Clomittaret 2013

Noista lääkärikäynneistä vielä. En minäkään siis voi käydä kuin työterveyshuollossa työnantajan ajalla. Omalle asialle leimaan, kun lähden muualle kuin työterveyshuoltoon lääkäriin. Teen tunnit sitten aina sisään. Minulla paikkuu työaikapankki (+60h) yli, joten on ihan hyvä että noita tunteja saa välillä johonkin käytettyä eivätkä mene taivaan tuuliin. Työsuhteen alussa ei tietysti ole vielä kertynyt tunteja...
 
Vauvatoiveinen. Mielenkiinnolla odotan tietoja ravitsemusasiantuntijalta joten mielellään saat jakaa.. ;)

Mulla vähän sama kysymys, teillä näyttää kaikilla olevan termit kunnossa ja minulta menee vähän ohi kaikki termit teidän listassanne, liittyisin mielusti listalle mutta mitä tietoja pitäis laittaa tänne? :)
Kysymysmerkillä: tyhmä(kö?)
 
Mun käynti olikin kartoitus, joten saan tietoa sitten seuraavalla kerralla, joka on vasta parin viikon päästä. Ainakin laadukkaat lisäravinteet tulee kuvioon ja sokeriton elo.Kokonaisuutta hoidetaan. Hiphei... Mahtaa olla helppoa luopua sokerista, kun terot tekee ihan järkyttäviä makeanhimoja.
 
Esikko83: Meidän tarina alkoi 2011 keväällä kun lopetin ehkäisyn, tulinkin raskaaksi saman vuoden lopulla joka meni kesken, uusi raskaus alkoi kesällä 2012 joka todettiin elokuussa vuosi sitten meni myös kesken. No olin niin hermo raunio niihin aikoihin, eihän pitkä odottelu ja menetykset sopineet minulle joka oli tottunut saamaan kaiken sormia napsauttamalla, eikä toisten raskaudet ympärillä auttaneet asiaa yhtään. Hakeuduimme jo muutaman kuukauden päästä tästä yksityiselle saadaksemme jotain jolla tulisin nopeasti raskaaksi. Eli joulukuussa 2012. Ensin meitä ei oikein otettu todesta (jälkikätten ihan ymmärrettävääkin), no tehtiin perustutkimukset ja sanottiin, että kaikki ok ja laitettiin kotiin lugesteron reseptin kanssa. Ajatus oli ilmeisesti tukea loppukiertoa,vaikka ei minulla siinä koskaan ole mitään häikkää ollut. Luteraali vaihe on aina ollut 14 päivää, ei tiputteluja ym. No muutaman kierron niitä käytin ja alkuvuodesta tänä vuonna soitin, että haluan jotain muuta, tehokaampaa. No omasta pyynnöstäni sain kinuttua clomit ja inseminaation jonka he kyllä olisivat halunneet tehdä ensin luonnon kiertoon, mutta en suostunut. No kaksi kuuria söin clomeja joista ensimmäiseen tehtiin myös inseminaatio, sitten olikin hätäisenä jo valmis siirtymään ivf:n, mutta lääkärit toppuuttelivat ja teimme yhden inseminaation jossa käytettiin puregonia. Itse olen ajatellut ettei olisi kannattanut syödä clomeja lainkaan vaan olisi kannttanut heti kysyä pistoksia. Nyt olemme siirtyneet kunnalliselle jossa tehtiin ensimmäinen ivf hoito. Tuntuu ihan hullulta miten olen koskaan tullut luomusti raskaaksi ja nyt sitä yritetään keinotekoisesti ja onnellinen loppu tuntuu jo lähes mahdottomalta.
Toisaalta olen oppinut nöyryyttä tämän vuoden aikana,, olen sitä mietä että olisimme voineet ihan hyvin myös odottaa, olin ihan liian stressaantunut ja ahdistunut koko hankkeesta, että toisaalta olisi ollut ihan hyvä odottaa vuosi keskenmenosta ja hakeutua nyt vasta hoitoihin, en usko että turhaan puhutaan stressin vaikutuksesta. Olenhan kaksi kertaa raskautunutkin ja mitään vikaa kun ei ole, niin ehkä asiat voisivat olla toisin jos en olisi hätäillyt ja panikoinut. Mutta jokaisen on itse kuljettava tämä tie ja katkeruus ei kanna mihinkään eikä kukaan voi toisen puolesta sanoa miten pitäisi tehdä. En tiedä mikä ihme avautuminen minulle tuli, mutta ehkä selvitin itsellenikin tässä samalla millainen tie tässä vuoden aikana on tullut kuljettua, vaikka totuus on kuintekin se että 2,5 vuotta on mennyt pillerieden lopetuksesta pian, eikä vauvasta ole tietoakaan.
Mutta jos itsestäsi clomit tuntuvat yhtään epäillyttäviltä niin suosittelen ettet niitä syö. Kiitos ja anteeksi. :) Ja hirmuisesti tsemppiä hoitoihin.

Vauvatoivoinen: Kuulostaapa tiukalta ruokavaliolta, miksi sokerista pitää kokonaan luopua? Kerro sitten mitä lisäravinteita sinulle suositeltiin?
 
Niian ymmärrän ton sun tunteen keskennenojen jälkeen että äkkiä äkkiä äkkiä. Itsestäkin tuntuu
että toisaalta voisi olla fiksua odottaa ennen hoitojen aloittamista, mutta varmaan kyllä sittenkin
stressaisin että toimiiko ne sitten kun ne alkaa jne.
Rankka tie sinullakin, kunpa edessäpäin olisi kukkaisempaa tietä <3
 
Esikko 83: Haha! No johan kävi lapsus! Mahtokohan olla ihan enne että sitä vaistomaisesti kirjoittaa että "maho"llisesti ;D :D Mä sain clomit sen takia nopeesti että en ovuloinut luomusti ollenkaan ja kun kävin yksityisellä gynellä niin painostin sen ne mulle kirjoittamaan. Ei olis kovin miellään niitä kirjotellut ja sanokin että jos ei kolmannessa kierrossa raskaus ala niin sitten pitää mennä suurempiin tutkimuksiin.

Menkat alko sitten tänään eli mulle voi päivittää kp1/29. (ja muutama kirosana tähän perään)
 
lotta pahoittelut:(

Rooroo et oo tyhmä:D, on noi jotkut termit ja lyhenteet aika sekavia:)
Kyselkää vaan jos joku hämää, täällä todennäköisesti joku tietää:)
Jotkut lyhenteet näkee listan alta. ya on yritys alkanut, yk monesko yrityskierto.
 
Luna: Kiitos kannustavista sanoistasi. Vaikka keskenmenoja ei tietenkaan voi verrata lapsen menetykseen niin uskon että samoja ajatuksia sitä käy päässään läpi, pohjalla joutuu käymään. Hirmuisesti voimia sinne!

lotta: pahoittelut uudesta kierrosta! :/
 
Sokeriton varmaan siksi, että on ollut hiivakierrekin. Mutta katsotaan mitä suosittelee. Kerron kyllä lisäravinteet. Lupasi suositukset laadukkaista ja raskautumisen kannalta tärkeistä. Sen verran jo sanoi, että suolistosta kannattaa pitää huolta.
 
Ei nyt kyllä tule mitään, pakko testata huomenna aamulla. Syy: repäsykipu aivastaessa. Tämmönen oli aiemminkin, oisko ollu n. viikko sitten autolla ajaessa pariinkin otteeseen kun aivastin. Nyt olin rehkiny kaverin luona talkoissa, kotiin, aivastus ja joku tökkäs samantien puukon samaan kohtaan kuin viikko sittenkin. Mulla ei oo tämmösiä ollu koskaan ennen, ehkä ison vauvamahan kanssa.
 
Alavatsaa juilii. Jotenkin tuntuu pahalta, kun ei seurata mitä clomit saa aikaan. Pitäisiköhän ottaa ensi viikolle ultra-aika? Samalle gynelle en kyllä pääsisi.

Onnea Hiulu. Aika hailakka on vielä, toivotaan vahvistumista.

Minkälaisen tuloksen te laskette ovistestissä plussaksi? Hailuja tulee mulle usein ja välillä ihan testiviivan tasoisia. Mistä aloitetaan laskut ja milloinhan se ovis oikeasti sitten on, jos tulee 2 päivää hailuja ja yhtenä kunnollinen. Vaikeeta... Miten usein sekstaatte oviksen aikaan? Meillä joka toinen päivä, mutta pitäisi kai yrittää tähdätä vielä paremmin oikeaan päivään se seksi. Kaikkea sitä joutuukin miettimään.

Aurinkoa viikonloppuunne.
 
onnea hiulu :heart: Toivottavasti viiva viel vahvistuu.

Ovistestailu jatkuu viel ei plussaa tullut mutta limat rupeaa liikkumaan joten pian pian.. talletuksia on tehty tasasesti joten pare jomman kumman pare hedelmöittyy :)

Täällä alaselkä ihan juntturassa mut silti koitan salille ja uiman ehtiä tänään. tai ehin mut et mitä saan aikaseks tällä hetkellä.
 
vauvatoiveinen meillä siis toinen ovis 1,5v aikana nyt tälläviikolla ja täällä puputettiin ovis päivänä, seuraavana päivänä, tauko ja rakkaudesta viellä seuraavana päivänä.

Nyt jänskättää täällä meillä että jos tämä on toinen ovis 1,5v niin voisko käydä niin hyvin että clomit hoitivat homman. Alavatsaa painaa ja vihloo. Uus tunne, mutta veikkaan että clomit ovat syypäänä kun muutenkin sain niin kovat oireet niistä. Aina voi toivoa mutta pettymys on silloin niin suuri niin mennään sillä että clomit tekevät tepposet. Kuitenkin iso voitto on ovis ja viellä se että vatsassa tuntui rajua vihlontaa aamupäivällä lenkin jälkeeen samana päivänä kun ovista tikutin.

Mukavaa lauantaita kaikille!
 
ei voinu malttaa odottaa, että näkee vahvistuuko viiva vai onko tuo vain joku viivanpaikka. Digiin juuri päiväpissasta Raskaana 1-2 . <3 Lääkäri oli niin pessimistinen, että tällä kertaa onnistuisi - tokihan se toive piti kuitenkin olla, mutta en minäkään niin vahvasti plussaan uskonut kuin edellisissä kierroissa. Jos kaikki menee hyvin meille tulee siis ihan oikeasti vauva keväällä. Vielä kun omat aivot ymmärtäisi sen.
 
ohh täällä on niin vilkasta keskustelua, ettei millään meinaa tällä omalla palstailu tahdilla pysyä kyydissä :D hyvä vaan! paljon saa vastauksia omiinkin pohdintoihin kun teidän muiden mietteitä lukee!

Äkkiseltään vilkaistua: ONNEA tuhannesti hiulu!! toivotaan että kaikki menee niinkuin pitää ja keväällä nyytti kainalossa :)

tervetuloa myös kaikille uusille yrittäjille! :flower:

ON: terot popsittu, eikä menkkoja näy..... :/ täytyy varmaan maanantaina soittaa klinikalle ja sählätä ultra-ajat uudestaan, ne kun olin jo valmiiksi varannut sillä aikataululla miten terojen kanssa olisi menkkojen pitänyt alkaa, eli viime torstaina.. mutta ei näy!! todella turhauttavaaaaa!! ja stressaavaa taas yrittää vaihdella uudelleen työvuoroja niin että pääsee hyvin niihin ultriin. mulla oli kyllä viime viikonloppuna se mun tyypillinen nännikipu, joka on tullut aina oviksen jälkeen, eli varmaan mun tyhmä kroppa yritti ovuloida teroista huolimatta (mikä on käynyt ennenkin) ja nyt se sitten sekoittaa koko tän homman.. PÖH!
haluaisin päästä jo noita clomeja testaamaan :(

mutta hyvää viikonloppua kaikille clomittarille:heart:
 




Sunnuntai 8.9.

Nimi__________kp_______YA/YK/YV__hoitokerta_____muuta
kinuzki..........47/29-30...ya1/13/yk8......t+c......1.lapsi,PCOS,23v
jomilla.........46/36...........yk 3.............f?...........pco, 2.lapsi, 36v
SuAnn..........43/30.......ya 06/2012......2.c .......1. lapsi, 31v
Kazu87..........32/28.............ya6/10...........?.................selitm,1.lapsi
dots..............30/29.......ya6/12................1.f......endo,1.lapsi,29v
Melody89....... 30/?........ya 6/12........................pk+ovl., 1.lapsi, 24v
inessa_........29/30............yv6.................mp.....pco,keliakia,2.lapsi,27v
skorppari82...21/??.............yv2,5............tk.................pco,1.lapsi
Niian.......18/n.28......yk11/ya4/2011.........1.ivf............selitm.1.lapsi,27v
Päivi1980 ....17/29..............06/10..............lz................3.lapsi,32v
sansu86.....17/30-53.....ya08/11.................2.c...............1.lapsi
Esikko83.... 16/25-29......ya 07/2011/ yk 20....1.c.... 1.lapsi, selitm., 30v.
luna_82.. 16/?................ya 03/2012...........tk.... pco, 31v.
Siiri84........15/25-32..................clomien aloitus seuraavassa kierrossa
Grill..............13/30-32.......ya9/11 yk24......4.c......endo 1.lapsi 23v
Miyaka..........13/32-34.........ya06.......6.c+m........pcos,1.lapsi,34v
Ambrosia85 ....12/28-32..............yk 4.........g+o....................
deseo..........10/28........ya1/2011.....g,s,lutinus..1.ivf......selit m,1.lapsi
Minnikko.....8/33-35..........ya01/2011.....c..........1.lapsi
Vauvatoiveinen...8/27-29......ya 08/2012... m+t+c, 1.c....1.lapsi, pcos,37v.
Hydrangea..7/29-44....ya1/12..g+pr+m+l+ins.(8.OI)..pco,1.lapsi,27v
Seemi..........7/28-41.......ya11/09......5.f.....pco(1/2),1.lapsi,32v
USL......4/25-33........ya 2009.........tk.........selitt. 2.lapsi
lotta1............2/?... ...........ya 4/13.........1.c.
-minävain-.....33/30............yk8..............c.............1lapsi

c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol, x.lapsi=monennesta haaveillaan, selitm.=selittämätön lapsettomuus, pco(1/2)= pco toisella puolella, pk=pitkät kierrot, ovl=ovuloimattomuus, tk=tauko

Tauolla/taustalla/kadonnut
*Stiina, kaathy, Enna_, mavli, Heipa, jenninoora, StellaI, Basilika2, marianna87, Emiliaani, Vauva haaveissa, Malla84


Piinailijat
dots dpo 15
Niian pp 4

dpo=day(s) past ovulation, dpo-1=plussa ovistestiin, dpo0=ovispäivä, dpo1=päivä oviksen jälkeen jne.



:heart: PLUSSANNEET :heart:

tammikuu:
titiuu85.... 31.1.2013..30/30-32...ya6/12....3.c.........pco,1.lapsi,27v

helmikuu:
Laala.........2.2.2013..28/32-40....yk9.........3.f................pco,2.lapsi,28v
Marjaana84..6.2.2013...27/28.....yv1.5........1.c+ins..............1.lapsi
fenixlintu....10.2....27/29-34.......ya1/2012.....2.c..................2.lapsi,36v
mirjami_73..10.2....26/24-25.......yv1.5........c+l...............2.lapsi,36v
Miramei.....19.2.......29/?.............ya6/11.........2.c...............1.lapsi
Karamelli81...23.2....32/28.............ya4/12........3.c.....2.lapsi...(km:()

maaliskuu:
luna_82....16.3.....35/~34....ya3/12..1.a+pu (4.c+l).pco,1.lapsi,31v(rk:'()
Hempukkainen...21.3....34/28-32....ya10/10......tk (4.c+l)...........27v
Hyy2.............28.3....28/28-34...ya9/11.2...c+pr...... pco(1/2),2.lapsi,26v

toukokuu:
Neppu_....3.5...28/28..ya2010syksy.....1.ivf........pco,1.lapsi,27v
NiQ..........6.5....28/32............yk13........5.c+m+pu+pr+IUI.......2.lapsi
miimuli87........13.5.......?/?............ya2008........tauko.....pco,1.lapsi,26v
RuutuAkka......14.5.....37/33-36.....ya 2012.........1.c+t...........pco,27v
Slartibart.................14.5......29/30.........ya 3/12............tk....pco, 25v.
Sarona.......18.5.....28/31-40.....ya 8/09......1.t+f+pu......pco,1.lapsi,27v
miss_piggy.-..31.5..29/30-70...ya2/12/yk10..1.c....1.lapsi, 31v.(kkm2/13)

kesäkuu:
takkuapina......14.6....29/30-40..........ya2/12....3.c........pco,1.lapsi,26v

heinäkuu:

elokuu:
Pumppeli.....5.8.....33/31-42........ya01/11........2.c.......pco,2.lapsi,30v
Mimmuskainen_..8.8...29/28-33.....ya2/09..1.Letrozol..selitm,1.lapsi,24v
Hipsunpöpsy...8.8......28/32-33.....ya11/11..........tk........2.lapsi, 34v.

syyskuu:
plitsis.......1.9.2013......29/28.......ya 11/11.....3c....selitm, 1.lapsi, 26 v
hiulu........7.9.2013......25/27-32......yk 5..................3.c.......selit., 2.lapsi



Clomittaret 2012 -pinoon linkki: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/lapsettomuus/2072054-clomittaret-2012-a//

Clomittarien plussapinkka:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2266091-clomittarien-plussaketju-lapsettomuushoidoista-plussanneet/

vanha ketju: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2079283-clomifem-hoidosta-plussanneet/

Päivittäjät: Grill, skorppari82, Hydrangea ja (Niian)
 
Viimeksi muokattu:
Niian: Meillä jäi myös ehkäisy pois keväällä 2011 ja tuo johti raskauteen 11/2011, josta raskauden keskeytys sikiöpoikkeavuuden vuoksi 1/2012. Olen itsekin todella kärsimätön sielu, mutta tässä lapsotoiveessa tuo kärsimättömyys ei auta. Minuakin on tässä viimeisten puolentoista vuoden aikaan useampaan kertaan rauhoiteltu lääkäreiden taholta - kaiken pitäisi olla ihan kunnossa. Raskaus ei kuitenkaan aktiivisesta yrityksestä huolimatta ole alkanut ja näin tiemme kävi lapsettomuushoitoihin. Ei tässä auta kuin toivoa että se ihme eli terve lapsi meillekin vielä joskus suotaisiin...

Hiulu: Onnea plussasta! Tapahtuiko sinulle tämä ihme todella jo viidennellä yrityskierroksella vai onko ollut epäonnistuneita raskauksia onnen näitä yrityskertoja:O? Ymmärsinkö oikein että teille oli tehty clomiavusteinen inseminaatio? Miten olette päässeet noin nopealla aikataululla hoitoihin? Oliko jotain kikkakolmosia käytössä?

ON: Sain ovisplussan eilen eli kp 14 eli päivän myöhemmin tässä clomikierrossa kuin normaalisti luomuna. Yöllä heräsin vähäiseen munasarjajullintaan, joten olisiko ovis tapahtunut tuolloin. Toivottavasti olisivat kaikki isot follit lähteneet irti eivätkä jäisi kystiksi kummittelemaan. Viime yöt ovat olleet aika huonounisia varmaankin noista clomeista johtuen. Huimausta on myös ollut. Onneksi seuraava kierto on välikierto. Onkos täällä muita jotka ovat pitäneet välikiertoja? Olivatko nuo välikierrot oireiltaan normaaleja vai tuntuiko vielä clomien vaikutus?
 
Pikaista päivitystä: Eli täällä alko vuoto sunnuntaina alkuillasta viikon tuhruttelun jälkeen ja loppu maanantaina iltapäivästä ja jatkaa tuhruamista. Toinen samanlainen kierto, jossa runsaampi vuoto kestää vain vuorokauden, mut tuhruttaa kaksi viikkoa :confused: Liekö syypää letrot... Ennen ihan normi vuoto 3-4pv. Elikäs menossa kp 7 ja 5.femar

Suuren suuret onnittelut plussanneille :heart:
 

Yhteistyössä