Kiitos kaikille, jotka viitsitte vastailla mun hölmöihin kysymyksiini
Tuli nyt ainakin ultrassa sitten todistettua että sivuvaikutuksilla (tai siis niiden puuttumisella) ei ainakaan mun kohdalla ollult mitään tekemistä vasteen kanssa. Vaste kun oli oikein hyvä!
10kaksin tilanne kuulostaa aika haastavalta toisen osapuolen suhteen. En kovin kauaa ole tässä pinossa ollut, joten en tiedä oletko jotain kertonutkin siitä, mutta joka tapauksessa iso halaus tilanteeseesi ja toivottavasti kaikki korjaantuu vielä parhain päin :hug:
Hydrangealla onkin ollut aika metsästys päällä. Toivottavasti nyt ehdit tilaamalla saada lääkkeen ajoissa! Ja iso harmitus tuosta tädistä... se akka ei sitten koskaan tajua pysyä poissa kun tarve vaatisi! :hug:
Neppu tervetuloa minunkin puolestani palstailemaan, olkoot vierailusi lyhyt ja tuloksekas!
pcolaisillahan on juuri tuo vaara, että clomit kypsyttääkin liikaa munarakkuloita ja sitten tuleekin seksikielto. Tosin pcota sairastilla munasolujen määrä on kehnompi, joten esim. 3 follille ei tuu välttämättä vielä kieltoa, kun taas jollekin saattaa jo tulla. Toivotaan, että kontrolliultrassa tulisi hyviä uutisia!
Tsemppiä siis huomiseen ultraan! Saako muuten udella mistä päin Suomea olet, kun huutelit kohtalotoveria?
Seemi Taisit jo vastauksen follin koko kysymykseesi saadakin, mutta laitan vielä minäkin lusikkani soppaan. Eli juurikin lueskelin duodecim-sivulta että folli kasvaa 1,5mm-3mm lopussa (5-6pv) ennen puhkeamista. Minulle ainakin oli vähän yllättävä tieto että voi kasvaa sen 3mm:kin. Ja että ihmisestä riippuen 18mm-24mm on se puhkeamiskoko. Itse olen luullu että se on aina 20mm jolloin on valmis puhkeamaan...
Onnea
Tikkerituulle ihanistä ar-ultrakuulumisista! Onnellsita odotusta teille! :heart:
Toivotaan että
luna pääsee pian odottajiin!
Mä en ainakaan niin kovin usko, että greippimehuilla tai vitamiineilla tässä vaiheessa olisi mitään isompaa merkitystä. kuitenkin nyt on järeämmät aseet jo käytössä
Jaksaako joku vielä vastailla mun mietintöihin
Eli Gyne ei saanut eilen näkyviin mun vasenta munasarjaa ollenkaan, tosin musta tuntui että hänellä oli kova hoppu, kun mä olin vaan jollain ylimääräisellä väliin survotulla ajalla siellä. Niin voiko olla mahdollista, että kun oikeassa munasarjassa kasvoi 2 follia, että vasemmassakin olisi ollut folleja (vasen on juuri se pco)? Sittenhän tulee jo aika iso riski monikkoraskauksiin (kaksoisraskaus ei pelota.. mutta jos...?!). Ja gyne sanoi myös eilen, että nyt äkkiä kun pääsen kotiin niin laittaisin heti Pregnylin ettei folli pääse puhkeamaan ja sitten siitä tulisin vain kysta, millä perusteella? Eikö se Pregnyl aiheuta saman, eli sen puhkeamisen, mutta saako se myös varmasti sen munasolun liikkeelle? Follit oli siis pistämishetkellä 17mm ja 18mm. Jos Pregnyl puhkaisee rakkulan tänään (Pregnyl pistetty eilen klo 17) niin silloinhan se kai olisi vielä pari milliä ehtinyt kasvaa? Ja onko se puhkeaminen vasta se LH-huippu ja ovulaatio sitten siitä 24-36h kuluttua ja onko munarakkulan puhkeaminen ja ovulaatio sama asia? Hitto, kun ei koskaan tajua kysyä kaikkea siellä vastaanotolla...
Oletteko muuten testailleet että kauanko Pregnyl näkyy r-testissä? Mulla kun olisi 1.12 pikkujoulut, niin uskallanko silloin jo testailla? silloin olisi kai dpo11 jos tänään olisi dpo0 (vai meneekö se laskutapa nyt sitten ollenkaan näin tuon Pregnylin kanssa?)
Mä oon täällä nyt ihan sekaisin... hehe!