Clomittaret 2012

Mulla on tänään kp 14

Kävin tänään siellä seurantaultrassa, eikä siellä löytynyt yhtään johtofollikkelia:(:(
Tuntuu niin kurjalta:(
Kai jokin osa musta sit usko että siä ois ees yks ollu kun viimeks oli kaks:ashamed:

Lääkäri ihmetteli tulosta, sanoi että yleensä toimii kun löydetty oikea lääkitys. Plus limakalvot oli hyvät eli sen perusteella eka usko jotain löytyvän.

Vaihtoehtoina mietti että menisin joko viikon päästä uusiks tai sit alan syömään terolut-lääkettä huomisesta alkaen. Epäili suuresti että siellä enää mikään kasvaa eli huomisesta alkaen alotan terot. Sit clomifen-annostus muuttuu niin että joka toinen päivä 2 tablettia ja joka toinen päivä yks.

Jotenkin alko pelottaan. Entä jos niitä ei enää kasvakkaan ja eka kerta meni vaan ihmeen hyvin..

Lääkäri oli eri kuin ennen, koska mun oma oli sairaslomalla. Ja äsken tajusin että se mun oma sano viimeks että kaks clomikiertoa ja tauko. Mutta nyt tää toinen ei puhunu tauosta vaan että heti terot ja uus clomi-kuuri. Pitää varmaan soittaa ja varmistaa:/

Ja koitin kauheesti olla itkemättä mutta lopulta ei auttanu enää mikään.

Koitan kyllä aatella positiivisesti kun kaikki on viä mahollista ja vasta toinen kertahan tää oli ja ja ja ja mutta jotenkin niin jo ootin ja jännitin uutta yritystä.
 
Viimeksi muokattu:
luna_82 miulla ainakin vaihtelee tilanne kuukausittain voimakkaasti, joka toinen kuukausi kypsyy muniksii, joka toinen ei. siis vaikka lääitys aina sama ja annoskokoakaan ei olla muutettu. jotenkin toinen puoli ei vain halua totella lääkkeitä, oisko se se huonompi puoli (jossa enemmän munarakkuloita)...

10kaks
hyvinhän tuo päivitys onnistui :) jos innostut niin voit päivitellä myös välillä listaa ;)

on:
täällä ootellaan vaan uuteen kiertoon pääsyä (ens kierrossa edessä aukkari).. testejä en meinannut tehdä eikä mitään raskausoireitakaan ole. menkkatuntemuksia ennemmin vaan.. jospa ne menkat alkaisi suht oikeessa aikataulussa eli kp31 mennessä..
 
luna_82 pahoittelut huonoista ultrauutisista. Itse itkin monesti illan tuollaisen tuomion jälkeen, minullahan ovulaatiot oli clomeilla satunnaisia vaikka 1. kierrossa näytti että toimivat hyvin. Silläpä oma hoitoni eteni noihin pistoksiin, joilla lääkäri lohduttavasti lupasi että niillä varmasti follit kasvaa kunhan löydetään oikea annos. Eli keinoja on vaikka tämä kierto ei hyvältä näytä. Toisaalta onko varmaa ettet ole jo ovuloinut?
 


torstai 1.11





Nimi__________kp________YA/YK/YV__________hoitokerta


Töpöhäntä...... kp70/28............... yv3.......................... 4.clomikierto
Amalia89.......... kp33/28............ ..ya11/10................ 6.clomi+primo
another.............kp28/32-53...........yk9/ya1/11.......................6.clomi
Hydrangea........kp27/26...............yk9..............terot, anazol yk10:ssä
Ambrosia85.........kp25/26-32.........ya10/10/yk22.................tauko
Pettunia.............kp20/28-35....ya11/10....1. Gonal-f+ovitrelle+luget
Sarppa-71.........kp20/28-30...... ya 04/2011......................tauko
luna_82.......kp16/~34...................ya 03/2012................2. clomi
10kaks...............kp13/32...............ya07/11.............6.clomix2+pregnyl
skorppari82.........kp11/??..............yv1,5.............................3.femar
Slartibart.............kp5/28............ yk3/ya3/2012............clomit + terot
PikkuJellona........kp4/28...............ya9/10..........6. clomi + ovitrelle
Toivounelma.........kp1/28-32...........Ya 5/09...............tutkimustauko

Tauolla/taustalla
Lumihiutale92, Calliope, AamuTorkku,
Nyrpee-81, undercovergirl, Ranskismopsi, Katrina86,
toiveuni83, Ansku83, rimpatti, DjaP, nellustiina, Pamsku


Piinailijat
Hydrangea dpo 12
Amalia89 dpo 12
Ambrosia85 dpo 8
Pettunia dpo 7


Ghostbusters



PLUSSANNEET

lokakuu:
Linneat....15.10.....kp30/?......ya 09/2011......3.clomi+metut+terot
Lilleri82.... 22.10.....kp 37/30-35......... ya 01/12...........tauko
Tikkerituu..26.10..kp31/31-37..ya08/11..1. clomi+ menopur+ luget

syyskuu:
minnams....2.9......kp37/28.....yk13............tauko
Inkeri84....16.9...........?..........?.............5.clomi
0emppu0...30.9.....kp31/25-50.... yk 8, ya 12/2011....3.clomi+metut
Sanzu...30.9.....kp43/28-42.............4.femar

heinäkuu:
Alisa84.........13.6?..kp80/70.........?..........1.clomi
Minttu_89.....8.7....kp34/??..........9..........4.clomi
Raita12.....15.7....kp58/30.....ya8/10.......tauko

kesäkuu:
Aniit...........21.5.....?..............?................?
Hollannissa...14.6...kp33/?....ya06/2011...1. clomi
JeNski91....18.6....Kp29/27-28 .....?.........4.clomi (Km&Tm :()

toukokuu:
toiveuni83....4.5.... kp15/28?.....ya9/10......1.clomi (km :()
tinksu.........11.5... kp 28/29...... yk 4........ 3.clomi
magda........16.5...kp26/28-30...ya6/10.....2.letrozol
toivounelma..19.5..kp27/30?..yk29(ya5/09).3.Clomi+Gonal-F+Pregnyl( km:( )

huhtikuu:
Vauvaton..5.4........kp26/??......ya12/08.....8.clomi(enkelikaksoset :( )
Kiri..........19.4.......kp33/25-30....ya10/10.....2.clomi
Nana2012...21.4....kp34/??........ya6/2011....4.clomi
10kaks.......26.4....kp32/42..........yk2..........2.clomi (km :()

maaliskuu:
Kuume82..11.3...kp30/~30..ya1/11...2.clomi
toiveajatus..12.3...kp 31/??....yk11....2.clomi

helmikuu:
Micaela..22.02....kp29/33.....yk5....3.clomi
Idylli......24.02....kp27/28.....yv3.....2.clomi
Marsiina..26.02...kp47/??...............clomit





Clomittaret 2011 -pinoon linkki: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/lapsettomuus/1896220-clomittaret-vuonna-2011-a/

Clomittarien plussapinkka: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2079283-clomifem-hoidosta-plussanneet/


Päivittäjä: another (ja Tikkerituu)

 
Viimeksi muokattu:
another kiitti vastauksesta. Olisikohan mullakin sit kiinni eri puolista, aloin miettiä että viimeks ne kaks follikkelia oli oikeella ja jos nyt on vasemman vuoro (vai tapahtuuko vuorottain?) niin vasen oli just se minkä munatorvenkaan aukioloa ei saatu varmistettua. Vaikkei noi varmaan liitykään toiseensa. Mietin vaan että jos sit ens kerralla on taas oikean puolen "vuoro" niin olikohan annoskoon kasvatus huono idea? Toisaalta kai se lääkäri tietää mikä on hyvä idea.

Toivottavasti en ärsytä ketään surkuttelullani:(, varmasti monella on paljon rankempaakin takana kuin pari seurantaultraa. Tuli vaan niin kurja olo että oli pakko tulla tänne avautumaan :ashamed:
 
Tikkerituu olen testannut ovista sunnuntaista alkaen ja on tullut negaa ja lääkäri sanoi että
limakalvossa näkyy joku keskiviiva mikä viittaisi etten ole ovuloinut vielä ja
munasarjoissakaan ei näkynyt merkkejä ovulaatioista. Eli en usko:/
Lääkäri puhui minullekin jo jostain pistoista ja clomien vaihtoehdoista, mutta vielä clomeilla
jatketaan. Sanoi että mun munasarjat sen verran yliaktiiviset että pistoissa voi olla kuitenkin riskinsä.
En kylläkään tiiä mitä pistoja tarkotti, niitäkin kai monia erilaisia. Oon näissä viä aika pihalla.

Onko sulla Tikkerituu ollut joka kierrossa seurantaultra jos ei olla saatu tasaisia
vasteita clomeilla?

Jos jotain positiivista niin lääkäri sano että limakalvo hyvä. Vaikken tiiä miten kauan menee
että clomit alkaa sitä ohentaan vai mistä se riippuu?
 
luna82 tieto lisää tuskaa, että jos siullakin tää lapsettomuuden suossa rämpiminen tarpeeksi pitkään jatkuu niin kohta siekin oot sitten expertti näissä asioissa ;) heh, tai ainakin melkein expertti!
ni mie ainakin oon kuullut/luullut että ne ovulaatiot tapahtuu vuoron perään kummaltakin puolelta (ainakin useimmiten), mutta en ole kyllä asiasta lääkäriltä kysynyt (pitäisikin seur kerralla kysyä).. kyllähän sie voit asiasta vielä lääkärille soittaa ja kysyä! itsekin kyllä luottaisin vain lääkäreitten ohjeisiin.. samoin myös mieheni ;) se on aina ollut vastaan jos olisin omin päin halunnut annoskokoja muutella, en ole siksi muuttanut. miullahan oli siis ensin kolme kiertoo ilman seurantoja 2tabl/pvä ja sitten 3 kiertoa 1 tabl/päivä (yksi seuranta mutta liian myöhään--> lääkäri ei nähnyt oliko ovis tapahtunut mutta verikoe samalta päivältä vahvisti että ovis oli tapahtunut)... eli nyt on vika yhden tabletin kierto menossa. ensi kiertoon meinasin ottaa sen 2 tablettia kun lääkäri (eri kuin se jolta reseptin alunperin sain) sanoi et hyvinkin voin ottaa jos vaste ollut suht heikko välillä kun ovuloimattomia kiertoja (pidettiin silloin ovuloimattomana kiertona tuota missä ultrakin oli, silloin noin sanoi.. enkätajunnut myöhemmin kysyy et entäs kun ovis tapahtuikin yhdellä).. ja kun ensi kierrossa menen tosiaan siihen aukkariinkin niin siitäkin syystä uskallan kaksin kappalein ottaa. se on sitten jo 7.kierto clomeja, kyllä aika menee äkkiä!

vieläkös tikkerituu oot lisää testejä tehnyt vai joko luotat tuloksiin ja varasit ekan neuvola-ajan? ;)
 
luna_82 mulla oli ensin 4 kiertoa ilman seurantaa (tai kävin pari kertaa verikokeissa mittauttamassa progesteronin), näistä kierroista 2 oli todistettavasti ovulatorisia. Sitten hakeuduin yksityiselle lapsettomuusklinikalle, jossa välikierrossa tehdyssä ultrassa ei kasvanut mitään. Siitä nosteltiin annoksia ja seurattiin joka kierrossa ja kun 3 clomilla tuli ovuloimaton kierto niin otettiin nuo pistokset. Ainakin tuolla klinikalla siis ultrataan joka kierrossa jos vaste ei ole tasainen.

Clomit ei kai ohenna limistä kaikilla, itselläni meni clomit tällä erää yhteensä 7 kiertoa (4- ja 5. välissä 1 tauko) ja ilmeisesti limis oli riittävä ;) Yleensä se limakalvo tosin kasvaa follikkelien mukana eli jos ei ole folleja on tavallisesti myös ohut limis.

another 3 testiä olen tehnyt ja kai se uskottava toistaiseksi on, varhaisultran varailin, neuvolaa en ole vielä tohtinut.
 
10kaks onpas tyhmää jos se on taas maahantuojalta loppu kun vastahan sitä sai lisää taas!

tikkerituu kyllä kolmesta testistä voi jo uskoa :heart: onko pitkä aika ekaan ultraan?

hannuliini hyvin se käynti menee! :) menetkö yksityiselle vai julkiselle puolelle?
 
yksityiselle meen, helpompi näin kun ei tartte sitten töistä olla pois kun pääsee illalla myös, jotenkin pelottaa ja jännittää koko käynti et mikä seuraava askel tässä hommassa kun pelkillä kiertoa tasottavilla lääkkeillä ei tuu tulosta.. kaippa lapsettomuuteen erikoistunut lääkäri on nähny kaikkea urallaan..
 
Luna pahoittelut ultratuloksestasi. Aika usein kuulee että munasarjat toimii vuorotellen. Mutta mulla oli keväällä kaksi peräkkäistä kiertoa niin että lääkitys (Clomit+Gonal-F) kasvatti yhden johtofollikelin per munasarja. Eli kaksi follia mutta eri munasarjoissa. Lääkäri sanoi että molemmat voi ovuloida ja kaksosten mahdollisuus oli niissä kierroissa todellinen. Sitten kolmas kierto oli sellainen että tuli vain yksi folli ja siitä tuli se plussa toukokuussa.

Clomit ja limakalvo. Mulla oli clomit 6 kiertoa käytössä ilman että oli mitään limakalvon ohenemis ongelmaa. Sitten raskauduin ja keskenemenon jälkeen kun aloteltiin 3 kk päästä uudet clomit niin sitten limakalvo ei ollutkaan riittävän vahva. Sen vuoksi mulle laitettiin lisäksi Gonal-F piikit. Voi siis vaihdella tuo kropan vaste clomeihinkin tosi paljon samalla ihmisellä.

10kaks, ootko soitellut apteekeihin Pregnylistä? Mä löysin viime keväänä soittokierroksen avulla lähikunnan apteekista ja varasin lääkkeen, vaikka sain reseptin vasta 3 päivän päästä.

Täällä taitaa vihdoin menkat tulla :D
 
hannuliini okei, onhan se helpompi päästä sinne. ja pääseepähän nopeammin eteneen kuin julkisella puolella! onneksi monet noista lääkäreistä on tehnyt työtään kauan, niin kai niitten ratkaisuihin voi luottaa ;)
 
Folliultra meni päin honkia. Ei yhtään johtofollia 100mg annostuksella clomeja. Tammikuussa femarit (jos jaksan) ja inssi (ehkä, jos femarit auttaa)

Oon niin väsynyt tähän touhuun, että jään tauolle koko palstailusta! Kiitos kaikille tuesta ja palailen luultavasti tänne joskus.

Pitäkää lippu korkealla ja paljon plussaonnea teille - meille sitä plussaa ei ole suotu.. :'(
 
Linneat ja Hydrangea: Kiitos :heart:

Pettunia: Kiitos paljon :heart: Oli kyllä niin tympeä tapaus, ettei tosikaan, mutta olen kyllä oikeastaan halunnutkin jo kertoa töissä asiasta. Niin moni on vauvoista meille vihjannut ja muutenkin puhuvat niin huoletta syntyneistä lapsenlapsistaan sun muista, että aikakin jo tietää. En jaksa enää vain kestää.

10kaks: Kiitos! :heart: Ei sitä vain osata vielä tänäkään päivänä ajatella mitä sieltä suusta päästetään.. eikä niiden ihmisten tarvitse edes olla kovin vieraita. Vuosi sitten veljeni sai poikavauvan ja äitinsä kysyi sitten minun mieheltäni, joka piteli juuri vauvaa sylissään, että "eikö muka tuu yhtää vauvakuume??".. ja hyvin hänkin tiesi, että vuosi oli silloin jo yritetty.
Voi toivottavasti teillä auttaa uusi annostus ja Pregnyl! Ainahan se tuo lisää toivoa, kun yritetään jotain uutta.

Yhdyn Slartibartin kommenttiin päivittäjien hommasta! :)

Luna_82: Voi ei :hug: Olen niin kovin kovin pahoillani :( Kuulostaa kyllä käsittämättömältä, että ensin tulee kaksi ja sitten ei yhtäkkiä ollenkaan.. Eikä se ketään ärsytä, että täällä huonoa mieltään purkaa, sitähän varten täällä ollaan :heart:

Pamsku: Voi itku.. :'( Samalla mielellä olen ollut monet kerrat, mutta tänne sitä on aina palailtu lohtua hakemaan.. Paljon jaksamisia ja haleja! :hug:


Mun päivitysten kanssa on käyty jotenkin hassusti :)
Eli mulla on meneillään kp3 tänään keskiviikkona. Uusi eli 6. clomikierto lähti käyntiin ja luultavasti Ovitrelleä taas.. Ensi viikon keskiviikkona lääkäri ja mitä luultavimmin inssi perjantaina. Jos luoja suo.
 
Tänään aamulla testattu nega. :'(

Varmistelen vielä lauantaina ja viimeistään sunnuntaina terot naamaan vuodon aikaansaamiseksi, jos ei nyt itsestään ala. Saa nähdä, oliko se hymynaama vain merkki LH-piikistä, mutta itse munasolun irtoaminen jäi tapahtumatta... Toivon että menkat alkais pian kerrankin ilman teroja, niin pääsis taas kohti uusia pettymyksiä.
 
Amalia89, ootko vielä malttanut olla testaamatta? :)

Pamsku, voi harmi. :hug: Pieni tauko voi tehdä hyvää. Toisaalta olen itse kokenut täältä saadun vertaistuen niin suunnattoman tärkeäksi, että ilman sitä en ehkä itse olisi jaksanut enää jatkaa tätä projektia.
 
Voi Pamsku, pahoittelut huonoista ultratuloksista :( Ehkäpä pieni tauko tekee hyvää, mutta kuten moni jo sanoi, täältä saa aina lohtua ja ymmärrystä. Tietty pieni irtautuminen kaikesta tästä voi tehdä ihan hyvää :hug:

Luna Älä vaivu vielä epätoivoon, vaikka ultrassa ei tullutkaan hyviä uutisia. Minulla itselläni meni niin, että ekassa kierrossa ovulaatio tapahtui, sitten toisessa kierrossa ei tapahtunut, jonka seurauksena lääkäri päätti että nostetaan annostusta. Ja tässä kolmannessa kierrossa, kasvoi molemmin puolin 1 folli ja tästä kierrosta nyt se plussakin tuli. Kannattaa uskoa lääkäriä, varmasti voit huoletta nostaa annosta :)

Hydrangea mikä kp sulla on meneillään? Olisiko menkkojen jo pitänyt alkaa? Lähinnä mietin, että jos kovin aikaisin testailit :)

Tikkerituu minä olen tehnyt varmaan 8 testiä yhteensä, viimeisen viime viikolla :ashamed: Koska sulla oli se varhaisultra? Mä olen menossa ihan liian aikaisin eli jo huomenna ja sitten ensi viikolla vielä siihen varsinaiseen ultraan naistenklinikalle. Jos silloin enää tarvitsee mennä.. Yritän henkisesti valmistautua huonoihin uutisiin ennen huomista. Pelottaa niin hemmetisti.

Minuakin kiinnostaa, joko Amalia89 on testaillut?? :)
 
Linneat, voi se kyllä tosiaan olla niin, että hätäilin taas. Tänään on dpo 11. Kaikki kuvitellut oireet kyllä katosi heti sen negan myötä. Mutta varmistan vielä parin päivän päästä. Tsemppiä huomiseen ultraan, hyvin se menee. :)
 
Viimeksi muokattu:
En oo testannut vielä, sen negatiivisen tuloksen näkeminen on (ainakin muistaakseni) niin masentavaa et yritän säästää itseni siltä viimeiseen asti! Tänään vasta laitoin testit tilaukseen ja ne varmaan perjantaina tulee, lauantaina ois sit tarkoitus testata jos hanat ei ole vielä silloinkaan auenneet :) Silloin olis dpo14 et luulis sit jo näkyvän jos siellä jotain on..

Hydrangea pahoittelut negasta :hug: Mut kaikki on vielä mahdollista, vkloppuna sit uutta testiä kehiin!

Jaksamisia ja tsemppejä myös kaikille muille tasapuolisesti :flower:
 
toivounelmalle onnittelut uudesta kierrosta!

Voimia kovasti Pamskulle, toivottavasti saat pään parempaan kuntoon niin on taas voimia jatkaa yritystä.

Peukkuja pidän täällä Hydrangea ja Amalia89! Samoin sille että Linneat saa hyviä kuulumisia ultrasta. Tulehan tuonne Clomittarien plussapalstalle jutustelemaan.

Linneat ja another, 19.11. olis mulla se ultra... Tooooosi pitkä aika.
 

Yhteistyössä