Clomittaret 2012

NiQ
Mä täällä taas kyselen tyhmiä :wave: Eli:
Onko Clomien sivuvaikutuksista pääteltävissä yhtään vastetta? Eli jos on vähän sivuoireita niin tarkoittaako se, että muniksia tuskin kasvaa tai jos on hurjat oireet niin silloin tapahtuukin jotain? Mulla kun on nyt eka 5pv clomikuuri takana, eikä tullut yhtään mitään oireita... :confused:

Toivottavasti Ambrosian maanantain ultra näyttäisi jo huomattavasti paremmalta. Saadaankin molemmat jännäillä maanantaita kun mullakin on silloin ultra :) Tsempit myös Pettunialle jännäpäivän ultraan! :)

Linneat Oikein ihanaa ja onnellista odotusta :heart:

Slartibartille ja PikkuJellonalle toivottelen tärppionnea! :) Milloinkas on testipäivät?

Seemille tervetulotoivotukset! Pitkä on matka teilläkin jo takana, toivottavasti sieltä nyt napsahtaisi joku munasolu simpan kanssa yhteen ja tarraisi lujasti kiinni :) Ensimmäistäkö kuumeilette?

Viitsisikö tikkerituu tai another lisätä mulle yhden päivän listalle, tänään menossa kp10 Olikin näköjään jo heti alussa jäänyt vähän jälkeen :) ja vaikka vielä vahtaa tonne perään 1.clomi+metut+terot niin olisi samat infot kun muillakin :) Kiitos!
 
NiQ: Mulla on aina tullu hirvee väsy clomeista. Nyt ku ne sai aikasemmista kierroista poiketen aikaseksi kaks follia, niin on ollu paljo rajummat oireet. Ovislimat oli jotain ihan järkyttävää ja tämä väsy on jotain ihan uskomatonta. Sitte ku pistin vielä Pregnylin, niin homma otti ihan uudet mittasuhteet. Pahoinvointia, huimausta, raudan maku suussa, järkyttävä väsy, mielialavaihtelut... eli siis raskausoireita, mutta melkeinpä voimakkaampia ku raskaanaollessa. Ärsyttävää, ku on oireita, mutta ei sit kuitenkaa oo välttämättä raskaana.
Mutta siis niin.. clomit on aiheuttanut mulla pelkkää väsymystä ja mielialavaihteluita. Terot tekee mut hulluksi hirviöksi, joka on vihanen jatkuvasti :D
Ja mun mielestä ainaki oireita tulee enempi jos tapahtuu enempi.

Testailupäivä olis mulla maanantai 26.11, mutta luulen, että oottelen vaan menkkoja :)
 
Pitkä on ollut matka ja paljon pettymyksiä ja turhia toiveita mukaan mahtunut:ashamed: Tästä syystä tämä intoilu, jännitys ja toivon kipinän uudelleen syttyminen vähän pelottaa:| Harmittaa vähän, että hoitoihin hakeutuminen on viivästynyt, mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan! Oli tosin suunnitelmissa mennä tutkimuksiin jo vuoden yrityksen jälkeen, mut mulla todettiin kilpparisyöpä, joka leikattiin 12/10. Ja siihen päälle hoidot ja lääkityksen aloitukset... Nyt terveen paperit ja lääkitys kunnossa:p

NiQ lapsi olisi minulle ensimmäinen, miehellä ennestään kaksi muksua.

Samaa mietin minäkin noista oireista... Ensimmäisen kuurin minäkin söin, enkä huomannu yhtään mitään erilaista? Tosin follit oli kyllä kasvanu, mut en tiiä oliko "normaalin" kokosia? Tai siis minkä kokosia follit yleensä on? Mut nyt odotellaan ja toivotaan parasta!

Tsemppiä ja jaksamista kaikille!
 
PikkuJellona aika hyvänkokosia sulla ollu nuo kp12 follit:) Samaa luokkaa nuo kp10 follit mullakin.

Mä laskeskelin, et jos follit kasvaa 2mm/vrk, ni sunnuntai/maanantaina, kun lääkäri epäili oviksen sattuvan, ni follit ois 20/22mm ja se yks 16/18mm. Elikäs onko sillä follin koolla vaikutusta oviksen tuloon tai siis minkä kokonen follin tulee olla et munasolu irtoaa tai jotenkin niin? Tosi selkeää:p
 
Tungen vähän kirjottamaan. Mun lääkäri sanoi aikanaan kun kysyin clomien oireista ja vasteesta että niillä ei ole yhteyttä, oireista ei siis pysty tietämään miten vaikuttaa.

Tsemppiä teille jokaiselle!
 
  • Tykkää
Reactions: NiQ
Onnellista odotusaikaa Linneat! :)

Tervetuloa mukaan Seemi!

Mun kokemus NiQ on, ettei oireista voi päätellä mitään. En ole huomannut juurikaan oireita clomeista enkä femarista, jotka nyt käytössä, ja osassa kiertoja lääkkeet on kuitenkin toimineet.

Toivottavasti Ambrosia ja Pettunia ja NiQ maanantain ultrissa olisi hyvät näkymät!

Hyvä Luna, että sait ultra-ajan vaihdettua niin ei ainakaan mene ohi ovis.. :)

Mä tein aamulla hoppunegan (dpo10) :( ei vaan malta olla testailematta..
 


maanantai 19.11





Nimi__________kp________YA/YK/YV__________hoitokerta


Amalia89.......... kp51/28............ ..ya11/10................ 6.clomi+primo
Hydrangea........kp45/26...............yk9..............terot, anazol yk10:ssä
10kaks...............kp31/32...............ya07/11.............6.clomix2+pregnyl
skorppari82.........kp29/??..............yv1,5.............................3.femar
Slartibart.............kp23/28............ yk3/ya3/2012............clomit + terot
PikkuJellona........kp20228...............ya9/10..........6. clomi + ovitrelle
Toivounelma.........kp19/28-32...........Ya 5/09...............tutkimustauko
another.............kp17/32...........yk10/ya1/11.......................7.clomi
Ambrosia85.........kp14/26-32.........ya10/10/yk23........Gonal + ovitrelle
Seemi................kp14/28-41...............ya11/09....................1.clomi
NiQ.......................kp14/26-48..........yk8............. clomit+metut+terot
Sarppa-71.........kp13/28-30...... ya 04/2011......................tauko
Pettunia.............kp10/28-35....ya11/10....2. Gonal-f+ovitrelle+luget
luna_82.......kp8/~34...................ya 03/2012................3. clomi

Tauolla/taustalla
Calliope, AamuTorkku, Nyrpee-81, undercovergirl, Ranskismopsi, Katrina86, toiveuni83, Ansku83, rimpatti, DjaP, nellustiina, Pamsku, Töpöhäntä


Piinailijat
Slartibart dpo 6


Ghostbusters



PLUSSANNEET

marraskuu:
Lumihiutale92........5.11........?..............?................?

lokakuu:
Linneat....15.10.....kp30/?......ya 09/2011......3.clomi+metut+terot
Lilleri82.... 22.10.....kp 37/30-35......... ya 01/12...........tauko
Tikkerituu..26.10..kp31/31-37..ya08/11..1. clomi+ menopur+ luget

syyskuu:
minnams....2.9......kp37/28.....yk13............tauko
Inkeri84....16.9...........?..........?.............5.clomi
0emppu0...30.9.....kp31/25-50.... yk 8, ya 12/2011....3.clomi+metut
Sanzu...30.9.....kp43/28-42............?.................4.femar

heinäkuu:
Alisa84.........13.6?..kp80/70.........?..........1.clomi
Minttu_89.....8.7....kp34/??..........9..........4.clomi
Raita12.....15.7....kp58/30.....ya8/10.......tauko

kesäkuu:
Aniit...........21.5.....?..............?................?
Hollannissa...14.6...kp33/?....ya06/2011...1. clomi
JeNski91....18.6....Kp29/27-28 .....?.........4.clomi (Km&Tm :()

toukokuu:
toiveuni83....4.5.... kp15/28?.....ya9/10......1.clomi (km :()
tinksu.........11.5... kp 28/29...... yk 4........ 3.clomi
magda........16.5...kp26/28-30...ya6/10.....2.letrozol
toivounelma..19.5..kp27/30?..yk29(ya5/09).3.Clomi+Gonal-F+Pregnyl( km:( )

huhtikuu:
Vauvaton..5.4........kp26/??......ya12/08.....8.clomi(enkelikaksoset :( )
Kiri..........19.4.......kp33/25-30....ya10/10.....2.clomi
Nana2012...21.4....kp34/??........ya6/2011....4.clomi
10kaks.......26.4....kp32/42..........yk2..........2.clomi (km :()

maaliskuu:
Kuume82..11.3...kp30/~30..ya1/11...2.clomi
toiveajatus..12.3...kp 31/??....yk11....2.clomi

helmikuu:
Micaela..22.02....kp29/33.....yk5....3.clomi
Idylli......24.02....kp27/28.....yv3.....2.clomi
Marsiina..26.02...kp47/??...............clomit





Clomittaret 2011 -pinoon linkki: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/lapsettomuus/1896220-clomittaret-vuonna-2011-a/

Clomittarien plussapinkka: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2079283-clomifem-hoidosta-plussanneet/


Päivittäjä: another (ja Tikkerituu)

 
Viimeksi muokattu:
Seemi mulla oli 1. clomikierrossa kp 12 kaks follikkelia 13mm ja 11,5mm. Sit kp 15 isompi oli noin 18mm ja toinen vähän pienempi. Sit ovis oli kp 19. Arvio kai on että ne joskus 20mm kokosina irtoo? Ja kasvaa siis noin 0,5mm päivässä?

Onnea hurjan paljon kontrolliultraan Ambrosia, Pettunia ja NiQ! Mä tuun sit perjantaina perässä:)

skorppari toivottavasti oli vain liian aikasta, toivottavasti plussa pian ilmaantuu!!
 
Viimeksi muokattu:
Heippahei ihanat clomittaret.

Oon jo pitkään lukenut viestejänne, mutta ajattelimpa nyt rohkeana tyttönä liittyä mukaan, jos passaa? Tähän asiaan kun vertaistukea on pikkasen vaikea saada... Huoh.

Tuotatuota, 26vee rouva, esikoista yritetty ny 2vuotta, miehel kaikki kunnossa, itsellä pco enkä ovuloi. Ollaan kunnallisella hoidoissa ja eka clomikierto menossa. (ja maailman ihanimmat hikoilut.. jee) Oon syöny ny 2 kiertoo primoi ja pregnyl odottaa tuolla jääkaapissa.

Mulla oliskin jo eka kysymys. Mulla on kp10 ultra, jossa katsotaan vastetta clomeille. Mitähän siellä pitäisi näkyä?! Ja mitä ei... Vissiin vaarana on että clomit villiinnyttää pco:n ja rakkuloita olis siel sit miljoona. Mikä on se määrä, että joutuis sex-kieltoon?

Kyl ny jännittää, ku vihdoin uskaltauduin tänne kirjoittaa. (hassu minäkö?)
 
Neppu Tervetuloa:)
Mulle tää on ainakin ollu pelkästään hyvä idea että oon liittynyt tähän keskusteluun. On mukava kun voi aatella että muut ymmärtää ja on ihmisiä keltä kysyä kokemuksia/mielipiteitä. Ja voi jännittää niin omasta kuin muidenkin puolesta ja toivoa parasta.
Mä osaan kertoo vaan mitä mun gyne on sanonu: Paras ois jos näkyis yks isompi munasolu, eli että yks on johtofollikkeli ja lähteny kasvaan. Ja jos siä on 2 niin voi tulla riski että tulee kaksoset ja sit jos 3 niin meille tulis
yrityskielto. Mutta toi kai tosi gyne-kohtaista. Mutta voi kai myös olla että kp 10 ei näy vielä mitään, koska munasolu voi alkaa kasvaan myöhemminkin, riippuen kierron pituudesta. Mutta sit vaan pitää mennä ehkä uudestaan muutaman päivän päästä.
Onko sulla mikä päivä se ultra? Onnea siihen!
 
Viimeksi muokattu:
Rohkeasti vain mukaan Neppu. Tänne on aina uudet osakkaat tervetulleita. Kiva, kun on aktiivista kirjoittelua. Ultrakysymykseesi: Ensinnäkin olis hyvä olla kolmikerroksinen limis ja sitten yksi johtofolli kasvamassa. Koko voi vaihdella suurestikin eri ihmisillä, mulla johtofolli oli viimeksi kp10 jo 17mm. Mutta monilla se on ollut tuohon aikaan pienempikin, mikä on silti ollut ok. Folli tosiaan n. 20mm kun se irtoaa.

Mulla ei ole tullut clomeista, femareista tai nyt gonalista mitään ihmeempiä oireita. Ja silti näkymät ovat aina ultrassa olleet optimaaliset. Eli ei kerro oireet mitään.

Peukut pystyssä kärkipään porukalle. Plussat olis niin mahtis juttu.
 
NiQ mä sanoisin että Clomien sivuvaikutuksista ei voi päätellä mitään. Ei ainakaan mun kohdalla. Itseasiassa keväällä sanoin lääkärille yhdessä folliultrassa etten usko sillä mitään folleja kasvavan, kun Clomit ja Gonal-F-pistokset ei ole tuoneet mitään sivuoireita. Lääkäri naurahti ja sanoi että kyllä täällä kuitenkin kaksi komeaa follia on kasvanut. Ei voi kuulemma päätellä mitään ja sivuoireet voi vaihdella kierrosta toiseen paljonkin. :)

PikkuJellona, tulehduskipulääkkeillä on ovulaatioon vaikuttavuutta jos niitä syödään pitkäkestoisesti. Kipulääke silloin tällöin tai muutama päivä peräkkäin ei vielä vaikuta. Uskalsitko ottaa lääkettä?

Neppu, kuten Luna sulle kertoikin niin folliultrassa katsotaan onko annoskoko sulle riittävä, onko folleja kasvamassa, mutta ei liikaa. Mulla kasvoi 2 follia ja lääkäri sanoi että saa yrittää, mutta jos olisi kolmas folli niin yrityskielto, koska monikkoraskauden mahdollisuus kasvaa niin suureksi. Kahdella ei vielä ole niin paha. Ja limakalvon paksuus ja rakenne tarkistetaan myös. Itselläni kävi niin että Clomit ohensi limakalvoa ja sain sen vuoksi lisälääkkeeksi Gonal-F pistokset joilla on follin ja limakalvon kasvatuksen kannalta suotuisampia vaikutuksia kuin vain Clomeilla.
Jos teille on puhuttu irrotuspiikin käyttämisestä niin tuon follin koon perusteella myös lääkäri päättelee milloin pistät irrotuspiikin.

Meille ei kuulu ihmeempää. Tämä kierto menee luomuna ja ilman ovista todennäköisesti. Ovista ei vielä ole tullut ja nyt jo käytössä Primolut 4:ttä päivää, joten en usko ovulaatioon. Mutta ensi kierrossa alkaa siis OI-hoito. Jee. Clomifenit ja Gonal-f:t peliin sekä irrotuspiikki. Sitten pupuillaan ahkerasti lääkärinmääräyksestä ;)
 
Tervetuloa Neppu :wave: Laita tietoja jotenkin tiiviissä muodossa jos haluat listalle mukaan. Yhtä johtofollia siellä ultrassa toivotaan. Mun lääkäri tosin sanoi kerran että uskaltaisi pelata vielä neljälläkin, koska PCOS:ssä munasolujen laatu on heikentynyt eivätkä kaikki kuitenkaan hedelmöittyisi.

PikkuJellona minä olen lukenut samanlaista tulehduskipulääkkeistä, Panadolin pitäisi ymmärtääkseni olla turvallinen. Mun olisi pitänyt syödä kuuri kipulääkkeitä tässä plussan tuoneessa kierrossa, mutta kai sen verran uskoin mahiksiin että jätin ne ohjeista huolimatta ottamatta ja olen tosi tyytyväinen että tein niin.

Tsemppiä Toivounelma uuden yrityksen alkuun!
 
Kai mut uskaltaa pikku hiljaa siirtää tuonne plussanneisiin... Saahan sietä sit pois, jos jotain käy :)

DjaP....09/11....kp34/28-34....Ya2007....tauko

Eli uudessa veritestissä käyty tasan 96h ensimmäisen testin jälkeen ja luku oli noussut niinku olisi pitänytkin. Varmasti ollut siis vaan tosi myöhänen ovulaatio ja nyt siis todennäköisesti viikkoja vasta noin 4+5-5+1, vaikka menkoista katottuna ois jo 6... Ekaa ultraa siis odotellessa, että saisi edes jotain käsitystä siitä missä vaiheessa mennään.

Ihan hirmu paljon zemppiä kaikille ja toivon, että jokaisen teidän vuoro joskus koittaa :heart:
Me yritettiin lähes kuusi vuotta ja on tää niin mahtava fiilis, että on jokaisen kärsimyksen arvoinen :)
 
Viimeksi muokattu:
NiQ mulla ei tullut clomeista mitään oireita, mutta ei kyllä tullut juuri vastettakaan. Oikein odottelin ja kuulostelin et josko tulis edes niitä kuuluisia kuumia aaltoja, mut ei.

10kaks mula ei ole noista kokemusta, mutta eikös se yleensä ole hyvä merkki jos mieskin näkee siellä jotain! :) ;)

Mä nyt sit vihdoin ja viimein aloitin ne primot, uskottava se on et en mä ovuloi koskaan vaikka kaksikin kertaa plussan sain (siis eri vaiheissa kiertoa). Ens viikon loppuna alkaa siis uusi kierto, ei huvittais yhtään mikään hemmetin taukokierto! Jos ei tää kroppa toimi clomeilla, niin miten se muka toimis ilman niitä :ashamed:
 
DjaP, isot onnittelut! :heart:

10kaks, toivotaan, että siellä oikeasti viivat olisi, jos mieskin näkee. :heart: Mulla ei ole Predictoreista kokemusta, mutta ikinä en ole saanut mihinkään testiin väriä, niitä värittömiä viivanpaikkoja kylläkin. :)

Amalia :hug:

ON: Voihan... Mitäköhän tää nyt on! Huomasin, että tulee hieman rusehtavaa vuotoa. Tänään otin teron 8/10, joten kaksi olisi vielä jäljellä. :( Ikinä ei ole vielä niiden tai primojen kanssa tullut tällaista.

Varasin iltapäivälle työterveyteen ajan kysyäkseni lähetettä. Lapsettomuuslääkäri suositteli käymään sokerirasituksessa, niin nähdään tarvitaanko metuja avuksi. Folliultra on mahdollisesti noin kahden viikon päästä, niin ehtisin hyvin käymään ennen sitä testeissä, niin voin siellä sitten kertoo tulokset.

Lisäys. Mietinpähän vaan, että jos tästä nyt tulee kp 1, mulla olis vielä 2 päiväksi teroja ja anazolit pitäisi aloittaa kp 3... Eli tuolloin kp 3 pitäisi ottaa vielä vika tero ja sitten eka anazol. Mutta ei kai niitä voi samaan aikaan syödä... :(
 
Viimeksi muokattu:
Neppu tervetuloa mukaan!

Hurjan paljon onnea DjaP, olette kyllä plussan ansainneet. Toivotaan pikkuiselle pitäviä tarratassuja:hug:

10kaks kuulostaa lupaavalle, peukkuja!

PikkuJellona
mäkin oon jättänyt tässä kierrossa tuleduskipulääkkeet kappiin. Olen alkukesästä lähtien syönyt kuuria kuurin perään Burana 600mg ja Arcoxia 120mg vuoron perään olkapään kipuun. Nyt kärvistelen ja yritän pärjätä Panadolilla: /

Itte piinailen tän viikon. Ens maanantaina verikokeet, jossa katotaan onko ovulaatio tapahtunu. Olo on kyllä sellanen, että jotain tapahtuu... Tarttis vaan saada mies töistä kotia:p
 

Yhteistyössä