Clomittaret 2012

Pakko tulla kommentoimaan 10kaks sinulle :) Teehän vielä joku toinen testi, jos se predictor on kerran niin epävarma. Minä niin toivon, että saisit sen plussan. En tiedä mikä tilanne teillä on, mutta tsemppiä kuitenkin jatkoon, kävi miten kävi! Ja minä itse olen muuten ensimmäisen lapseni tehnyt yksin :)
 
NiQ
Kiitos kaikille, jotka viitsitte vastailla mun hölmöihin kysymyksiini :D Tuli nyt ainakin ultrassa sitten todistettua että sivuvaikutuksilla (tai siis niiden puuttumisella) ei ainakaan mun kohdalla ollult mitään tekemistä vasteen kanssa. Vaste kun oli oikein hyvä! :)

10kaksin tilanne kuulostaa aika haastavalta toisen osapuolen suhteen. En kovin kauaa ole tässä pinossa ollut, joten en tiedä oletko jotain kertonutkin siitä, mutta joka tapauksessa iso halaus tilanteeseesi ja toivottavasti kaikki korjaantuu vielä parhain päin :hug:

Hydrangealla onkin ollut aika metsästys päällä. Toivottavasti nyt ehdit tilaamalla saada lääkkeen ajoissa! Ja iso harmitus tuosta tädistä... se akka ei sitten koskaan tajua pysyä poissa kun tarve vaatisi! :hug:

Neppu tervetuloa minunkin puolestani palstailemaan, olkoot vierailusi lyhyt ja tuloksekas! :) pcolaisillahan on juuri tuo vaara, että clomit kypsyttääkin liikaa munarakkuloita ja sitten tuleekin seksikielto. Tosin pcota sairastilla munasolujen määrä on kehnompi, joten esim. 3 follille ei tuu välttämättä vielä kieltoa, kun taas jollekin saattaa jo tulla. Toivotaan, että kontrolliultrassa tulisi hyviä uutisia! :) Tsemppiä siis huomiseen ultraan! Saako muuten udella mistä päin Suomea olet, kun huutelit kohtalotoveria?

Seemi Taisit jo vastauksen follin koko kysymykseesi saadakin, mutta laitan vielä minäkin lusikkani soppaan. Eli juurikin lueskelin duodecim-sivulta että folli kasvaa 1,5mm-3mm lopussa (5-6pv) ennen puhkeamista. Minulle ainakin oli vähän yllättävä tieto että voi kasvaa sen 3mm:kin. Ja että ihmisestä riippuen 18mm-24mm on se puhkeamiskoko. Itse olen luullu että se on aina 20mm jolloin on valmis puhkeamaan...

Onnea Tikkerituulle ihanistä ar-ultrakuulumisista! Onnellsita odotusta teille! :heart:

Toivotaan että luna pääsee pian odottajiin! :) Mä en ainakaan niin kovin usko, että greippimehuilla tai vitamiineilla tässä vaiheessa olisi mitään isompaa merkitystä. kuitenkin nyt on järeämmät aseet jo käytössä :)

Jaksaako joku vielä vastailla mun mietintöihin :LOL: Eli Gyne ei saanut eilen näkyviin mun vasenta munasarjaa ollenkaan, tosin musta tuntui että hänellä oli kova hoppu, kun mä olin vaan jollain ylimääräisellä väliin survotulla ajalla siellä. Niin voiko olla mahdollista, että kun oikeassa munasarjassa kasvoi 2 follia, että vasemmassakin olisi ollut folleja (vasen on juuri se pco)? Sittenhän tulee jo aika iso riski monikkoraskauksiin (kaksoisraskaus ei pelota.. mutta jos...?!). Ja gyne sanoi myös eilen, että nyt äkkiä kun pääsen kotiin niin laittaisin heti Pregnylin ettei folli pääse puhkeamaan ja sitten siitä tulisin vain kysta, millä perusteella? Eikö se Pregnyl aiheuta saman, eli sen puhkeamisen, mutta saako se myös varmasti sen munasolun liikkeelle? Follit oli siis pistämishetkellä 17mm ja 18mm. Jos Pregnyl puhkaisee rakkulan tänään (Pregnyl pistetty eilen klo 17) niin silloinhan se kai olisi vielä pari milliä ehtinyt kasvaa? Ja onko se puhkeaminen vasta se LH-huippu ja ovulaatio sitten siitä 24-36h kuluttua ja onko munarakkulan puhkeaminen ja ovulaatio sama asia? Hitto, kun ei koskaan tajua kysyä kaikkea siellä vastaanotolla...

Oletteko muuten testailleet että kauanko Pregnyl näkyy r-testissä? Mulla kun olisi 1.12 pikkujoulut, niin uskallanko silloin jo testailla? silloin olisi kai dpo11 jos tänään olisi dpo0 (vai meneekö se laskutapa nyt sitten ollenkaan näin tuon Pregnylin kanssa?) :D Mä oon täällä nyt ihan sekaisin... hehe!
 
NiQ mä mietin ihan samoja :D irrotuspiikki ke ja 31pv on pikkarit.. tosin eipä tartte varmasti juoda koska epäilen että ovitrelle näyttelee omiaan vielä tuolloin... ehkä..

tai sitten pitää tehdä niinkuin yksipalstakaveri, testaili irrotuspiikin jälkeen parin päivän välein vaan nähdäkseen sen plussan.. haalistuihan se, mutta yks kaks alkoi vahvistumaan ja nyt on jo raskaus puolivälissä :heart:
jos tää tois onnea mullekin ;) ?
 
NiQ
Ambrosia no meilläpä onkin sitten aika samat tilanteet ennen pikkujoulua :D Monen oo kuullut kyllä jo pp7 testanneen negan... MUTTA JOS... :LOL: Eipähän nuo testit nyt niin kalliita ole etteikö voisi muutamaa tuhlatakin, mutta enemmän se käy tuon mielenterveyden puolelle nähdä se plussa joka haalistuu ja jos se ei tajuakaan tulla takaisin ja alkaa vahvistumaan... (-> hyvä syy vetää pikkujouluissa perseet olalle? :D )
 
Niq: Kiitos. Toivotaan joo, että kaikilla jäis tää mahdollisen lyhyeen.
Olinki eräällä toisella palstalla, mutta otin loparit kun immeiset oli niin ilkeitä toisilleen. Toivompa (ja uskon) että täält saa sitä tukea ja tietoakin paremmi...
Onko sulla Niq pco(s)?

Mäkin mietin, että onko se munarakkulan puhkeaminen ja ovulaatio sama asia.

Mites kun se lääkäri laittaapi niitä syrämiä sitten kalenteriin (toivottavast...) ni onko se pupuilu päivän tarkkaa vai jopa tuntien tarkkuudella (siis irrotuspiikin jälkeen kun on se mikä 36h vai mikä s nyt oli) ? !

Oon siis Kanta-Hämeestä, jos joku asustaa täälläpäin (KETÄÄN!?!?!) ni uskallan kertoa tarkemmin. (Minäkö häpeäisin?)
Huh, kuinka paljon te muut olette kertoneet muille tilanteestanne esim. perheelle, ystäville, töihin? Itse painiskelin kolmisen viikkoa sitten siitä, että kerronko töissä, ni ois helpompi ottaa vapaat. Mutta päätin, että oon ainakin vielä kertomatta. Naisvaltainen työpaikka ja ei ois kiva joutua juorujen kohteeksi )= Tosin taitaa ne (toivottavasti siis ei tule) tulevat poissaolot kuitenkin herättää juoruilua.

Mä tässä ny viel kirjottelen vaan omiani, ennenko uskallan alkaa kommentoimaan teidän muiden omiin enempää =D
Mutta Ambrosia: Toivottavasti sulle tulee samanlainen lykky kun kaverilla!
 


keskiviikko 21.11





Nimi__________kp________YA/YK/YV__________hoitokerta


Amalia89.......... kp53/28...............ya11/10................ 6.clomi+primo
10kaks...............kp33/32...............ya07/11..........6.clomi x2+pregnyl
skorppari82.........kp31/??..............yv1,5.............................3.femar
Slartibart.............kp25/28............ yk3/ya3/2012..........clomit + terot
PikkuJellona........kp22/28...............ya9/10........6. clomi + ovitrelle
Toivounelma.........kp21/28-32...........Ya 5/09...............tutkimustauko
another.............kp19/32...........yk10/ya1/11...................7.clomi x2
Ambrosia85.........kp16/26-32.........ya10/10/yk23.....Gonal + ovitrelle
Seemi................kp16/28-41...............ya11/09....................1.clomi
NiQ.......................kp16/26-48..........yk8.............clomit+metut+terot
Sarppa-71.........kp15/28-30...... ya 04/2011......................tauko
Pettunia.............kp12/28-35....ya11/10....2. Gonal-f+ovitrelle+luget
luna_82.......kp10/~34...................ya 03/2012................3. clomi
Hydrangea........kp3/26-44...............yk10............1. anazol (+terot)
Neppu_..............kp8/28 (34-59).......ya2010..........clomi + pregnyl

Tauolla/taustalla
Calliope, AamuTorkku, Nyrpee-81, undercovergirl, Ranskismopsi, Katrina86, toiveuni83, Ansku83, rimpatti, nellustiina, Pamsku, Töpöhäntä


Piinailijat
Slartibart dpo 8


Ghostbusters



PLUSSANNEET

marraskuu:
Lumihiutale92........5.11........?..............?................? (km :()
DjaP..........9.11.....kp34/28-34........Ya2007............tauko

lokakuu:
Linneat....15.10.....kp30/?......ya 09/2011......3.clomi+metut+terot
Lilleri82.... 22.10.....kp 37/30-35......... ya 01/12...........tauko
Tikkerituu..26.10..kp31/31-37..ya08/11..1. clomi+ menopur+ luget

syyskuu:
minnams....2.9......kp37/28.....yk13............tauko
Inkeri84....16.9...........?..........?.............5.clomi
0emppu0...30.9.....kp31/25-50.... yk 8, ya 12/2011....3.clomi+metut
Sanzu...30.9.....kp43/28-42............?.................4.femar

heinäkuu:
Alisa84.........13.6?..kp80/70.........?..........1.clomi
Minttu_89.....8.7....kp34/??..........9..........4.clomi
Raita12.....15.7....kp58/30.....ya8/10.......tauko

kesäkuu:
Aniit...........21.5.....?..............?................?
Hollannissa...14.6...kp33/?....ya06/2011...1. clomi
JeNski91....18.6....Kp29/27-28 .....?.........4.clomi (Km&Tm :()

toukokuu:
toiveuni83....4.5.... kp15/28?.....ya9/10......1.clomi (km :()
tinksu.........11.5... kp 28/29...... yk 4........ 3.clomi
magda........16.5...kp26/28-30...ya6/10.....2.letrozol
toivounelma..19.5..kp27/30?..yk29(ya5/09).3.Clomi+Gonal-F+Pregnyl( km:( )

huhtikuu:
Vauvaton..5.4........kp26/??......ya12/08.....8.clomi(enkelikaksoset :( )
Kiri..........19.4.......kp33/25-30....ya10/10.....2.clomi
Nana2012...21.4....kp34/??........ya6/2011....4.clomi
10kaks.......26.4....kp32/42..........yk2..........2.clomi (km :()

maaliskuu:
Kuume82..11.3...kp30/~30..ya1/11...2.clomi
toiveajatus..12.3...kp 31/??....yk11....2.clomi

helmikuu:
Micaela..22.02....kp29/33.....yk5....3.clomi
Idylli......24.02....kp27/28.....yv3.....2.clomi
Marsiina..26.02...kp47/??...............clomit





Clomittaret 2011 -pinoon linkki: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/lapsettomuus/1896220-clomittaret-vuonna-2011-a/

Clomittarien plussapinkka: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2079283-clomifem-hoidosta-plussanneet/


Päivittäjät: Hydrangea ja another

 
Viimeksi muokattu:
10kaks harmi kuulla jos niin huonosti menee :/ jospa se pian suunta muuttuisi parempaan... joko digin muuten teit?

tikkerituulle [jos vielä tämän viestin saat] suuurrrrrkiitos listan päivittelystä, pelastit kyllä miut masennukselta kun alkoi tuo hoppa niin tökkiä, jospa se taas tästä ;)
ihanaa odotusaikaa teille :kiss: tuuhan kertoileen ultrakuulumisia!

sarppa73
hienoa ettei siullakaan se folliultra kipeää tehnyt, ei tosiaan minullakaan pahemmin.. onpas kyllä mukava jos pääsette suoraan sitten järeämpiin hoitoihin jos ei tuo aukkari tuo toivottavaa tulosta!

hydrangea me jännätään siun seurana ;) :popcorn:
niin ja jos tosiaan haluat listaa päivitellä niin se kyllä soppii minulle, voin miekin toki välistä päivittää jos tarvetta.. ehdin jo huomiselle päivätä tuon listan..

jos en jollekulle uudelle ole muistanut sanoa tervetuloa, niin tervetuloa :wave: :D
 
PikkuJellona, palatakseni vielä tulehduskipulääkkeisiin. Kyllä olet oikeassa että ne vaikuttaa ovulaatioon. Esim. Bruanapakkauksen selosteessakin sanotaan siitä. Mutta kysyin asiaa mun lapsettomuuslääkäriltä ja hän sanoi että tarkoittaa säännöllistä ja pitkää käyttöä, ei silloin tällöin tai edes muutaman päivän perkkäistä käyttöä. Mutta ymmärrän jos joku ei halua ottaa lääkkeitä. En mäkään niitä tahtoisi syödä.

Tosin nyt voi olla että joudun ottaa kipulääkkeitä koska endo vaivaa tosi paljon. Lapsettomuuslääkärin pitäisi soittaa huomenna että mitä lääkkeitä ottaisin. Lääkkeet varmana valitaan niin ettei ne hoitoja haittaa.

Ambrosian, Ovitrellen piikistä en tiedä mutta Pregnylin piikki oli pidempi, mutta saman vahvuinen. Siis sekoitus piikki oli paksu, mutta pistosneula ohut. Se menee sillä samalla kokemuksella kuin Gonalitkin :D

NiQ mulla Pregnyl näkyi r-testissä 5-7 päivää - eri kerroilla eri verran. Sanotaan että vasta 12 päivän päästä voi luottaa r-testin antamaan haamuun...että se olisi oikea plussa.
Follien määrää on kenenkään mahdotonta arvailla, ne voi vaan ultralla tarkistaa. Kurja jos lääkärillä on ollut niin kiire ettei ehtinyt toista munasarjaa etsiä.

Mulla on follit olleet ultrassa 19 mm paikkeilla ja käsky pistää samana päivänä. Mulle ei ole koskaan sanottu tuollaista että siitä tulisi kysta jos ei irrotuspiikkiä pistettäisi. Keväällä kun Pregnyl oli vähissä niin lääkäri sanoi että jos lääkettä ei saa niin sitten mennään sillä että folli puhkeaa itsestään ja ovulaatio tapahtuu luonnostaan, sillä voimalla kun on Clomifenilla ja Gonal-F:llä kasvatettu. Sain Pregnyliä, joten en "päässyt" kokeilemaan tuota itsestään ovulointia.
Mä tunsin jokaisessa kolmessa kierrossa ovulaation ja mulla se tapahtui 37-38 tuntia pistoksesta. Ohjeessa lukee 36 tuntia, mutta ajat on ohjeellisia. Ja siis yksi alkanut raskaus kevään hoidosta.

Voimia yritykseen naiset! Ja erityisesti heille joilla on parisuhteessa karikkoja tai 'jäätymistä' yrityksen suhteen. Meillä oli yrityksen kanssa miehellä jäätymistä yhdessä vaiheessa, mutta kun annoin hänen olla hetken rauhassa ja sitten juteltiin aikuiseen malliin niin johan taas alkoi sujumaan.
 
Huh, olipas tullut paljon tekstiä! Luin kyllä kaiken, mut nyt sit pää lyö kuitenkin ihan tyhjää :ashamed:

Hydrangealle superisot tsempit tähän kiertoon! Sekä tietenkin myös kaikille muille :)

Mua myös kiinnostais et mitä digi näytti, 10kaks :popcorn:
 
NiQ
Neppu Ehkä me täällä ollaan täällä vähä kovemman koulun käyneitä, niin porukka on vähän suopeampaa :) Mä oon vähän karannut pois tuolta kuumeilupuolelta, kun "kaikki" tuntuu plussavan yk1 ja maailmaa suurempi katastrofi on joutua yk2:lle ym. Vaikka itselläkin on tässä vasta vähän vajaa vuosi yritystä niin kyllä tämä jo pistää välillä vähän hermoja kireälle.. Joten hatunnosto vaan kaikille jotka joutuu hurjan pitkän aikaa odottamaan odotusta! Neppu, en oo ihan varma mun diagnoosista. Toisessa munasarjassa oli viimeksi (silloin kun se saatiin näkyviin) 8-9 pco helmeä. Pcos-diagnoosiin ilmeisesti tarvittaisiin vähiintään se 10kpl. Joten pcohan tarkoittaa kai polykystitia munasarjoja, joka mulla on toinen. Pcos:n monta oirettakin löytyy... Mä olettaisin ton 36h olevan viitteellinen, koska googlailujeni perusteella monella on tullut ovis jo paljonkin aiemmin. Ja ne siittiöthän yleensä säilyy monta päivää iskukykyisenä tuolla munatorvissa, joten siinä mielessä ei kannata pupuilluja kellottaa. Mieluummin vähän liian aikaisin kun liian myöhään, koska se siittiöthän tarvii sen 7h (olikos se 7h?) varoajan olla tuolla sisällä keräämässä samaa pH-tasapainoa kohdun limakalvon kanssa ennen hedelmöittymistä... Eli mä oon eilen (ma) klo 17 pistänyt Pregnylin, ja lääkäri sanoi että yhdyntää ma, ti ja ehkä vielä varmuudeksi ke. Enpä minäkään kovin mielelläni huutele paikkakuntaani (paljon kivempi olla anonyymina suurelle yleisölle, jos nämä palstat olisi niin että vain tämän palstan kirjottelijat näkisi vain nämä jutut niin sitten ei haittaisi yhtään huudella paikkakuntaa :) ), mutta siis me asustellaan useampi sata kilometriä pohjoisempana teistä.

Mä oon aika huolettomasti kertonut ystäville ja kyselijölille ettei kakkosta toiveesta huolimatta olla saatu tilaukseen. En tokikaan kaikille (esim. vanhemmat, appivanhemmat ym läheiset ei tiedä). Työelämässähän ei tällä hetkellä ole, vaan vielä tuon esikoisen kanssa kotosalla. Joten siinä mielessäkään ei tarvitse virallisemmin kertoa...

toivounelma Tiedän toki, ettei folleja pysty arvailemaan (voi kun tekisikin rahapussille hyvää, kun osaisi arvata :LOL:), mutta lähinnä hain sitä, että voiko folleja kasvaa molemmille puolille vai kasvaako ne yleensä samalle puolelle pelkästään. Kun luomunahan munasarjat kai toimii aina vuorotellen :) Taitaa tämä kyllä muutenkin olla niin arpapeliä tämä lääkkeiden kanssa touhottaminen :D Mietityttää vain, että kuinka tuo mun gyne (joka on tämän alueen lapsettomuuspolin ylilääkäri ja erittäis arvostettu lapsettomuuslääkäri googlen tietolähteiden mukaan) uskalsi olla tarkistamatta tuota vasentakin munasarjaa, vai tiesikö kokemuksesta että follit kasvaa vain toiselle puolelle tms. Harmittaa, etten vaatinut kaivelemaan myös vasemman esiin, kun kuitenkin olin hänen yksityisellä vastaanotollaan ja maksoin siitä täyden hinnan... Noh, toivotaan, että niitä folleja oli se kaksi vain mitkä löytyi oikealta..

Mä ymmärsin, että toi munasolun puhkeaminen ja muuttuminen kystaksi liittyisi jotenkin tähän pco-juttuun? Joten olettaisin, ettei ilman pco:ta tuota pregnyliä välttämättä kaivattaisikaan, koska normaalisti se kypsä munarakkula lähtee liikkeelle luonnostaan. Tuleeko ne pcon helmet niistä puhjenneista munarakkuiloista, joiden munasolun onkin jäänyt munasarjaan...? ääh, en mä tiedä, kunhan tässä arvailen...
 
Neppu, mä olen Kanta-Hämeestä ;)
Ite käyn täällä yksityisellä, en sairaalassa hoidossa.

(.)
Lueskelin teijän juttuja, mutta jotenkin voimat on ihan loppu.
Muutamme siis erillemme, talo myyntiin ja lapset jakoon... Ihmisen elämä voi muuttua kahdessa (melkein kolmessa) viikossa ihan täysin ja ihan uuteen uskoon. Elämä on.
 
En oo vielä digiä tehny. Säästän sen tulevaisuuteen, jos vuoto ei ala (ja toivon että alkaisi, tilanne olisi ihan järkyttävä, jos olisin raskaana... ihan kamalan järkyttävän hirveä....)
Tänään predictor näytti ihan selvää negaa. Vuoto ei silti ole alkanut ja tissit on ärsyttävän kipeät.
 
ps. edelliseen viestiin. Eihän noin voi sanoa lapsettomuuspalstalla. Anteeksi ja pahoitteluni kaikille, ajattelin vain omanapaisesti asiaa, en halunnut loukata ketään!
Tilanne vain on niin katastrofaalinen, että tuo ei sopisi (raskaus) kenenkään suunnitelmiin...
 
another, kerro vaan, jos joskus ei huvita/ehdi päivittää niin mä voin kyllä auttaa. :) Niin ja mulla muuten huomenna jo kp 3, mutta voin sen itekin joskus korjata. :)

Neppu, meidän yrityksestä tietää ainoastaan miehen yksi kaveri ja miehen esimies. Miehen kaverille kerrottiin, kun tiedettiin että hän osaisi suhtautua asiaan järkevästi, eikä sieltä tulisi mitään idioottikommentteja, kun heilläkin esikoisen teossa meni 9 kk. Mies kertoi esimiehelleen siltä varalta, jos tulee poissaoloja hoitojen takia. Mä en oo uskaltanut töissä kertoa, koska oon määräaikaisessa suhteessa.

NiQ, mä oon ihan samanlainen, enkä koskaan tajua kysyä mitään vastaanotolla. :) Oon kanssa vielä tällainen aloittelija näissä hommissa, joten en valitettavasti osaa vastata sun kysymyksiin.

Amalia, kiitos. :hug:

Neppu ja NiQ, mä oon vielä mukana parissa ketjussa tuolla kuumeilupuolella, mutta oon välillä pohtinut niiden ketjujen jättämistä. Kieltämättä hieman alkaa itseäkin kyllästyttää ne yk1 plussaajat ja ne jotka on ihan murtuneita, kun ei yhdestä panokerrasta tärppää. No, eihän meilläkään tule kuin vasta tuossa vuodenvaihteessa se vuosi täyteen "varsinaista" yrittämistä (pillerit jätetty jo 8/2011). Tällä puolella on jotenkin niin paljon helpompi iloita vilpittömästi muiden plussista, kun tietää että moni täällä on paljon pahemman ja rankemman tien kulkenut kuin itse. Täytyy kyllä kanssa nostaa hattua niille, jotka jaksaa vaan useamman vuoden pettymysten jälkeen yhä yrittää.
 
10kaks, pahoitteluni. :hug: On nämä lapsettomuusasiat vaan sellaisia, että ne pistää hyvän ja lujankin suhteen koetukselle. Ikinä ei myöskään voi tietää, minne elämä meitä kuljettaa. Toivottavasti kaikki menisi nyt haluamallasi tavalla ja asiat kääntyisi parhain päin. Jaksamista.
 
Hydrangea ja Niq: Totta. Ja kun kaveripiirissäkin (kaikki kaverit alkaa paksuuntua tässä vähitellen) immeiset stressaa ku 2kk yritetty. Toissapäivänä olinkin sitten töykeä (vittuuntunut ja allapäin muutenkin) ja tokaisin, ettei kannata stressata ku voit vaihtaa noi kuukaudet vuosiks. Enkä tietenkään oo aiemmin sanonut tälle kys. henkilölle mitään. Hyvä minä.

Mut toisaalta oon myös ollu palstalla, joissa puhutaan jo toisesta passista ja kolmansista icseistä. Enkä sopinut oikein sinnekään. Onneks kuitenkin ollaan näin alussa hoitojen suhteen...

10kaks: En tiedä mitä tässä sanoisin... Olen pahoillani )= mutta jaksamista!!!!!!!

Yks mikä mua tässä koko prosessissa pelottaakin on just toi teidän tilanne, että miten meidän parisuhde kestää tän )= Mä tarvisin puhua puhua ja puhua, mut tuo mies kun ei halua juurikaan asiasta keskustella. Teenkö(hän?) mä vaan hallaa meidän suhteelle, kun en puhu ja jätän ukon rauhaan ja vatvon näit asioita yksin (tainojoo, nyt täällä). Puhutaanko teillä muilla asiasta? Kyllähän tässä on huomattu, että tää "projekti" on vaikuttanut suhteeseen jo parin vuoden jälkeen. Saati sitten jos menee montakin vuotta vielä?
Mut niin, 10kaks, jos haluat (vaikka tilanteesi on toinen nyt) laita vaik yksäriä, mikäli haluat tutustua muuten taijotainmuuta.


Olipahan avautuminen, sori =D

Ps. Tietääkö teidän miehet kirjoittelustanne tänne?!
 
Eipä kestä another kiittää. Ja kuten näkyy niin hyvin maltan pysyä täältä poissa :LOL:

Pakko on vähän vielä kommentoida noista follikkeleista. Munarakkulan puhkeaminen ja ovulaatio ovat sama asia. Puhkeamisen jälkeen rakkula lakkaa olemasta munasarjassa (munasolu vapautuu ja paikalle kehittyy aluksi verenpurkauma ja siitä pian keltarauhanen, jonka näkymisen UÄ:ssä olen ymmärtänyt olevan epävarmaa). Pienet PCO-rakkulat eivät siis ole puhjenneet vaan ilmeisesti alkaneet kasvaa hieman mutteivät kunnolla johtuen esim. PCOS:ssä häiriintyneestä hormonitoiminnasta.

Kysta on ylisuuri puhkeamaton munarakkula. PCOS:ssä on suurentunut riski kystiin, jotka kehittyvät useimmiten munarakkuloista joissa ei ole munasolua eivätkä siksi vastaa normaalisti hormoneihin. Noilla irrotuspiikeillä varmistellaan ovulaatiota ja saadaan ajoitettua yhdynnät ovulaation läheisyyteen jolloin mahiksen plussaan tietysti paranevat. Ovulaatio voi kaiketi myös jäädä "normaalilla follikkelilla" tulematta koska PCOS:ssä edelleen ne hormonit heittää häränpyllyä. Meillä oma lääkäri antoi aina päivän jolloin pistää jos ei ovisplussaa tule ennen sitä ja pupuilu plussasta tai piikistä seuraavana päivänä. Itse plussasin kierrosta jossa ovisplussa tuli itsekseen ja pregnyl jäi siis kaappiin käyttämättömänä.

Tulipa pitkä selitys, toivottavasti selvensi edes jotain jolle kulle. Ja tällä palstalla tosiaan on aivan mahtavaa porukkaa!
 
  • Tykkää
Reactions: NiQ
Neppu me ollaan kerrottu vain parille ystävälle ja sit oon kertonu siskolleni. Välillä tuntuu että pitäskö kertoo muillekin, mutta en tiedä jaksaisinko pitää tästä asiasta kauheen montaa ihmistä ajantasalla. Eli
on tärkeetä että on keille puhua ja ketkä tietää, mutta nyt tuntuu että muutama ihminen riittää.
Oon kyllä miettiny että jos joku nyt alkas kauheesti kyseleen että millos me ollaan lapsia aateltu hankkia(!) niin
sit ehkä kerron että ei ihan vaan hankita. Töissä en oo aatellu kertoa etukäteen, ja meillä on onneks joustavat työajat, eli voin lähtee kesken päivän käymään lääkärissä jne.
Mun pomo on kyllä niin mitään tajuamaton äijä, parikin kertaa sanonu (sillon kun ei viä yritetty) kun äitiyslomalla olevat työkaverit on käyny näyttään vauvojaan että "Älkää näyttäkö Lunalle, ettei sekin innostu" (nimi muutettu:) ). Saa nähä miltä sit tuntuu jos ton viä joskus möläyttää.
Lähipiirissä on kyllä muitakin pariskuntia joilla ollu vaikeeta tulla raskaaks, eli sinänsä tuntuu että hienotunteisuutta kyllä löytyy onneks myös.

Niin joo ja Neppu kyllä mun mies tietää että täällä kirjottelen. Ja mulla vähän sama ettei miehen kanssa saa puhuttua niin paljon kun itellä tarve. Mä mietin aina kauheesti kaikkee ja analysoin, enkä usko että ois hyväkskään jos mies kaiken joutus kuunteleen:) Siks on onneks sit tää ketju ja ne pari läheistä jotka tietää. Mua kans jännittää mitä tää voi parisuhteelle tehdä, mutta pitää vaan toivoo parasta. Viä ainakin kaikki hyvin sillä saralla.

10kaks Tosi kurjaa, hurjasti voimia!:hug: Toivottavasti asiat muuttuu paremmaks mahdollisimman pian!

NiQ Outoa että se lääkäri ei kiireeltään ehtiny kattoon toista munasarjaa kunnolla, ja sit luotti ettei siä mitään oo. Mutta toivotaan että ne kaks oli ainoot kasvavat ja niistä toinen tärppää:) Mulla oli 1. kierrossa oikeella kaks ja vasemmalla ei mitään. Mutta jos muistan ja oon ymmärtäny oikein niin joillain täällä on löytyny myös molemmilta puolitla kasvavia munasoluja.


Hydrangea ja another mäkin voin joskus tota listaa päivitellä jos tarvitsette siihen tuuraajaa joskus, täällä kuitenkin päivittäin käyn yleensä. Ilmoitelkaa sitten kun.

Jännittäviä päiviä luvassa monella, mukavaa kun voi jännittää yhdessä:)
 
NiQ
Kiitos Tikkerituu, selvensi kyllä tosi paljon asiaa! (Mulla on tapana alkaa väälillä miettiin asioita liian vaikeasti, ja sitten en hetken päästä enää tiedä mistään mitään :LOL: Ihan niin ku toi munarakkulan puhkeaminen & ovulaatio-juttu, hehe!)

10kaks Voi oon tosi pahoillani teidän tilanteesta! :hug: Paljon voimia tulevaan, ja toivottavasti saatte asiat niin hoidettua ja sovittua, ettei lapset kärsi kovin paljoa. Tsemppiä, toivottavasti sulla on siellä hyvä tukiverkosto auttamassa :hug:

Luna Mullakin oli semmonen mielikuva, että jollakin olisin kuullut että olisi molemmille puolille kehittynyt folleja, ihan ilman lääkitystäkin jopa... Noh, toivotaan parasta ja pelätään pahinta! :)

Neppu Mies tietää että tänne kirjoittelen, mutta ei sitä kiinnosta sen enempää. Usein mulla jääkin joku palsta koneelle auki. En siis tänne kirjoittelua salaile, mutten niin välittäisi miehelle paremmin selitelläkään että mitä kirjoitan, nää kun on vähä tämmösiä "tyttöjen juttuja" :D (vaikkei oikeesti oo yhtää!). Miehen kanssa välillä lyhyesti keskustellaan näistä munarakkuloiden puhkeamisista ym, mutten oo mitään tärppipäiviä hehkuttanut (paitsi nyt lääkärin määräyksestä) ettei tuu mitään suorituspaineita :)
 
Viimeksi muokattu:
Hurjan vilkasta keskustelua. Olis kiva osallistua, mutta oon noussut tänä aamuna puoli neljältä, joten ihan pakko lähteä nukkumaan. Sen verran vain, että mulla yleensä kaskaa kummallakin puolla folli. Johtofolli on vaan isompi. Tällä kertaa toisella puolella folli oli sen 16mm ja toisella puolella 12mm.

Niin ja vielä :hug: 10kaks.
 
10kaks ole niin pahoillani teidän eron puolesta :( jospa kaikki vielä järjestyisi parhain päin!

Luna82
kivaa jos siekin haluat päivitellä, voitte tosiaan hydrangean kanssa päivitellä, ei miun niin tartte ;D kun ajattelin jo pikkuhiljaa jättää tätä palstailua pois kun ensi kierrosta on luvassa tauko..
eli hyvähän se ois jos sama tyyppi päivittäis aina sen sivun verran, niin ei tulis sitten useita päivityksiä vaan voi sama tyyppi korjailla tekstiä "muokkaa" kohdan kautta!

tikkerituu heh joo kummasti tulee palstaa selailtuu vaikka yrittäis kuin pysyy poissa ;)

hydrangea heh sehän se oli mikä unohtui :D kyllä sen alussa muistaa et mitä piti päivittää muttei sitten kuitenkaan muista :D
 
10kaks: Voi kamalaa :( Olen niin pahoillani :hug:
Mutta vaikka se tuntuisi kuinka ylitsepääsemättömältä, niin kyllä sen vauvan kanssa yksinkin pärjää. Niin mäkin tein. Päätin exäni kanssa erota ennen kuin olimme raskaustestin tehtyäni nähneetkään. Päätin antaa vauvalleni mieluummin onnellisen kodin kuin johonkin tyytyvän kodin. Enkä olisi voinut parempaa ratkaisua tehdä :) Raskasta se oli, mutta selvisin.

Meillä tietää yrityksestä lähestulkoon kaikki. Sisarukset, vanhemmat, ystävät.. Haluan kuulla mahdollisimman vähän sammakkoja, joten näin tämä on helpompaa :)

Ja mies tietää tänne kirjoittelusta kyllä :)

Asiasta puhutaan miehen kanssa aika vähän, mutta puhun jos on tarvetta. Mies tässä on oikeastaan toiveikkaampi kuin mä, joten mitään laantumista ei ole havaittavissa. Olemme aloittaneet suhteemme, kun odotin poikaani, joten suhteemme on kestänyt melkoisia karikkoja, eikä mulla ole epäilystäkään, ettei se tätä kestäisi. Raskasta se on, sitä ei käy kieltäminen. Välillä itken surkeuttani kokonaisen illan.. mies silittelee ja juttelee mitä uskaltaa :D
 
Oon kyllä niin samaa mieltä teidän kanssa tuosta kuumeilu-puolesta! Mä oon kirjoitellut siellä yhteen ketjuun jo yli vuoden, et ei sitä ehkä osais lähteäkään, mut kyllä se kirpaisee kun miettii miten moni siinäkin ajassa on käynyt siellä vain pyörähtämässä. On siellä onneksi myös muutama samassa tilanteessa oleva (tai voiko sanoa "onneksi" muiden kärsimyksestä), en mä siellä muuten enää olis. Täällä sitä on jotenkin automaattisesti iloinen muiden plussista, mut kuumeilu-puolella tulee katsoa listalta et niin kukas tää nyt olikaan, jaahas yk 1 onnee vaan..

10kaks voi ei, pahoittelut :hug:

Meillä mies ei tiedä että kirjoittelen tänne, eikä tiedä edes siitä mun blogistakaan (mun tietääkseni :D). Mulle tulis siitä sellainen tunne et sit hän tulee tänne katsomaan et mitä mä kirjoittelen..Meillä kyllä puhutaan näistä jutuista melkein päivittäin jonkin verran, mutta se on monesti vähän sellainen pintaraapaisu. Tuntuu jopa helpommalta kirjoittaa ajatukset ylös, nimimerkin takaa on helppo kiukutella jos siltä tuntuu, ja blogiin voin kirjoittaa juuri niin pitkiä tekstejä aiheesta kuin haluan, vaikka kukaan ei niitä koskaan lukisi. Siksi en ajatellutkaan kertoa, muuten tuntuu että alkaisin kaunistelemaan asioita ja sit ei olis enää mitään paikkaa mihin kertoa miltä OIKEASTI tuntuu. Olen siis miehelle kyllä puhunut et miten paljon tämä lapsettomuus mua ahdistaa, mutta hän itse on niin positiivinen/optimistinen ihminen, että välillä tuntuu et jaksaakohan hän nyt oikeesti kuunnella mun valitusta joka päivä.
 
NiQ mullahan kasvo molemmin puolin 14mm follit. Oikealla lisäksi 10mm ja siinä oikeassa oli pco epäily tai ainakin niitä rakkuloita oli.

10kaks voimia! :hug:

Neppu me ei olla kerrottu kellekkään meidän projektista. Tosin ei oo kukaan kysynytkään lasten hankkimisesta, paitsi mamma on vihjaillut, mut sekin on lopettanu aikoja sitten. Periaatteessa ei oo mitään syytä olla kertomatta, mut en tiiä jaksaisko olla sit tilittämässä joka kuukausi kuulumisia. Mamma saattaisi touhottaa asiasta sit koko ajan, sillä on kova mummo kuume:p

Sen verran omaa napuskaa... Viime yönä aivan hurjan kipeä alamasu. Oli ihan sellanen tunne, et menkat alkas just, paitsi kipu oli kovempi ku yleensä menkkojen alkaessa. Se alko jo illalla nippailla, mut paheni vihlonnaksi. Puolen yön aikaan vielä pyörin sängyssä... Sit se yhtäkkiä loppu jäi vain semmonen paineen tunne. Jos olis munasolu irronnu, ni ei kyl oo sit koskaan aiemmin sitä tapahtunu: / Mikä lie ollut? Olin kyllä kuvitellut, et ovis olis ollu su, viim. ma. Vaan eihän näistä tiedä...
 
NiQ
Seemi Täällä on kanssasisar alavatsatuntemusten kanssa! :( Ihan hirvittävän järkyttävä paine koko alavatsalla, ei pysty kumartumaankaan kun tuntuu että nyt räjähtää... Onkohan tämä joku oviksen jälkeinen olotila vai olisikohan se sittenkin vasta tulossa. Nyt on reilu 40h irrotuspiikistä... huoooh!

Hyvää keskiviikkoa kaikille :wave:
 

Yhteistyössä