ja kuumat aallot on tullu mukaan. Niitä tuli päivällä ja yöllä muutaman päivän oisko ollu kiertopäivinä 6-10, nyt siis kp12. Enemmän myöskin kipuilee munikset.. Huomenna selviää mitä siellä oikein tapahtuu..

Viime kierrossa ovisplussa tuli kp16, eli ei clomit ainakaa aikastanu sitä. Eilen alotin tän kierron tikuttelun, saas nähhä milloin ovisplussa tulee :)
 
Hei, löytyykö täältä kohtalontovereita siinä asiassa, ettei varsinaista PCO:ta olla todettu. Gynekologi siis tosissaan sano ultrassa kaikki rakenteet olevan kunnossa, labroissa ei myöskään mitään epänormaalia ollut, pelkästään ongelmana pitkä ja epäsäännöllinen kierto. Mielenkiintoista olis kuulla, miten tällaisissa tapauksissa clomit on toiminut.. Kirjoitelkaapa. :)
 
Heipsan

Täällä käyty tänään lapsettomuuspolilla ja lääkkeen vaihto tuli eli clomit jää historiaan. Tilalle tuli Femar 2.5mg 1 tbl kahdesti päivässä.

Minä kiitän mukavista keskusteluista ja siirryn tuonne muihin keskusteluihin.

Plussatuulia kaikille ja hyvää kevään jatkoa :D
 
Heipä hei!

Kävin eilen lukasemassa yhden toisen ketjun viestejä jaksamiseen liittyen ja kolahti kyllä johonkin ja kovaa. Tajusin, että oon aika väsynyt tän tilanteen vuoksi.. En tiiä johtuuko siitä väsymyksestä vai clomeista, mutta välillä ottaa niin lujaa päähän, että tekis mieli riehua ja rikkoa tavaroita. Pelottaa, ettei ihmiset jaksa mua ku oon näin ärsyttävä. Lisäks oon huomannu, että toisinaan on tosi etova olo, liekö sekin yksi clomioireista.. Ja nyt ärsyttää sekin, että petihommatkin on mennyt ihan keturalleen.. :headwall: Tuntuu siltä, että mikään elämässä ei onnistu ja oon ihan paska kaikessa ku en edes yhtä lasta saa maailmaan..

Oonpas positiivisella mielellä.. Noh, kai se tästä iloksi muuttuu. Parin viikon päästä odotellaan kuukautisia ja jos/kun ne alkaa, ni sit soitto lapsettomuuspolille. En tiiä miten syksyllä jatketaan ja kiinnostaa kovasti tietää, että jos päädytään koeputkihedelmöitykseen, ni ollaankohan me jo siel jonossa vai kuinkahan kauan sitäki saa sitte odottaa..?!!

Anteeksi tästä jäyryymisestä, koittakaa jaksaa mua :) Nyt pistän rokit soimaan, alan siivota ja toivon, että se helpottaa ärsyyntymiseen :D
 
Heippatihei..

Onkos teillä kellään tietoa kystista? Mie kävin eilen kontrolliultrassa ja mulla on oikealla puolella iiiiso kysta, plus sitte kolme johtofollia(en muista miten ne oli jakautunu oikealle ja vasemmalle).. Lääkäri sanoi ettei vaikuta mihinkään mitenkään? Onko näin? Maanantaina uudestaan menossa kattomaan mikä on kystan tilanne ja oonko ovuloinut..
 
enpä onneks ole ainut, jolla on todella "positiivinen" fiilis...meillä neljäs clomikierto menossa(vai lopuillaan, selkeesti ei tärpännyt..ainakin oireet turhan tutut) ja yritystä takana ties kuinka monta kuukautta(lähemmäs kaks vuotta).
Ja nyt vähitellen tullut semmonen olo etten oikein enää usko että näillä clomeilla sitä lasta saadaan aikaseks ja ruvennu jo enempi henkisesti valmistautumaan siihen että parin kuukauden päästä sitten ruvetaan miettimään sitä koeputkihedelmöitystä. Vaikka niin toiveekkaasti näiden kanssa aloitin, lääkärin kun niin innostavasti kertoili että isolla todennäköisyydellä raskautuu noin neljässä kierrossa clomien kanssa...

Jotenkin on vaan tässä viimesen puolen vuoden aikana tullut sellainen olo että miks me ei voida sitä lasta saada, eikö mulla jostain syystä ole oikeutta siihen vai olenko tehnyt elämässäni jotain niin väärin että sen takia tässä kärsitään ja kituutetaan kuukausi toisen jälkeen ja joka kuukausi petytään yhtä rankasti.

Mut jeps, tarpeeks avautumista tälle kertaa, elikkäs olen kuukuskuukus 31-vuotta, yritystä takana lähes kaksi vuotta ja neljäs clomikierto menossa...ja ketuttaa niin ankarasti :kieh:
 
Mä kävin eilen gynellä kun alamaha kivut voimistui ja gyne epäili että kysta kasvais vaan eikä yhtään folliikkelia! Mut ei kuitenkaan sata varmasti sitä veikannut. Nyt kuitenkin aamulla kp 15 lyöty ovis eikä se nyt sittenkään ollut kysta! Eli clomit tuottivat tulosta ja nyt toivotaan et tulis tärppi! :) Gyne sano mulle et kystia tulee kyl välillä clomeilla eikä ne ole vaarallisia vaan kuivuvat itekseen poijes! Ja mullakaan ei pco:ta ole todettu, tosi pitkät kierrot ja välil menkat pitkiä kausia kateissa..
 
Pläääh!! Miten nää päivät menee näin hemmetin hitaasti??!! Nyt vasta kp 21/27 ja tuntuu ikuisuudelta tää kierto! Eipä sillä että menkkoja oottelisin,en todellakaan! Mutta jotenkin jännittää niin kamalasti enemmän kun on ne lugetkin tukemassa.
Ei kyllä ole minkäänmoista oiretta,paitsi nännit arat jotka kyllä kipeytyy aina oviksesta. Ja hieman etovaa oloa tyhjällä tai liian täydellä mahalla. Palelee,mutta sehän normaalia oviksen jälkeen kun lämmöt nousee..
Mutta yks ihan ihme juttu on: Naama kukkii kuin viimestä päivää??!! Ihan jumalattomia patteja nenässä,leuassa,poskessa ja otsassa pientä näppyä. Voiko luget tän aiheuttaa ja voiko tuo naaman kukinta kieliä esim. liian suuresta päiväannoksesta,mikäli luget tän kukinnan takana? Mulla siis menee 2x200mg/pvä. Tillu sullahan on luget käytössä?
 
Viimeksi muokattu:
Tipetsu: Iik, jänskää sun puolesta! :) Toivotaan, että siellä massussa se pikku kyytiläinen nyt olisi!

Mustakin tuntuu, että tää kierto kestää ikuisuuden. Nyt on vasta kp 18/32 ja on kyllä odottavat tunnelmat. Jospa se ei tässä kuussa muuttuis ahdistukseks ja peloks viikkoa ennen oletettuja kuukautisia. Malttais vaan rauhassa odottaa mitä tapahtuu ja muistaa siinä välissä nauttia elämästä. Jännittää myös vähän se, että jos en nyt raskaudu, ni mitä sitten tehdään.. :eek:
 
Aika menee hitaasti, täällä kp 17 ja tissit tosi kipeet ollu oviksen jälkeen. Aloitan huomenna terolut kuurin 2tbl/ päivässä, jotta jos tärppäis pysyis pikkuinen matkassa. Jos testi näyttää negaa 2 viikon päästä ni lopetan ne ja vuoto tulee..

Tipetsu: En tiiä miten lugeista tulee näppyjä, mut mulla ainakin terot aiheuttaa ihan tosi paljon näppyjä. Niiden kanssa naama kukkii, ja se on tosi inhottavaa! Mut mitä vaan että oman pikkusen sais..

Plussatuulia kaikille! :)
 
Oudosti kuitenkin ovisoireet päällä (kp15) vaikka en tässä kierrossa edes syö clomeja ja oudon aikasin (mun normit luomukierrot on ollu n. 40 päivää) Mut ehkä ne edellisten kiertojen clomit vielä vaikuttaa? Normaalisti kun ei ilman clomeja kunnon ovisoireita ole. Mut joo, yritän olla pitämättä toiveita liian korkealla tässä kierrossa, ensi kierrossa sitten kun otan clomit taas käyttöön!

Tsemppiä piinailijoille!
 
Onpas taas monella jännät päivät edessä! Tsemppiä piinailuun ja plussaonnea +++++:whistle:
Piukelle hyvää jatkoa femarin kanssa! Toivotaan että sillä tulee toivottu tulos.

ON: kävin keskiviikkona ultrassa polilla, kun täti oli jättänyt tulematta ja testit näytti negaa. Ultrassa tällä kertaa oli reippaat limikset kohdussa ja rakkuloita muniksissa pilvin pimein. Ovulaatiota ei ollut tapahtunut ja sillä kierto venähti. Nyt sitten oli tarkoitus syödä terolut-kuuri tän kierron päättämiseksi, mut täti pyyhälsikin paikalle toissapäivänä eli tänään on kp3 ja ekan clomin vuoro. Ohjeeksi sain nyt tässä kierrossa siirtyä taas 1tbl 3.-7.pvään, kun edelliskierrossa söin 1tbl jkt pv. Kuulema tää kierto mennään vielä clomeilla ja sit mietitään taas, siirrytäänkö femariin tai johonki muuhun. Tällä hetkellä menkat on ovuloimattomuudesta huolimatta tosi runsaat ja ihan järkyttävät menkkakivut. Johtuneeko sitten paksuista limakalvoista... Mut nyt joka tapauksessa neljäs clomi-kierto toden sanokoon. Tsemppejä kaikille!
 
Mites muilla clomittareilla meni äitienpäivä? Itse olen ansiokkaasti vältellyt naamakirjaa jo torstaista asti. En tällä hetkellä kestä niitä sydämiä pursuilevia statuspäivityksiä:x
Mut yhden tiedustelun jälkikasvusta ehdin tällekin päivälle saada ja vieläpä käskyn niitä lapsia tehdä. Kyseessä oli miehen mummo, joten valutin tuon käskyn toisesta korvasta ulos. Ei oikeen voi miehen mummollekaan suuttua, kun hän on vanhuuttaan mennyt niin suorapuheiseksi kaiken suhteen. Mut kyllähän nuo kommentit silti satuttaa.. Ei oikein tiedä, mitä niihin vastaisi, kun en halua alkaa valehtelemaankaan mitään "ei oo nyt oikee aika" tmv. Eikä haluais ihan koko maailmalle näistä ongelmista kuuluttaakaan.
Mut joka tapauksessa tästäkin äitienpäivästä selvittiin hengissä, enkä ole vielä kovin montaa kyyneltä ehtinyt vuodattaa! Ehkäpä ensi viikon lopulla uskaltaisi jo naamakirjassakin pyörähtää.
Ja pakko yrittää vaan uskoa ja toivoa, että mekin kaikki saisimme joskus viettää äitienpäivää ilman kyyneleitä - syli ei olisi enää tyhjä.
 
Tiijona Mulla on niin samat ajatukset, toki olen silti naamakirjassa käyny, ja sitte taas lähteny sieltä vittuuntuneena pois...Siis ymmärrän kyllä äitienpäivätoivotukset mutta yhden kaverin päivitys pisti ihan tosissaan vituttamaan...Se kuulu jotenkin niin että hänellä iskee näin äitienpäivänä pelko että jos hänestä ei oliskaan koskaan tullut äitiä! No voi nyyh ja snif, sanon mä! Tervetuloa mun maailmaan, jossa toi pelko on lähes jokapäiväistä eikä suinkaan vaan äitienpäivänä tulevaa. Ja siis hänellä tosiaan on jo lapsi! Että on se vaan kurjaa pelätä jälkikäteen että jos ei oliskaan tullut! Ei heru sympatiaa, ei yhtään. Se oli niiiiin lähellä etten kommentoinu jotain ikävää mut sain poistuttua ennen:ashamed:

Omasta navasta sen verran että tossa ens viikon lopulla pitäs taas kierron tulla päätökseensä. Enkä jaksa enää siis odottaakaan muuta kun menkkoja. Vaikka ajotukset seksin suhteen pitäs olla oikeen hyvät ollu tässäkin kierrossa mut jotenkin olen kokenut että se menkkojen tulo on edes hiukan helpompi hyväksyä kunnei hirveesti piirtele niitä pilvilinnoja siinä ennen niitä. Toivoton olo on vaikka kuitenkin jotain toivoa jossain syvällä aina on. Ehkä vielä joskus:heart:
 
Mä onneksi onnistuin välttämään ajattelemasta äitienpäivää sen kummemmin, mitä nyt omaa äitiä onnittelin. Sen verran alussa on vielä tämä taival, että mieli on pysynyt suht positiivisena ainakin tähän asti.

Tänään tosin ketuttaa pahemman kerran klinikalla käynnin jälkeen. Mua oli käsketty käymään kp 25-30 välisenä aikana ja tänään mulla oli kp26 ja aika. No ultrasta ei saatu selvyyttä siihen olinko ovuloinut ja mut passitettiin progesteroni kokeeseen vaikka nyt jo vähän tiputtelee. Ei siis ollut mikään yllätys että proge-arvo oli kuin olikin kovin matala kun menkat alkaa huomenna. Eli ei siis tietoa siitä auttoko 2 tabl/pvä vai ei, mut kuulemma sillä nyt jatketaan. Mä olin niin vannonut etten lähe ovista tikuttelemaan, mut ehkä nyt pitäis uudessa kierrossa siihenkin ryhtyä. Nyt on kyllä odotukset niin nollissa kun vaan voi uuteen kiertoon lähtiessä, olisin ollut tyytyväinen varmuuteen siitä et ovuloin tai sitten en mut tämmönen epätietosuus rassaa nyt pahasti.

Ai niin, laskin vielä, et jos seuraavakin kierto on vaan 26 päivää niin menkat alkaakin sitten sopivasti meidän hääpäivänä! Se valkonen mekkohan onkin se paras asu kuukautissiteiden vaihdossa....
 

Yhteistyössä