Clomittaret 2013

hiulu: Jee, menikö inssi ihan kivuttomasti? :)

Miyaka: Ööh, ootko sä siis nyt syönyt viisi kiertoa putkeen clomeja? Koska eihän niitä sais syödän kun vaan puol vuotta eli kai se suositus on että 6 kiertoa putkeen, ja sitten tauko.
 
Hei kaikki!

Tuppaudun tänne kyselemään teiltä asiantuntijoilta. Syön kolmatta kiertoa Clomeja ja nyt on yhdynnöissä tullut kirkkaanpunaista verta kp8-kp11. Olen aikeissa soittaa kyllä polillekin, mutta ajattelin kysyä teiltä ensin, onko muilla vastaavia kokemuksia?

Itselläni ongelmana on pillereiden lopetuksen jälkeen ollut tiputteluvuodot ennen kuukautisia. Mutta nyt jostain syystä tulee alkukierrosta yhdynnöissä vuotoa, vaikka kuukautiset on loppuneet monia päiviä sitten.

Join ensimmäistä kertaa tässä kierrossa greippimehua, söin femifloria ja tosiaan niitä clomeja. Onkohan mulla voinut mennä limakalvot ihan kuiviksi?
 
Hipsu: Ihania uutisia! :heart:


Hydra: Mulle soitti heinäkuussa lehtimyyjä ja aloitti puhelunsa: "Meillä olis tässä tämmöinen kirjapaketti, kuinkas monta lasta teidän perheeseen kuuluu?". Pidätin hetken henkeä ja vastasin ihan rauhallisena, että ei kuulu yhtään lasta meidän perheeseen. Myyjä vastasi tähän hyvin tympääntyneen "No heippa sitten!" ja löi luurin korvaan! Kiva, että lehtimyyjätkin tympääntyy siihen, ettei me saada lapsia! :LOL:

Luna: Mullakin on olevinaan kiellot kaikkiin puhelinmyyntijuttuihin + salainen puhelinnumero, mutta häiden jälkeen ovat soittaneet kaikista Meidän perhe ja Vauva yms. lehdistä kilpaa. Turhauttavaa!!

Täällä taustalla seurailen teidän muiden tapahtumia. Omassa navassa ei tapahdu mitään. Pyh!
 
mulla ne menkat alkoi perjantai iltana kuuden jälkeen.. joten kun tyks soittivat niin ja kerroin niin ei noterannut noihin kahteen mini tippaan mitenkään ja kun kerran kuuden jälkeen alkoi vuoto niin he sen laskivat sitten niin et la oli kp1 vast. eli tänään sit se kp 3 ja käskivät cclomit aloittaa ja 5.9 ultra ja paino kontrolli :)
 
Hipsunpöpsy Voi kun itsekin saisin huomenna noin hyviä uutisia <3 Koska sulla oli ovulaatio? Kun eikös se voi vaikuttaa kokoon jos on myöhempää ovis, minäkin sain testiin vasta kp16 plussan, pitää ottaa kaikki tiedot niille mukaan :D Saiko sieltä jo kuvan mukaan?
 
Grill Juu, viisi kiertoa takana ja seuraava olisi kuudes. Ja lääkäri oli antanut ohjeen jatkaa niitä marraskuuhun saakka, jolloin tehdään toinen s-progesteroni-koe.
Luinkin äsken clomien pakkausselosteesta, että naisten ei tule käyttää kuutta kiertoa pidempään clomeja.

Pitänee soitella huomenna polille ja varmistaa vielä.

ApsuMukava kuulla, että plussa voi pärähtää pidempäänkin clomeja syöneille :)
 
Moi!

Mäkin olen täällä mukana vaikka oon ollut hissun kissun vähän aikaa. On ollut kiirettä ja kaikkea härdelliä, niin en oo kerennyt ajattelemaan asioita.

Mulla tuli tässä kierrossa positiivinen testitulos Clearbluehen jo KP13! Eli ovulaatio olikin sit vissiin KP14 ja kyllä siinä vähintään oli fanfaarin paikka! Ei ole koskaan tullut noin aikaisin :)

Eli piinailija olen, mutta en oikein uskalla sitä ajatella. Sopivasti on kodinkoneet hajoilleet ja muuta mukavaa niin ajatukset on olleet kaiken maailman virittämisessä ja kaupoissa ravaamisessa.

Ehkä tää tietää hyvää...

hiuluMulla oli pitkässä kierrossa (ovis tuli KP23) kiertopäivänä 21 nähtävissä hyvän kokoinen munasolu. Silloin limakalvo oli 8mm ja se oli kuulemma aivan täydellinen siinä pari päivää ennen ovista. Musta se jotenkin tuntuu tosi ohuelta ottaen huomioon millä kiertopäivillä mentiin. Mutta en ole enempää perehtynyt siihen, miksi se kierron alku on osalla pidempi ja osalla lyhyempi, odotteleeko se limakalvo kasvuaan siellä jos on pitkä kierto. Joka tapauksessa 16mm kuulostaa musta tosi paksulta, voisko clomit sulla paksuntaa limakalvoa? Niinkin kai joskus voi käydä.

Mietiskelen täällä vaan tän myötä sitä, että kun ovis tuli lähes 10 päivää aiemmin kuin ennen, niin mikäköhän se mun limiksen paksuus lienee... no, koitan olla miettimättä :)
 




Tiistai 27.8.

Nimi__________kp_______YA/YK/YV__hoitokerta_____muuta
plitsis...........53/28......ya11/2011......2.c.......1. lapsi, 26v
Miyaka..........35/32-34.........ya06............5.c+m+t........pcos,1.lapsi,34v
kinuzki..........34/29-30...ya1/13/yk8....t+c......1.lapsi,PCOS,23v
jomilla.........34/36...........yk 3...........femar?...........pco, 2.lapsi, 36v
Ambrosia85 ....31/32..............yk 3................g+o....................
SuAnn..........31/30.......ya 06/2012.........2.c .......1. lapsi, 31v
hanzku_91......30/28......ya1/2011..supercur, 1.ivf..selitm,1.lapsi
Seemi..........25/28-41.......ya11/09......4.f.....pco(1/2),1.lapsi,32v
Hydrangea..23/29-44....ya1/12..g+pr+m+l+ins.(7.OI)..pco,1.lapsi,27v
Minnikko.....22/33-35..........ya01/2011.........c..........1.lapsi
Malla84.........22/30-? .......ya3/13.............t+f..............pco,1.lapsi,29v
-minävain-.....21/30..............yk8.........tk...................1lapsi
apsu............20/30..............ya 01/12.......g+o...............pco,2.lapsi,30v
Kazu87..........20/28.............ya6/10...........?.................selitm,1.lapsi
lotta1............19/?... ...........ya 4/13.........1.c.
USL...............18/25-33........ya 2009............tk..................selitt. 2.lapsi
dots..............18/29.......ya6/12...........1.f......endo,1.lapsi,29v
Melody89....... 18/?........ya 6/12............0.........pk+ovl., 1.lapsi, 24v
inessa_........17/30............yv6....... .mp........pco,keliakia,2.lapsi,27v
hiulu........16/27-32........yk 5.........3.c.........selit., 2.lapsi
skorppari82...9/??..............yv2,5............tk.................pco,1.lapsi
Niian.......6/n.28......yk11/ya4/2011.........1.ivf............selitm.1.lapsi,27v
Päivi1980 ....5/29...06/10....letrozol 08/13....3.lapsi,32v
sansu86.....5/30-53.....ya08/11........2.c......1.lapsi
Vauva haaveissa... 3/33-36....ya 4/13..........5. c+m....pco., 2.lapsi, 27v
Grill..............1/30-32.......ya9/11 yk24......4.c......endo 1.lapsi 23v

c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, de=depot laastari, x.lapsi=monennesta haaveillaan, selitm.=selittämätön lapsettomuus, pco(1/2)= pco toisella puolella, pk=pitkät kierrot, ovl=ovuloimattomuus, tk=tauko

Tauolla/taustalla/kadonnut
*Stiina, kaathy, Enna_, mavli, Heipa, jenninoora, StellaI, Basilika2, marianna87, Emiliaani


Piinailijat
Miyaka dpo 15
Ambrosia85 dpo 14
Hydrangea dpo 11
Minnikko dpo 7
Malla84 dpo 6
dots dpo 5
apsu dpo 3
lotta1 dpo 2
hiulu dpo 1



:heart: PLUSSANNEET :heart:

tammikuu:
titiuu85.... 31.1.2013..30/30-32...ya6/12....3.c.........pco,1.lapsi,27v

helmikuu:
Laala.........2.2.2013..28/32-40....yk9.........3.f................pco,2.lapsi,28v
Marjaana84..6.2.2013...27/28.....yv1.5........1.c+ins..............1.lapsi
fenixlintu....10.2....27/29-34.......ya1/2012.....2.c..................2.lapsi,36v
mirjami_73..10.2....26/24-25.......yv1.5........c+l...............2.lapsi,36v
Miramei.....19.2.......29/?.............ya6/11.........2.c...............1.lapsi
Karamelli81...23.2....32/28.............ya4/12........3.c.....2.lapsi...(km:()

maaliskuu:
luna_82....16.3.....35/~34....ya3/12..1.a+pu (4.c+l).pco,1.lapsi,31v(rk:'()
Hempukkainen...21.3....34/28-32....ya10/10......tk (4.c+l)...........27v
Hyy2.............28.3....28/28-34...ya9/11.2...c+pr...... pco(1/2),2.lapsi,26v

toukokuu:
Neppu_....3.5...28/28..ya2010syksy.....1.ivf........pco,1.lapsi,27v
NiQ..........6.5....28/32............yk13........5.c+m+pu+pr+IUI.......2.lapsi
miimuli87........13.5.......?/?............ya2008........tauko.....pco,1.lapsi,26v
RuutuAkka......14.5.....37/33-36.....ya 2012.........1.c+t...........pco,27v
Slartibart.................14.5......29/30.........ya 3/12............tk....pco, 25v.
Sarona.......18.5.....28/31-40.....ya 8/09......1.t+f+pu......pco,1.lapsi,27v
miss_piggy.-..31.5..29/30-70...ya2/12/yk10..1.c....1.lapsi, 31v.(kkm2/13)

kesäkuu:
takkuapina......14.6....29/30-40..........ya2/12....3.c........pco,1.lapsi,26v

heinäkuu:

elokuu:
Pumppeli.....5.8.....33/31-42........ya01/11........2.c.......pco,2.lapsi,30v
Mimmuskainen_..8.8...29/28-33.....ya2/09..1.Letrozol..selitm,1.lapsi,24v
Hipsunpöpsy...8.8......28/32-33.....ya11/11..........tk........2.lapsi, 34v.




Clomittaret 2012 -pinoon linkki: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/lapsettomuus/2072054-clomittaret-2012-a//

Clomittarien plussapinkka:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2266091-clomittarien-plussaketju-lapsettomuushoidoista-plussanneet/

vanha ketju: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2079283-clomifem-hoidosta-plussanneet/

Päivittäjät:Niian, Grill, skorppari82 ja Hydrangea
 
Viimeksi muokattu:
Luis, mulla oli tässä kierrossa ultra kp 8 maanantaina ja sen jälkeen muutaman päivän ajan tuli verta. Perjantaina kp 12 oli inssi ja siellä limis 8 mm. Joten vuoto ei ollut tullut limakalvolta. Lääkäri huomasi, että mulla limakalvo pullistuu hieman ulos ja voi siksi joskus vuotaa.

ON: Tänään dpo 11 ja selkeät negat One Stepiin (10 mIU/ml) ja Predictoriin (25 mIU/ml). Olin oviksesta asti niin varma, että tää kierto olis se tärppikierto ja vielä kun tuli se vaaleanpunainen vuoto dpo 7, niin se nosti toiveita. Mutta ei. Eipä tietenkään. Joo, eihän dpo:t vielä mahdottomia ole, mutta tuskin tässä enää mitään ihmeitä tapahtuu. :(
 
Pahoittelut negasta Hydra! :hug: Mutta ei nyt ihan vielä toivoa heitetä!

Täällä se heitetään, nimittäin se olisi kp1 ja yk 24, 4.c (kai?). Siitä ei ollut polilla viimeksi mitään puhetta, mutta olettaisin että ihan normaalisti vielä jatketaan. En tiedä pitäisikö sinne kuitenkin soittaa ja varmistaa?
 
Heips! Onko muilla clomit aiheuttaneet nännien arkuutta? Miulla nännit on nyt sellaiset kosketusarat. Kyseessä siis on vaan nännit eikä koko rinta..? mielenkiintoista :D Alavatsassa juilii jatkuvasti. Tosi jännä ,kun mulla ei alkukierrosta ollut oikeen mitään oireita mutta just ennen ovista ja oviksen jälkeen tuntuu kaikenlaisia ihme kolotuksia löytyvän.
 
apsu ja Grill, kiitti teille tsempeistä! Samaa toivon mäkin. :)

Grill, isot pahoittelut menkoista! :( Niin kurjaa. :hug: Toisaalta menkat varmaan tarkoittaa sitä, että ovis kuitenkin jossain vaiheessa tapahtui, kun sen suhteen oli epävarmuutta.

lotta, mulla kanssa yleensä oviksen jälkeen saattaa tulla pelkästään nännit kipeeksi. Tässä kierrossa en kyllä sitä huomannut.
 
Heippa!

Hydra: Toivotaan, että vielä plussaksi muuttuisi. Pahoittelut nyt tulleista aikaisista negoista, mutta uskotaan vielä että muuttuu!:heart:

Grill
: Pahoittelut menkoista.:hug: Jännä ettei lääkäri viime kerralla sanonut miten jatkossa, että syötkä clomeja vai et. Ehkä sinuna soitteisin sinne. Ihan senkin takia, että voisit samalla kysyä, että mitä se epikriisissä lukenut teksti tarkoitti ja kysyt samalla että jatkotaanko samalla annoksella? :)

Tänään olin sitten siellä ultrassa. No en nyt tiedä miten onko asiat hyvin vai huonosti, mutta oikealla puolella oli 4 jo 12-23mm follia ja useita pienempiä ja vasemmalla oli useita pienempiä ja isoin niistä oli 10 mm. Kysyin onko tulos hyvä ja lääkäri (oli eri kuin viime kerroilla) oli sitä mieltä, että samoilla annoksilla jatketaan ja kasvatettaan vielä pienempiä, rinnalle otetaan jarrulääke ettei isoimmat ala puhjeta. Perjantain ultrassa osataan sitten tarkemmin sanoa, että kuinka monta kypsää follia luultavasti on luvassa. Heti vaan mietin, että jos niitä neljä vaan loppujen lopuksi tulee niin en halua kyllä punktioon niin pienen määrän vuoksi suostua. Voi kun nuo pienet siellä nyt kasvaisivat. Mutta en osannut mitään kyselläkkään, limakalvo oli 6mm joka ilmeisesti näille päiville ihan ok.
 
Niian, kiitti. :) Toivotaan, että ainakin pari lähtisi vielä kasvamaan. Sitten oliskin jo ihan kiva saalis. Tai voihan se olla, että laatu korvaa määrä. :) Mikä tuo jarrulääke on, joku pistos kanssa? Laitetaanko sitäkin joka päivä?

ON: Muistaakseni oon ainakin kahdessa kierrossa aiemmin käyttänyt Lugeja. Niiden kanssa vuotoja ei ole koskaan tullut ennen niiden lopetusta. Eilen illalla tuli kuitenkin hieman ruskeaa tuhrua ja tänään taas pari viirua verta pyyhkiessä. Onkohan vaan limakalvot niin kuivat vai eikö tää 200 mg aamuin illoin enää riitäkään... No onneksi tuosta on vielä varaa nostaa annosta jatkossa, jos vuoto meinaa alkaa kesken kaiken.
 
Hydra: Se oli joku Orgalutran, piikki sen kanssa. Mutta tosi simppeli, kerta-annos ruisku. Estää noita isompia etteivät ala puhjeta ennen punktiota. No joo toivon kanssa, että ainakin muutama vielä kasvaisi tai sitten oon kyllä tosi petteynyt.
Toivotaan, ettei vuoto nyt kuitenkaan alkaisi lugejen läpi ja olisi vain jotain limakalvon kuivunutta verta sulla.
 
Hydrangea voi ei :( Kyllähän dpo 11 vielä suht aikanen on testaukselle, eli voishan se plussa sieltä vielä tulla :heart: Vuoto toki ikävä merkki. Vaikka mullakin kyllä tuli plussakierrossa dpo 12 vähän tuhrua ja siks jo sillon testasinkin ja tuli tosi haalee plussa. Tuntuu että aina on poikkeuksia suuntaan ja toiseen..Voi kunpa se plussa vaan siellä vähän odotuttaisi ja vielä pärähtäisi :hug:

Niian pidän peukkuja että sieltä vielä lisäjoukot lähtisivät kasvuun!

Grill pahoittelut uudesta kierrosta:( Mutta varmaan sitten kyllä oot ovuloinut! Toivottavasti ne kystat saavat nyt kyytiä.

SookyS tsemppiä piinailuun, sovitaan että limis on juuri hyvä :)

luna kp 4
 
Soittelin tänään vielä polille ja kysyin vielä noista clomeista. Eli jatkan niitä vaikka niitä tuleekin sitten syötyä putkeen se kahdeksan kiertoa.

Ja tänä aamuna hanat aukesi eli miulle voisi huomiselle päivittää tälläisen rivin:
Miyaka..........2/32-34.........ya06............6.c+m...... ..pcos,1.lapsi,34v
 
luna, kiitos ihana. Toivotaan. :)

Nyt kun täällä on päästy nännikeskustelussa alkuun, niin kehtaan ehkä kysyä, että tuleeko teillä muilla puristaessa nänneistä koskaan mitään nestettä tms? Mulla kun äsken tuli jotain valkoista. Oonkohan mä näin vahvasti valeraskaana vai voisiko kropassa oikeasti tapahtua jotain. Tätä samaa taisin ihmetellä silloin ekan inssiin jälkeen, joilloin testit haamuili pari päivää. Prolaktiini on otettu multa jo kaksi kertaa ja se on ollut normaali. Mistä ihmeestä tällainen voi johtua, onko normaalia?!
 

Yhteistyössä