Clomittaret 2013

Hydra: Kiitos, kiitos!

En tänne asti sitten eilen jaksanut tulla kirjoittelemaan, mutta tosiaan tyhmä kun olin, niin negan menin testaamaan aamulla. :headwall:

Tervetuloa Barbbis! :wave:

Mimmuskainen: Valemenkat tulis mullekin mieleen... Ehkä kantsii varoiksi testata!
 
Hei

Saanko tulla tänne teidän ketjuunne kyselemään tyhmiä? Mulla olisi varmaan Clomien tms. hankinta edessä kun rytmi on sekaisin ja ovulaatio tulee ties koska, aina todella myöhään.

Missä olette käyneet? Onko Tampereella joku paikka, jota voisi suositella tällaiselle untuvikolle näissä asioissa?

Kiitokset ja ohjatkaa toiseen ketjuun jos tämä on aivan väärä :)
 
Hei

Vuoden verran on takana ja välissä on keskenmenokin.
Mua lähinnä huolettaa kiertojen epäsäännöllisyys ja se, että ovulaatio tulee tosi myöhään. Nytkin menossa KP21 eikä ole vielä näkynyt.

Alkaa niin turhauttaa kun ei tavallaan pääse edes yrittämään...

Riittääkö käynti alkuun vain jossain yksityisellä gynellä? Vai pitääkö mennä suoraan Fertinovaan tms?

Yksityiselle ajateltiin nyt mennä, mulla alkaa hermoja vähän kiristellä...
 
Joku asiasta hiukan enemmän tietävä vois myös asiaa kommentoida, mutta minä ajattelisin että siitä yksityisestä gynestä olisi hyvä lähteä liikkeelle. :) Itse kun olen saanut clomit melko pitkän kaavan kautta kunnallisella, eikä ole ollut mitään erityistä vaivaa, joten siksi en ehkä ole paras asiantuntija tässä. :D Mutta väläytin nyt kuitenkin oman mielipiteeni.
 
SookyS Toisaalta Fertinovassa on varmasti tietotaitoa perusgyneä enemmän. Mä tällä hoitokierroksella menin ensin Mehiläiseen lapsettomuuteen erikoistuneelle gynelle, jolta sain lähetteen kunnalliselle samalla käynnillä. Suunniteltiin hoitojen alotusta sielläkin, mutta kunnallisen lähete menikin niin nopeasti ettei yksityisellä koitettu ollenkaan.

Harmi kaikille negoja testainneille ja uuteen kiertoon siirtyneille. On tämä aina niin nihkeetä!
 
SookyS, jos yksityiselle ajattelitte mennä, niin voit soitella sinne suoraan ja kysellä aikaa. Yksityiselle ei lähetettä tarvita. Tampereelta löytyy esim. Ovumia ja Ava. Jos julkiselle haluatte, niin sinne tarvii lähetteen joko ihan terveyskeskuslääkäriltä tai yksityiseltä. Jono Taysiin on noin 3 kk. Tosin nyt on molemmilla sektoreilla lomat alkamassa. Tays on kolme heinäkuun vikaa viikkoa kiinni. Me aloitettiin vuosi sitten Ovumiassa, mutta siirryttiin nyt keväällä Taysiin kustannussyistä. Jos hintoihin haluat tutustua, niin klinikoiden hinnat löytyy netistä. Taysissa käynti on aina vain poliklinikkamaksun verran.
 
SookyS, niin ja toki voit eka varata ajan ihan vaan joltain lapsettomuuteen erikoistuneelta lääkäriltä. Itse kävin eka kerran Terveystalolla, mutta sieltä sain vain Primolutit tasaan kiertoja. Ne oli ihan yhtä tyhjän kanssa, koska en ovuloi luomusti ollenkaan. Muutaman kierron niitä käytin ja sitten mentiin Ovumiaan.
 
Kiitos vastauksista :)

Oon nyt vähän arkajalka ja säikähdin noita klinikoiden hinnastoja. Päädyin varaaman ajan Koskiklinikalle. Eräälle miesgynekologille, vallan professorille, sai nopeasti ajan. Käväisen siellä nyt juttelemassa. Mulla varmaan on joku hormonaalinen häiriö menossa ja just primolutit tai clomit voisi auttaa tuohon sekoilevaan kiertoon ja myöhäiseen ovulaatioon.

Elättelen tällaisesta toiveita...

Ovumiaa mä katselin myös, mutta ehkä me suunnataan sitten seuraavaksi julkiselle, jos tästä ei ole hyötyä. Mikäli meitä siellä sitten otetaan lainkaan vakavasti. Jotenkin nyt tuntuu, että haluan vain nopeasti käymään jossain.
 
Heipsan, nyt vaan pikaisesti ilmoitan, kun ehdin, että tänään maanantaina on jo kp4. Naikkarille oon jo ehtinyt soitella ja tosiaan ivf/icsi- jonossa ollaan. Tässä tulee nyt varmaan marraskulle asti (jolloin info, joulukuussa itse hoito) ihan luomumeininki. Mutta ainakin toistaiseksi voisin pysyä listalla, jos ketään ei haittaa, koska en merkkaa nyt kiertoa muualle, niin vois täältä tsekata jos tarvii...

Kaikille hyvää kesän jatkoa!
 
Pahoittelut negoista ja uusiin kiertoihin joutumisista jälleen kerran :(.

Tervetuloa Barbbis! :)

Toivottavasti seuraavassa ultrassa hyvät vasteet havaittavissa poca!

Toi on niin tyhmää toi taukoilu hydra.. Mä en ainakaan osaa ottaa tätä taukoa minään rentouttavana lomana vaan ainoastaan pakollisena pahana ja ajanhukkana.. Ja nythän sitten kahden taukokierton jälkeen syön omin päin kaappiin jääneitä lääkkeitä :D oikeen fiksua, tosin en uskaltanut ilman kontrollia, joten yksityiselle gynelle menossa to. Toivottavasti sulla tauko tekis hyvää kropalle ja mielelle!

On: tosiaan femarit popsittu ja torstain gyneaikaa jännityksellä odotan, toivottavasti olis sopivat vasteet lääkkeillä.. :-/
 
Kiitos tsempistä Skorpppari! :)

SookyS: Kävin aikoinaan Koskiklinikalla normaalilla gynellä ja söin clomeja puoli vuotta ilman, että ultrattiin ja tuloksetta. Sain lähetteen Taysiin ja siellä eka clomikierto ultrattiin: ei vastetta. Niinpä olen siis syönyt puoli vuotta clomeja (ja rinnalla teroja) turhaan, koska annostus on ollut minulle liian pieni. Ehkä lääkärisi osaa paremmin tai sinä osaat kysellä paremmin. Itse olin aikoinaan aivan kuutamolla kaikista asioista, enkä osannut kysyä mitään. Täällä onneksi viisaammat ovat neuvoneet, kiitos siitä kaikille! :heart:

Lähetteellä Taysiin pääsee melko nopeasti ja edullisuus siellä tietysti on hyvä puoli. Huonoimpana puolena siellä mielestäni on se, että lääkäri on se, joka paikalla sattuu olemaan. Kaikki ovat varmasti päteviä ja asiansa osaavia lääkäreitä, mutta kun kyse on näinkin henkilökohtaisista ja tunnepitoisista asioista, olisi kiva jutella tutulle kasvolle. Tsemppiä!
 
Tervetuloa Barbbis! :)

skorppari, tällä hetkellä pieni taukoilu tuntuu ihan hyvältä vaihtoehdolta. Saa sitten nähdä, kuinka tilanne alkaa ahdistaan parin viikon päästä. Toisaalta siis ihan kiva, kun kroppa ja mieli saa levätä, mutta kun näissä hoidoissa ollaan jo aikaa muutenkin kulutettu, niin toisaalta olisi kiva, että koko ajan tapahtuisi jotain. Jotenkin alkaa myös ahdistaa jo kaikki tuleva ja IVF... Tampereen seudulla jonot on onneksi kai suht lyhkäsiä (noin 3-4 kk), joten ehkä vielä tämän vuoden puolella voitais päästä/joutua IVF:ään. Vielä on se yksi inssiyritys edessä, mutta kauheasti ei luottoa siihen ole, kun edellisestä kolmesta yrityksestä vai yhdessä ollaan oikeasti päästy sinne inssiin... :( Toivottavasti saisit torstaina hyviä uutisia! :)

ON: Hieman jo tuhruttaa, joten eiköhän se uusi kierto ole sieltä tulossa...
 



Tiistai 25.6.

Nimi__________kp_______YA/YK/YV__hoitokerta_____muuta
Vauva haaveissa... 30/32....ya 4/13..........3. c+m....pco., 2.lapsi, 27v
Hydrangea.30/29-44.ya1/12...6.ax2+mp+pr+(2.ins)+l+m..pco,1.lapsi,27v
inessa_........30/30............yv6....... .2.c+.t........pco,keliakia,2.lapsi,27v
Grill.............29/30-32.......ya9/11 yk21......1.c......endo 1.lapsi 23v
Pumppeli......27/?.......ya01/11......1.c......pco,2.lapsi,30v
Niian.......25/27-28......yk9/ya4/2011....tk(2.c+1.pu).....selitm.1.lapsi,26v
Seemi..........20/28-41.......ya11/09......2.f.....pco(1/2),1.lapsi,32v
apsu............17/30..............ya 01/12......g+irr...............pco,2.lapsi,30v
Hipsunpöpsy..16/32.............yk20............(c+l).................2.lapsi,34v.
plitsis............16/28......ya11/2011......1.c.......1. lapsi, 26v
USL...............16/25-33........ya 2009........2.IVF:n1.PAS.....selitt. 2.lapsi
Malla84.........15/30-? .......ya3/13.............t+f..............pco,1.lapsi,29v
tarana...........15/27........yk16..................3.c..........pco,1.lapsi,26v
-minävain-.....14/30..............yk7.........2.t+c?...................1lapsi
Mimmuskainen_..14/28-33...ya2/09.........................selitm,1.lapsi,24v
marianna87....13/28-29.....ya 11/12.........2.c+l..............pco ja 26v.
Karamelli81...12/28.............ya4/12..........6.c.....................2.lapsi
Basilika2........12/25-35......ya6/2013......1.c.....................2.lapsi,43v
Kazu87..........11/28.............ya6/10...........4.c.................selitm,1.lapsi
dots..............10/31.......ya6/12...........tk......pco,endo,1.lapsi,29v
skorppari82...9/??..............yv2,5............7.f.................pco,1.lapsi
Emiliaani.......5/29-32.......ya 09/12........2.c......1.lapsi 28v.
Mojito...........5/30-35........ya12/11........1.c+ins.............1.lapsi, 26v.
Miyaka..........4/32-34.........ya06............3.c+m+t........pcos,1.lapsi,34v

c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, pri=primolut pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, de=depot laastari, x.lapsi=monennesta haaveillaan, selitm.=selittämätön lapsettomuus, pco(1/2)= pco toisella puolella, pk=pitkät kierrot, ovl=ovuloimattomuus, tk=tauko

Tauolla/taustalla/kadonnut
*Stiina, kaathy, Enna_, mavli, Heipa, Ambrosia85, hanzku_91, jenninoora, StellaI, hiulu


Piinailijat
inessa_ dpo 16
Grill dpo 16
Vauva haaveissa dpo 9
Pumppeli dpo 6
Hipsunpöpsy dpo 0



:heart: PLUSSANNEET :heart:

tammikuu:
titiuu85.... 31.1.2013..30/30-32...ya6/12....3.c.........pco,1.lapsi,27v

helmikuu:
Laala.........2.2.2013..28/32-40....yk9.........3.f................pco,2.lapsi,28v
Marjaana84..6.2.2013...27/28.....yv1.5........1.c+ins..............1.lapsi
fenixlintu....10.2....27/29-34.......ya1/2012.....2.c..................2.lapsi,36v
mirjami_73..10.2....26/24-25.......yv1.5........c+l...............2.lapsi,36v
Miramei.....19.2.......29/?.............ya6/11.........2.c...............1.lapsi
Karamelli81...23.2....32/28.............ya4/12........3.c.....2.lapsi...(km:()

maaliskuu:
luna_82............16.3.....35/~34....ya3/12..1.a+pu (4.c+l).pco,1.lapsi,31v
Hempukkainen...21.3....34/28-32....ya10/10......tk (4.c+l)...........27v
Hyy2.............28.3....28/28-34...ya9/11.2...c+pr...... pco(1/2),2.lapsi,26v

toukokuu:
Neppu_....3.5...28/28..ya2010syksy.....1.ivf........pco,1.lapsi,27v
NiQ..........6.5....28/32............yk13........5.c+m+pu+pr+IUI.......2.lapsi
miimuli87........13.5.......?/?............ya2008........tauko.....pco,1.lapsi,26v
RuutuAkka......14.5.....37/33-36.....ya 2012.........1.c+t...........pco,27v
Slartibart.................14.5......29/30.........ya 3/12............tk....pco, 25v.
Sarona.......18.5.....28/31-40.....ya 8/09......1.t+f+pu......pco,1.lapsi,27v
miss_piggy.-..31.5..29/30-70...ya2/12/yk10..1.c....1.lapsi, 31v.(kkm2/13)

kesäkuu:
takkuapina......14.6....29/30-40..........ya2/12....3.c........pco,1.lapsi,26v



Clomittaret 2012 -pinoon linkki: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/lapsettomuus/2072054-clomittaret-2012-a//

Clomittarien plussapinkka:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2266091-clomittarien-plussaketju-lapsettomuushoidoista-plussanneet/

vanha ketju: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2079283-clomifem-hoidosta-plussanneet/

Päivittäjät:Niian, Grill (ja Hydrangea)
 
hiulu ja Grill Se mullakin kävi mielessä ja aamulla teinkin varmuuden vuoks testin ja negaa se näytti.

äh, mua ärsyttää kun viime viikolla kävin lääkärissä ja siellä ei ollu sama ihana lääkäri joka aiemmin oli. Metforemia ja Letrozolia määräs mulle, Letrozol siis ens kierrosta alkaen jota kuulemma voidaan kokeilla 4-6kk, että kiva taas :(
Metforem vissiin jäis pysyväks, en vaan oo ihan varma, että miks :D Olispa ollu se lääkäri joka aina ennenkin :(
 
Miulle voisi päivittää keskiviikolle tämmöttisen rivin:
Miyaka..........5/32-34.........ya06............4.c+m+t...... ..pcos,1.lapsi,34v
Päätin nyt sitten kuitenkin jatkaa clomien popsimista, enkä pidä taukoa. Katsotaan sitten elokuun alussa mitä lekuri keksii jatkoksi.
 
Mulla tää omituinen kierto se vaan jatkuu. Mitään kunnon vuotoa ei edelleenkään ole alkanut, tuhruttelukin alkaa olla vähän loppumassa. Tein aamulla raskaustestin ja negaa näytti. Mitähän tässä nyt sitten pitäisi tehdä? Clomeja en aloittanut kun ei ole tullut kunnon vuotoa ollenkaan. Pitäisköhän odotella muutama päivä vielä ja jos ei ala vuoto, niin käynnistää se sitten teroilla ja sen mukaan jatkaa kiertoa, vai mitä ihmettä mun pitäis tehdä?
Kyllä voi olla rasittavaa sanon minä!
 
Mimmuskainen: No voi höh... :(

Emiliaani: Voi hitis. : / Toi on kyllä hankalaa kun ei osaa noita clomeja nyt aloitta... Ehkä sitten niitä teroja naamaan. Tai soita lääkärille ja kysy mitä teet?

ON: Täällä ei oo ainakaan vielä alkanut vuoto. Eiliseksi odotin, mutta voi se vielä tänäänkin alkaa ajallaan. Ei jomoja tai mitään, niitä kyllä olis jo pitänyt olla. Pelkään vaan, jos nämä clomit nyt meneekin ja sotkee mun muuten lähes täydellisen kierron. : / No jos se tästä, kun täällä asiasta valittaa. :D
 

Yhteistyössä