Clomittaret 2015

Moi :) Tännehän mää taas eksyin kurkkimaan kun kakkosta on alettu kuumeilemaan. Esikoista kuumeillessa taustailin ahkerasti (eri nickillä tosin johon en enää päässyt kirjautumaan ni tein uuden). Oon jotenkin tosi huono ja hidaskin kirjoittaan ja tykkään eniten lukea muiden juttuja mut jospa sitä tästä innostuisi ;)
Esikoinen sai alkunsa kolmannesta clomi-kierrosta reilut pari vuotta sitten. Kovasti nyt pohdin että josko nyt kakkosen yrityksessä ei jäisikään liian pitkään enää odottelemaan vaan marssisi suoraan lääkärille clomeja anomaan :rolleyes:
Sellainen kiinnostaisi että onko täällä ketään joka imettää? Että tietäisikö joku onko edes mahdollista käyttää clomeja samaan aikaan? Aika vähäistä imetys tosin nykyään on, pari-kolme kertaa päivässä enää mut jotenkin ei raaskis vielä kokonaan lopettaa jos ei ole ihan pakko..

Miss_Piggyn muuten muistan sieltä parin vuoden takaa :)
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
Tervetuloa Khloe. Olkoon visiittisi lyhyt ja positiivinen :)

Mites miss_piggy?
Entäs RooRoo? Mikäs sielä?
Heirii, mä oikeen rupsein kattomaan omia tutkimustuloksia tuolta omamehiläisestä, niin oli mullakin otettu tuo koe. En yhtään muistanu, vaikka normaalisti muistan kaikki mitä musta "imetään" :) Mun arvo oli 244 ja merkitty normaaliksi.

Onko teistä kukaan keskustellu lääkärin kanssa ikinä noista S-Prog arvoista? Ku mulla ne on toistuvasti liian matalia... Edelliset 5 mittausta on välillä 11-18jotainyksikköä. Ja kun monesta paikasta saa lukea, että alle 25 on toivotonta. Et pitää kyllä mensut pyörimässä riesana, mutta raskaus ei kyllä ala... Ku mulla aina ollu säännöllinen kierto ja silti en ovuloi, ainakaan hyvin. Et ei se nyt aina pidä paikkaansa ,et kierrot pitenee... Kai tuo riittää just siihen et mensut pyörii. Clomien kanssa ei oo mitattu arvoja, joten niistä en osaa sanoa...

Paino putoaa kivasti, nyt on 2vko tulos n.4kg ja siitä nyt tietty on melkeen koko paino nesteitä, mutta sen kyllä huomaa kun ahdistus ja puristus on poissa. Ja yöunet on huisin paljon paremmat. Ja nälkää ei oo tarvinnu nähdä :) EIlenkin iltapalaksi vedin grillattuja vihanneksia, kesäkurpitsa, sipuli ja paprika, sekä kanan rintafilettä pieninä paloina.. Vähä niinku paellatyyppinen....
 
Khloe clomifen lääkeselosteessa lukee "Klomifeenin siirtymisestä äidinmaitoon ei ole tutkimustietoa, eikä klomifeenia pidä käyttää imetyksen aikana."

mutta muuten suosittelen suoraan hoitoihin hakemista jos lääketieteellinen perusta kuitenkin löytyy jo esikoisen ajalta ja on taustalla kuitenkin jo vähän yritystäkin! minulla oli samoin myös (yritystä alle puoli vuotta) ja suoraan otin yhteyden hoitavaan tahoon jonne pääsin sitten uudelle lähtötarkistuskäynnille ilman vuoden odottelua.
 
Ihaa, tsemppiä painon pudotukseen, luvut kuulostaa hyviltä! :) Tuosta prog kokeesta ei ole henk.kohtaista kokemusta, mutta muistelisin useammastakin paikasta lukeneeni että jos tulos on yli 8 (n. viikko ennen menkkojen alkua) niin ovulaatio on tapahtunut. Eli jos tuo pitää paikkaansa niin silloinhan sun arvot ois loistavia (y)

Täällä myös menkat alkoivat järkkyjen kipujen kanssa, pitkästä aikaa sai napsia ihan kunnolla lääkettä että pystyi töissä olemaan :eek: Hyvä juttu on se että ovulaation vois kuvitella tapahtuneen koska kierto oli normi pituinen. Tänään siis kp 2 ja 2. clomikierto edessä. Nyt vaan vielä mietin että ottaisinko 2 tbl/päivä vai jatkaisinko vielä tän kierron yhdellä.. No, huomiseen asti aikaa pähkäillä :LOL:
 
miss_piggy
No eipä tänne mitään uutta. Terolut-kuurista on 2 päivää ja vielä ainakaan ei vuoto oo alkanut. Nyt on kai kp 46. Pitäis ottaa itteensä niskasta kiinni kanssa ja koittaa laihduttaa vähän mutta se on vaan nini hankalaa. Joo eipä... nytkin mussutan irtokarkkia :p Alkais nyt vaan ne menkat.
 
Hei clomittaret. Ymmärsin jonkun maininnan perusteella, että täällä viihtyy myös letrozolia käyttävät naiset?

Halusin tiedustella letrojen käyttäjiltä onko yleistä tai onko kellään muulla tiputellut pientä vuotoa letrojen jälkeen? Mä söin 2 pilleriä per päivä kp2-6, eilen kp8 ja tänään kp9 on pikkuhousuihin tullut pientä tiputtelua, joten mietin onko tämä jotenkin asiaan kuuluvaa kenties?

Kiitos etukäteen :)
 
Moi kaikille!

Muutaman linkin kautta löysin oikean vuoden ketjun:) Palaan clomittareksi kun on kanssa alettu kuumeilemaan pikkukakkosta. Edellinen plussa tuli clomit&conal-f yhdistelmällä.

En ehtinyt lukea viestiketjua kovin pitkälle taaksepäin mutta yritän ehtiä joku päivä. Onkohan täällä muita tuolta parin vuoden takaa? Miss piggyn muistan ainakin :) Ilmeisesti meidän esikoisetkin on melko saman ikäisiä sillä meidän on 1v3kk.
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
miss_piggy
Poca, meidän jätkä on 1,5v eli ei oo paljon ikäeroa :D

Mulla alkoi tänään viimeinkin menkat. Ja samalla yk 4. Ei näköjään kierto meinaa pelata ilman jotain lääkkeellistä avustusta. Taidan nyt tän kierron ainakin vielä mennä sitten pelkillä teroilla ja sitten ehkä vasta clomit. Jotenki toisaalta pelottaa se uusi raskaus, että miten sitä jaksais kun poika heräilee niin aikaisin aamulla ja on villi tapaus :D
 
  • Tykkää
Reactions: Poca
Tervetuloa Poca :)

Ja piggy onnea menkoista, jos näin voi sanoa. Uuteen kierrokseen vaan..

RooRoo, onko sulle tehty tota tutkimusta aiemmin? Mulle kahdesti, viimesin pari kk sitten. En pitänyt sitä pahana, sattuuhan se vähä, mut mulla torvet on auki, niin ei niin oo vastusta. Toki oon myös aina kärsiny kovista mekkakivuista, niin vertaisin niihin. Särkkäriä ennen tutkimusta on mulle aina suositeltu.

Kyselin tossa aiemmin, oliko muilla noita kokemuksia noista viitearvoista S-Prog?

Täälä "kelit" alakerrassa paranee pikkuhiljaa, joten ovista odottelen loppuviikoksi. Toki en alottanu niitä Letroja vielä tähänkään kiertoon, laihduttelen nyt vielä vähä. Mut ainahan se ihan kivaa on puuhailla :)

Ihaa
 
Tänään kävin munatorvienaukiolo tutkimuksessa ja auki ovat. Sain vielä tälle ja huomiselle päivälle gonal-f ruisketta. Perjantaina seurailemaan onko alkanut kypsymään, kuullemma ihan hyvältä näyttää tässä vaiheessa eli tänään 10/29-34kp menossa.
Jos vihdoinkin rupeaisi uskomaan, että voi meillekki pieni tulla :love:
 
miss_piggy
RooRoo, miten meni? Mun menkat oli ja tuli. Oli tosi niukat ja vuotoa kesti oikeastaan vaan pari päivää. Teroissa se hyvä puoli ainakin että menkat on suht siedettävät :D
 
Itse tutkimus meni todella hyvin, en tuntenut mitään ja röörit oli auki. Nyt illalla tuli tämä odotettu kipu hartijaseudulle joka oli myös mukana umpisuolileikkauksen jälkeen. On viellä siedettävä mutta sattuu prkleesti.
Tuloksista, En vielä tiedä onko tämä mielestäni hyvä vai huono asia että olivat auki. Jos olisivat olleet kiinni niin tietäisi miksi tässä kestää ja uusia pettymyksiä tulee kokoajan. Toisaalta tietysti hyvä että eivät ottaneet hittiä umpparin leikkauksessa.
 
Hyvä homma että siellä on röörit auki (y) mä oisin halunnut että mulle ois viime kerralla tehty tuo aukiolotutkimus kun on muutama vatsaleikkaus takana mutta eipä sitä tehty. Josko tällä kerralla jos ei clomit tuo viimeistään ens kierrossa toivottua tulosta.

Aikaisemmista clomikierroista en muista vastaavaa mutta nyt on siis tässä kierron alussa aivan jäätävä kirvely tuolla alakerrassa!! Välillä kävelykin on vaikeaa ja vessassa ei viitti turhan usein käydä ku pyyhkiminen on tuskaa! Ekaks aattelin et onkohan hiiva iskeny mutta johtusko tää vaan limakalvojen kuivuudesta.. Siis täydellisestä kuivuudesta! Onko muilla ollut vastaavia vaivoja?
 
Kiitti vinkistä miss piggy, kävin ostaa tota ceridalia ja kaiken parantavaa pebanthenia. Nyt tuntuu et alkais pikku hiljaa helpottaa, ei oo enää koko ajan tulessa paikat, nice :D
Ei tää varmaan pissiittiä ole ku ei ole oireita tuolla syvemmällä, jospa menis ohi ennen ovulaatiota :rolleyes:
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
Netta, mäkin miettisin sitä vti:n mahdollisuutta. Toivosttavasti saat avun ceridalista.

RooRoo, muistan ajatelleeni ekan kerran jälkeen samoin, että jos ne kerran on auki, ja miehen "rojut" on ok, niin mikä tässä nyt voi olla. Selittämätön tuntuu jotenkin niin universaaalilta. Ei mitää vikaa, mut lälläää, ette siltikään onnistu. No oli ehkä vähä karrokoidustai sanottu, mut ehkä tiedät mitä tarkotan,

Täälä on varmaan taas kysta. Nyt on dpo4-5 ja voi saakeli ku on alavatta...ei kivulias, mutta silti kipeä. Tiedostan sen kokoajan. Niinkun silloinkin kun on kysta.

Enskuussa Letrot, just meilailin lääkärin kanssa. VHH menee hyvin, nyt Venetsialaisissa vähän lipsuin, mutta en pahasti ja taas härkää sarvista kiinni.
Luin just tältä palstalta ja kommentoinkin siihen kun joku oli vhh:sta ja onnistumisesta kirjottanu.

Syksy on täälä, ihanat kävelykelit ja raikas ilma.

Ihaa
 
  • Tykkää
Reactions: RooRoo1
Voihan VTI.. Sehän tästä vielä puuttuiskin :mad: oliko sulla Jes virtsatie infektio clomien aikaan? Mitä oireita sulla oli?

Täälläkin on alettu hiilareita vähentämään ja muutenkin vähän keventämään ruokavaliota näin syksyn kunniaksi :)
Vielä kun sais liikunnan osaksi arkea niin ois hyvä, matalapaine henkisellä puolellakin vois vähän höllätä otetta..
 
Moikka kaikille!!



Mä oon 24-vuotias nainen,pco diagnoosin saanut 2009 vuonna. Silloisen miehen kanssa yritettiin lasta useampi vuosi,clomifenillä saatiin ovulaatio aikaiseksi mutta ei tärpännyt. No,meille tuli ero kesällä 2013 ja sitten tapasin uuden miehen. Lapsen saanti ei vielä ole ollut ajankohtaista,mutta ei olla käytetty ehkäisyä koska pco ollut niin pahana etten ajatellut että voin mitenkään raskautua ilman lääkitystä. Ylipainoa on reippaasti. Painoin 113.8 kg kun päätin kokeilla vähähiilihydraattista ruokavaliota. 4 kuukaudessa painoa on tippunut 15 kg ja olen huomannut hormoneissa muutoksia,kuukautiset ovat alkaneet ajallaan ja olen parissa kierrossa bongannut luomuovulaationkin. Nyt havahduin siihen että menkat oli 2 päivää myöhässä ja aattelin huvikseni tehdä testin,ihan varmana siitä että ovulaatiota vaan ei oo olllu ja siks menkat ei ala. Sieltä pärähtikin vahva plussa joka oli erittäin tervetullut <3



Eli hyvät ihmiset,kokeilkaa vhh-ruokavaliota muutama kuukausi ja katsokaa miten se vaikuttaa. Mitään hävittävää ei ole




Tsemppiä kaikille ja plussatuulia!
 

Yhteistyössä