Clomittaret 2015

piggy
Asun tässä ihan länsirannikolla, meillä kai ne on enemmän huvilakauden päättäjäiset, kun venetsialaiset. Mulla on tossa kasitien varressa merenrantamökki. Oon kersana käyny paljon viettämässä Venetsialaisia juuri pohjosemmassa, niin siksi usein tulee kutsuttua niitä sillä nimellä.

Täälä on tilanne taas se, että menin gynelle, kun tutut kivut toukokuulta siis palasi, niinkuin aiemmin kirjoitin, ja oonkin onnistunut kehittämään jälleen kystan. On ilmeisesti puhkeamaton munasolu joka on sitten jatkanut kasvamistaan, kun ei ole puhjennut. Nyt sitten meidän lapsettomuuslääkäri on sitä mieltä, että kun on lapsitoive, niin munasarjoihin ei mennä koskemaan, vaan hoidetaan ongelma pois ja Mehiläisen gyne on sitä mieltä, että tehdään tähystys nyt ja poissuljetaan endo. Että saa nähdä nyt, että oonko matkalla leikkauspöydälle vai en. Meen nyt kuitenkin ilmeisesti gynen polille kiireellisenä tarkistukseen ja tilannearviointiin.

Kyllä voi vastustaa...

Ihaa
 
Voihan VTI.. Sehän tästä vielä puuttuiskin :mad: oliko sulla Jes virtsatie infektio clomien aikaan? Mitä oireita sulla oli?

Täälläkin on alettu hiilareita vähentämään ja muutenkin vähän keventämään ruokavaliota näin syksyn kunniaksi :)
Vielä kun sais liikunnan osaksi arkea niin ois hyvä, matalapaine henkisellä puolellakin vois vähän höllätä otetta..
Joo söin clomeja kp 3-7, niin kp 8 alkoi oireet ja todettiin:confused:
 
piggy, onko sulla luonnollista kiertoa ollenkaan, vai onko ne pitkiä? Ajattelin kun on noi Terot? Eikö sulle lugeja oo kokeiltu?

Mitäs muille kuuluu? On niin hiljasta...

Mä lähen huomenna reissuun ja tuun tiistaina takasi... Lontoo kutsuu äidin kanssa :)
 
miss_piggy
Ihaa, mun luomukierto voi olla ihan mitä vaan, eli todella epäsäännöllinen kun on tuota monirakkulaisuutta. Pillerit kun lopetin huhtikuussa niin eka kierto oli 48 päivää, toka kierto oli 39 päivää ja sitten oli taas loputon kierto tuo kolmas jonka katkaisin terokuurilla, siinä vaiheessa kun menkat alkoi taisi olla taas kp 46. Mulla on nuoresta asti ollut epäsäännöllinen kierto, hirsutismia jnejne. Ei oo lugeja kokeiltu muutaku teroja ja clomeja, ja clomeillahan tärppäs heti yk 1 silloin kun poikaa aloin odottamaan. Ja teroilla sentäs kierto säännöllistyy, mutta jätän terot sitten pois kun aloitan clomit.
 
Mulla sama vaiva, kierrot heittelee 23-58 välillä. Tosin kuukautiset tulee aina mutta ei vain pysty ennustamaan. Hassua on se että muistan teininä miten fiiliksissä olin kun kavereitten kanssa verrattiin kiertoa ja muilla kaksi kertaa täti kylässä jo ennen ku mulla kerran. Nykyään toivois sitä säännöllistä..
Täällä ovisplussa pärähti ruutuun aamulla.,
 
Melko samoissa kiertopäivissä kuljen teiän kanssa, ovulaatiota odottelen.. Tänään ois kp 16 mutta ei vielä tietoakaan plussasta. Eikä kyllä mitään oireitakaan ole, joten saa varmaan vielä muutaman päivän odotella ennenku alkaa ne ihanat piinapäivät :LOL:
 
miss_piggy
Kp 15 ja ovis. Ollu eilen ja tänään oireita ja limoja. En oo tikutellu ku eilen yhen mutta on se. Terotki alotin taas tänään. Ei oo touhuiltu ku ukko on jotenki nihkeä. Eilen ehottelin mutta en saanu mitään vastakaikua. Kiva. Ei siis tartte testailla tässä kierrossa. Odotan seuraavia menkkoja.
 
Äh, miehet :( toi on niiiiin tuttua täälläkin joskus.. Mä oon pari kertaa joutunu pitämään rakkaalle puolisolleni biologian luennon "kuinka lapset saavat alkunsa" kun onhan se tässä vuosien saatossa nähty ettei mua raskaaksi saa ajatuksen voimalla..! Lipsahtaahan se välistä pakkopullan puolelle ku on pakko kyntää just tiettyinä päivinä, halutti tai ei, mut ei auta, kunpa miehetkin sen ymmärtäisivät.. Eikä tarvis kaikkea aina vääntää ratakiskosta! :confused: No niin, helpotti kun sai vähän avautua :) Mulla eilen ovistesti näytti aika tasan samanvahvuisia viivoja, eli olisko se sitten tänään itse ovulaatio.. Eilen vatsaa nippaili ja turvotti, enää ei kyllä mitään tuntemuksia. No, pitää vielä tänään kuluttaa tikku ja tarkistaa vieläkö se viiva ois vahvistunut vai näkyykö toista viivaa enää ollenkaan :)
 
Heippa.

Täälä on reissusta palattu :) Lontoo on kiva käydä, mutta ei oo mun juttu ollenkaan väenpaljoudellaan, likaisuudellaan ja hintatasoltaa. Mut on sielä aina näin viidentoistavuoden tauon jälkeen kiva käydä. Ehkä sit neitin kanssa joskus, kun hän on teinari.

No onpa piggy typerää jos ei saa vastakaikua. Mä loukkaannun sellasesta, toki nään et jos ei kannata ees yrittää, mut kuitenkin.

Pieni takapakki tuli painoon, 1,4kg, mut sen saan varmaan loppuviikolla jo pois, se on nestettä, koska en kovinkaan pahasti lipsunut ruokavaliosta.

Saa nähä mitä enskierrossa tapahtuu. Mensut pitäs tulla huomenna, mut en tiä kystan vaikutusta, voiko se sit laittaa kapuloita rattaisiin. Ultrattavaksi meen kuitenkin kierron alussa, kun vuoto alkaa, että voidaanko Letroja alottaa.

Kaikilla tuntuu olevan ovikset käsillä, ja mä ajattelin sit alottaa huomenna uuden kierron. Testata ei tarvi, koska lääkäri sanoi kystan olevan puhkeamaton munasolu, niin ei sitä oikeen raskaaksi voi ilman sitä solua tulla.

Ihaa
 
Täällä on nyt kierrossa taas häikkää. Letrot otin ko 3-7ja kp 10 tein ekan ovistestin, lähestulkoon plussa. Siitä on sit haalistunut kunnes tänään kp 16 tuli taas plussa. Ei tainnu letrot kyllä vaikuttaa tässä kierrossa mitään...
Painoakin on kesän aikana kertynyt 6 kiloa lisää, pari tuli silloin ennen kkm ja sen jälkeen olen vaan syönyt ja herkutellut, mä oon sellainen rtunnesyöjä et jos tuntuu pahalta niin syön. Ja pahaltahan se on tuntunut että vuoden yrittämisen jälkeen tuloksena kkm. Lääkäri sanoi huhtikuussa et 3 kiertoa pienemmällä annoksella ja jos ei ole tärpännyt niin sitten nostan kahteen tablettiin. Tosiaan ekasta letrokierrosta tärppäsi mut kesken meni, nyt sitte ovis ihan hukassa ja sekaisin, jokohan ens kiertoon nostaisi annosta?
 
Leonella
Onpa kurjaa tollanen, nyt ei sit tiedä jos ei kipuja oo et koska se ovis mahdollisesti on ollu... Miksi pienemmällä annoksella? Oliko se eka tärppi kans pienemmällä annoksella?

Täälä mensut ois pitäny alkaa tänään, mut ei oo näkyny. Nega testi eilen päivällä. Et ehkä sit huomenna :) Testejä en tuhraa enempää, en jaksa katella niitä negoja. Alkais nyt vaan, niin saatais kurkata et onko kysta häviämässä, saanko nyt alottaa ne letrot enskiertoon. En edes ymmärrä miksi testasin,kun lääkäri sanoi että se kysta on puhkeamaton munasolu. Ei taida onnata jos ei oo munasolua liikenteessä :)

Ihaa
 
Ihan huippua Jes, toihan kuulostaa mahtavalta, nyt vaan viivan vahvistumista!! Onko ollut raskautumiseen viittaavia oireita?

RooRoo, perästä tullaan, täällä menossa DPO 6 Eikä mitään tuntemuksia suuntaan tai toiseen, menkkoja odottelen ensi viikolla saapuvaksi.. Vaikka yritettiin kyllä tässä kierrossa hyödyntää tärppipäivät vähän paremmin ku viime kierrossa. Mut jotenki pistän toiveet sinne ens kiertoon kun mennään tupla tabuilla

Tuli mieleen kun on nyt keskustelu käynyt kuumana tästä 3 vuorotyöstä, etenkin sen haitoista, niin luin että voi aiheuttaa naisilla hedelmättömyyttä kun sotkee hormonitoimintaa tämä totaalisen epäsäännöllinen elämä. Eli voisin lääkärille vedota että mun hedelmällisyys ongelmat on ns. Työperäinen tapaturma, eli kaikki tarvittavat hoidot työnantajan piikkiin! Melko hyvä idea, menee varmaan läpi.. :p
 
  • Tykkää
Reactions: RooRoo1
Loistavaa Jes94, hienoa että saadaan lukea onnistumisiakin.

Mä oon näköjään ihan kierron erivaiheessa, kun suurin osa. Täälä kp4, ja eilen illalla tehty kystakontrolli osoitte, että se pirulainen on hieman kasvanut ja voi hyvin. PRKL!!! Nyt sitten Letrot odottaa edelleen kaapin perällä, ja kontorolli keskussairaalaan seuraavan kierron alkuun, jotta nähdään joko se olisi poistunut, ja saataisiin stimuloida.

Lääkärini on niin ihana, sellanen häsääjä, joka puhuu suunsa tyhjäksi ja eilenkin otti mut illalla omalla vapaa-ajallaan vastaan yksityisellä klinikallaan. Sielä me illa hämärässä tiirailtiin mun muniani, ja totes et rouva hyvä, nää sun värkkis ny kusee ihan täysin meidän hyvät yritykset saattaa sut siunattuun tilaan. En voinu muutaku nauraa :)

Tilas ripakopallisen verikokeita. CA125, CRP,Hemppa, He4.

Sit se tuumas et kun kuitenkin oot varmasti tyypillinen nainen ja teet niin tyhmästi, että meet nettiin näistä lukemaan, niin tää CA125 on syöpämarkkeri, mutta hän EI epäile todellakaan syöpää, eli älä hermostu. Vaan se arvo kohoaa yleensä myös endossa, joten sitä hän nyt tarkistaa.

Ihaa
 
Ihaa82 joo tuo eka tärpi tuli niin et 1 letro päisävvä kp 3-7 ajan. Nyt otin samaisella annoksella ja ovistestit näyttää ihan puutaheinää, eilen taas näytti ovisplussaa. Plussa on nyt tähän kiertoon tullut kp10, kp16 ja kp20. Sikälimikäli letrot olisi toimineet niin tuskin lh nousee noin. Seuraavaan kiertoon otan 2 tablettia kp 3-7, katotaan mitä sitte tapahtuu...
 
Ihaa, voi ei kuinka ihana tohtori sulla ❤❤ Toivottavasti ylimääräinen matkustaja (kysta) häipyis ja pääsisitte kunnolla jatkamaan yritystä saada kyytiin semmonen toivottu matkustaja!

Sitten pukkaa kysymystä teille clomien syöjille joilla annosta on nostettu, eli onko suurempi annos aikaistanut ovista?
 
Kp 1, yksi parhaista ystävistä tuli raskaaksi toisella yrittämisellä, plussa uutiset saatu toissapäivänä. Mieli maassa.. TYKSiltä tuli postia ja ensikäynti siis 15.10 joten siihen asti odottelua. Toivon niin että sieltä laitettaisi vauhtia ja päästäisiin suoraan IVF jonoon.
 
Jes94.
Vähänkö kurjaa, oisko kuitenkin ollut kemiallinen, koska kävinköhän mä tuola himotestaajissa kattomassa,tai laitoitko tänne kuvan vai kuinka?? ja sielä kyllä mielestäni oli niin selvä viiva. Onko normiaika menkoille?

RooRoo. Oon pahoillani, ja vielä tollaset uutiset tohon paikkaan. Ei kiva... MÄ meen tolla samaisella viikolla 42 kans kurkkaamaan oman tilanteen sairaalaan, ja saa nähä miten se sit siitä pyörähtää käyntiin.

Netta, joo mun lääkäri on kyllä ihana. En vaihtais. Ja vaikka laihtuakkin pitäs, ja se aina kyselee sen projektin perään, niin silti se muistuttaa kokoajan, et ei ressiä, omaan tahtiin. Ei liian nopeasti jne.... Punkusta sano, et rupee ny nauttiin elämästä, ja ota lasi punkkua silloon tällöön, ei kuulemma ollenkaan ymmärrä tällästä vapaaehtoista 2krt vuodessa alkoholinkäyttöä. :)

Täälä kp.6 ja voi luoja mikä hiki. Ihan samanlaisia kuumia aaltoja, kun silloon kun söin clomeja. Voi poijat ku välillä ihan hävettää tää ylähuulen pisarointi ja punaanen naama...

MItäs muut? Piggy??

Ihaa
 
miss_piggy
Täällä alkaa yk 5. Tää kierto oli taas 27 päivää. Kiitos terojen :) En oo kirjotellu tänne ku ei oo juuri mitään kirjottelemista. Oon enemmän tuolla facessa. Onko Clomittarilla siellä mitään ryhmää?
 

Yhteistyössä