Clomittaret 2013

jenninoora, oletko vielä menossa mukana? :) Muutaman päivän päästä tipautetaan taustalle, josta kyllä aina pääsee takaisin mukaan.

Malla84, dpo 15! :) Eiköhän sieltä jo mojova plussa tulisi, jos uskaltautuisit testaileen. Olisi kiva saada kesäkuun tili auki. :)
 
Hipsunpöpsy, pahoittelut negasta:(

Hydra: En uskalla tehdä testiä. Niin kauan kuin ei tuu negaa, on vielä toivoa. Kyllähän tässä päivät vähän yli menee, mut mul on niin pitkä ja epäsäännöllinen kierto muutenkin. Mies toivoi, että testataan lauantaina, että hänkin olis kotona, ehkä mennään sitten sillä, ellei täti tule kylään ennen sitä.
 
Hipsunpöpsy pahoittelut negoista! :hug: Mä oon ihastunu tuohon sun nimimerkkiin, ihan harmittaa, etten itse keksinyt mitään noin hyvää.. :)

Inessa hyviä kuulumisia, toivotaan että edes toinen irtoaa normaalisti! :)

Hydrangean kuulumisia jännytyksellä odottelen! :)

Täällä odotellaan menkkojen alkavan loppuviikon aikana, sitten tehdään päätöksiä että otetaanko clomit nyt käyttöön ja suunnataanko kaikkiin tutkimuksiin nyt vai vasta elokuulla.. Vaikka eihän niiden välttämättä tarvis alkaa.. ;)
 
Hydra: ihan kauheita tarinoita. :´(

Malla84
: Oi kun jännittävää! Pidetään peukkuja! :)

Inessalle onnittelut hyvistä ultrakuulumisista!

Täällä menkat tajus loppua! Huh! Tyhmä kysymys, mut onko teillä muillakin niin, että aluksi (mulla 3 päivää) tulee normaalia vuoto ja sitten "tuhruttaa" 1-2 päivää? Vai oonko jotenkin epänormaali. E-pillereien aikaan mulla kesti menkat vaan 3 päivää, eikä sillon tuhrutellut. Onko tuo jotenkin epänormaalia vai kuvittelenko vaan?

Suuntana kuntosali ja yöksi pitäisi mennä yövuoroon. Blääh. Onko täällä muita vuorotöitä tekeviä?
 
Niian: En tiedä oonko kauheen hyvä verailukohde endon takia, mutta mulla "normaali" vuoto kestää sen 1-2 päivää ja sitten tuhrua 2-3 päivää. Pillereiden aikana vuoto oli n. 3 päivää, eikä mulla mun muistaakseni mitään tuhrua silloin ollut.
 
miss_piggy
Terve!

Täällä poksuu huomenna 5+0, mutta mitään oireita ei oo. Kilppari-kokeissa kävin tänään, tsh oli 2.2 ja t4v 12, mikä on musta vähän turhan matala... No varasin huomiseksi aikaa yksityiselle...

Eipä tänne sen kummempia, ois se kiva jos ois jotain oireita niin tietäis edes olevansa raskaana :D
 
Niian, mulla vuoto alkaa yleensä 1-3 päivän tiputtelulla. Sitten mulle normaalia vuotoa on sen 4-6 päivää ja sitten vielä yleensä 2 päivää niukkaa vuotoa tai tiputtelua. Tällä kertaa menkat oli historiallisen lyhyet. Kunnon vuotoa oli vain 3 päivää ja sitä seuras 2 päivää pikkuruista tiputtelua. Ihan jees tollaiset 3 päivän menkat, kun pahimmat on ollut sen 8-10 päivää. :)

ON: Ultrassa käyty! :) Siellä olikin oikea ylläripylläri. Johtofolli 15-16 mm!!! Sen lisäksi 2 hieman pienempää follia. Tänään tosiaan vasta kp 11! Joten voi olla, että mulla kerrankin olis ovis sellaisilla kp:lla niinkuin normaaleilla ihmisillä (nyt ollut kp 20-27). :D Verikokeissa ei ollut muuta huomautettavaa, kuin korkea testosteroni. Mutta siihen ne hyvät uutiset sitten päättyikin. Limis 2,9 mm. :( Muuten en olis pistoksia tarvinnut follin hyvän koon takia, mutta limiksen takia pistelen nyt 3 päivää tällä kertaa 37,5 iu Menopuria. Toivotaan, että Menopur kasvattais hieman limistä. Sunnuntaina Pregnyl irrotukseen. Maanantaina uusi tsekkaus ja katsotaan kannattaako/voiko inssiä tehdä. Pelkona on siis se, että folleja kasvaa taas likaa, kun nyt oli jo se 3 aika isoa. Toinen murhe on liian ohut limis. Sain vielä lisäksi metut. Nyt eka 1 tbl seuraavat kaksi viikkoa kun oon tällainen hippiäinen ja jos ei tule liian voimakkaita oireita, niin nostetaan annos kahteen.

Ihan hyvä mieli jäi kuitenkin tästä ekasta folliultrasta julkisella. Oli mukava erikoistuva naislääkäri. Hän sitten soitti apuun klinikan vastaavan lääkärin, kun tilanne oli sen verran erikoinen, niin hän ultras vielä ja antoi noi jatko-ohjeet. Määräsi myös estrogeeni verikokeeseen ohuen limiksen takia. Sairaalan labra meni 10 min päästä kiinni, niin tuli hieman kiirus ehtiä sinne. Auto oli jo ollut vartin verran jo muutenkin ilman pysäköintimaksua, enkä ehtinyt meneen laittaan rahaa lisää, niin hieman jännitti tuleeko sakot. Ei onneksi tullut. Olis sitten siihen mennyt se säästö, mikä lääkäri käynnissä julkisella yksityisen sijaan säästin. :) Labraankin ehdin juuri ja juuri, kun juoksin sinne. :D

Nyt vaan kaikki peukut ja varpaat pystyyn, että päästään maanantaina inssiin! :)

Komia on mun lääkecocktailrivi. :D
Hydrangea..11/29-44..ya1/12.6.ax2+mp+pr+2.ins+l+m
 
Viimeksi muokattu:
Täällä hyvä fiilis! Käytiin ensikäynille Felicitaksessa ja olipa ihana ja asiantunteva lääkäri! Bongas myös 20*24mm munarakkulan ja 7,4mm limiksen ja tänään sain aamulla hymynaaman :) Joten täydellinen ajoitus käyneille.

Mies menee siemennesteen Dna-tutkimukseen kun pientä poikkeavuutta normaalissa analyysissä. Ja mulle iso liuta verikokeita. Tämän jälkeen minä aukkariin ja sit tarkempi hoitosuunnitelma. Lihotuskuurille määräsi myös.

Pari uutta asiaa joista ehkä muillekin hyötyä. Ensinnäkin, sanoi että pelkän ultran avulla diagnosoiduista pco-tapauksista yli puolet vääriä (ei siis minua ainakaan ultran perusteella pco-laiseksi diagnosoinut!). Toiseksi oli vähän kauhuissaan että mulle on muualla määrätty clomifenia, joka ei siis hänen mukaan sovi lainkaan endometrioosipotilaille. Oli todella huojentunut että olen pitänyt taukokiertoja.

grill - huomasin että sinulla myös rivillä endo. Sinuna myös tarkistaisin clomien sopivuuden lapsettomuuslääkäriltä.


en saa väriä tähän mutta minut voisi lisätä piinailijoihin perjantaina dpo1 ja rivillä poistaa dpo
 


Perjantai 7.6.

Nimi__________kp_______YA/YK/YV__hoitokerta_____muuta
jenni_noora....56/27............ya10/11........tk(11.t).................1.lapsi
hanzku_91........38/29..........ya1/11.....tk/(7.c.3ins.3pr)......selitm,1.lapsi
skorppari82..35/??..............yv2,5............hoitotauko.......pco,1.lapsi
Seemi............31/28-41.......ya11/09......1.f.....pco(1/2),1.lapsi,32v
tarana......30/27........yk15..................2.c..........pco,1.lapsi,25v
Mimmuskainen_..28/28-33...ya2/09.........................selitm,1.lapsi,24v
Malla84.....28/30-? .......ya3/13.............t+f..............pco,1.lapsi,29v
Hipsunpöpsy...28/32.............yk19............c+l.................2.lapsi,34v.
apsu............27/30..............ya 01/12......g+irr...............pco,2.lapsi,30v
dots..........25/31.......ya6/12...........tk......pco,endo,1.lapsi,29v
-minävain-.....24/30..............yk6.........1.t+c...................1lapsi
marianna87....23/28-29.....ya 11/12.........2.c..............pco ja 26v.
Karamelli81.....21/28.............ya4/12..........5.c.....................2.lapsi
Kazu87..........19/28.............ya6/10...........tk.................selitm,1.lapsi
Miyaka.........18/32-34..........ya06...........3.c+m+t........pcos,1.lapsi,34v
Mojito..........18/30-35........ya12/11........1.c+ins.............1.lapsi, 26v.
Vauva haaveissa... 12/32....ya 4/13.....3. c+m....pco., 2.lapsi, 27v
Hydrangea..1229-44..ya1/12.6.ax2+mp+pr+2.ins+l+mpco,1.lapsi,27v
inessa_........12/30............yv6....... .2.c+.t........pco, keliakia..2.lapsi,27v
Grill...........11/30-32.......ya9/11 yk21......1.c......endo 1.lapsi 22v
Pumppeli.......9/?.......ya01/11......1.c......pco,2.lapsi,30v
Niian.....7/27-28......yk9/ya4/2011....tk(2.c+1.pu).....selitm.1.lapsi,26v

c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, pri=primolut pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, de=depot laastari, x.lapsi=monennesta haaveillaan, selitm.=selittämätön lapsettomuus, pco(1/2)= pco toisella puolella, pk=pitkät kierrot, ovl=ovuloimattomuus, tk=tauko

Tauolla/taustalla/kadonnut
syksytyttö, Anne Elliot, TTT, Syystuuli74, *Stiina, kaathy, Enna_, mavli, Heipa, Ambrosia85


Piinailijat
Malla84 dpo 17
Seemi dpo 16
Hipsunpöpsy dpo 14
hanzku_91 dpo 13
Mimmuskainen_ dpo 9
marianna87 dpo 8
apsu dpo 7
Karamelli81 dpo 7
dots dpo1




:heart: PLUSSANNEET :heart:

tammikuu:
titiuu85.... 31.1.2013..30/30-32...ya6/12....3.c.........pco,1.lapsi,27v

helmikuu:
Laala.........2.2.2013..28/32-40....yk9.........3.f................pco,2.lapsi,28v
Marjaana84..6.2.2013...27/28.....yv1.5........1.c+ins..............1.lapsi
fenixlintu....10.2....27/29-34.......ya1/2012.....2.c..................2.lapsi,36v
mirjami_73..10.2....26/24-25.......yv1.5........c+l...............2.lapsi,36v
Miramei.....19.2.......29/?.............ya6/11.........2.c...............1.lapsi
Karamelli81...23.2....32/28.............ya4/12........3.c.....2.lapsi...(km:()

maaliskuu:
luna_82............16.3.....35/~34....ya3/12..1.a+pu (4.c+l).pco,1.lapsi,31v
Hempukkainen...21.3....34/28-32....ya10/10......tk (4.c+l)...........27v
Hyy2.............28.3....28/28-34...ya9/11.2...c+pr...... pco(1/2),2.lapsi,26v

toukokuu:
Neppu_....3.5...28/28..ya2010syksy.....1.ivf........pco,1.lapsi,27v
NiQ..........6.5....28/32............yk13........5.c+m+pu+pr+IUI.......2.lapsi
miimuli87........13.5.......?/?............ya2008........tauko.....pco,1.lapsi,26v
RuutuAkka......14.5.....37/33-36.....ya 2012.........1.c+t...........pco,27v
Slartibart.................14.5......29/30.........ya 3/12............tk....pco, 25v.
Sarona.......18.5.....28/31-40.....ya 8/09......1.t+f+pu......pco,1.lapsi,27v
miss_piggy.-..31.5..29/30-70...ya2/12/yk10..1.c....1.lapsi, 31v.(kkm2/13)

kesäkuu:



Clomittaret 2012 -pinoon linkki: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/lapsettomuus/2072054-clomittaret-2012-a//

Clomittarien plussapinkka:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2266091-clomittarien-plussaketju-lapsettomuushoidoista-plussanneet/

vanha ketju: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2079283-clomifem-hoidosta-plussanneet/

Päivittäjät:Hydrangea ja Niian

KEVÄISIÄ PLUSSAPUHUREITA KAIKILLE!!!!
 
mavli, pco:ssa kudosten herkkyys insuliinille voi olla heikentynyt ja tästä voi seurata veren insuliinipitoisuuden suureneminen. Tämän takia kakkostyypin diabeteksen hoitoon määrättyä metformiinia saatetaan suositella myös pcolaisille. Joillakin pelkkä metu-lääkitys on saattanut hävittä pco-rakkulat. Metuista voi olla apua myös ylipainoisille pcolaisille painonpudotuksessa. Mulla testosteroni on selvästi koholla. Insuliinin liikaeritys voi olla syy testosteronin nousuun, joten siksi metut mulle.

Niian, 7 mm limis olis kai suositus, mutta ei sanonut mitään ehdottomasta alarajasta. Mulla tosin limis ei ole koskaan ollut sitä 7-8 mm paksumpi, joten toivottavasti sinne päästään.

dots, tuo on täysin totta. Pelkällä ultralla ei voi pco:ta tai ovulaatiohäiriötä todeta, vaan siihen pitää liittää ainakin kiertojen seuranta ja verikokeet. Lisäksi rajanveto pco-munasarjojen ja normaalien välille voi olla vaikeaa. Rakkuloita kun normaaleissa munasarjoissakin voi olla paljon. Se rakkuloiden lukumäärän raja myös vaihtelee hieman lääkäristä toiseen. Mulla pco on ihan selvä, koska rakkuloita on runsaasti, enkä ovuloi ilman lääkitystä.

ON: Eilinen julkisen käynti sai hieman kyseenalaistamaan mun yksityisen hoitoa. Ihmettelen, että miksi multa yksityisellä on otettu vain niin suppeesti verikokeita, eikä esim tuota testosteronia ollenkaan. Ihmettelen myös sitä, kun sielläkin metuista useasti puhuttiin, mutta miksi niitä ei lopulta määrätty. Julkisella lääkäri oli myös sitä mieltä, että kun Anazolit laskee estrogeenia, niin ne saattaa vaikuttaa haitallisesti limakalvoon. Siis toisin kuin mulle on sanottu, niinden piti olla hellempiä limikselle. Lääkäri myös huomasi mun papereista, että kun Anazol annos tuplattiin ja pidennettiin, niin limis alkoi ohentua. Ihmettelen, kun tähän ei puututtu yksityisellä.
 
Dpo 14 ja vitivalkoinen testi. Eiköhän tämäkin ollut tässä. Heinäkuun eka menen toiselle hedelmättömyyslääkärille sillä vanha lääkärini on oikeasti vanha ja haluaa aina vaan "kokeilla ja katsoa", mulle riittää katsominen. Oon oikeasti jo miettinyt adoptiotakin, sillä tavalla saisimme lapsellemme isosisaruksen, hän niin kovin tykkää puuhailla itseään vanhempien lasten kanssa.
Koskahan luget uskaltais lopettaa ettei turhaan kierto veny liikaa? Tiistaina on kp32 eli norm.kierron mitta.
 
dots: Ahhaa! :O Miksi se ei sovi? Pitänee siis varmaan selvittää, saanko jostain lapsettomuuslääkärin mielipiteen omaan tilanteeseen... Mulla kyllä endo tosi leivänä, että en sitten tiedä onko sillä vaikutusta?
Hipsunpöpsy: :hug:
Hydra: Aika mielenkiintoista, että koet hoidon laadun vähän niin kuin nurin kurin! Yleensä olen kuullut haukkuja julkisesta hoidosta ja kehuja yksitysestä.
 
Hipsunpöpsy, mä lopetin yhdessä kierrossa dpo 14. Vuoto alkoi 2-3 päivää siitä.

Grill, no, katsotaan jatkossa, jos mieli muuttuu. Se kyllä ärsyttää, että Taysissa on aina ajat myöhässä. Lisäksi niiden ajanvarauspuhelinautomaatti on todella rasittava.
 
Kiitos Hydra kattavasta tietopaketista! :) Ihan ammattitaitoisia lääkäreitä ovat siis julkisellakin..tosin juuri tuollaiset aikojen myöhästymiset ja puhelinsysteemit ovat sitten niitä negatiivisia puolia.

Hipsunpöpsylle pahoittelut negasta! :hug:
 
Kiitos ihanat :)
Mitä te luulisitte, , kuinka homma osaltamme etenisi, kun kilpparit on tutkittu ja todettu vajaatoiminta (mulla siis), prolaktiini katottu, oli ok. Miehelle on tehty siemennesteanalyysi ja se oli ok. On ultrattu ja kaikki on ok. Mitähän se uusi lääkäri keksii?
 
Hyd ompas tosiaan aikamoinen lääkecoctail :D Onnittelut folleista, toivotaan, et limiskin ehtii mukaan!

ON: Sen muutaman päivän tuhruttelun jälkeen alkoi eilen vuoto ja aikasta runsaskin :( Siitä kiitäminen femareita ja paksumpaa limistä! Elikä voi päivittää vaikka huomiselle kp3 ja 2.f.
 
grill Jos ymmärsin oikein estrogeenipohjaset lääkkeet ei sovi endopotilaille koska voivat simuloida endopesäkkeiden kasvua. Onko sua leikattu ja nähty missä kaikkialla pesäkkeitä on? Mulla leikkaus 5v sitten ja onneksi ei ole hirveän pahasti ainakaan kipujen perusteella levinnyt sittemmin.
 
Noista metuista sen verran, että mulla ne vei muutamassa kuukaudessa kaikki rakkulat munasarjoista... eli tekivat tehtävänsä ainakin sen suhteen :)

Jeejee, tänään näytti kaikki kolme ovistestiä vahvoja viivoja ja hymynaamaa, eli onko huomenna sitten dpo0?
 

Yhteistyössä