Clomittaret 2014

Tsemppiä Äiti74 toivotaan että sä edes saat sen plussan nyt näinä päivinä. Mä ny menin ja tein testin tänä aamuna; ihan selvä nega.
Tämä on niin hermoja raastavaa... Kauhiaa stressaamista, ukolle simppailua...
Taas tässä pisteessä että käydään lapsettomuushoitoja.
Pelko että Clomifen ei riitä vaan käydään taas kaikki mahdolliset... :(

Noh, seuraavaa testailua ylihuomenna jos ei menkat oo alannu....

Tsemppiä aiva hirveesti kaikille.
 
Jospa Heirii tuo olisi kuitenkin vielä liian aikainen testi, pidän yhä peukkuja! Samoin Äiti74:lle!

Miukulan kanssa ollaan tosiaan aika samassa veneessä vaikkei mulla vielä hoito olekaan päällä: Tänään ultrassa ei johtofollia, ei keltarauhasta, paksuuntunut limakalvo eli kierto ihan päin p:tä. Nyt Primolutilla yritetään saada tää tuhru loppumaan ja kunnon tyhjennysvuoto aikaan ja sitten kun se onnistuu niin jatkuu Clomeilla 2 tabl/vrk ilman seurantaa pari kiertoa. Mulla on ollut aikaisemmin aika surkea vaste Clomeille, joten siksi uskalsi laittaa ilman seurantaa. Jos onnistun ovuloimaan niin terot keltarauhasen tukena ja metuja alan taas popsia kanssa. Aika nopsaan lähdetään pistoksille jos Clomeilla ei tule tulosta. *huokaus* Nyt toisella kierroksella tähän osaa onneksi suhtautua (ainakin vielä) aika rauhallisesti.
 
Kiitos vaan tsempityksistä :heart:

Ikävä kyllä mitään oireita ei vieläkään ole tullut ja dpo9 jo. Kiinnittyminen olisi jo tapahtunut (ei mitään tunnetta asiasta) ja raskaushormoni olisi saattanut rinnat kipeiksi (sen tiedän, koska pregnylissä on raskaushormonia ja kun sitä käytin, siitä tuli kipeäksi). Lisäksi on kuivaa kuin saharassa, lugejakin on ylivaikeaa työntää paikalleen. Kaikki merkit siis puhuvat plussaa vastaan.

No seuraavaan kiertoon sit vois tehdä sen yhden inssin vielä, saapi siitäkin sitten tietää onko miesrukan siittiöt yhtään parempaa kamaa kuin ennen kesää (tällä mielialalla sekin epäilyttää suuresti). Olen ollut tosi kiukkuinen tän asian tiimoilta taas viimeisen kuukauden, veetyttää kun auton huoltoon menee kuulemma sen verran rahaa nyt syksyllä, että rankempiin hoitoihin ei miehen mukaan vaan ole varaa. Hohhoijaa :mad:
 
Tsemppiä piinailuun Heirii ja Äiti74. Ja pahoittelut Caro87, Miukula ja Tikkerituu huonoista ultrauutisista.

Itse sain ovisplussan lauantaina ja lämmöt oli nousseet jo maanantaiaamuna eli ovis oli siis ilmeisesti sunnuntaina. Ajoituskin meni vissiin ihan hyvin, sillä lauantai-illalla tuli lemmiskeltyä. Eli mulla on nyt siis piinailut käynnissä ja DPO 2. Realistina en osaa olla yhtään optimistinen tämänkään kierron osalta, mutta oon nyt yrittäny harjoitella positiivista ajattelua ja olla kiitollinen kaikesta hyvästä mitä mulla elämässäni on. Voi kunpa tää positiivisuus voisi jatkua pettymystenkin jälkeen...
 
Tervehdys.

Hetki sitten ilmoitin, että jätän tämän ketjun taakseni mutta nyt teinkin come backin =)
Tänään olin aukiolotutkimuksessa ja tämä kierto mennään vielä ovulaationinduktiolla. Seuraavassa kierrossa vasta ensimmäinen inssi. Vähän harmittaa, kun noista induktioista ei ole omalla kohdalla ollut apua mutta toisaalta voi iloita siitä, että ainakin tuubat on auki. Nyt menossa kp 11 ja letroja 2 kappaletta olen popsinut kp 3-7. Tänään näkyi näkyi 15 mm ja 12 mm follikkelit, muistaakseni vasemmalla puolella. Limakalvo oli sitä normaalia mun tasoa eli jotain 5 hujakoilla. Nyt siis vaan jännäämään, että milloin ovis osuu kohdalle ja osaanko taaskaan tulkita niitä pirun testejä. Näissä letrokierroissa olen plussan saanut kp 15 tai 17, joten viikonlopun aikana voisi olla otollinen aika.
Kiva, että täällä keskustelu on taas vähän aktivoitunut. Tai ei siis tietenkään kiva, mutta jossain vaiheessa taidettiin olla äiti74:n kanssa täällä kaksin. Tsemppiä äiti74:lle kovasti. Valitettavasti niin osaan samaistua noihin tunteisiin. Ärsyttää kun tämä lapsettomuusmörkö vaikuttaa elämään niin kokonaisvaltaisesti.
Sellaista vielä, että tänään tutkimuksessa tuli esiin että mulla on herttamainen kohtu. Lääkäri sen sivulauseessa mainitsi ja sanoi, ettei sillä ole juuri vaikutusta mutta tietty menin googlettamaan... jossain luki että suurempi keskenmenoriski, mahdollisesti ennenaikainen synnytys tai että lapsi ei pääse kääntymään. No sekin sitten vielä lisäriesana. Yritän siirtää tämän herttamaisuuden taka-alalle ja pohtia/panikoida asiaa sitten jos plussa testiin pärähtäisi. Anteeksi omanapaisuus, nyt ei olekaan taas vähään aikaan mitään infottavaa.
 
Hannuliini: mulla yleensä alkaa vuoto kolmantena päivänä viimeisestä terolutista. Joskus on myös mennyt 2 viikkoa ennen kuin on alkanut. Mut se on harvinaista, enkä tiedä mistä johtuu, jos ei alakaan parin päivän sisään kuurin lopetuksesta.
 
Pikapäivitys.
Tein testin tänä aamuna. Aina vain negaa. Tänään siis dpo13 kp 28/26.
Ei mitään tuntemuksia että menkat alkais....
No testiistä päätellen raskaana ny en ainakaa ole. Sais jo menkat alkaa että päästäia uuteen kierrokseen.
Mikä Äiti74 sulla on siellä tilanne?
 
Mulla ei mitään iloisia uutisia ole, puhdasta negaa on kaikki tikut :( Tästä en usko sen muuttuvan (olen tässä tilanteessa ollut sen verran monta kertaa). Tässä oonkin miettinyt, koska lopetan tukilääkityksen, että olis mahdollisuudet inssiin ens kierrossa.

Heirii, jospa nuo lääkkeet nyt sitten pidentävät kiertoa hieman, mikä ehkä ihan hyvä asia (ainakin luteaalivaiheen piteneminen on hyvä) ja joka kierrolla on sentäs vähän eri mahdollisuudet raskautua, ehkä ensi kierrossa ne on sulle paremmat.

Meilläkin kun on "selittämätön" lapsettomuus, niin selitys varmaan sitten on mun huonoissa munasoluissa (vaikka niitä tarpeeksi tulisikin). Harmittaa ettei niitä pysty itse mitenkään parantamaan (tai no, taidan vielä koittaa niitä dhea lääkkeitä)
 
Onko teillä muilla kuinka nuo clomifenit vaikuttanut kiertoon?
Mulla nyt mennään jo kp29,kun normaalisti mun kierto on 26päivää. Jos en olis tehny raskaustestiä niin voisin väittää että oon raskaana, sillä mun menkat ei oo koskaan myöhässä. Yleensä alkaa jopa ennemmin, täs viimeisen puolen vuoden aikana kierto on ollut 24-26päivää.
 
Heirii, mulla luteaalivaihe piteni 14 päivään kun se oli aikaisemmin ollut 13. Muuten kierto kyllä vaikuttaa lyhentyneen jonkin verran. Tuo luteaalivaiheen piteneminen voi olla ihan hyvä juttu kuten Äiti74 totesikin. Toivotaan nyt vielä, että negat muuttuisivat plussiksi!
 
Mä tein eilen apteekin sen herkän testin mikä näyttääs 4 päivää ennen oletettuja menkkoja et onko raskaana. (12.5mIU). Ja negaa näytti seki.
Ärsyttävintä täs on ny se että ei mitään tuntemuksiakaan että menkat alkais. Nyt jo kp30.
Ja tuskin raskaanakaan koska luulis että tuo herkkä testi olisi nyt viimeistään näyttäny jos raskaana oltais...
Hermoja raastavaa epätietoisuutta. :/
 
Heipä hei.
Täällä loppui eilen illalla piinailu.
Alkoi munasarjoja särkemään ja hetken päästä alkoikin menkat.
Nyt uuteen kierrokseen positiivisin mielin.
Vois tähän kierrokseen ottaa sen greippimehun käyttöön ja punaviinin.
Te jotka ootte tuota punkkua naukkaillu, niin missä vaiheessa kiertoa?
Ja mitä muita "poppakonsteja" olisi? :D
 
Tervehdys!

Täällä olisi yksi epävirallinen clomitar...en kyllä tiijä kuulunko vielä tähän ryhmään! Edellinen raskaus saatiin clomeilla aikaan,poika täytti just 2v ja niistä ajoista jäi clomeja yhteen kiertoon jotka nappasin naamariin pari viikkoa sitten. Eli vauva olisi siis haaveissa,se olisi meidän kolmas,esikko on enkeli. Koitan tässä nyt taustalla roikkua ja tutkailla kuin käy. Liekkö täällä "tuttuja",jotka kirjoitteli clomeilla plussanneisiin (vai mikä se ryhmän nimi nyt oli) 2011? Ai kauhee,onko siitä jo niin kauan?! :O

Ovuloinnin kans siis ongelmia,siihen sain clomit tuollon -11,kolme kiertoon ehdin syödä kun plussasin. Nyt on oltu muutama kuukausi ilman ehkäsyä (ensin ehkäsyrengas,sitten kortsu) ja kierto alkoi taas venyä,siksi otin nuo purkin pohjalle jääneet clomit. Lääkärissä en siis ole käynyt asian tiimoilta vielä. Sairastan ykköstyypin diabetestä ja kilpirauhasen vajaatoimintaa,lisäksi syön verenpainelääkettä joka auttaa munuaisia suodatuksessa,meinaa proteiinit päästä läpi. Diabeteslääkäri tietää kyllä vauvahaaveista ja sokrut onkin viilattu viitearvoihin.
Itse olen kohta 31v ja mies 35,poika täytti just 2v ja perheeseen kuuluu vielä koira.

-Kaktuspiikki :)
 
Clomittaret 2014

Maanantai 25.8.2014


Nimi___________kp________YA/YV______hoitokerta__muuta
..
Äiti74..............29/27-30.......ya05/2012.........3.lz+l ...........2.lapsi,40v
Caro87: ..........28/28.............ya09/2013........4.lz...............pco,1.lapsi,26v
Suvipilvi: ..........23/31............ya11/2012........2.c............... 1.lapsi,31v
Miukula: ..........20/28............YK1..............m+tf+pu+pr+l.....2.lapsi
Haavelijija0........17/>40..........ya06/2012.......x.lz................pco,1.lapsi,30+v
Ellie_88........... 15/27-30.......ya02/2013........t+lz+pu............1.lapsi,pcoheirii...............2/26-30.............ya07/2013.........2.c..............32v, 2.lapsi
Hannuliini........??/30-40..........ya08/2011......m+lz+mp........pco, 1. lapsi,25v

Taustalle jääneet ??:
Ärripurri40.......??/28.............ya04/2011........2.c.................2.lapsi,40v

Hipsunpöpsy......??/26-32.....ya11/2011........2.lz,m,pr........2.lapsi,ovl

c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, gp=gonapeptyl, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, tf=tamofen, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, lu=luveris, df=diformin, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol, org=orgalutran, x.lapsi=monennesta haaveillaan, selitm.=selittämätön lapsettomuus, pco(1/2)= pco toisella puolella, pk=pitkät kierrot, ovl=ovuloimattomuus, tk=tauko
Tauolla/taustalla/kadonnut
Marjis, Suann, Marke, Malla84, Melody89, Miukula, Siiri, Kais, Tiuhti, Heluna, Inessa, Yritys10, Kaktuspiikki83



PIINAILIJAT JA JÄNNÄPÄIVÄT
Äiti74..............dpo 15
Suvipilvi...........dpo 8


dpo=day(s) past ovulation, dpo-1=plussa ovistestiin, dpo0=ovispäivä, dpo1=päivä oviksen jälkeen jne. jännäpäivä= raskaustestin tekopäivä



:heart: PLUSSANNEET :heart:
Kesäkuu
hannuliini...........plussa 24.6.2014.....ya 8/2011....m+mp+ov+l / 1. lapsi/km 07/2014
mari1980............plussa 13.6.2014.......yk4...........2.c...........2.lapsi
CHILIGAIL .........plussa 09.06.2014......ya2012.......lz+mp+pr+l.........1.lapsi
Toukokuu:
~SeaWind~...plussa 28.5.2014...yk2..1.c+t+df../1.lapsi/km 06/2014
Hillevi80............plussa 27.5.2014.......ya04/2014........1.c.........la?/2.lapsi
nallukkan...........plussa 26.5.2014......ya11/2011..... 1.c+m/df...la?
Maaliskuu:
Melody89...........plussa 15.3.2014.....ya06/12..5.c..la20.11.2014/km 04/2014
kaathy................plussa14.03.2014....ya2012.......lz+mp......la 11/2014
maljens..............plussa11.03.2014.....ya06/13.....lz+mp......la20.11.2014
moon stars........plussa19.03.2014.....ya08/2011..6.c...........la17.11.214
Helmikuu:
Ambrosia85........plussa24.02.2014....ya10/2010....tauko.....la04.11.2014
Miyaka................plussa22.02.2014...ya2010.........metut....la30.10.2014
Penni79..............plussa15.02.2014....ya01/2013.....1.c.....la 25.10.2014
Tammikuu:
seemi...................plussa.03.01..................taukokierrolla tärppi, pco, 1.lapsi
vauvatoiveinen.....plussa.21.1......................la04.10.2014/kkm 02/2014
Vastavirrassa.......plussa.25.1......................la04.10.2014/1.lapsi

Plussanneet Clomitteret - pinkka
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2266091-clomittarien-plussaketju-lapsettomuushoidoista-plussanneet-a//
Clomittarien aikaisemmat pinot
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/lapsettomuus/2222299-clomittaret-2013-a/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/lapsettomuus/2072054-clomittaret-2012-a//


Päivitys pyynnöt PUNAISELLA
Ohjeita listan päivitykseen:
1) Hae viestiketjun viimeisin viesti, jossa päivitetty lista.
2) Klikkaa ko. viestin (listan) alapuolelta "LAINAA"
3) Listan alapuolelle avautuu uusi muokattava lista. Poista lainausta osoittavat hakasulut edellisen päivittäjän nimi nimimerkkilistan alusta ja lopusta (QUOTE). Siis kaikki se joka on ekojen ja viimeisten hakasten sisällä!
4) Voit esikatsella muokkaamaasi listaa, kun klikkaat painiketta "muokkaa ja esikatsele".
5) Sitten lopuksi painat, "Lähetä". Näin voit halutessasi päivittää joko koko listaa tai omalle kohdallesi omia tietojasi aina halutessasi.
 
Viimeksi muokattu:
Hyvää alkavaa viikkoa tännekin!!

Tervetuloa Kaktuspiikki, taustalle nyt alkuun, jos tuut listoille, postaa vaan tiedot :) Missäs mennään sun kierron suhteen? Mulla myös sama kilppariongelma.

Suvipilvi, sunkin dpot alkaa oleen jo aika korkeella. Tällä viikolla varmaan selviää, mitään oireita tai oloja?

Miukula ja haaveilija0, bongasitteko ovista??

Heirii :( pahoittelut uuteen kiertoon joutumisesta, mutta toivotaan, että nyt olis onni kohdallaan :) Punkku kai edistää veren virtausta kohtuun, joten kai sitten kun se solu/siittiöt on sinne matkalla (??).

Oma napanen, lopetin luget viikonloppuna, menkat alkanee tänään/huomenna jos vanhat merkit pitää paikkansa. Sitten soittoa ultraan.
 
Tervetuloa Kaktuspiikki.

Heirii pahoittelut uudesta kierrosta. Mä kokeilin tässä kierrossa greippimehua menkoista ovikseen ja sen jälkeen join pienen määrän punkkua dpo 2,4,5,6,7 ja 8 eli mahdollisen kiinnittymisen aikoihin. Tää kokeilu saanee jäädä tuon viinin osalta viimeiseksi, sillä mun maha ei taida oikein sietää punkkua. Mut piti nyt testata...

Äiti74: En oikein haluaisi analysoida oireita sen enempää, sillä oon viime vuosien aikana kokenu kaikki mahdolliset turvotukset ja nippailut ja ollu monen monta kertaa ihan varma raskaudesta. Vasta ensi viikon maanantaina eli dpo15 pitäis alkaa menkat. Viikonloppuna voi tietty jo lämmöt laskea eli turhan piinailun voi sit lopettaa taas siihen.
 
Suvipilvi... et analysoi oireita, mutta mittaat lämpöä... hmmm. No itellä on vaan niin monta kiertoa jo mennyt negaa, että uskon ihan varmasti tunnistavani tärppikierron, jos sellainen ihme kohdalle sattuisi.

Mulla taitaa tänään olla kp1, ainakin vessareissun perusteella. Mut katson nyt et alkaa kunnolla, ennenkuin merkkaan listaan.
 
Kiitos! Mulla nyt kp 16/41...Rupes tosiaan tuo kierto heittämään taas. Puolisen vuotta meni ihan ihan nappiin ehkäsyn (hormooni) lopetuksen jälkeen.
Katellaan nyt miten rupee venymään! Taustailen siis täällä ja seurailen tilannetta. Sekä omaani että teidän muiden! :)

Tsemppiä!
 
Äiti74 pahoittelut. Ja tsemppiä nyt kuitenkin vielä piinailuun ja ainakin sitten onnea seuraavaan kiertoon!

Mä oon kerran saanut plussan eikä oireet eronnu (ennen dpo16) normikierrosta juurikaan. Lämpöjä mittaan vaa oviksen varmistukseksi ja kierron viimeiset pari päivää. Eli silloin kun lämpö nousee puoli astetta ja silloin kun se laskee takaisin normaaliin.
 
äiti74 Pahoittelut negasta, kyllä olis ollut jo sun aika päästä pois täältä... siis ihan hyvällä tarkoitan tätä :). Oliko teillä muuten joku syy että inssejä ei kokeilla?

Heiriille myös pahoittelut uudesta kierrosta.

Mä olen päättänyt että tästä kierrosta me onnistutaan!! Ei haittaa vaikka saatankin tippua korkealta, mutta nyt on aika positiivisen asenteen. Jos se vaikka auttaisi ;)
Eli eilen bongattu ovisplussa, tunsin eilen ekan kerran oviskipuja ja tyytyväinen siitä. Tänään dpo 0. Ja koska olen päättänyt, että tämä on se meidän kierto niin jopa makuuhuoneen puolellakin on pitkästä aikaa ollut kivaa...ehkä tänään vielä pitää varmistella. Ja nyt kun päätin, että tämä on se meidän kierto niin jätin kahvinkin pois... tosin vasta tästä päivästä. Ja iltaisin lasi punaviiniä kiinnittymisen tueksi. Nyt haluan uskoa tähän onnistumiseen.
 
Heippa kaikille! Ellie on täällä taas! Onpas tänne tullut uusia clomittaria! Tervetuloa vain kaikille! Ite en varmaan edes kuuluisi enää tänne kun en syö clomeja enää mutta silti roikun täällä, koska olen kokenut saavani täältä teiltä apua ja tukea.. Nyt olen ihan tietoisesti pysynyt poissa täältä tämän kesän. Kesä on ollut erittäin raskas henkisesti! Heinäkuun lopulla meinasi voimat loppua ihan täysin, nyt olen lomalla ladannut akkuja ja rauhoittunut sairaalan kesätauon ajan. Vaikeaa on ollut koota itseä taas uusiin yrityksiin, koska koko ajan tulee lähipiirissäni vauvauutisia. Olen monta kertaa kysynyt "yläkerran ukolta" koskahan mahtaisi olla meidän vuoro? Myös laihdutukseni on ollut kesätauolla. Nyt tammikuusta lähtien on painoa tippunut noin 22 kg.. Viime viikolla otin itseäni niskasta kiinni ja taas yritän tiputtaa kiloja kilokilolta pikku hiljaa.. :D

Mulla on aloitettu nyt tässä kierrossa piikitykset. Mulle saisikin päivittää kp 15 ja lääkkeet letrozol ja puregon ja tarvittaessa aina terolut.. Letrot ei yksistään auta mulla, joten tähän kiertoon otettiin mukaan puregon. Söin letroja kp 3-7 2 tablettia ja kp 8 oon pistänyt puregonia 50 yksikköä iltaisin. Viime pe (kp 12) olin ulrassa ja siellä kasvoi 2 hieman muita isompaa munarakkulaa oikealla puolella ja vasemmalla 1 tosi vähän muita isompi rakkula. Pikkurakkuloita oli molemmilla puolilla monta viitaten tohon mun pco:hon. Limakalvo oli melko ohut, mutta lääkäri arveli sen vielä paksuuntuvan koska rakkulat oli vielä pienehköjä. Puregon annosta ei lääkäri nostanut, koska kuulemma ei haluta kolmosia, että kaksoset on vielä suotavaa.. Nyt huomenna mulla on taas seuranta ultra ja katotaan kuinka noi rakkulat on kasvanut. Toivon kovasti että tästä kierrosta tulisi ekaa kertaa hieman onnistuneempi, vielä en uskalla edes haaveilla raskautumisesta!! Nyt ainakin mulla on ollut pieniä vatsakipuja, nippailuja että kai tuolla mahassa jotain tapahtuu :) Vähän jännittää huominen ja se onko puregonista ollut apua.. :)

Täällä clomittarissa on tapahtunut näköjään kaiken laista, vaikka kesä on ollu hiljaisempaa täälläkin..

Todella suuret pahoittelut keskenmenosta hannuliini! Toivottavasti syksy tuo onnea enemmän. Kuinka sinun painonpudotus on edennyt? Mulla kans kesällä teki terojen kanssa tiukkaa, yleensä menkat alkaneet teroilla kahden päivän päästä viimeisestä pilleristä. mutta nyt kesällä kahdessa kierrossa menkat alkoivat vasta 10 päivää vikasta pilleristä. Noissa kierroissa söin letroja. Kierto ennen nykyistä kiertoa meni ilman letroja ja menkat alkoi taas normaalisti päivän, kahden päästä vikasta pilleristä.. Nyt viime perjantaina kysyin lääkäriltä voiko letrot aiheuttaa tuon niin lääkäri piti sitä hyvin mahdollisena..
 
Tervetuloa takaisin Ellie. Toivotaan, että sulla tuottaa tulosta tuo lääkecocktail.

Äiti74: en bongannut ovista, kun tosiaan tuo minun lääkitys lopetettiin, kun vastetta ei saatu. Nyt odotan vuotoa, jonka pitäisi mun laskujen mukaan alkaa lauantaina tai sunnutaina. Sitten ensi viikolla uusi yritys ja vahvempi lääkitys.
 

Yhteistyössä