Clomittaret 2012

another tosi kiva kuulla että aukkari meni tosi hyvin!

DjaP peukut pystyssä!

Mulla on tänään kp 1, eli mulle voisi päivittää huomiselle tiistaille
kp2 ja 3. clomi
Soitin jo kontrolliultran, ja se on kp 15, parin viikon päästä maanantaina.
Paras mahdollinen ois ollu kp 14 mutta se on sunnuntai.
Toivon nyt että siellä alkas nyt kasvaa sopiva määrä folleja ja JOS ovisplussa tulee niin ei tulis lauantaina kp 13 tai sunnuntaina kp 14 tai muuten menee "hukkaan" koska sillon ei saada hyödyntää:/
Mutta katson nyt että jos siltä tuntuu niin meen jo perjantaina kp 12 sinne ja maksetaan sit toisenkin kontrolliultran jos tarve. Kun kp 12 varmaan näkis kasvaako siellä liikaa folleja (tai ei yhtään) vaikkei sit sillon
viä pystytä arvioimaan millon irtoo. 1. clomikierrolla (tai siis ainoolla kerralla) ovisplussa tuli
vasta kp 18, mutta tuntuu että voiko sitä yhtään luottaa että asiat menis kuten edellisillä kerroilla.

No joo, oon näköjään optimistinen, kun puhun jo siihen malliin että siellä jotain kasvas:)
Toivottavasti: /
 
Djap, mäkin lupaan pitää peukut ja varpaat pystyssä. Toivotaan parasta. :)

Tulin sitten vielä apteekin kautta kotiin ja negahan sieltä taas testiin tuli. Tänään jo dpo 23, joten eiköhän siihen tulokseen voi jo luottaa. Teroilla siis jatketaan.
 
mulla primo kuuri tänään puolessa välissä katotaan millaisten kipujen kera alkaa vuoto sitten. Jos vaikka tällä viikolla tulis jo se tyksin kirje että koska meillä on aika sinne. vissiin ekalla keralla olis hyvä et molemmat on paikalla? täytyy djap pitää peukut pystyssä että pieni kyytiläinen pysyy matkassa ja alkaa kasvamaan pieneksi ihmiseksi. Jotenkin olis kiva antaa omille vanhemmille esim. äitienpäivänä lahjaksi kortti missä olisi ultrakuva tulevasta lapsenlapsestaan. ite oon muuten yrittänyt vähentää hiilihydraattien syöntiä jos sillä vaikka olisi vaikutusta siihen pco:n ja jos vaikka sillä sais sitten muutaman kilon pois ennen niitä tutkimuksia.
 
Täällä myös DjaP peukut pystyssä, että ovis olisi vain ollut vähän myöhemmin ja kaikki olisi hyvin!

Hienoa another, että röörit on auki :)

Luna miksette saa hyödyntää, jos ovis tulee viikonloppuna, suunniteltiinko teille inssiä vai? Mulle on aina laitettu kontrolliaika mieluummin liian aikaseen kuin liian myöhään, sinuna ehkä kävisin jo kp 12, ettei vaan mene ohi, varsinkin jos kotiyritys silloin on kielletty..

Voi harmistus Hydrangea! onpa tylsää, jos ovistesteihin ei voi luottaa.. :(

hannuliini, meidän klinikalla piti ainakin olla molempien mukana ekalla kerralla ja meillä ei menny kuin vajaa pari kuukautta lähetteestä kun saatiin jo ensikäyntin aika. Meillä oli jo yli vuosi silloin kyllä ollut yritystä.
 


perjantai 16.11





Nimi__________kp________YA/YK/YV__________hoitokerta


Amalia89.......... kp48/28............ ..ya11/10................ 6.clomi+primo
Hydrangea........kp42/26...............yk9..............terot, anazol yk10:ssä
10kaks...............kp28/32...............ya07/11.............6.clomix2+pregnyl
skorppari82.........kp26/??..............yv1,5.............................3.femar
Slartibart.............kp20/28............ yk3/ya3/2012............clomit + terot
PikkuJellona........kp19/28...............ya9/10..........6. clomi + ovitrelle
Toivounelma.........kp16/28-32...........Ya 5/09...............tutkimustauko
another.............kp14/32...........yk10/ya1/11.......................7.clomi
Ambrosia85.........kp11/26-32.........ya10/10/yk23........Gonal + ovitrelle
Seemi................kp11/28-41...............ya11/09....................1.clomi
NiQ.......................kp10/26-48..........yk8............. clomit+metut+terot
Sarppa-71.........kp10/28-30...... ya 04/2011......................tauko
Pettunia.............kp7/28-35....ya11/10....2. Gonal-f+ovitrelle+luget
luna_82.......kp5/~34...................ya 03/2012................3. clomi

Tauolla/taustalla
Calliope, AamuTorkku, Nyrpee-81, undercovergirl, Ranskismopsi, Katrina86, toiveuni83, Ansku83, rimpatti, DjaP, nellustiina, Pamsku, Töpöhäntä


Piinailijat
Slartibart dpo 3


Ghostbusters



PLUSSANNEET

marraskuu:
Lumihiutale92........5.11........?..............?................?

lokakuu:
Linneat....15.10.....kp30/?......ya 09/2011......3.clomi+metut+terot
Lilleri82.... 22.10.....kp 37/30-35......... ya 01/12...........tauko
Tikkerituu..26.10..kp31/31-37..ya08/11..1. clomi+ menopur+ luget

syyskuu:
minnams....2.9......kp37/28.....yk13............tauko
Inkeri84....16.9...........?..........?.............5.clomi
0emppu0...30.9.....kp31/25-50.... yk 8, ya 12/2011....3.clomi+metut
Sanzu...30.9.....kp43/28-42............?.................4.femar

heinäkuu:
Alisa84.........13.6?..kp80/70.........?..........1.clomi
Minttu_89.....8.7....kp34/??..........9..........4.clomi
Raita12.....15.7....kp58/30.....ya8/10.......tauko

kesäkuu:
Aniit...........21.5.....?..............?................?
Hollannissa...14.6...kp33/?....ya06/2011...1. clomi
JeNski91....18.6....Kp29/27-28 .....?.........4.clomi (Km&Tm :()

toukokuu:
toiveuni83....4.5.... kp15/28?.....ya9/10......1.clomi (km :()
tinksu.........11.5... kp 28/29...... yk 4........ 3.clomi
magda........16.5...kp26/28-30...ya6/10.....2.letrozol
toivounelma..19.5..kp27/30?..yk29(ya5/09).3.Clomi+Gonal-F+Pregnyl( km:( )

huhtikuu:
Vauvaton..5.4........kp26/??......ya12/08.....8.clomi(enkelikaksoset :( )
Kiri..........19.4.......kp33/25-30....ya10/10.....2.clomi
Nana2012...21.4....kp34/??........ya6/2011....4.clomi
10kaks.......26.4....kp32/42..........yk2..........2.clomi (km :()

maaliskuu:
Kuume82..11.3...kp30/~30..ya1/11...2.clomi
toiveajatus..12.3...kp 31/??....yk11....2.clomi

helmikuu:
Micaela..22.02....kp29/33.....yk5....3.clomi
Idylli......24.02....kp27/28.....yv3.....2.clomi
Marsiina..26.02...kp47/??...............clomit





Clomittaret 2011 -pinoon linkki: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/lapsettomuus/1896220-clomittaret-vuonna-2011-a/

Clomittarien plussapinkka: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2079283-clomifem-hoidosta-plussanneet/


Päivittäjä: another (ja Tikkerituu)

 
Viimeksi muokattu:
Peukut on pystyssä sun puolesta DjaP! Järjellä ajateltuna kaikki voisi hyvinkin olla ok. Minä ainakaan en edes millään lääkkeillä ovuloi silloin kun ihmisen "pitäisi" joten menkoista laskeminen on oikeastaan hyvinkin harhaanjohtavaa tällaisilla ovulaatiohäiriöillä (joista ilmeisesti sinäkin kärsit). Tsemppiä hirmuisiin piinapäiviin.
 
skorppari Ei suunnitella inssiä, ihan kotiyritys vain tulossa. Siks ei saada hyödyntää että jos siä on kasvamassa niitä follikkeleja liikaa, jolloin on moniraskausriski:/
Lääkäri oli mun tietoihin kirjannu että kp13-15 ois hyvä ultrata, mutta se varmaan perustuu siihen että jos tahtoo käydä vain kerran ja kun viimeks oli se kp18 ovisplussa. Mutta sitä just mietin että entä kun annostus muuttu ja muutenkin voi olla ettei mee kuten ekalla kerralla niin jos ovis tapahtuukin aikasemmin. Vaikka miten pieni todennäkösyys oiskin niin ois se aika kurja fiilis jos ovis menis ns. hukkaan, jos semmonen onni kävis että se tapahtus!
Mutta mietin kyllä että jos menis sillon kp12 niin ei tarttis jossitella.
Ja maksaa sit sen toisen käynnin jos tarve tulee.
 
Viimeksi muokattu:
Vitsi kun on taas tapahtunut paljon, kun pari päivää olin pois listoilta. Paljon onnea DjaP!!

Pahoittelut kaikille, jotka ovat uuteen kiertoon joutuneet.

ON: täällä alkaa nyt jännäpäivät, aamulla päräytin CB:n digitestiin ovisplussan ja olojakin vähän on. Tissit ja varsinkin nännit on todella arat ja oikealta alavatsasta nippailee. Tiistaille voi siis päivittää dpo 0?
 
Kylläpä täällä tapahtuu! :)

Meillä oli eilen eka inssi Tampereella. Pistin lauantaina Pregnylin ja eilen ultratessa näytti siltä, että toinen follikkeli olisi jo puhjennut, mutta toinen oli vielä puhkeamaisillaan. Eli taisi olla juuri oikea päivä inssille. Kohdunsuu oli vain jotenkin kierossa, ettei sinne meinannut päästä.. lääkäri joutui ottamaan kahteen kertaan vähän tykympää apuvälinettä ja lopulta piti jotenkin suoristaa kohdunkaulaa, että sisään pääsi. Pikkusen sattui, mutta ei pahasti. Pääseeköhän sinne simpat ollenkaan.. :|

Niin ja sitten tietysi ne huonoimmat uutiset.. Sperma on sen verran huonoa, että oli juuri rajoilla, että inssi kannattaa tehdä :( Normaalisti liikkuvia ei ollenkaan ja siittiöiden määräkin alarajoilla :(
Jotain elämää kuitenkin.
Pari miljoonaa vinoon juoksevaa simppaa sinne nyt saatiin kuitenkin mun kahen munasolun kaveriksi, että on tässä nyt jotain toiveita kuitenkin :)
 
PikkuJellona, voi harmi, jos sperma oli huonoa. Toivottavasti sieltä kuitenkin joku löytäisi toisen munasoluistasi. :)

Tää hakopää unohti aamulla ottaa kuurin tokan teron. :| Toivottavasti siitä ei tuu ongelmaa, kun otan vasta illalla.
 
Luna niinpä tietysti, tyhmä minä :). mutta kyllähän sen tosiaan näkee jo paljon ennen ovulaatioaikoja, että kuinka monta follia siellä on kypsymässä. Että parempi aikaisemmin kuin myöhään. Mä oon kylläkin jossain kierrossa juossut kolmekin kertaa polilla, kun ei oo eka näkynyt mitään (eli kontrolli on ollu liian aikasin). Mutta musta silti parempi niin kuin että menisi ohi..

Slartibart nyt vaan sitten hyödyntään ovis! ;)

PikkuJellona, ikävä että oli hankala pääsy kohtuun, mulla oli sama juttu, ja mietin myös että onkohan sinne ikinä yhtään simppaa päässyt.. Harmi, jos simppojen laatu heikko, toivottavasti joku nyt kuitenkin pääsee perille, kun avitettiin lähemmäs määränpäätä! :)
 
Onnittelut hirmuisesti plussanneille! :heart: Djap, voihan hyvin olla että sinulla oli ovulaatio myöhemmin, onhan se todella epävarmaa laskea raskauden kesto viimeisistä kuukautisista, varsinkin jos on ovulaatio/kiertohäiriöitä. Joten pidetään peukkuja eikä vielä menetetä toivoa!! Viikon päästä sitten tiedät tarkemmin, kun käyt uudelleen verikokeessa. Tässä alla vielä taulukko tuosta hcg-arvosta:

Aika hedelmöityksestä Aika viimeisistä kuukautisista HCG:n määrä mIU/ml
1 viikko 3 viikkoa 0-5
2 viikkoa 4 viikkoa 3-426
3 viikkoa 5 viikkoa 18-7340
4 viikkoa 6 viikkoa 1080-56500
5-6 viikkoa 7-8 viikkoa 7650-229000
6-9 viikkoa 8-11 viikkoa 25700-288000
8-11 viikkoa 10-13 viikkoa 13000-253000
17-24 viikkoa 2. kolmannes 4060-65400
>25 viikkoa 3. kolmannes 3640-117000

Toivottavasti tuosta nyt jotain selkoa saa, ei suostu nätisti tulemaan tähän. Eli aika paljon vaihtelua on viitearvoissa. Eikö tuo sinunkin arvosi ole rajojen sisällä? :) Ja joka tapauksessa on se jo mahtavaa, että sait sen plussan testiin! Vaikka eihän se tietenkään lohduta silloin, jos tulee keskenmeno. Tsemppiä odotteluun!

Luna minulla oli kontrolliultra jo kp 10. Silloin näkyi jo kehittymässä olevat follit ja itse arvioin, että ovulaatio tapahtui joskus kp 16 tai 17 paikkeilla. Vaikea sanoa, kun en sitä positiivista tulosta saanut testiin.

Minulla on tällä hetkellä ilmeisesti rv 7+6, ultran mukaan ei siis oltu ihan niin pitkällä kuin itse luulin. Eli kovin turvallisilla vesillä ei vielä olla. Minua huvittaa/hieman huolettaa/ärsyttää kun mieheni on jo kertonut vaikka kenelle tästä raskaudesta. Itse en vielä niin haluaisi kertoa, kun voi vielä käydä vaikka mitä.. Mutta toinen on niin innoissaan, ettei se malta pitää suutaan kiinni.

Hydrangea niin ne terot kai pitäisi ottaa suunnilleen samaan aikaan joka päivä. Toivotaan, ettei kierto häiriinny unohduksesta! Tuleekohan siitä sitten tiputteluvuotoa tai jotain, jos unohtaa ottaa teroja? Tietääkö kukaan?

Tikkerituu, onko oireita? :)

Hannuliini minä kävin joka kerta yksin klinikalla, mutta suositus varmaan on että molemmat tulevat klinikalle mukaan.

PikkuJellona toivottavasti tärppää!
 
hannuliini mie ainakin kävin nyt kaksi ekaa käyntii naistentautien polilla yksinäni,sitten vasta inssin suunnitteluaika kun on niin mennään pariskuntana. mutta kai se tosiaan mukava ois jos mieskin mukaan pääsisi jo alusta alkaen ;)

Pikkujellonalle plussatuulta ++++:whistle:
onhan sen nyt onnistuttava heti ekalla kerralla ;)

slartibart oooh onnee ovisplussasta, nyt vain simppojakin liikkeelle ;)

luna en mie osaisi edes huolehtia noin noista monikkoraskausriskeistä, minuahan ei ole siis ultrattu kertaakaan follien kasvuvaiheessa :D nyttenkin kun oli kp10 niin ei ollut mitään edes havaittavissa vielä, ja tupla-annoksella menossa tämän kierron vielä..
 
Keskiviikkona, perjantaina ja maanantaina heitetty rojut ränniin, suunnittelin vielä huomenna että heiluteltais peittoja, eli kyllä siellä pitäis olla simppoja kunhan tää munasolu nyt vaan lähtis liikkeelle. Eilen aamulla plussa, tänään tooosi kovia oviskipuja, joita en oikeastaan edellisissä kierroissa oo tuntenu. Jee jee! :)
Mulle gyne sanoi kesällä, että joka toinen päivä kannattaa pupuilla, sen mielestä päivittäin on liian nopea tahti simpoille. Mitä muiden lääkärit on neuvonut?
Hurjalta kuulostaa nuo inssikokemukset, ja ihan aukkarikokemuksetkin jo. On tää lapsenteko rankkaa puuhaa, mutta varmasti päätös vanhemmuudesta on tarkkaan harkittu ja punnittu. Onhan siinä tietysti raskauden ajan aikaa kasvaa vanhemmaksi, mutta tuntuu tämä aika menevän niin äkkiä. Toisaalta hienoa kun kaikkea ei saakaan hetitännemullekaikkinyt, vaan päätös lapsenhankinnasta on oikeasti päätös.
Kiitos kaikille mahtavasta tuesta ja tiedon ja tunteiden jakamisesta. :) Plussia vielä tälle vuotta leidit!
 
Slartibart mulle gyne sano että ois hyvä pupuilla ( heh toi termi on mulle uus:D ) sinä päivänä kun saa
ovisplussan ja sitä seuraavana päivänä. Mutta siinä 1. clomikierrossa jolloin follikkelit oli lähteny kasvaan niin
sano kp 15 follikkeliultrassa että kun ei tiedetty saanko plussan bongattua (pco:n vuoks) ja arveli että ovis tapahtuu kp 16-17 niin sano että kantsii pupuilla ainakin kp 15-17. Sitten ovisplussa tulikin kp 18 eli piti pupuilla viä kp 18 ja kp 19:). Se alko jo olla rankkaa:D. Oon kyllä miettiny että oliko se huono että ennen ovista oli jo kolme päivää peittojen heiluttelua alla, simppojen kannalta. Mutta joo sattumastakin se on niin kiinni että ei kaikkee voi miettiä.
 
Eihän ne tosiaan olis inssiä tehneet, jos ei olisi ollenkaan mahkuja PikkuJellona. Peukut pystyssä.

Onko sulla oireita Linneat? Kiva, että vielä kirjoittelet täällä.

Täällä pistellään tänään taas ekat gonalit. Kyllä mä niin kovasti toivon plussaa tästä kierrosta, vaikka henkisesti olenkin yrittänyt irottautua koko aiheesta jo.
 
Linneat pelottavan vähän, rinnat on kasvaneet ja nännit kipeät (tämä tosin vähentynyt viime päivinä), mahassa on jonkinlaisia tuntemuksia melkein päivittäin, pari kertaa on ollut vähän etova olo. Ehkä kaikkein selkein oire on unirytmin hukkuminen, toisaalta kamala väsymys ja kuitenkin aamuyöt valvon aikalailla säännönmukaisesti. Miten itselläsi?
 
Ei minullakaan oikein ole oireita. Tissitkään ei ole ihan niin isot enää, mutta kipeät ne kyllä yhä on ja varsinkin juuri nännit. Puistattaa oikein välillä kun mies tarraa kiinni tai kun riisuu liivit. Mahatuntemuksia ei ole, paitsi niitä onko ne nyt repäisykipuja kun esim. yskin tai aivastan niin viiltää todella ikävästi. Pahaa oloakaan ei ole, kaksi kertaa on hampaiden pesun yhteydessä meinannut lentää yrjö ja olen yökkinyt vessan pöntön päällä, mutta ei muuta.
Ainut selkeä oire (rintojen aristuksen lisäksi) on oikeastaan ollut todella hurjat mielialan vaihtelut. Kahtena viime viikkona olen itkeskellyt vähän väliä, jopa töissä ja mies on joutunut tosi koville, kun ei ymmärrä mikä minua vaivaa. Esikoinenkin jäi yhtenä iltana huuli pyöreänä tuijottamaan, kun järjestin aikamoisen kohtauksen. Tyttö rimpuili hampaita pestessä ja pelleili, niin minä aloin itkemään hysteerisesti, ryntäsin pois vessasta ja sanoin, että pese sitten itse hampaat. :ashamed: En oikein tunnista itseäni..
 
Mutta kaipa minäkin pikku hiljaa siirryn tuonne odotus-puolelle. Kiitos teille kaikille ihan hirmuisesti tuesta ja tsempeistä, teitte tästä kaikesta hieman helpompaa kestää!!
Toivon niin myös kaikille teille onnistumista, joka ikiselle! :heart:

Käyn varmasti jatkossakin lukemassa kaikkien kuulumisia :)
 
Eipä ollu ultrassa paljoa katsottavaa... kp 10 nyt ja maanantaina uudestaan (kp14).. vähän harmittaa mutta eiköhän tämä tästä :)
Luomusti clomien jälkeen (ja clomien aikanakin) ovis ollut vasta kp 16-17 joten tokkopa vielä tässä vaiheessa pitäisi mitään näkyäkään?
 
Taidan liittyä seuraanne, jos huolitte mukaan=)

Meillä yritystä takana kolme vuotta. Nyt syksyllä hoitoihin hakeuduttu ja nopeasti asiat on lähteneet etenemään. Mulla pco, voiko olla lievä kun ei ihan suoraa vastausta ole saanut? Verikokeissa joku mieshormoni vähän koholla muuten ok. Nyt menossa kp10 ja ensimmäiset clomit söin kp4-8. Tänään kävin folliultrassa, oikeassa muniksessa 14mm ja 10mm folli ja vasemmalla 14mm. Limis 5,4mm. Lääkäri arvioi oviksen saattuvan sunnuntaille tai maanantaille. Eli nyt viikonloppuna pitäs pupuilla lääkärin määräyksestä:LOL:

luna_82, mulle lääkäri ehdottomasti sanoi, et ennen ovista pupuilua, simpat säilyy hengissä n.3vrk:tta.

Vitsi ku alkaa jänskättää, et jos vaikka jotain tulisikin tässä kierrossa. Olin varmaan hauska näky, ku tulin lääkäristä hymy korvissa:p

Onnittelut kaikkille plussanneille:hug: ja tseppiä piinailijoille!

Seemi......kp10/28-41.....ya11/09......1.clomi
 
Seemi Tervetuloa!:)

Linneat Ihanaa odotusaikaa:)

Ambrosia mullahan ei paljon kokemusta viä ultrista oo mutta sillon 1. clomikierrossa mulla oli ovis kp 19 ja kp 12 näky kasvavat follit. Mutta kp12 gyne sano että piti mennä viä kp15 varmistaan että ovat kasvaneet lisää. Eli aika pieniä kai viä kp 12 olivat. Eli asiasta sen paremmin tietämättä sanoisin että voisi hyvin olla ettei viä kp10 näy kasvua mutta myöhemmin kyllä:) Toivottavasti!
Oon kyllä miettiny että minkä kokoisia ne munasolut siellä munasarjoissa yleensä on, että vois sit miettiä että
jos ne esim kp 19 ne on noin 20mm niin voiko siitä taaksepäin laskee millon niiden on viimestään pitäny alkaa kasvaa:D Mutta eihän se sit toki auta jos ei tuu tasasesti samana kp:nä ovis:)

ON: soitin tänään ja siirsin kontrolliultran kp15 -> kp12. Varmuuden vuoksi. Vaikka voikin olla liian aikasta.
 
Tervetuloa porukkaan mukaan Seemi. Pitkä on jo ollut teilläkin taival.

Onnellista odotusaikaa Linneat.

Mikäs siellä on tilanne 10kaks?

Mulla olis folliultra edessä maanantaina. Viimeksi pelkäsin, että jos siellä on liikaa folleja. Nyt tuntuu, että ei mitään väliä. Jos olis useampi folli kasvamassa, niin ehkä mahkut onnistumiseenkin olisivat paremmat. No, yksikin riittää.
 

Yhteistyössä