Clomittaret 2012

Hei pitkästä aikaa kaikille! Täältä taustalta tulen kertomaan että mä tein positiivisen raskaustestin maananantaina. Ensimmäinen kierto ilman clomeja ja mitään yritystä. Mulla kävi niin hermojen päälle toi yrittäminen ja kiertojen ja päivien laskeminen joten päätettiin pitää taukoa yrityksen kanssa ens vuoden alkuun. Mutta mitenkäs kävikään, ilmeisesti se yks kerta ovulaation aikaan riitti. En siis yhtään tiennyt et mulla ois ollut ovista kun en sitä enää miettinyt ja clomeistakin tauko. Mutta maanantaina oli outo olo ja menkatkin myöhässä pari päivää (mikä on ihan normaalia mulla) rinnat kipeenä (niinku aina ennen menkkoja) mut jotenkin aavistelin et oisko ja kyllä se testiviiva tuli heti siihen tikkuun kun pistin korkin kiinni.
Laskujen mukaan pitäs olla nyt rv 5+2.
Minut saapi siis poistaa tuolta taustalta roikkumasta.
Toivon plussaista syksyä teille kaikille koko sydämeni pohjasta!! :heart:
Terv. Lilleri
 
Amalia89, piinailu on uutta täälläkin, kun oli eka plussa o-testissä. En tiennytkään kuinka raastavaa tää piinailu on! Koko ajan vaan pyörin täällä kaksplussassa ja yritän kuulostella oireita, joita ei kyllä ole (vielä). Toivottavasti menkat pysyisi sulla nyt poikkeuksellisen pitkään poissa ja tulis lopulta plussa. :) Oon miettiny, että olis kyllä aika huimaa plussata heti siitä kierrosta, kun on saanut ekan o-plussan. Juu, siis pilvissä leijutaan täälläkin! :D Yritän malttaa ainakin sinne ens keskiviikkoon (dpo 11), mielellään ens viikon lauantaihin, ennen kuin testaan, jos menkat ei yllätä ennen sitä. Useammat on kertonut tissi-/nännikivuista oviksen jälkeen, mutta itellä ei ole koskaan sellaisia ollut, eikä ole nytkään. Oonkin ajatellut, että jos sellaisia tulee, niin sitten se voisi tarkoittaa raskautta. Niitä ja ensi viikkoa odotellessa!
 
Paljon onnea Lilleri!:flower:

JeNski tulehan sit heti kertomaan miten kävi kunhan milloin teet uuden testin :popcorn:

Hydrangea mulla ois kanssa vakaa aikomus piinailla sinne ens viikon lauantaihin asti, jos ei siis hanat ole auenneet ennen sitä. Mulla on kaksi aiempaa kertaa alkanut se rintojen arkuus melkein heti o-plussan jälkeen, mut tässä kierrossa ei ainakaan vielä mitään, vaikka miten runnon ja nipistelen (ai miten niin kyttään oireita jatkuvasti :D)..Ehkä ne sieltä taas tulee tai sit on tulematta, näköjään samalla ihmisellä voi olla erilaisia nuo tuntemukset eri kierroissa..
 
Tervetuloa uusille!

Mulla tosiaan on lääkkeet, olisi se toinen lääkäri varmaan suostunut reseptin kirjoittamaan? Tai mistä sen tietää.
Meillä oli viime kierron alussa puhe, että jos silloin ei tärppää, niin katsotaan sitten hommat uusiksi. Tiedä sitten, mitä hän oli ajatellut, annosten nostoa tai tukilääkkeitä..? Maanantaina menen folliultraan, jo kp10 eli tuskin mitään näkyy.

Pettunia + muut joilla muutakin kuin clomit:
Mitä kaikkea teillä olikaan ja mihin kaikkeen ne oli tarkoitettu?
Irrotuspiikkiä ja lugeja joillakuilla ainakin on. Onko muuta?

Ja lopuksi vielä,
Onnea lilleri!
:flower:
 
10kaks, mä aloitan ens kierrossa anazolit. Niitä syödään kp 3-7. Ne on kuulemma vähän samaa tavaraa kuin metut. Käsittääkseni ne alentaa estrogeenin tasoa, joka sitten jollain tavalla auttaa hormonitasapainossa ja ovulaation tapahtumisessa.
 
Viimeksi muokattu:


lauantai 27.10





Nimi__________kp________YA/YK/YV__________hoitokerta


Töpöhäntä...... kp65/28............... yv3.......................... 4.clomikierto
Pamsku..............kp50/17-52..............yk11.....................4.clomi
Toivounelma.........kp43/28-32...........Ya 5/09...............tutkimustauko
Tikkerituu.....kp32/31-37.....ya08/11....1. clomi+ menopur+ luget+ metut
Slartibart.............kp28/30............ yk 2/ya3/2012............clomit + terot
Amalia89.......... kp28/28............ ..ya11/10................ 6.clomi+primo
PikkuJellona........kp27/28...............ya9/10..........5. clomi + ovitrelle
another.............kp23/32-53...........yk9/ya1/11.......................6.clomi
Hydrangea........kp22/26...............yk9..............terot, anazol yk10:ssä
Ambrosia85.........kp20/26-32.........ya10/10/yk22.................tauko
Pettunia.............kp15/28-35....ya11/10....1. Gonal-f+ovitrelle+luget
Sarppa-71.........kp15/28-30...... ya 04/2011......................tauko
luna_82.......kp10/~34...................ya 03/2012........................2. clomi
10kaks...............kp8/42...............yk7..............................6.clomi
skorppari82.........kp6/??..............yv1,5.............................3.femar

Tauolla/taustalla
Lumihiutale92, Calliope, AamuTorkku,
Nyrpee-81, undercovergirl, Ranskismopsi, Katrina86,
toiveuni83, Ansku83, rimpatti, DjaP, nellustiina


Piinailijat
Tikkerituu dpo 14
Hydrangea dpo 7
Amalia89 dpo 7
Ambrosia85 dpo 3
Pettunia dpo 2


Ghostbusters
Tikkerituu



PLUSSANNEET

lokakuu:
Linneat....15.10.....kp30/?......ya 09/2011......3.clomi+metut+terot
Lilleri82.... 22.10..........?....................?..................tauko

syyskuu:
minnams....2.9......kp37/28.....yk13............tauko
Inkeri84....16.9...........?..........?.............5.clomi
0emppu0...30.9.....kp31/25-50.... yk 8, ya 12/2011....3.clomi+metut
Sanzu...30.9.....kp43/28-42.............4.femar

heinäkuu:
Alisa84.........13.6?..kp80/70.........?..........1.clomi
Minttu_89.....8.7....kp34/??..........9..........4.clomi
Raita12.....15.7....kp58/30.....ya8/10.......tauko

kesäkuu:
Aniit...........21.5.....?..............?................?
Hollannissa...14.6...kp33/?....ya06/2011...1. clomi
JeNski91....18.6....Kp29/27-28 .....?.........4.clomi (Km&Tm :()

toukokuu:
toiveuni83....4.5.... kp15/28?.....ya9/10......1.clomi (km :()
tinksu.........11.5... kp 28/29...... yk 4........ 3.clomi
magda........16.5...kp26/28-30...ya6/10.....2.letrozol
toivounelma..19.5..kp27/30?..yk29(ya5/09).3.Clomi+Gonal-F+Pregnyl( km:( )

huhtikuu:
Vauvaton..5.4........kp26/??......ya12/08.....8.clomi(enkelikaksoset :( )
Kiri..........19.4.......kp33/25-30....ya10/10.....2.clomi
Nana2012...21.4....kp34/??........ya6/2011....4.clomi
10kaks.......26.4....kp32/42..........yk2..........2.clomi (km :()

maaliskuu:
Kuume82..11.3...kp30/~30..ya1/11...2.clomi
toiveajatus..12.3...kp 31/??....yk11....2.clomi

helmikuu:
Micaela..22.02....kp29/33.....yk5....3.clomi
Idylli......24.02....kp27/28.....yv3.....2.clomi
Marsiina..26.02...kp47/??...............clomit





Clomittaret 2011 -pinoon linkki: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/lapsettomuus/1896220-clomittaret-vuonna-2011-a/

Clomittarien plussapinkka: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2079283-clomifem-hoidosta-plussanneet/


Päivittäjä: another (ja Tikkerituu)

 
Viimeksi muokattu:
Suuret onnittelut Lilleri82! Saadaanhan me plussaajia tässäkin kuussa.

Hydrangea ne anazolit on samantapaiset kuin femar ja letrozol, aromataasin estäjiä joilla on käsitykseni mukaan antiestrogeeninen vaikutus kuten clomeilla.

10kaks mulla tää hoito meni niin että ensin nostettiin clomien annosta ja otettiin mukaan noi irrotuspiikit ja luget, sitten (kun ei clomeilla kasvanut kaikissa kierroissa mitään) pistoksina Menopur (joka on FSH/LH-valmiste), nyt seuraavaksi clomit jätetään pois ja Menopurin annosta nostetaan. Metut menee koko ajan.

ON: Ja se seuraava kiertohan siis tulee, nega testattu. Huomenna testaan uudestaan varoiksi ja lopetan luget.
 
Onnea Lilleri. Sulla päti sitten se, että kun rentoutuu, raskauskin onnistuu. Hienoa.

Mulla meni siis tässä kierrossa gonal-f pistokset kp 5-11. Ultra oli kp 10 ja silloin lääkäri vielä kehoitti pistämään tuon kp11 kerran. Kp 12 oli siiten irrostupiikin, pregnylin aika. Minutkin voi siis laittaa jännäyslistalle, lauantaina dpo2. Minkäs takia sulle tulee Ambro tuo ovitrelle? Pregnyl ymmärtääkseni aivan samanlainen lääke ja huomattavasti halvempi. Maksoi vain neljä euroa ja risat. Pregnyliä on nyt siis taas maahantuojalla ainakin toistaiseksi.

Huhuu, mitä kuuluu Töpöhännälle? Vieläkö seuraat ketjua vai siirtäisimmekö sut taustalle? Mites Pamsku, toivottavasti pian pääset uuteen kiertoon tai jotain aivan parempaa. Entä skorppari ja Toivounelma? En nyt muista, oletteko käyneet kuulumisia kertomassa, anteeksi. Kiva, jos tuutte kertomaan. Jos vaikka vielä voitaisiin jännäillä teidän kanssa, listan kärkipäässä kun olette.
 
Pitääpä jutella noista muista lääkkeistä lääkärin kanssa. Helmikuusta saakka on jo popsittu tällä annoksella clomeja. Toki välissä on se plussa+km ja sen jälkeen alkoi laskeminen alusta. En rehellisesti edes muista onko tämä nyt neljäs vai viides peräkkäinen clomikuuri.. Pitäisi varmaan noi metut pyytää, jos se on siitä kiinni. Aiemmin ollut ne käytössä. Ja pitäisköhän irrotuspiikistäkin puhua ja vaikka lugeista..

Entä osaatteko sanoa, onko limakalvon ohentumiseen jotakin? Yleensä on ollut paksu limis, joten se ei ole ollut ongelma. Mutta maanantaina sitten selviää, että miten tuolla on kehittynyt hommat.

Kiitos vinkeistä!
 
Eipä tänne kuulu mitään Abrosia ... Odottelua vaan. Vielä pari viikko Naikkarin aikaan. Oon yrittäny jättää tätä projektia vähän taka-alalle ja lopetin kaikki lääkkeetki tän odottelun ajaks. Tässä kierrossa en edes teroja jaksanut popsia, joten turha varmaan odotella menkkoja saapuvaks! Käynnistellään niitä sit taas vaikka sen Naikkarin reissun jälkeen :)
Oon käyny miltein joka päivä lukemassa teidän kuulumisia, muttei ole ollu itellään oikeen mitään kommentoitavaa.
Onnittelut plussanneille :heart:
 
Pettunia, en tosiaankaan tiedä - joko sen on naistenklinikan juttu toi ovitrelle... ei taida apteekki vaihtaa pregnyliin vaik onkin halvempi..


DjaPille jaksamisia - pari viikkoa menee äkkiä!


Mun ystävältä tuli yöllä viesti, että heidän esikoisensa on syntynyt! 7vuotta raskaaksi tuloon meni, joista 6vuotta hoidoissa.. kyllähän siitä itku pääsi kun viestin luin ja sisäistin :heart:
 
Tikkerituu, juuri niin. :) Pahoittelut negasta! :hug:

10kaks, kuten Tikkerituu jo korjaskin, niin anazolit siis samantapaisia kuin femarit. Näitä lääkkeitä on niin paljon, että sekoitan aina nimet. Ja metut ehkä otetaan mulla myöhemmin mukaan anazolien lisäksi.

Ambrosia85, oi, saitpa ihania uutisia ystävältäsi! :) Tällaiset uutiset antaa aina toivoa itsellekin.

Lilleri82, onnittelut!

ON: Eilen illalla oli aika voimakkaita nipistelyjä mahassa parin tunnin ajan ja mielikuvitus lähti laukkaamaan...
 
Onnea Tikkerituu, hieno plussa! Aikamoisella lääkekoktaililla sullakin mentiin, mutta joskus luonto tarvitsee avukseen tukea enemmänkin.

:hug: Skorppari.

Kiinnittymistä, kiinnittymistä Hydrangea. Siitä se lähtee, tie kohti plussaa. Ei kahta ilman kolmatta plussaa lokakuulle. Ja sitten heti marraskuun puolella uudet kolme plussaa pinoon. Vai meneekö marraskuun puolelle ennen kuin pääset testailemaan?

Plaah. Irrotuspiikki pistetty jo keskiviikkona eikä vieläkään lämmöt nousseet. Tänään on kyllä ollut pitkin päivää tuntemuksia, joten jospa se sieltä nyt olis irronnut. En kyllä uskalla vielä lugeja aloittaa, huomenna sitten, varsinkin jos lämmöt koholla.
 
skorppari82 :hug:

Pettunia, en oikeen tiedä koska uskaltais ekan kerran testata. Tässä kierrossa ei ole ollut mitään lääkitystä mukana ja mulla luomukiertojen pituudet on vaihdellu tosi paljon. Myöskään luteaalivaiheen pituuksista ei mitään käsitystä. Mutta ehkä tuossa kuun vaihteessa voisin testata (ens ke-to), jos ei täti yllätä ennen sitä. Kuinka merkittävästi sulla nousee lämmöt oviksen jälkeen? Mua ihmetyttää, kun lämmöt on ainakin suurinpiirtein normilukemissa. Tässä kierrossa oon vaan satunnaisesti mitannut, mutta muutamassa aiemmassa ovuloimattomassa kierrossa mittasin joka aamu ja lämpökäyrät oli aikamoista siksakkia läpi kierron.
 
Viimeksi muokattu:
Voi vitsi onnea kaikille plussanneille!:)
Ja toivon kaikille voimia ja hyviä uutisia!

Mua alkaa jo vähän jännittää, nyt kp 10 ja parin päivän päästä voin alottaa ovulaatiotestit
ja tiistaina se ultra. Jännittää että mitä siellä todetaan, onko ihan tyhjää vai liikaa kypsyviä vai vai.
Ja jos vasemmalta puolelta löytyy, niin onko se varmasti se vasen munatorvi auki, vaikka lääkäri niin
arveli vaikkei sitä saatu tutkimuksessa varmistettua. Uh.
No turhahan noita on miettiä ja tuskastella etukäteen, mutta kun olin varmaan ekana jonossa
kun liikaa mietintää jaettiin:)

Kivaa viikonloppua!
 
Hydrangea, mä en siis mittaile oikeaoppisesti aamulämpöjä. Mulla on otsasta mitattuna lämmöt 36,8 ennen ovista ja 37,2 oviksen jälkeen. Eli ero ei ole kovinkaan suuri, mutta muuttuu siis selkeästi oviksen jälkeen. Pientä vaihtelua on toki.
 
NiQ
Heippa!

Huolitteko tänne vielä uuden kuumeilijan? :) Täällä on se tilanne, että vuodenvaihteen aikoihin tulee vuosi pikkukakkosen yritystä täyteen. Kävin alkuviikosta yksityisellä lapsettomuuteen perehtyneellä gynellä, ja omat epilykset saivatkin siellä vahvistusta. Eli toinen munasarja oli pco-tyyppinen (gyne kertoi, että 10-12 helmeä tarvitaan pco-diagnoosiin, ja minulta se löysi 8 tai 9, tosin yksi nurkka jäi vähän pimentoon kun pyörin ihan tuskissani siinä laverilla kun ultraus kävi niin kipeää). Toinen munasarja oli onneksi sitten ihan normaali, jossa näkyi eri kokoisia munasoluja. Yksi oli 11mm, tyhmänä en huomannut gyneltä kysyä että onko se 11mm folli vielä käyttäkelpoinen vai miten sille käy, osaako joku heittää arvailuja?

Nyt on menossa jo kp37 ja sain Terot tyhjentämään mun 12mm limiksen. Ensi kierrossa sitten Clomit kp5-9 2tbl/päivä ja metut vielä tueksi. Teroja söinkin jo keväällä 3kk kun oli täti hukassa. Folliultra olisi sitten kp12-14. Tyhmänä kysynkin nyt, että mistä sen sitten tietää irtoaako se mahdollinen folli sieltä jos ultrassa näkyy joku hyvännäköinen yksilö? Pitääkö Clomien kanssa aina silti tikuttaa ovis?

Luinkin noista Clomeista, että ovat monelle saaneet aikamoisia oireita aikaiseksi, huh sitä odotellessa! Kuinkahan kiukkuinen musta sitten tulee, kun tuntuu että nämä loppukierrot on aina viimeiset kaksi viikkoa hyvin räjähdysherkkää aikaa :stick:
Kuinkas muut, mihin vuorokaudenaikaan otatte Clomit (tmv lääkkeet)? Meneekö yö pilalle jos ottaa illalla? Onko muita metujen käyttäjiä?

Oikein paljon onnea plussanneille! :flower:

Mukavaa viikonloppua kaikille toivottelee NiQ :wave:
 
Tervetuloa NiQ! Tuo 11mm folli on kaiketi vähän siinä rajalla tuleeko siitä mitään, yli 10 mm folleista voi tulla mutta tuo on huomattavan myöhäisessä vaiheessa kiertoa sinulla (niinkun meillä ovulaatiohäiriöisillä helposti käy).

Mulla ei tullut clomeista suurempia oireita kuin vasta 3tabl/vrk annoksella. Tai tietysti ovulaation jälkeen oli jossain kierrossa aikamoinen tissikipu mutta terot teki mulle kyllä saman. Nuo oireet ovat kuitenkin hyvin yksilöllisiä. Kyllä täällä monetkin syö metuja.

ON: Epäuskoinen fiilis alkaa vaihtua järkkyyn pelkoon siitä että pysyykö tämä. Tänään aamulla digi kyllä antoi oikeat viikot (2-3). Oireita ei käytännössä ole lainkaan.

Kiitokset onnittelijoille :heart:
 

Yhteistyössä