Clomittaret 2013

Hydra, apsu: Joo, kiitti! Tiedänhän mä tuon että ne voi ihan yhtä hyvin olla vaan kystia. Sitä vaan pelkää pahinta... Ehkä ei kannattaisi panikoida ennen kuin on varma mikä tilanne siellä on! :D Nyt kehitän uuden asenteen tähän seuraavaksi viideksi viikoksi.
 
  • Tykkää
Reactions: apsu
Ei ainakaan vielä tietoa.... On otettu "tarkempi" arvo ja sen saan tietoon ens ke.. Meinas et mahd. epilepsialääke nostais mut ainakaan ei omalla lääkkeellä ole sellaista vaikutusta. Jos tuo hormoni on syy siihen lapsettomuuten niin olen onnellinen.

Ja korkea arvo vaikuttaa raskautumisen mahd. heikentävästi.
 
Grill, ei pitäisi murehtia asioita etukäteen, mutta se on varmaan helpommin sanottu kuin tehty. :( Mikä oli follien tilanne? Oliko siellä ketään kasvamassa?

Päivi, tuo arvo kuulostaa kyllä hurjalta. :( Kuulemma kohonnut prolaktiini ehkäisee hyvin. Toivottavasti saat ongelmaan apua.
 
Mäkin oon onnellinen toisten puolesta, varsinkin tässä ketjussa, mutta kyllä se välillä sattuukin
vaikken haluis:( Välillä on vaikea hyväksyä omia tunteita jotka ei tunnu aina omilta..

Nyt oon junassa matkalla serkun luo, ja mun paikan yläpuolella on raskaana olevan
(ja joo lisäks myös vanhuksen) ikonit. Thanks taas universumi, osaat vittuilla, uskotaan.
En tiedä itkiskö vai nauraisko:) Taidan tehdä molempia..
 
Ai niin Hydra, sori ihan unohdin vastata. Siis en muistanut kysyä!! Eikä lääkäri tullut sanoneeksi muuta kuin että hyvältä näyttää... Se vaan tiputti mulle aika ison pommin kun alkoi tutkia heti tuota vasenta munanjohdinta, niin unohdin kysyä mun kysymykset. Mutta luotan siihen että jotain siellä kasvaa. :)
 
Ambro Toi sama mainos tekee mulla kanssa tosi pahaa.

Ei vieläkään tätiä... Mutta kipuja on ja aamulla nega... Mitä ihmettä???????? Nyt on sit totaalisesti hormonit sekaisin vissiin.

Kuppi se odottelee edelleen tuolla pussukassaan...
 
Hydrangea Mieli tekisi plussanneisiin, mutta en tiiä uskallanko vielä =/

Meidän kämäsessä apteekissa ei ollut noita testejä mikä näyttäis viikot. Onko muuten raskaustestissä merkitystä kuinka tumma viiva on? En oikein mitään järkevää vastausta mistään löytänyt, kun osalla ei ollu tummunu viiva paljoa koko raskauden aikana ja osalla tummu heti ja huoh...
 
Mimmuskainen mä testasin apteekin omilla testeillä ja vertailin viivoja. Kyllä viivat tummu johonkin
pisteeseen asti, mutta esim. aamu/iltapissoista tuli eri tummuuksisia. Ja ei mulla ikinä
tapahtunu niinkuin jossain luki että tummenis niin paljon että kontrolliviivaan ei riittäis väri:)
Eli kans vertailin kyllä, mutta kunhan tulee viiva niin se tärkeintä<3
 
  • Tykkää
Reactions: Mimmuskainen_
Kiitos kaikille onnitteluista ja nyt paljon plussatuulta tänne puhaltelen :)

Raskaustesteistä: viiva kuin viiva, kuhan siinä on väriä. Harmaa viiva ei useinkaan tarkoita mitään ja harmiksi huomasin että mm.pregcheck antaa nykyään noita harmaita viivoja.

Ilen tekemäni pregcheck liuska antoi suht vaalean mutta punaisen viivan ja niillä en olekaan ennen plussaa testannut..esikosta plussasin predictorilla ja varmistin digillä.
 
  • Tykkää
Reactions: Mimmuskainen_
Onpas täällä ollut aktiivista keskustelua..ONNEA tuhannesti mimmuskainen ja hipsunpöpsy!!! :heart: Paljon tarrasukkia molemmille matkaan! :)

Grill ikävä kuulla, että ultrassa tuollaisia näkymiä, toivottavasti ovat harmittomia kystia ja häippäsevät itsestään! :hug: Tosi ikävää epätietoisuus tuollaisista. Mullakin on useaan kertaan sanottu ultrassa, että on "jotain ylimääräistä" oikeessa munasarjassa, joku lääkäri on puhunut kystasta ja joku endosta, eivät vissiin tiedä mitä on.. Mutta ei kuulemma vaadi toimenpiteistä niin olen yrittänyt aktiivisesti unohtaa asian. TOi on kyllä jännä miten erilailla hoidot ja tutkimukset etenee, ite en saanut aloittaa mitään lääkkeitä ennenkuin oli aukkari tehty. Tsempit ja toivotaan parasta!

Ite oon ollu lomareissussa ja taas ens viikon menossa, käyn vain harvakseltaan nyt lomalla täällä niin saa pää vähän nyt lomalla huilata näistäkin jutuista :)
 




Lauantai 10.8.

Nimi__________kp_______YA/YK/YV__hoitokerta_____muuta
Basilika2........57/25-35......ya6/2013......1.c.....................2.lapsi,43v
Emiliaani.......50/29-32.......ya 09/12........2.c......1.lapsi 28v.
Vauva haaveissa... 40/33-36....ya 4/13..........4. c+m....pco., 2.lapsi, 27v
Seemi..........39/28-41.......ya11/09......3.f.....pco(1/2),1.lapsi,32v
plitsis...........36/28......ya11/2011......2.c.......1. lapsi, 26v
inessa_........35/30............yv6....... .tk........pco,keliakia,2.lapsi,27v
Mimmuskainen_....31/28-33...ya2/09.......1.Letrozol......selitm,1.lapsi,24v
Kazu87..........31/28.............ya6/10...........4.c.................selitm,1.lapsi
USL...............30/25-33........ya 2009........2.IVF:n1.PAS.....selitt. 2.lapsi
marianna87....27/28-29.....ya 11/12.........tk..............pco ja 26v.
dots..............27/29.......ya6/12...........tk......endo,1.lapsi,29v
hiulu.............26/28-32.........yk 4.......hoitotauko......selitm. 2.lapsi
skorppari82...25/??..............yv2,5............tk.................pco,1.lapsi
Miyaka..........18/32-34.........ya06............5.c+m+t........pcos,1.lapsi,34v
Grill..............14/30-32.......ya9/11 yk23......3.c......endo 1.lapsi 23v
Ambrosia85 ....14/32..............yk 3................g+o....................
SuAnn..........14/30.......ya 06/2012.........2.c .......1. lapsi, 31v
Niian.......14/n.28......yk11/ya4/2011..tk (3. c + 1.pu)...selitm.1.lapsi,27v
hanzku_91......13/28......ya1/2011......................selitm,1.lapsi
Hydrangea....6/29-44.....ya1/12...g+pr+m+l+ins.(7.OI).......pco,1.lapsi,27v
Minnikko.....5/33-35..........ya01/2011.........c..........1.lapsi
Malla84.........5/30-? .......ya3/13.............t+f..............pco,1.lapsi,29v
-minävain-.....4/30..............yk8.........tk...................1lapsi
apsu............3/30..............ya 01/12.......g+o...............pco,2.lapsi,30v

c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, de=depot laastari, x.lapsi=monennesta haaveillaan, selitm.=selittämätön lapsettomuus, pco(1/2)= pco toisella puolella, pk=pitkät kierrot, ovl=ovuloimattomuus, tk=tauko

Tauolla/taustalla/kadonnut
*Stiina, kaathy, Enna_, mavli, Heipa, jenninoora, StellaI, hiulu, Hipsunpöpsy


Piinailijat
Vauva haaveissa dpo 19
Mimmuskainen dpo 14
dots dpo 9
skorppari82 dpo 7



:heart: PLUSSANNEET :heart:

tammikuu:
titiuu85.... 31.1.2013..30/30-32...ya6/12....3.c.........pco,1.lapsi,27v

helmikuu:
Laala.........2.2.2013..28/32-40....yk9.........3.f................pco,2.lapsi,28v
Marjaana84..6.2.2013...27/28.....yv1.5........1.c+ins..............1.lapsi
fenixlintu....10.2....27/29-34.......ya1/2012.....2.c..................2.lapsi,36v
mirjami_73..10.2....26/24-25.......yv1.5........c+l...............2.lapsi,36v
Miramei.....19.2.......29/?.............ya6/11.........2.c...............1.lapsi
Karamelli81...23.2....32/28.............ya4/12........3.c.....2.lapsi...(km:()

maaliskuu:
luna_82....16.3.....35/~34....ya3/12..1.a+pu (4.c+l).pco,1.lapsi,31v(rk:'()
Hempukkainen...21.3....34/28-32....ya10/10......tk (4.c+l)...........27v
Hyy2.............28.3....28/28-34...ya9/11.2...c+pr...... pco(1/2),2.lapsi,26v

toukokuu:
Neppu_....3.5...28/28..ya2010syksy.....1.ivf........pco,1.lapsi,27v
NiQ..........6.5....28/32............yk13........5.c+m+pu+pr+IUI.......2.lapsi
miimuli87........13.5.......?/?............ya2008........tauko.....pco,1.lapsi,26v
RuutuAkka......14.5.....37/33-36.....ya 2012.........1.c+t...........pco,27v
Slartibart.................14.5......29/30.........ya 3/12............tk....pco, 25v.
Sarona.......18.5.....28/31-40.....ya 8/09......1.t+f+pu......pco,1.lapsi,27v
miss_piggy.-..31.5..29/30-70...ya2/12/yk10..1.c....1.lapsi, 31v.(kkm2/13)

kesäkuu:
takkuapina......14.6....29/30-40..........ya2/12....3.c........pco,1.lapsi,26v

heinäkuu:

elokuu:
Pumppeli.....5.8.....33/31-42........ya01/11........2.c.......pco,2.lapsi,30v



Clomittaret 2012 -pinoon linkki: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/lapsettomuus/2072054-clomittaret-2012-a//

Clomittarien plussapinkka:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2266091-clomittarien-plussaketju-lapsettomuushoidoista-plussanneet/

vanha ketju: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2079283-clomifem-hoidosta-plussanneet/

Päivittäjät:Niian, Grill, skorppari82 ja Hydrangea
 
Röyhkeästi tuijotan vaan omaa napaa...

On ollut ihan kamala päivä. Itkusta ei oikein oo tullut loppua ja mikään ei tunnu miltään muulta kuin tosi kurjalta. Työt ei maistunut tänään ollenkaan, yritin vaan omassa huoneessani piileskellä koko päivän ja itkeskellä. Tätäkö tää nyt on tää elämä clomien kanssa? Kohtukin on tosi kipeä ja tuntuu kuin siellä olis jotain ylimääräistä ... Päivää ei yhtään helpottanut laskelmat siitä, että vanhemmat on tulossa kylään reilun viikon päästä ja varmasti just silloin pätkähtää ovikset tiskiin!!! Äääääähhhhh!!!
 
Viimeksi muokattu:
Voimia Minnikko:(
Tuntuuko susta että clomit aiheuttaa pahemman olon mielelle ja muutenkin? Itelle ei tullut niistä kuin yöhikoilua vähän, tosi ikävää jos tommosta:/ Kantsii lääkärille mainita jos lääke vaihettas, vaihtoehtoja kun on.
Jotkut päivät kyllä on pahoja, eikä se sillon aina helpota että parempia päiviä luvassa:/
Saisitko peruttua sen vanhempien tulon jollain syyllä? Tai sit vaan tosi hiljasia petipuuhia? 0:)
 
Luna: Luulen että johtuu clomeista, koska ei oo pitkään aikaan ihan noin surkeeta ollu ku eilen. Katotaan miten tänään. Onneksi tänään on luvassa kaikkea kivaa tekemistä, jos se auttaisi pitämään mielen korkealla! Vanhempien tuloa en taida raskia edes pyytää perumaan tai siirtämään. Nähdään niin harvoin, tiiän että äiti loukkaantuisi. Pitää vaan olla hiljaa (mies ei vaan tykkää yhtään harrastaa, jos on vieraita kylässä!! :( ). Ja kaipa se äiti ainakin ymmärtää jos kuulee, itehän se sitä vauvaa meille niin toivoo! ;)
 
Oi ei, voimia Minnikko! :hug: Tosi tuttua, mulla oli myös eka kierto clomien kanssa aika vaikea, siis henkisesti. Mutta sitten se helpotti! Toivottavasti näin myös sulla ja toivottavasti saatte sumplittua petipuuhat vanhempiesi vierailun aikana. ;)

SookyS: No mikäs on tilanne tänään?

Skorppari: Kiitti sullekin! :) Se on ihan hyvä huilia aina välillä.
 
No niin, sieltähän se punainen auto kurvasi tänään!

YHYY!:'( Tosin sinällään hyvä vain, kun aloin jo hiukan huolestua että missä ne menkat viipyy koska raskaustesti näytti täysin negaa... Alkoi jo hermostuttaa, että on joku hormoonihäiriö taas menossa ja menkat ei tule ollenkaan! Nyt sentään päästään taas yrittämään parin viikon päästä.

Oliskohan Clomit vaikuttaneet tuohon ovulaatiosta menkkoihin kestävään väliin. Mulla on ennen se ollu t11-12 ja nyt se oli puhtaat 14. Ihan hyvä mun mielestä!

Eli uuteen kiertoon... No nyt siirtyi KP1 sen verran, että varmaankin voin ottaa Clomit tässäkin kierrossa! Eli mies kerkeää reissustaan ovikseksi takaisin :)

Mutta sellaista neuvoa kyselisin, että onko teillä aikaistunut toi ovis myöhemmissä Clomikierroissa. Tarkoitan, että tuliko tokassa kierrossa aikaisemmin kuin ekassa jne? Mulla tuli tuossa ekassa Clomikierrossa KP17 positiivinen testitulos ja pohdin, että voikohan se kuinka paljon aikaistua. Laskeskelin, että jos tulisi KP14 niin sekin vielä riittäisi, mies tulee seuraavana iltana kotiin ja se tuloshan yleensä tulee ennen itse ovulaation tapahtumista.

Kauheaa kalenterin kanssa sähläämistä, mutta kun ei siitä ovulaatiosta ole mitään iloa jos ollaan eri puolilla Suomea silloin kuin tulee. Ilman Clomeja se ovis tulee sitten joskus... Ellei Clomit sitten ole rytmittäneet kiertoa uusiksi ja "palauttaneet" sitä jo näin pian parempaan rytmiin.

Minnikko Kuulostaa tosi tutulta :hug: Mulla tuli niinä päivinä kun otin lääkkeet aina iltaisin inhottavaa kipua alavatsaan ja huono olo. Janotti, yöllä hikoilutti ja mielialat heitteli. Ovulaatio oli viikon tuskaparaati. Siis niin kipeä, että teki mieli vinkaista joka kerta kun istui alas. Koita jaksaa vielä hetki. Sullahan siis ehdottomasti tärppää tästä kierrosta niin sitten ei tartte enää Clomien takia tuskailla ;)

Ja jos ei tärppäisikään niin kuulemma helpottaa tuleviin kiertoihin ja aion itsekin siis jatkaa käyttöä.

Tuo vanhempien kylään tulo kuulostaa niin tyypilliseltä. Mikä siinä on, että ovis on sen kerran kuussa. Ja aina silloin on jotain! Just porukat kylässä, mökkireissu johon tulee muitakin sukulaisia eikä kehtaa jättää väliin, rippijuhlat, miehen työreissu jne. Ulkohuussissa on mukava testata ovista!

Toivotaan, ettei tärppipäivät osuisi teillä just siihen vanhempien vierailuun. Ehkä te voisitte ehdottaa niille jotain kävelylenkkiä tms. jonka varjolla jäisitte hetkeksi kahdestaan. Tai sitten just ennen porukoiden tuloa ja heti niiden lähdön jälkeen. Jos eivät siis kauhean kauan viivy kylässä. Eikös pieni tauko paranna siimahäntien määrääkiin?
 
  • Tykkää
Reactions: Minnikko
Minnikko : Sano et meillä on vauvanteko aika :D

Kysmys...

Onko teillä hormonilääkkeillä oviskivut vahvistunu/laantunu?
Mulla ei oo niin vahvoja ovislimoja tullu ku yleensä... Ja kipu tuntuu hyvin pistävänä/jatkuvana tykytyksenä tuolla kyljen puolella.
 
  • Tykkää
Reactions: Minnikko
Päivi1980 Mulla on ollut ovis tosi kivulias usein just hormonaalisten muutosten jälkeen / aikaan. Eli e-pillerien lopettamisen jälkeen pari ekaa ovulaatiota oli tuskaisia, sitten helpotti vähitellen. Keskeytyksen jälkeen oli myös kivuliasta ja nyt taas Clomien kanssa tuli kauheat kivut.
Musta Clomit lisäsi liukkaita kelejä.

dots :hug: Me ollaan samassa päivässä menossa! Mitenköhän se noin lyhkäiseksi yhtäkkiä jäi...
 
Hei kaikille, täällä yksi ilmottautuu mukaan!

kinuzki_________kp18/29-30_______YA1/13/YK8/__terolut ja clomifem yk 2___ei lapsia,eikä yhtään alkanutta raskautta. PCOS 23v perusterve,hoikka
 
Viimeksi muokattu:
Sookys: Kiitos! Mahtavaa, että täällä toiset jaksaa uskoa toisten pikaiseen raskautumiseen, jos ei aina itse jaksakkaan siihen uskoa! :D Kurjaa, että päädyit itse uuteen kiertoon... Mutta niinhän se on, että uusi kierto on TAAS uusi mahdollisuus! Ja ihan niinkuin minäkin, tottakai sinäkin raskaudut nyt tästä kierrosta! :heart:

Dots: Voi kurjuus! :hug:

Kinuzki: Tervetuloa!

Tänään on ollut selkeästi parempi päivä, vaikka ei mitään hurraa elämyksiä olekaan ollut. Mutta en oo itkeny ku kerran päivän aikana! Jihuu! :LOL: Luulen, että mun munasarjoissa kehittyy tällä hetkellä ainakin miljoona munasolua yhtäaikaa, toinen kylki on TODELLA kipeä, välillä ihan tulessa. Lisäksi joku lihas kramppailee kyljessä säännöllisin väliajoin, aiheuttaa sellaista tykytystä. Onko muilla ollut tällaista? Päivillä ilmeisesti? Tosin mulla ei voi viel olla ovis, ku on vasta kp 6. Ja joo, myös täällä hikoillaan öisin!

Mä toivon, ettei ovis satu ihan vanhempien vierailun yhteyteen. Tai jos osuu, niin sitten pitää ennen ja jälkeen vierailun, ei ne vissiin ole ku yhden yön(?).
 
Komento takaisin...

Tuli niin järkyttävät ovulaatiokivut jotka kesti vajaan tunnin. Kipu tuntu kyljestä puoleen väliin mahaan ja nivuseen asti. Ja näköjään sit irtos sieltä "terveestä" munasarjasta eli vasemmalta. Oikealla on reipas pco.
Aamulla on ovistesti haalenemaan päin.

Mut mä lähden töihin :)
 

Yhteistyössä