Clomittaret vuonna 2011!

Hei taas!

Tipetsu: olettepas joutuneet tilanteeseen jossa miettimistä riittää, voimia teille isojen asioiden pariin.

Chikakaa: tuo lauseesi "Enpä ois kyllä ikinä uskonut, että lapsenteko on näin vaikeeta..." - se on kyllä totta, miksi ihmeessä sen täytyykin joillain ihmisillä olla niin vaikeeta ja toiset taas tulee raskaaksi tuosta nuon vain...niinpä...aina ei oikein jaksa ymmärtää!!

Tuosta clomeista ja sen aikana olevista ultrista on aina yhtä mielenkiintoista lukea, toisilla tosiaan on usein ultria, toisilla vähemmän ja sitten on taas tälläisiä kuin minä ja muutama muu, ettei ultraa määrätä ollenkaan - eli kyllä on niin gynestä kiinni että kuka määrää ja mitä ja tietenkin toisilla on myös erilainen tilanne että katsotaan parhaaksi että ultrat täytyy olla.

Hollannikas: luulisin että enää loppukierrosta ei pitäisi tulla oireita, mutta kertokaa te joilla on tullut siis jos on tullut. Itse kyllä luulisin että ei enää loppukiertoon vaikuta. Itselläni ei ole nuota kuumia aaltoja nyt ollut mutta voi apua näitä mielialan vaihteluja, lujilla ollaan ja varsinkin läheiset ovat lujilla, olen kuin kävelevä kiukkupussi..... Mutta nyt on kp 18 ja nyt tilanne rauhoittunut.
 
Vielä lisää...
Kebri82: Itse olen jostain kuullut aikoinaan että n. 4 kuuria peräkanaa olisi sopiva määrä syödä clomeja ja sitten pitää taukoa. Mutta tiedän kyllä ihan lähipiirissäni ihmisen joka söi clomeja paljon enemmän ja sitten vasta oli taukoa.

Kysyin tästä asiasta gyneltäni ja hän sanoi että sellainen yleinen suositus on että clomeja ei söisi montaa kuuria peräkanaa, mutta minun kohdallani hän sanoi että kun kerran ikää jo on ja jos lasta ei alkaa kuuluun, niin sitten vaan lisätään kuurien määrää että päästäisiin siihen lopputulokseen johon pyritäänkin eli että lapsi saisi alkunsa.

Toiset lääkärit ovat tässäkin asiassa tarkempia kuin toiset, eli jotkut voivat syödä pitkiäkin aikoja ja isompia annoksia clomeja ja toiset lääkärit taas hyvinkin äkkiä katkaisevat clomien syönnin ja sitten yritetään muita keinoja.
 
Muistan lukeneeni clomien pakkausselosteesta, että niitä sais syödä max 6 kuukautta putkeen, kun ohentavat limakalvoa, mutta sittenhän on olemassa uusi vaihtoehto femar, jossa ei oo niin paljno haittoja...

Mulla oli ultra vaan ekassa kierrossa ja kun silloin folli kasvoi niin ei muuta seurantaa, paitsi, että silloin ekassa kierrossa kävin myös siinä s-prog testissä ja mukaan kuulemma ovuloin...

Vaikka mua jännittää/pelottaa toi IVF niin luulen, että mun on kuitenkin pakko käydä tää koko rumba läpi ja jos en sittenkään lasta saa niin tiedän ainakin tehneeni kaikkeni sen eteen ja voin jatkaa eteenpäin erilaista elämää.
 
Mä luulen et on aika yksilöllistä kuinka kauan clomeja voi syödä putkeen, joillakin kun se kohdun limakalvo ohenee nopeammin kuin toisilla. Lääkäri sano mulle et voin syödä vaikka 6 putkeen, mut voi olla kannattavaa pitää jo 4 kierron jälkeen 1 kierto taukoa. Mä en neljättä kyllä ala syömään, vaan pidän yhden kierron tauon nyt tän kolmannen clomikierron jälkeen (myös sivuvaikutusten takia). Ainakin toistaiseksi kohdun limakalvo on ollu ok...
 
Tillu Melko isolta vaikuttaa tuo folli. Mulla oli kp 11 17mm folli ja ovis oli kai sit kp 13. Mulla jäi viime kierrossa ovis välistä ja kaksi 20mm ja 25mm follia oli jääny tonne.

Mä olen syöny nyt 7 kuuria clomeja. Tosin 6. ja 7. kuurin välissä oli taukoa 3kk:tta. Ja mulla ei todellakaan clomit ohenna limakalvoa,kai päin vastoin; se on ollu jotain 12-16mm tässä kuurien aikana. Mähän jouduin hysteroskopiaan tammikuun vika päivä just ton "liian" paksun limakalvon takia. Lapsettomuuslääkäri epäili polyppia,mitään muuta ei sieltä löytyny kuin kuulemma poikkeuksellisen kaunis kohtu ja paksu limis on vaan mun ominaisuus kuulemma.
Jos nyt ei sit ole tärpänny,syön vielä tuon 8. kuurin ja pistokset lisäksi. Sit siirrytään suunnittelemaan IVF:ää. Mua kanssa pelottaa tuo,mutta on tässä liian kauan menny aikaa. Ja toisaalta,jos riskinä on kehitysvamma,voidaan sillä alkiodiagnostiikalla seuloa sairaat alkiot. Tätä tehdään vain helsingissä naikkarilla. Että sekin vielä.
Enpä ois kyllä mäkään uskonu lapsen teon olevan näin vaikeeta : /
Jotkut sitten tulee kerta toisensa jälkeen raskaaksi,vaikka tekevät joka kerta abortin,kunnes neuvola sen kieltää sinulta.. Käytät silti aineita vaikka LA on pian :( Ihan kamalaa!!

No jos kumminkin pitää loppukierron,kp 20/22-34, oireita etsiä,niin:
-etova olo
-aivastuttaa
-lämmöt 37,1-37,3
-janottaa
-väsyttää
-nännit kipeet
-naama kukkii
-rauta maistuu suussa
-iltaisin turvottaa-> kuin rv 20 masu :D
-suupieli auki..?
- Ja menkkakipua ollu jo 5 pvää. Samanlaista jomotusta keskellä alamahaa ja olen ns. "tietoinen kohdusta" Tämä todella ihmetyttää,että kuinka jo näin aikaseen alkaa jomotukset. Toisaalta ei tunnu lupaavilta,toisaalta taas tuntuu..
 
Viimeksi muokattu:
Yksi kysymys tähän väliin(taas :D) Aikaistaako clomit muka ovista? mulla oli kp11 14,5mm johtofolli ja lääkäri arvioi ovisplussan su/ma(eli kp 13-14). Sain kumminkin plussan vasta kp17 :O Onkohan sieltä irronnu joku monsterifolli nyt vai miksköhän meni noin myöhään.. Ite oon syöny nyt tän kierron greippiä varmuuden vuoksi, vaikka lääkäri sanoikin että limakalvon oheneminen tapahtuu vasta suuremmilla annostuksilla. Ens kierrossa mennäänki sitte 2tbl/pvä. :O
 
Aadami
Babies: mulla oli kp12 ultrassa 16mm folli ja gyne sanoi että plussa odotettavissa 14-16. Kp19 kuitenkin plussa vasta pärähti digitestiin. Maanantaina meen verikokeeseen joten vasta sen jälkeen tiedetään tuliko silti ovista vai ei...
Joskus aiemmin kun mulla oli luomuoviksia nännit tuli aina tosi kipeeks oviksen jälkeen, mutta nyt ei ole kipeenä joten epäilen että en tainnut ovuloida.. :( edelleen munikset on tooooosi kipeet, että pahoin pelkään kystaa..
 
Mistä sen sitte tietää onko kysta vai ei? Näkeeko sen ultrassa? Itse en kaiketi ikinä saa tietää ovuloinko tässä kierrossa, ei ole määrätty verikokeita. Mulla on ollu koko kierron kaikenmaailman juilintoja yms. mutta ovista seuraavana päivänä olo oli ykskaks ihan normaali :O Toivottavasti sulla on ovis tapahtunu :) Voihan se olla että clomit häiritsee niitä oireitakin mitä sulla normaalisti tulis..
 
Babies, mulla ainakin joka kerta kystan puhkeaminen on käynyt ihan tajuttoman kipeää. Viimeksi mulla oli kysta vuosi sitten toukokuussa ja silloin epäilin ensin kohdunulkoista, kun oli ensin viikon ajan juilinut oik. munasarjan kohdalta ja tissit olleet kipeät ja sit aivan varoittamatta iski aivan mieletön mahakipu munasarjan kohdalta. Ultrassa sitten näkyi 4cm halkasijaltaan oleva jättikysta, joka oli revennyt ja siitä se kipukin johtui. Mun käsityksen mukaan kysta on puhkeamaton munarakkula, joka on nestettä täynnä. Yleensä niille ei tarvi tehdä mitään, vaan ne poistuvat itsestään. Joskus kuitenkin tarvii tehdä leikkaus kystan poistamiseksi. Ja tosiaan se kystan repeäminen/puhkeaminen voi aiheuttaa hyvinkin kovaa kipua. Mulle gyne sanoi silloin vuosi sitten, että joskus on ihan päädytty umpparileikkaukseen, kun onkin kivun aiheuttajaksi paljastunut lopulta kysta.
Toivotaan, ettei Aadamilla kuitenkaan sitä kystaa ois, vaan ovis:)
Tipetsu, kylläpä sulla on paksu limakalvo! Mulla on taas aina ollut sitä ongelmaa, että limis on liian ohut ja nyt clomit entisestään sitä ohentaa: / Tsemppiä loppukiertoon ja kauhean paljon plussaonnea!
Chikakaa, :hug: Se on kyl kumma, että toisille se lapsi on niin kamalan yritýksen takana, eikä sittenkään tule tulosta. Ja toiset vaan päräyttää plussan testiin jopa ehkäisyä käyttämällä. :(
Niin epäreilua on se, ettei nää lapsiasiat jakaudu yhtään tasaisesti: /

omaa napailua, mulla nyt muistaakseni kp19 tai 20. Vaikka muka aikoin olla tarkkailematta mitään oireita, niin taashan minä olen bongannut mm. tiheän virtsaamisen tarpeen, lievää flunssaista oloa jne. Kuumemittarista oon sentään pysynyt kaukana:D Enkä edelleenkään aio testata ennen kuin täti pyyhältää paikalle tai sit jos sitä ei näy viel kp35 tmv.
Väkisin itsekin on jo ehtinyt miettiä sitä seuraavaa askelta. Meillä se varmastikin olis joko jokin muu hormooni tai inseminaatio. Toisaalta toivois kuitenkin, että sais vielä ensi kierron jälkeen yrittää clomeilla vaikka sit pienen tauon jälkeen. Noh, käydäänpä kuitenkin ensin tämä kolmas clomikierto loppuun...
 
Täällä menossa KP11 ja viimoset 3 päivää olen piikitellyt menopuria. Tänään illalla pitää sit se pregnyl tuikata ja yrittää miestä ruveta kampeamaan makuukammariin.. Kyllähän noi lääkkeet on vissiin jotaki vaikuttanu, kun sillai on muniksia nippaillut jo useempana päivänä.
 
Jep, kyllä itelläki vähän käsitykset muuttunu tän takkuamisen myötä siitä, että ei niitä lapsi tehdä, vaan niitä saadaan -jos saadaan..

Mulla kyllä tunteet menee ihan mylläkkää tän asian kanssa. Vaikka sitä masuasukkia toivookin, niin välillä tulee sellai uhma, kun kuukautiset taas alkaa, että no en olis mitään lasta halunnukaan. Ehkä sitä vaan yrittää suojella omaa mieltään.. En tiedä miten näistä kaikista tunteista pääsis ja sais mielenrauhan, ettei joka hetki tarviis vatvoa sitä, että mahtaako sitä olla pieniin päin vai ei. Eilen romahdin täysin olojeni kanssa ja soitin itkupuhelun lapsettomusspolille. Siellä oltiin tosi ymmärtäväisiä, ihania ja kannustavia.

Pohdiskelen myös, kuinka ihminen saa niin helposti psyykattua ittensä tiettyhin tiloihin. Oon nyt jotenkin yltiöoptimistinen ja vakuutellut itelleni, että oon raskaana, vaikkei mitään oireitakaan edes ole :D Ja vielä pitäis reilu viikko piinailla tän asian kanssa..
 
Kiitokset vaan kaikille, jotka ovat jaksaneet kysymyksiini vastailla. Vertaistuki on korvaamatonta!

Täällä tänään kp31/?? ja lääkäri soitti kp25 otetun progesteronikokeen tuloksen.....no, ei sitten osannut sanoa olinko ovuloinut vai en, oli kuulemmma arvo (jotain 7,5 muistaakseni) sen verran alhanen, että veikkasi etten olisi ovuloinut. Se kyseli myös lämmöistä ja kun sanoin, että mulla tippu kp 15 lämpö 36,0 ja sen jälkeen pomppas 37,3 asti ja yli 36,9 oli 10 päivää niin lääkäripä muutti mieltään ja sanoi että josko sittenkin olisin ovuloinut. Ota tosta nyt selvää.... Kuulemma kuitenkin kun arvo oli tommonen niin kuukautisten olis pitänyt alkaa parin päivän sisään, eikä niitä vieläkään kuulu. Käski tehdä testin ja jos nega, niin täytyy käynnistää menkat taas Proveralla ja sitten alkaakin clomi-yk2 tupla-annostuksella ja ultrataan kp 25-30 välillä.

En jaksa uskoa, että testi näyttäis plussaa kun lämmöt on lähtenyt laskuun toissapäivänä ja tänään oli enää 36,6. Mulla ei myöskään ole mitään oireita vaikka kuinka kuullostelis. Jotenkin ärsyttää joutua tekemään testi kun tietää jo 99% varmasti ettei sieltä mitään viivaa tule.
 
Täällä ois nyt kp 22 ja vielä noin viikko pitäis odotella ennen kun voin testailla, mut en varmaan malta odottaa testin tekemistä niin kauaa :D Oireita ei oikeastaan ole, paitsi että tänään on vihlonu munasarjoista ja valkovuoto on oudon runsasta, mut saattaa enteillä menkkojakin.

Plussatuulia kaikille!
 
Moikka kaikille!
Täällä ovis tälle päivää kyläillyt- melkoiset mahakivut ollu pitkin päivää. Sunnuntai iltana pistin sen pregnylin, niin johan tuo oli aikakin. Saas nähdä, onko kypsynyt enempää ku yksi munis, kun 3 mahdollista oli sillo kp6 ultrassa...
No ei tässä kierrossa pitäis ainakaa yrittämisen puutteeseen kaatua tämä homma.... :D
 
Tillu Pidän peukkuja,että plussa tärähtää parin viikon päästä!!
Täällä testattu nega kp 25/22-27 : /
Kuinka monta päivää söit clomeja ja mitä pistelit niiden jälkeen ja kuinka kauan? Mulla siis sama homma edessä seuraavaan kiertoon,jos kystiksi muuttuneet follit ovat häipyneet. Ne siis jäi viime kierrolta,en siis ovuloinu ja kierto oli 34, enkä tähän kiertoon saanu pistoksia. Eli kai mä syön clomeja normi kp 3-7 ja sit pistokset ja vikana pregnyl. Mietin vaan et miten ehin alottaa pistokset clomien jälkeen kun lääkäri käski viimeksi varata ultran sit kp 11-13.. Pitäs kai nuo piikit jo paljo aiemmin ottaa käyttöön,kun pregnyl pitää melkein tuolloin kp 13 jo pistää,ovis ollu clomeilla kp 13-14.. Hitto!
 
Tipetsu: Clomeja söin kp 3-7, kp 8-10 pistelin menopuria ja kp 11 sit pregnylin. Määräs mulle noi menopurit nyt pikkasen antamaan buustia munasarjoille, et kasvattasivat paremmin muniksia. 1,5v menny edellisestä plussasta, niin kokeillaan nyt kaikkea, et saatasko jotaki kasvamaan...
 
Omaa napaa taas päivittelen. Ultrassa käyty ja vaste oli ihan hyvä. Toisella puolella suurin taisi olla 19mm ja toisella puolella muistaakseni jotain 17mm. Sitten joitain vähän pienempiä 9mm asti. Kp11 oli silloin menossa. Ovista tällä hetkellä tikuttelen, mutta ei vielä plussaa. Aiemmissa kierroissa ennen clomeja mulla on ollut selkeitä ovisoireita jo tässä vaiheessa, mutta nyt ei mitään. Ei kipuja eikä kunnon limoja (eikä samanlaisia halujakaan kuin aiemmissa kierroissa). Viime kierto jäi lyhyeksi, joten toivottavasti se ei vaikuta tämän kierron ovulaatioon mitenkään. Masentavaa, jos olisin turhaan kärsinyt sivuvaikutukset. Jos vanhalla kaavalla mennään ja ovulaatio tulee, se on odotettavissa kp14-15. Eri asia sitten, että irtoaako sieltä mitään. Kuusi kiertoa voi kuulemma mennä näin clomien voimin ja sen jälkeen tilannekatsaus. On tää vaan kummaa touhua.

Kiva lueskella teidän muiden kokemuksia ja piinailuita. Toivottavasti kevättä kohden saadaan lisää plussia, kun nyt on ollut vähän hiljaista.
 
Viimeksi muokattu:
Heippa kaikille! Olen lähes päivittäin käynyt täällä tein kuulumiset lukemassa mutta en sitte ole kommentoinu juurikaan koska koitan tosiaan ottaa hiukan etäisyyttä tähän koko hommaan, ja uskokaa tai älkää, mä olen onnistunu! Enää ei tunnu JATKUVASTI niin pahalta kun tossa pari kuukautta sitte esimerkiksi. Tämän kierron olen ottanu sen ½ clomia kp3-7. Viime kierrossa laitoin Pregnylinkin->ei tulosta. Tämän kierron aattelin taas mennä sitä ilman ja piikitellä sitte taas ens kierrossa...Loppukierto siis menossa, menkat alkanee viikonloppuna tai alkuviikolla.
Lauantaina lähen bailaamaan, enkä aio tehdä testiä sitä ennen koska en usko plussaan ja en viitsi hyvää fiilistäni negallakaan pilata. Olen päättänyt että testeihin en enää koske ennen ku menkat on vähintään sen viikon verran myöhässä. Joka sekin on hiukan liukuva käsite ku kierrot on välillä 25-31...Niitä negoja on jo sen verran tullu katteltua että nyt riitti!

Joops, tsempit kaikille ja keväisiä plussatuulosia!!:heart::whistle:
 
Moips kaikille:wave:..mä oon tääl taustalla lueskellu tän pinon alusta loppuun ja nyt jo pidemmän aikaa päivittäin käynny kuulumiset lukemassa..en vaan oo saanu mitään kirjotettua..(musta tuntuu et mä oon niin vanha jo tänne pinoon ja onnekaskin...3 lasta...) tuolla 40+ pinossa oon aktiivisempi ollu...

Clomit ekaa kertaa tässä kierrossa mukana(2/päivä)kp3-7, kp12 ultrattiin ja oikealla yksi pieni 11mm ruppunen(ja limis vain 3,5mm):( , kp18 sain selkeän ovis plussan, mutta lämmöt ei noussu sen jälkeen joten uskon ettei ovulaatiota tässä kierrossa ollut ollenkaan:( ...mitä toimenpiteitä/muutoksia muilla on tehty jos Clomit ei "tehoa", onko muita vastaavia? Mulla ens kierto 3 clomilla/päivä mut jotenkin tuntuu ettei sekään auta ja se limiskin niin ohut...

Plussaisia tuulia kaikille:heart:
 
Viimeksi muokattu:
Heips kaikille!

Oon tässä miettiny lukiessani, että sattuuko ne pistokset ja minkälaisia sivuvaikutuksia niistä on? En tiiä meenkö jo asioiden edelle, ku on kuitenki viel se yks clomikierto edessä (jos ei nyt tässä kierrossa mitään tapahdu) enkä tarkaan tiedä jatkosta, mut yritän henkisesti valmistautua kaikkeen mahdolliseen..

En tiiä pitäiskö iteki ottaa etäisyyttä tästä hommasta, ku ravaan täällä päivän aikan monta kertaa, ja vauva-ajatukset vaan kieppuu mielessä jatkuvalla syötöllä. Mut kuitenkin sitä jotenki tuntuu paremmalle, ku lukee ihmisten kokemuksia. Ei tunnu niin yksinäiseltä.. Ja satunnaiset iloiset uutiset piristää omaakin mieltä :)

Mulla on kp 28/28-32. Oon tosin nyt huomannu, et clomien aloittamisen jälkeen kierto on pidentyny tonne 32. päivään, joten nyt en aio tuhlata rahojani testiin ennen ku korkeintaan maanantaina :) Ja oon kyllä iteki monesti vannonu, etten testaa ennen ku kuukautiset on kunnolla myöhässä, mut en ikinä sit malta.. Kuukautiskipuun viittaavia oireita on ollu, mut en halua uskoa niitä.. Onko täällä muuten muilla endometrioosia?
 
Clomit ekaa kertaa tässä kierrossa mukana(2/päivä)kp3-7, kp12 ultrattiin ja oikealla yksi pieni 11mm ruppunen(ja limis vain 3,5mm):( :
Tervetuloa vaan pikkutirri! Kyllä tänne mahtuu, itselläkin jo 1 lapsi ennestään :) Mä oon kuullu et limakalvoja voi saada paksuuntumaan pienellä määrällä aspiriiniä, kannattais ehkä kysyä lääkäriltä? Jostain keskustelupalstalta luin tosin et jotku otti ilman lääkärin määräystä 50 mg aspiriinia kierron jokaisena päivänä... Määrä tosiaan todella pieni, 1/10 tavallisesta aspiriinista, eli kannattaa varmaan ostaa lapsille tarkoitettua.
 
magda, kiitos tervetulo toivotuksesta=)

Noita mini disperiinejä oon jo 2 kiertoa syönytkin ja ehkä se on ihan vähän osaltaan apuja tuonutkin..tammikuun lopussa ultrattiin kp26 ja silloin limis oli vain 3mm vaikka menkat alkoivat 2 päivän päästä ja vuotoahan mulla ei oo juurikaan tullu(siis hyvin niukasti) sen jälkeen kun pillerit (cerasette minipillerit) lopetin viime syyskuussa..jotenkin mä niin syytän noita cerasetteja näistä mun ongelmista vaikka ikääkin on jo tullut(41v) ja ehkä se se syy onkin:confused:
Samoin oon kaikki "poppakonstit" myös ottanut käyttöön joita vaan oon keksinyt(mm.greippimehu ja vehnänalkioöljy)..ollaan miehen kanssa puhuttu et tää vuosi "yritetään" ja jos ei, ni sit täytyy vaan uskoa ettei...onneksi meillä on 3,5v yhteinen tyttö.

Mä kans oon miettiny noita pistoksia(kiva kun meema ehti kysyä) kun lääkäri sanoi et jos 3 clomiakaan ei tuota tuloksia otetaan pistokset avuksi tukemaan..pistättekö itse ja millanen se piikki on?
 
Kysymys teille konkareille. Onko teilla käynyt Clomifen-kierroissa niin, että ovulaatio tulee myöhään, sitä ei tule ollenkaan tai sitä ei saa kiinni testeillä, mutta on tapahtunut kuitenkin? Mua huolettaa, kun nyt kp15, ei mitään oireita ovulaatiosta (yleensä oireet olleet selvät) eikä testeistä ovisplussaa. Seurantaultra kuitenkin näytti, että vaste on hyvä.
 

Yhteistyössä