Clomittaret 2012

mä täältä tän keskustelun ulkopuolelta tuun vähän kyselemään teiltä sitä että miten teijät on tutkittu ja todettu että on ovulaatio ongelma mulla on todettu pco ja ei tuu vuotoja ym ilman hormooneja. voin laittaa tähän saman mitä tuol toisel palstal myös laitoin.

Haluaisin kysellä sellaista asiaa että mulla on todettu 2009 pco ja kaikki mahdolliset oireet siihen myös täsmäävät ollaan jätetty ehkäsy pois elokuussa 2011 kävin helmikuussa 2012 gynellä johtuen ihan siitä kun kuukautisia ei tule ilman hormoneja ja sillo kirjotti reseptin ja käski jatkamaan yritystä. Jotenkin jäin ihan tyhjän päälle kun silloin myös oli ultrassa niitä helmimaisia rakkuloita vaikka kuinka paljon ja ei sitten mitään muuta reseptiä antanut mulle. Pitäiskö nyt ettiä joku ihan lapsettomuuten perehtynyt gyne vai mennä ihan tavalliselle gynelle, olis ihan kiva saada muiden kohtalotovereiden kokemuksia, koska se on ihan selvää ettei multa tule mitään vuotoja ilman hormooneja saatika sitä ovulaatiota. Omalla maalaisjärjellä ajateltuna et eikö yrittäminen ole turhaa ilman vuotoja saatika ilman ovulaatiota..
 
Tervetuloa luna_82! :)

Pettununia, hienoa, että pistelyt onnistui myös reissussa. Onnea ultraan!

hannuliini, lopetin pillerit 8/2011 ja pco todettu 2/2012. Sain neljäksi kuukaudeksi primolutit pitään kiertoa yllä. Sanottiin, jos en sinä aikana raskaudu tai kierrot ei asetu primojen lopetuksen jälkeen, niin sitten jatkotutkimuksiin ja hoitoihin. 8/2012 mentiin yksityisen lapsettomuusklinikan asiakkaiksi ja nyt on jo käyty aukiolotutkimuksessa (kaikki ok) ja miehen simpat testattu (priimaa). Ens kierrossa anazolit ovulaatioinduktioon. Me siis ei jääty asiaa ihmetteleen, koska ilman lääkitystä en (juuri koskaan) ovuloi, joten lähdettiin heti hoitoihin.
 
Hydrangea joo on tää niin ristiriitaista, toisaalta on tosi onnellinen ovisplussasta, mutta toisaalta taas epäilee et onko noihin testeihin nyt luottamista! Mua nyt vielä vähän tässä ahdistaa se, et viivat näyttää vieläkin melko vahvoilta : / Eiköhän sen pitäisi jo alkaa haalistua..Ja joo tiedän, ei pitäisi testata enää sen ensimmäisen plussan jälkeen mutta kun sitä on niin utelias :headwall:

Mites muuten täällä (etenkin pco-diagnoosin saaneet) oviksen tikuttajat, testaatteko enää plussan jälkeen? Jos testaatte, niin lähteekö viiva heti haalistumaan vai tuleeko testiin tasapaksut viivat useana päivänä?

luna_82 tervetuloa :wave: Täältä mä oon ainakin saanut ihan kullanarvoista tietoa ja vertaistukea!

Pettunia tsemppiä ultraan! :)
 
Omanapainen päivitys.. Ketuttaa suunnattomasti! Nyt loppui positiivisuus tältä rouvalta! Yritin saada lääkäriä kiinni, kun meillä oli puhe kontrollista ja mahollisesti lääkemuutoksista. Hemputin lääkäri ln vasta torstaina töissä eikä toinen lääkäri suostunut ottamaan kantaa. Voi ärrin murrin!!!! Ei tässä muuten mutta meidän lastenteko jää tauolle kolmen kierron kuluttua ja jatkuu vuoden aikaisintaan. Kun ei rahatilanne kestä, jos saan vain minimipäivärahaa äitiyslomalla. Työ ja raha-asiat siis pysäyttää tämän projektin. Huoh. Ärsyttää!
 
Hydrangea, sinuna kyllä uskoisin tuohon ovisplussaan, oli kyllä niin selkeät plussat kuvassa! Nyt vaan toivotaan, että tärppäsi! Ja tosi hyvä, jos mieskin lämpeni :D
Ja sama Amalialle, luota vaan siihen plussaan. Tuosta PCOsta ja ovistesteistä, mä sain sen ainoan plussan testiin vain ekassa clomikierrossa, oli muuten mun eka ovistesti koskaan, ja testailin seuraavinakin päivinä. Viiva oli aika tumma seuraavinakin päivinä (ja mulla siis pcos), mutta kyllä se eka viiva on ollut kaikkein tummin ja selkein plussa tähän mennessä. Tai no, sen jälkeen en sitä plussaa ole saanukaan..

Ja vielä omaa napaa, kävin tänä aamuna verikokeessa ja tulokset sainkin tuossa aiemmin, puolen tunnin linjalla jonottamisen jälkeen :D (kyllä jännitti!). Nyt hcg-arvo oli jo yli 900 (keskiviikkona oli siis 102) eli toistaiseksi kaikki onkin hyvin! Hiukan sitä jo epäilinkin, koska raskausoireet on vahvistuneet, mutta pelkäsin silti pahinta. Ja kun tyhmänä tein niitä testejä vielä viikonloppunakin eikä viiva ollut mielestäni tarpeeksi vahva :D
Seuraava piinapäivä olisi sitten varhaisultra eli pari viikkoa pitäisi jännätä. Yritän tosin nyt rauhoittua, eihän se pelkääminen mitään auta. Luultavasti roikun täällä..

10kaks voi ei, uskon et ärsyttää ja harmittaa tuollainen! Näissä asioissa on niin vaikeaa yrittää pysyä kärsivällisenä ja vielä jos yritys venyy sen takia, ettei saa lääkäriä kiinni. :|

Tervetuloa uusille!! Toivottavasti ei tarvitse kauan täällä pyöriä :)
 
Viimeksi muokattu:
Linneat: Hienoa, että kaikki hyvin :)
Niin, meillä tosiaan ei ole yhtään aikaa hukka kiertoihin, kun tämän jälkeen yritystä on enää kaksi kiertoa :( Tai voihan sitä sitten joskus... Mutta yritän nyt saada itteäni niskasta kiinni ja ajatella myönteisesti, koska eihän nämä murehtimalla hoidu nämä asiat ;)
 
10kaks, no voihan! Toivottavasti nyt pian tärppäisi, viimeistään kahden seuraavan kierron aikana, niin ei tarvisi murehtia tulevaa.

Linneat, kai se täytyy sitten vähitellen uskoa! Mies oli innokkaana hommassa mukana, eikä tarvinnu pakottaa. :D Ihanaa, että hcg nousee normaalisti. Varmasti jännää odottaa varhaisultraa, mutta eiköhän sieltä mukavia uutisia tule. :)
 
Harmillinen tilanne teillä 10kaks. Muakin sapetti tosi kovaa, kun meinasi tulla taukokierto mokoman lääkkeen jääkaappisäilytyksen takia. Sulla kuitenkin lääkkeet, vaikka et ehtisikään lääkäriä tavata?

Hyvältä kuulostaa Linneat. Roiku vain täällä niin kauan kun siltä tuntuu, kiva kuulla kuulumisia.

Helpotuksen huokaus täältä päin eli hyvät näkymät ultrassa. Yksi hyvä yksilö kasvamassa. Tänään ja huomenna vielä gonalia ja keskiviikkona pregnyl. Viimeksi mainittua taas onneksi saatavilla, ettei tarvitse pistää sitä huomattavasti kalliimpaa ovitrellea. Lääkäri ei antanut lugereseptiä, enkä hoksannut sitä kysellä. Soittelin sitten perään ja sain senkin, vaikka lääkäri oli vähän sitä mieltä, ettei sitä tarvittais. Mutta kun mulla näistä hyvistä näkymistä huolimatta tuhruttelee aina niin turkasen aikaisin, niin ajattelin, että nyt kyllä kaikki mahdolliset tuet peliin.
 


torstai 25.10





Nimi__________kp________YA/YK/YV__________hoitokerta


Töpöhäntä...... kp63/28............... yv3.......................... 4.clomikierto
Pamsku..............kp48/17-52..............yk11.....................4.clomi
skorppari82.........kp48/??..............yv1,5.............................2.femar
Toivounelma.........kp41/28-32...........Ya 5/09...............tutkimustauko
Tikkerituu.....kp30/31-37.....ya08/11....1. clomi+ menopur+ luget+ metut
Slartibart.............kp26/30............ yk 2/ya3/2012............clomit + terot
Amalia89.......... kp26/28............ ..ya11/10................ 6.clomi+primo
PikkuJellona........kp25/28...............ya9/10..........5. clomi + ovitrelle
another.............kp21/32-53...........yk9/ya1/11.......................6.clomi
Hydrangea........kp20/26...............yk9..............terot, anazol yk10:ssä
Ambrosia85.........kp18/26-32.........ya10/10/yk22.................tauko
Pettunia.............kp13/28-35....ya11/10....1. Gonal-f+ovitrelle+luget
Sarppa-71.........kp13/28-30...... ya 04/2011......................tauko
luna_82.......kp8/~34...................ya 03/2012........................2. clomi
10kaks...............kp6/42...............yk7..............................6.clomi?

Tauolla/taustalla
Lumihiutale92, Calliope, AamuTorkku,
Nyrpee-81, undercovergirl, Ranskismopsi, Katrina86,
toiveuni83, Ansku83, Lilleri82, rimpatti, DjaP, nellustiina


Piinailijat
Tikkerituu dpo 12
Hydrangea dpo 5
Amalia89 dpo 5
Ambrosia85 dpo 1


Ghostbusters


PLUSSANNEET

lokakuu:
Linneat....15.10.....kp30/?......ya 09/2011......3.clomi+metut+terot

syyskuu:
minnams....2.9......kp37/28.....yk13............tauko
Inkeri84....16.9...........?..........?.............5.clomi
0emppu0...30.9.....kp31/25-50.... yk 8, ya 12/2011....3.clomi+metut
Sanzu...30.9.....kp43/28-42.............4.femar

heinäkuu:
Alisa84.........13.6?..kp80/70.........?..........1.clomi
Minttu_89.....8.7....kp34/??..........9..........4.clomi
Raita12.....15.7....kp58/30.....ya8/10.......tauko

kesäkuu:
Aniit...........21.5.....?..............?................?
Hollannissa...14.6...kp33/?....ya06/2011...1. clomi
JeNski91....18.6....Kp29/27-28 .....?.........4.clomi (Km&Tm :()

toukokuu:
toiveuni83....4.5.... kp15/28?.....ya9/10......1.clomi (km :()
tinksu.........11.5... kp 28/29...... yk 4........ 3.clomi
magda........16.5...kp26/28-30...ya6/10.....2.letrozol
toivounelma..19.5..kp27/30?..yk29(ya5/09).3.Clomi+Gonal-F+Pregnyl( km:( )

huhtikuu:
Vauvaton..5.4........kp26/??......ya12/08.....8.clomi(enkelikaksoset :( )
Kiri..........19.4.......kp33/25-30....ya10/10.....2.clomi
Nana2012...21.4....kp34/??........ya6/2011....4.clomi
10kaks.......26.4....kp32/42..........yk2..........2.clomi (km :()

maaliskuu:
Kuume82..11.3...kp30/~30..ya1/11...2.clomi
toiveajatus..12.3...kp 31/??....yk11....2.clomi

helmikuu:
Micaela..22.02....kp29/33.....yk5....3.clomi
Idylli......24.02....kp27/28.....yv3.....2.clomi
Marsiina..26.02...kp47/??...............clomit





Clomittaret 2011 -pinoon linkki: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/lapsettomuus/1896220-clomittaret-vuonna-2011-a/

Clomittarien plussapinkka: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2079283-clomifem-hoidosta-plussanneet/


Päivittäjä: another (ja Tikkerituu)

 
Viimeksi muokattu:
Linneat ihania uutisia! :kiss: Siirsin sinut nyt tuonne plussanneisiin mutta saat toki pyöriä täällä meidän seurana.

Sinuna hannuliini menisin lapsettomuuteen erikoistuneelle gynelle/lapsettomuusklinikalle suoraan jos vain mahdollista. Itsellä ainakin sellainen ajatus, että jos olisin tajunnut olisin itsekin mennyt aikaisemmin ihan "oikealle" lapsettomuuslääkärille. Tavalliset gynet oli vaan sitä mieltä että älä nyt hätäile vaikka vikaa (PCOS ja ovuloimattomuus) oli selvästi.

Mulla tuli tässä kierrossa plussa (joka oli eka ovisplussa ikinä tikussa) Amalia89 2 päivänä peräkkäin.

Onnittelut follista Pettunialle ja talletteluonnea!

Tuo on varmaan ihan hermoja repivää 10kaks... Toivottavasti sun nykyiset lääkkeet kuitenkin tepsii jos ei muutoksia tähän kiertoon ehdi tehdä.
 
Amalia89 mulle gyne sano että en välttämättä voi ovistesteihin luottaa pcon vuoks. Sit kuitenkin ehotti että jos vaan viittin niin voin ostaa kaks eri ovulaatiotestiä ja tehdä molemmilla että niissä voi olla herkkyyseroja.
Sit kun seurantaultrassa gyne arvioi että ovulaatio tapahtuu todnäk pe-ma niin tein joka aamu ja ilta testin (se ei ollu lääkärin kehotus vaan ihan oma päätös:) ).
sunnuntai-iltana apteekin ovulaatiotesti näytti plussaa ja clearbluen digitaalinen negaa. Maanantai-aamuna molemmat näytti plussaa. Sen jälkeen en enää mitannu (senkään vuoks että ne kaks pakettia loppu just sillon:)). Vaikka toi ovis-plussa tuli kp 18 niin nyt sano että mun kannattaa alottaa mittaileen jo kp 13 ( viikon päästä maanantaina) ja tiistaina on sit se seurantaultra. Eli saa nähä miten tällä kertaa menee. Ja voi olla että nyt tulee pregnyl mukaan jokatapauksessa, tukemaan ovulaation jälkeistä vaihetta.

Mulle tosiaan gyne sanoi että mun munasarjat näyttää kuin suoraan oppikirjasta, eli niin pco-näköiset:/
 
täytyy sitten ruveta varamaan aikaa että jos vaikka päästäis tässä hommassa vähän eteenpäin. Mies vissiin sitten sillä uudella visiitillä myös tutkitaan vai mten nää lapsettomuushoitojen aloitus menee kun en oikee tiedä niistä juurikaan mitään. mä en tiedä et vaikutti siihen ettei tullu muuta lääkereseptiä kun oltiin sillo yritetty vasta puolisen vuotta kun gynen juttusilla kävin kun oli vähän sitä mieltä että vaikka pco niin et ennen ei tehdä mitää ennen kun on se vuosi takana..
 
Heips kaikille!Aattelin tätä ketjua lukeneena, et täältä löytyis samanhenkistä porukkaa. Mulla selittämätön, toinen clomikierto mennyt, kolmatta kai ootellessa. En tiedä, pitää tänään soitella jatkoista.Toisen kierron aikana eka inssi, mut ei tärppii. Luomutyttö 10 vuotta sitten, ehkäisyä voi sanoa ettei ikinä, pitkiä suhteita 4 takana. "Uudella " miehellä ei ennestään lapsia, kun ei ole vakituiseen kunnolla seukannu.Yritystä takana melkeesti kolme vuotta ja mulla tulee pian ikä vastaan. Ei oo helppoo elämä ei paitti muilla. Juurikin äskettäin sain kuulla tuttavapariskunnasta, jotka on olleet yhdessä alle vuoden ja jo siellä ootellaan pikkusta. Tunnustan, kyl se vetää nöyräksi, jopa katkeraksi. Miksei itsellä voi olla yhtä helppoa???
 
hannuliini: Mä kävin ekassa clomikierrossa kaks kertaa seurantaultrassa, koska ekalla kertaa (kp 12) ne follikkelit (2kpl) oli vielä sen verran pieniä ettei tarkkaa ovulaatiohetkee osattu arvioida. Kp 15 sit ne oli kasvanu lisää ja arvio pystyttiin tekeen. Nyt ens kerralla meen ekaan seurantaultraan vasta kp 14, jollon ehkä yks ultra riittää (toivottavasti taas menis hyvin, eli sopiva määrä follikkeleita siä ois:/ ). Gyne puhu että toinen kierto vois olla mahollista mennä ilman ultraakin mutta suositteli kuitenkin ja toisaalta mielelläni sinne meen että tiiän kasvaako siä mitään tai jos kasvaa niin ettei liian montaa follikkelia.
 
Hannuliini, on monia muitakin. Jollekin muulle määrättiin täällä femaria, kun clomit ei oikein toiminut, oliko se sanzu, vai kuka lie. Mä olen syönyt femarin rinnakkaista, kun clomit toimii mulla vähän turhankin hyvin follikkelien määrän suhteen. Nyt mulla on menossa piikittelyt, lääkkeenä gonal-f. Senkin tarkoitus on saada hyvä ovis aikaan. Lisäksi sitten irrotuspiikkiä ja keltarauhashormoonia loppukiertoon. Lääkäri ehdotteli meille jo inssiäkin, mutta siihen me ei enää lähdetä.
 
Kyllä täällä on kohtalotovereita pinkka täynnä Nyysy! Kellä kuinkakin kauan ja mistäkin syystä yritystä takana, mutta yhteistä lienee että aika ajoin aika rajusti ahdistaa kun tuntuu ettei tästä tule ikinä mitään... Onneksi aina ei tunnu siltä.

hannuliini: julkisella puolella pitänee olla se vuosi yritystä, yksityisellehän pääsee kun vaan menee. Alkututkimuksiin kuuluu yleensä miehen simpat, lisäksi naiselta verikokeet (hormonit), kierron kartoitus ja aukiolotutkimus. Näitä tehdään eri hoitopaikoissa eri järjestyksessä. Ovulaation induktioon voi käyttää muitakin kuin clomeja (femar, letrozol, ym. ja pistettävät esim. Gonal-F ja menopur) mutta clomeilla yleensä ainakin aloitetaan. Mulla on ollut 1-2 ultraa/kierto, viimeksi oli 4 kun siirryin pistoshoitoihin ja eka kierto niillä ei lähteny ihan niin kuin elokuvissa.
 
hannuliini, mä voisin lisätä tuohon ovulaatioinduktioon käytettäviin lääkkeisiin vielä anazolit. Aloitan ne ens kierrossa (kp 3-7) ja ultraan sitten kp 10-12. Lääkäri sanoi, että ultrataan nyt ainakin 1-2 ekassa kierrossa. Jos sopiva annostus löytyy helposti, niin sitten voidaan mennä jatkossa ilman ultriakin. Sain anazolit, koska lääkäri pelkäsi clomien ohentavan mun ohutta limistä entisestään.

Tervetuloa Nyysy! :wave: Täällä kohtalotovereita riittää!

Amalia89, jännää mennä sun kanssa samalla dpo:lla. :)

ON: Kun oon tämmöinen stressaaja ja itseni kiusaaja, niin onpahan nyt oviksen jälkeen tullu mitattua vielä lämpöjäkin. Hieman ihmetyttää, kun ei ole koholla... Nouseeko teillä muilla aina lämmöt huomattavasti heti oviksen jälkeen?
 
10kaks toivotaan et nyt tärppäis ja nopeasti, jos tosiaan teillä on pidempikin tauko tiedossa!

Pettunia onnea hyvistä ultrakuulumisista :)

Hydrangea samoin! :) Tää piinailu on mulle pitkästä yrityksestä huolimatta niin uutta, et sitä vaan koko ajan kuulostelee kaikenlaisia oireita, vaikka nyt tosiaan vasta dpo4 :D
Mua jännittää tuo tämän viikon sunnuntai, koska mulla on jo yli vuoden ajan tullut menkat ihan kellon tarkasti ja vaikka nyt en enää primoluteja käytäkään niin eihän sitä tiedä jos ne ois vaikka jotenkin kertynyt kroppaan..Ja sit toiseksi kun kerran aiemmin kun oon ovuloinut ilman et käytin primoja, niin luteaalivaihe jäi 8 päivään, eli sekin täsmäis jos hanat sunnuntaina aukee :|

Mut ei pidä ajatella vielä sinne asti vaan nautin nyt näistä pilvilinnoista! Niin ja muuten kyllä ne mun viivat o-testissä onneksi lähtikin haalenemaan parin päivän plussaamisen jälkeen :)
 
Heipä hei kaikki pitkästä aikaa :) Mitä teille kuuluu en jaksa alkaa lukemaan taakse päin, ku kirjoituksia on tullut varmasti paljon siitä ku oon viimeksi täällä lueskellu. Elikkä tässä vähän mun kuulumisia: Keskenmenon jälkeen eka kierto nyt menossa, tänään
kp28/27-28.. Clomi ultrassa kävin kp12 ja ovis plussa tuli samana päivänä.. eli ovis oli varmaan siinä kp.13-14.. Mulla on ollu aamupahoinvointia, vatsanturvotusta, ja limaista valkovuotoa.. samoja oireita ku viime raskaudessa oli. tänään tein raskaustestin joka oli negatiivinen (niin se kyllä oli sillonki kp28 negatiivinen ku viimeksi raskaana olin seuraavana päivänä vasta positiivinen) stressaa kauheesti ku ei tiiä onko vai eikö.. Millonhan sitä uskaltaa uudestaan testata.
 
JeNski91 kuulostaapa lupaavalta, toivotaan että merkit pitää paikkaansa! Jos odotat pari päivää ja kokeilet sitten uudestaan. Vai kuinka varma olet siitä oviksesta, että koska se tapahtui? Jos se tapahtuikin vähän myöhemmin?
Oon muuten kuullut/lukenut, että keskenmenon jälkeen tärppäisi helpommin. Onko kellään tästä tietoa?

Mulla ei itselläni ole pahemmin oireita, ainut oire on kipeät ja hieman suurentuneet rinnat. Mutta ei pahoinvointia eikä kohdun nippailuja tms. Eikun hetkonen, mua närästää joka päivä, kaipa se on oire.

hannuliini minä sain ajan julkiselle puolelle jo vajaa puolen vuoden yrittämisen jälkeen, koska mulla ei ollut kuukautiskiertoa ollenkaan. Ekassa ja tokassa clomikierrossa mulla ei ollut kontrolliultraa ollenkaan, mutta kolmanteen tuli ultra ja silloin lääkäri ihmetteli, miksei aiemmin ollut ultrattu. Että aika paljon noissa lääkäreissä on eroja, jotkut ultraa herkemmin kuin toiset.
 
Linneat Niin en ole kyllä siitä ihan sata varma voi olla että se on ollu myöhemminkin. Ihme jos ei oo tärpänny, ku sillon kp12 oli clomi ultra niin sinä päivänä ja kahtena seuraavana,pupuiltiin ja yks päivä välissä ja seuraavana kahtena päivänä :D että luulis nyt auttaneen. Pitääpä testata parin päivän päästä ja katsoa mitä se testi sitten näyttää.. Minäkin olen kuullut että keskenmenon jälkeen raskautuisi helpommin en sitten tiedä miten asia on?
 

Yhteistyössä