Clomittaret 2012

Voi harmi Sarppa ja Nellustiina.

Aika erikoinen vuoto sulla Linneat. Alkaako sulla yleensä vuoto heti kunnolla. Mullahan tulee vuotoja mennen tullen ennen varsinaista kp ykköstä, mutta ilmeisesti sulle tuo oli epätavallista? Jospa nuo oli sun "menkat" ja oletkin raskaana. Oletko testannut?

Tänään kävin apteekista Gonalit ja ylihuomenna pitäisi alkaa pistämään. Pahin pelko on, että mulle kehittyy liikaa folleja ja koko homma pitää pistää jäihin. Menis isot rahat ihan hukkaan. Tosi pienellä annostuksella mennään, joten toivottavasti kaikki menee hyvin.
 
Voimia nellustiina ja Sarppa-71! Joko Sarppa pääset siihen aukkariin tässä kierrossa?

Mulla on ollut tuollaista taukoavaa vuotoa muutamass kierrossa aluksi linneat, on tosin alkanut sitten oikeasti yleensä melko pian. Kannattaa varmasti tosiaan testailla jos ei hanat aukea kunnolla!

Tuo on kyllä Pettunia piinaavaa kun ei sitä kai oikein hyvin voi ennustaa kuinka kenenkin kroppa noihin hormoneihin vastaa. Ja kallista lystiä tuo on myös.
 


perjantai 19.10





Nimi__________kp________YA/YK/YV__________hoitokerta


Töpöhäntä...... kp57/28............... yv3.......................... 4.clomikierto
Pamsku..............kp42/17-52..............yk11.....................4.clomi
skorppari82.........kp42/??..............yv1,5.............................2.femar
Toivounelma.........kp35/28-32...........Ya 5/09...............tutkimustauko
Linneat...............kp34/?.........ya 09/2011..........3.clomi+metut+terot
10kaks...............kp30/42...............yk6..............................5.clomi
Tikkerituu.....kp24/31-37.....ya08/11....1. clomi+ menopur+ luget+ metut
Slartibart.............kp20/30............ yk 2/ya3/2012............clomit + terot
Amalia89.......... kp20/28............ ..ya11/10................ 6.clomi+primo
PikkuJellona........kp19/28...............ya9/10..........5. clomi + ovitrelle
another.............kp15/32-53...........yk9/ya1/11.......................6.clomi
Hydrangea........kp14/26...............yk9..............terot, anazol yk10:ssä
Ambrosia85.........kp12/26-32.........ya10/10/yk22.................tauko
Pettunia.............kp7/28-35....ya11/10....1. Gonal-f+ovitrelle+luget
Sarppa-71.........kp7/28-30...... ya 04/2011......................tauko

Tauolla/taustalla
Lumihiutale92, Calliope, AamuTorkku,
Nyrpee-81, undercovergirl, Ranskismopsi, Katrina86,
toiveuni83, Ansku83, Lilleri82, rimpatti, DjaP, nellustiina


Piinailijat
Tikkerituu dpo 6


Ghostbusters


PLUSSANNEET

syyskuu:
minnams....2.9......kp37/28.....yk13............tauko
Inkeri84....16.9...........?..........?.............5.clomi
0emppu0...30.9.....kp31/25-50.... yk 8, ya 12/2011....3.clomi+metut
Sanzu...30.9.....kp43/28-42.............4.femar

heinäkuu:
Alisa84.........13.6?..kp80/70.........?..........1.clomi
Minttu_89.....8.7....kp34/??..........9..........4.clomi
Raita12.....15.7....kp58/30.....ya8/10.......tauko

kesäkuu:
Aniit...........21.5.....?..............?................?
Hollannissa...14.6...kp33/?....ya06/2011...1. clomi
JeNski91....18.6....Kp29/27-28 .....?.........4.clomi (Km&Tm :()

toukokuu:
toiveuni83....4.5.... kp15/28?.....ya9/10......1.clomi (km :()
tinksu.........11.5... kp 28/29...... yk 4........ 3.clomi
magda........16.5...kp26/28-30...ya6/10.....2.letrozol
toivounelma..19.5..kp27/30?..yk29(ya5/09).3.Clomi+Gonal-F+Pregnyl( km:( )

huhtikuu:
Vauvaton..5.4........kp26/??......ya12/08.....8.clomi(enkelikaksoset :( )
Kiri..........19.4.......kp33/25-30....ya10/10.....2.clomi
Nana2012...21.4....kp34/??........ya6/2011....4.clomi
10kaks.......26.4....kp32/42..........yk2..........2.clomi (km :()

maaliskuu:
Kuume82..11.3...kp30/~30..ya1/11...2.clomi
toiveajatus..12.3...kp 31/??....yk11....2.clomi

helmikuu:
Micaela..22.02....kp29/33.....yk5....3.clomi
Idylli......24.02....kp27/28.....yv3.....2.clomi
Marsiina..26.02...kp47/??...............clomit





Clomittaret 2011 -pinoon linkki: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/lapsettomuus/1896220-clomittaret-vuonna-2011-a/

Clomittarien plussapinkka: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2079283-clomifem-hoidosta-plussanneet/


Päivittäjä: another (ja Tikkerituu)

 
Viimeksi muokattu:
Ikävän monella täällä elo on suossa tarpomista. :( Toivottavasti pian kirkastuu ja alkais nuo kierrotkin luonata. Voimia ja tsemppiä!

Pettunia mulla oli sillon Menopurit käytössä clomien ja irrotuspiikin kanssa. Ne toimi sitten toivotulla tavalla kolmannessa tai neljännessä kierrossa jossa niitä käytin eli sit tuli ovis. Ja seuraavasta kierrosta raskauduin, joka kylläkin oli se tuulimuna. Voimia! Koita ajatella positiivisesti. :hug:

Ekaa kertaa kun itteeni pistin, oli kyl aika outo tunne. Mäkin ihan työkseni pistän ihmisiä mutta itsensä pistäminen olikin jo ihan jotain muuta.

Valoisaa syksyä teille kaikille! Käyn lähes päivittäin lukemassa kuulumisia. :)

Aniit 26+0. :)
 
Kyllä, mulle oli todella erikoista, että tulee yhden illan aikana vuotoa ja sitten ei enää ollenkaan. Siis kyllä joskus on tullut tiputtelua, mutta se on sitten jatkunut siitä kunnon vuodoksi. Ei tällaista ennen. Senpä takia marssin tänään apteekkiin hakemaan raskaustestiä ja äsken sain testiin 2 viivaa! Eli raskaana ollaan. Oli kyllä vähän sellanen olo jo tänään töissä, mutta yritin toppuutella itseäni, etten innostuisi liikaa.
Ja heti alkoi kauheat pelot, meneekö kesken, mitä se eilinen vuoto oli, entä jos onkin kohdun ulkopuolinen yms. Kun eikös mulla ole hieman kohonnut keskenmenon riskikin, koska mulla on PCOS?
Eli jos teille sopii, roikun vielä ketjussa mukana, koska pelkään sitä keskenmenoa aivan hirveesti.
 
  • Tykkää
Reactions: Slartibart ja Aniit
:wave:

Linneat: Onnittelut lienevät paikallaan, onnea!
Vuoto alkuraskaudessa on ymmärtääkseni hyvinkin yleistä, joten no panic vielä :)

Aniit:
Kiva, että käyt moikkailemassa meitä täällä! Rakennultra on jo ollut? Kuinka olet muuten jaksellut?

Pettunia: Mietin, että voikohan sinulle tehdä alkion keräilyn, jos muniksia tulee liikaa?
Minkälainen seuranta teillä on tässä kierrossa?

nellustiina voi harmi :( Toivon kovasti, että tauko tekisi terää!

Hydris: Onneksi vuoto loppui! Olin täällä taustalla jo huolissani mutta hyvä, että kaikki on ok :)

Olen niin huono palstailija, kun käyn vain kännykällä, tällä kertaa koneilen ja pystyn paremmin vastailemaan muiden viesteihin. Yleensä muistan vain sen viimeisen kirjoituksen. Nyt voi selailla taaksepäin ja kommentoida samalla sitten tänne.


Päivitystä listaan, jos saisin, pohdinnan kautta
Olen pohtinut noita yrityskiertojamme. Nehän on listalla sen mukaan, kun olemme hakeutuneet hoitoihin, ei sen, kun lapselle on annettu mahdollisuus tulla.
Mikä teidän mielestä olisi järkevin merkintätapa/laskentatapa?
Jotenkin ärsyttää, kun noita yk:ita on noin vähän ja tuntuu, ettei olisi yritetty vielä "tarpeeksi kauan".. Lapsihan on saanut tulla 11/10 lähtien mutta hoitoihin hakeuduttiin vasta nyt keväällä, josta siis tosiaan noi yk:t on.
Olenkohan mä ihan pölvästi, kun edes mietin tämmösiä :D (vastaan itse, olen..)

Laskin kauhuissani, että kp30 on jo perjantaina! Pitäisikö odottaa testailua kp32 saakka ellei vuoto ala ennen sitä. Nopeasti on aika taas kulunut.
 
onnea ihan ensimmäiseksi plussan saanneille! Ja ihan mahdottomat tsempit niitä tavoitteleville :) täällä on juuri käyty np-ultras ja kaikki oli tosi hyvin hiukan pidemmällä ollaan kuin omat laskelmani :) t.minna 11+3 (12+1)
 
10kaks on ollut joo. :) Poikaa meille odotellaan. Oma vointi on ollut aika vaihteleva, jonka johdosta oon ollu jo kuukauden saikulla ja en enää oo töihin palaamassa. Saan jonkinsorttisia hengenahdistuskohtauksia joiden syytä ei varmaks tiedetä. Hyperventiloin kohtauksen aikana joka tapauksessa. Paljon on tutkittu. Nyt koitan vaan elellä rauhallisesti.
Ja noista sun yk:sta. Mä kyllä laskin itekin ne yk:t jotka oli ennen hoitoihin hakeutumista. Vaikka mulla niitä ei kovin montaa ollut kun ilman teroja ei vuotoa tullut.

minnams hienoa että kaikki oli hyvin. Nyt uskaltaa varmaan jo relata. :)

Aniit 26+1
 
10kaks, kyllä mä ainakin lasken sen mukaan milloin yritys on aloitettu. Mullahan myös oli ongelmia vuodon kanssa - ei tullut ilman teroa, mutta en myöskään kovinkaan montaa kertaa odotellut kuukausikaupalla.

Jos kierto olis täsmällinen 28pv niin meilläkin oli yk:t enemmän mitä on, sillä yritystä on nyt olllut 2vuotta ja viikko =)

Eiköhän jokainen laske ja miellä noi jutut miten itsestään hyvältä tuntuu!!

Viikonpäästä täällä pääsis ovista testailemaan. Vajaa kuukaus oletettavasti niin sitten ollaan jo piikeissä mikäli asioille ei tule yllättäviä muutoksia (esim miehelle jotain työreissua tai tai tai....) =)
 
Kiitokset onnitteluista. Tällä hetkellä ei tosin näytä kovin hyvältä, verta tulee taas ja tuntuu menkkamaisia kipuja, ei vielä kovin pahoja, mutta mielestäni voimistumaan päin. Eli kesken taitaa tämä onni mennä :'(
 
Tänään tuli tieto että tuo aukiolotutkimus olisi sitten 19.11. eli ei sitten vielä tässäkään kierrossa mutta onneksi on nyt jo tuo päivä tiedossa ettei mene ensi vuoteen. Elämässä kaikki ei tosiaan mene ihan niin kuin haluaisi. Sain sitten tietää että mun 18v tyttäreni on yllättäen raskaana ja poikaystävä on vasta 17v. Musta tulee nyt sit ehkä tän kaiken oman stressin keskellä vielä mummokin.
 
Toivon todella linneat että tuo vuoto olisi vaan sitä normaalia!

Sarpalle kovasti voimia. En osaa edes kuvitella miten hankala on käsitellä tuollaista asiaa kun oma tilanne on mikä on.

Minä olen merkinnyt tuonne listaan vaan ajankohdan jolloin yritys on alkanut, aika pian tämän jälkeen tosin alkoi hoidotkin kun kierrot venyi älyttömiksi. kiertojen pituuden takia en ole oikeastaan niitä laskeskellut, edes lääkkeillä mun kierto ei mene alle 30 päivän, ilman niiden pituudella ei tunnu olevan ylärajaa (nyt meillä taitaa olla yk12).
 
Voi Linneat. Kovasti toivon, että olisi edelleen harmitonta vuotoa ja saisitte pitää ihanan plussan.

Vaikea tilanne sulla Sarppa, voin hyvin ymmärtää. Voimia.

Kiva Aniit, kun käyt meitä kurkkimassa. Minäkin aina joskus käyn lueskelemassa clomitttarien plussaketjua. Nyt tosin taitaa olla siellä vähän hiljaisempaa. Siinä mielessä tosiaan positiivisuutta ilmassa, että enää en jaksa ottaa kauheita paineita tai stressiä onnistumisesta. Tulee, jos tulee. Jos ei onnistu, niin positiivista on se, ettei saatu lapsia suurella ikäerolla. Ja ehkei meistä olisi näin vähän vanhempina kuitenkaan enää vauvanhoitoon. Tällaiset mietteet toki unohtuu varmasti heti, jos vauva meille vielä suodaan.

10kaks, mulla on seurantaultra kp10. Ei aavistustakaan tuosta alkion keräyksestä. Me kun ei varmaan haluta ottaa riskiä edes tuplista, niin follikkeja sais olla kasvamassa vaan yksi.

Minusta on selkeää laittaa yrtys aloitetuksi siitä, kun ehkäisy on jätetty pois. Siitä astihan sitä on lasta toivottu ja henkisesti tätä toivon ja pettymysten vuoristorataa käyty läpi. Meillekin kaksivuotispäivä on ihan pian käsillä. Alkaisi kolmas yritysvuosi. Kuulostaa hurjalta.
 
Linneat: Lähetän niin paljon tarraisia sukkia sille pienelle tiitiäiselle masuusi, että kaikki menisi hyvin ja saisit 9kk:n kuluttua oman vauvan syliisi! :heart:

nellustiina: Voih :hug: Toivottavasti pääset haluamiisi hoitoihin mahdollisimman pian! Ihanaa joulun odotusta :heart:

Pettunia: Voi toivottavasti ei tule ylistimulaatiota! Se on inhottavaa koko ajan pelätä, että "joku tässä menee pieleen kuitenkin". Voimia pistelyyn :heart:
Minkä ikäinen lapsi teillä on? Ja minkä ikäinen olet itse? Jos saa kysyä..
Meilläkin alkaa kolmas yritysvuosi ihan pian. Esikoinen täyttää 4 ja täytän huhtikuussa 30. Nyt jo tuntuu, että onkohan minusta enää valvomaan vauvan kanssa. Mutta mitä luultavimmin käy kuten sinäkin veikkailit, että moiset ajatukset unohtuvat vauvan myötä.

10kaks: Mulla on tuolla vain listalla se aloittamisen ajankohta. Yrityskertoja on mahdoton laskea, kun menkkoja ei ilman hormoneja tule. Emminä tiedä :) Jokainen merkkaa kuten tahtoo kaiketi :)

minnams: Ihanaa, että kaikki on hyvin :heart:

Aniit: Kuulostaapas hurjalta.. Onneksi asiaa tutkitaan ja saat lepäillä saikulla rauhassa. Paljon jaksamista sinne :heart:

Sarppa-71: Hui.. En tiedä mitä sanoa.. :hug: Paljon voimia!
 
Tuosta yrityskertojen laskemisesta. Meillä "vasta" yk 9 menossa, mutta pillerit lopetin 1v 2kk sitten. Yk:ta kertynyt kanssa vasta noin vähän, kun kierrot on ollut ilman teroja/primoja tosi pitkiä ja olen laskenut varsinaisen yrityksen alkaneen vasta vuoden vaihteelta. Mentiin siis eka pari kuukautta kumien kanssa ja kuulostelin omaa kroppaa, jos olis lähteny toimiin, mutta eipä lähtenyt ja tässä sitä vieläkin ollaan.

Alkaa tosissaan epäilyttään, että tuleeko sitä ovisplussaa tässäkään kierrossa. Viivat oli musta tänään taas haaleammat kuin eilen. Taitaa siis taas pco tehdä temppujaan. Mutta ainahan sitä voi yrittää. Jos sitten ens kierrossa olis parempi tuuri Anazolien avustuksella.
 
Onnittelut Linneat! :)

Niin ja kiitos kaikille ketkä jaksoi tässä taannoin vastailla mun kysymyksiini, mä nyt sit päätin etten ainakaan vielä aloita primoja vaan odottelen sitä (myöhäistä) ovista saapuvaksi. Tänään tuli postissa kutsu KYSiin suunnittelukäynnille, tammikuun puoleenväliin saatiin aika, eli kyllä sitä itse inssiä nyt saa tässä odotella aika pitkään : / No mut pääasia et tää homma nyt etenee, hitaasti mutta varmasti..
 
Eka piikki pistetty. Sinänsä ihan ok juttu, mutta vähän meni hukkaan lääkettä, kun sähläsin. Huomenna tarkempana. Päätettiin nyt ottaa riski ja säilytellä kynää reissussa yleisessä jääkaapissa. Jos joku sen sieltä pummii, niin sitten ei voi mitään. Ei vaan jaksanut ajatella vielä yhtä taukokiertoa. Sivuvaikutuksia jänskäilen. Miedommista lääkkeistä ei ole tullut mainittavia oireita.

PikkuJellona, en viitsi ihan tarkalleen kertoa, mutta lasten iät menee meillä melkein yksiin ja oman iän suhteen olen ihan vanhus suhun verrattuna :) Eli kyllä sä jaksat, kun mäkin meinaan vielä jaksaa.
 
Tikkerituu, kiitos kannustuksesta. :) Laskeskelin tuossa kiertopäiviä ja suunnittelin aloittavani terot kp 17, jos sinne asti päästään vuotamatta, niin ei mene folliultrapäivät viikonlopulle. Joten jatkan sinnikkäästi tikuttelua ainakin sinne asti.
 
Amalia89: No kyllä sitä odotusaikaa vain tulikin.. :/ Koitahan jaksaa sinne asti. Onneksi on joulu välissä, että on edes touhua paljon :heart:

Pettunia: Et nyt varmaan vanhus kuitenkaan :D Musta tuntuu vähän hassuilta omat ajatukset, kun mun mielestä on ihan ok "tehdä" lapsia vaikka millä iällä, mutta henkilökohtaisesti tuntuu, että alan olla liian vanha. Jotenkin on tullut nähtyä ja jaksettua niin paljon kaikenlaista, että en ole ihan varma riittääkö voimat. Vaikken nyt ihan leijonaemo olekaan, niin melkein sellaiseksi tulin pojan takia. Pelottaa, että mitä jos seuraavankin kanssa joutuu kestämään jotain sellaista :/ No joo.. vähän aiheen sivusta :)

Tuli oikein kotiin asti kertomus viime lääkärikäynnistä ja siinä oli vielä kehotus varata aika seuraavassa kierrossa kp10. Toivottavasti niitä aikoja sitten on saatavilla!
 
Hei vaan kaikille.

Kiitos teille, kun jaksatte tsempata. Viime tiistaina kun sitä vuotoa tuli, niin jotenkin lamaannuin, koska olin niin varma keskenmenosta. Makasin vaan illalla sängyssä ja itkin. Keskiviikkona kävin verikokeessa, hcg-arvo oli 102. Maanantaina menen sitten uudelleen, jotta nähdään nouseeko se arvo ja jos nousee niin nouseeko tarpeeksi. Että ainakin ottivat vakavasti naisten polilla tuon vuodon. Ja siis sen tiistain jälkeen ei onneksi ole tullut verta, mutta silloin sitä kyllä tuli oikein hulahtamalla wc-pönttöön. Että aikamoisia piinapäiviä tässä ollaan eletty.
Niin ja vielä se lisänä tähän piinaan, että r-testejä olen tehnyt yhteensä 4, sunnuntaina tuli kaikkein vahvin viiva, tiistaina tuli 1 negatiivinen ja myöhemmin 1 haamu, keskiviikkona tuli jälleen haamu. Joten sekin pelottaa, kun viiva ei ole vahvistunut vaan jopa päinvastoin. Joo, tosi typerää testailla ja kun se virtsan vahvuuskin on vaihdellut eri testauskerroilla niin paljon, mutta kun asia vaivaa siis ihan koko ajan! : /
Ja onhan mulla vasta menossa kp 34, joten ehkä on ihan ok saada vain haamuja, vielä kun en yhtään edes tiedä koska ovulaatio on ollut. Mutta maanantaina tosiaan tietää sitten, onko mitään toivoa.
Anteeksi, kun omaa napaa pohdin näin paljon, yritän vaan niin epätoivoisesti pitää toivoa yllä. :ashamed:

Oliko se nyt 10kaks joka mietiskeli noita yrityskertoja? Mä olen laskenut sen niin, että yritys on aloitettu heti silloin kun ehkäisy on jätetty pois ja vauva on saanut luvan tulla. Tosin mun kohdallani yrittäminen ilman lääkkeitä oli aivan turhaa, koska minulla ei kuukautisia tule ilman lääkkeitä enkä siis myöskään ovuloi luomusti.

Sarppa-71 varmaan todella hankala tilanne :|

Pettunia täytyisi olla kyllä omituinen ihmisyksilö kyseessä, jos sen kynän sieltä jääkaapista pöllisi ja kuvittelisi hyötyvänsä siitä jotenkin. Tosin onhan niitä kaikenlaisia tuolla liikkeellä :D Niin ja mitä sivuvaikutuksia sillä lääkkeellä voi olla? Onko niitä tullut jo?

Hydrangea oletko jo bongannu oviksen? Itse en siis bongannut ovista lainkaan tässä kierrossa, sain vain tosi haaleita viivoja ja masennuin jo ettei sitä ovista tapahtunutkaan, mutta näköjään se on tapahtunut. Tsemppiä! :)

Onneksi on tämä palsta, ettei tarvitse yksin omassa päässä miettiä näitä asioita. :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Slartibart

Yhteistyössä