Clomittaret 2012

Linneat, voi surku. :'( Toivotaan, että kaikki menisi lopulta hyvin. :hug: Onhan se käsittääkseni ihan normaalia, että vielä tossa vaiheessa ei tule selkeitä viivoja testiin. Sitähän varten täällä palstalla ollaan (tai ainakin itse olen), että täällä saa tarvittaessa purkaa omia tuntemuksiaan, saa vertaistukea ja pääsee myös iloitsemaan muiden onnistumisista. Oon monta kertaa harkinnut palstalakkoa, kun asiat on alkanut masentaan, mutta sen vertaistuen takia olen huomannut hakeutuvani tänne aina uudestaan. :) On rohkaisevaa kuulla, että vaikka et ovista bongannut, niin tärppi on silti käynyt. Mulla on tässä kierrossa viivojen vahvuudet vaihdellu päivästä toiseen. Tuntuu siltä, että joka toinen päivä tulee suht vahvaa ja sitten taas seuraavana haaleampaa. :O Jatkan vielä viikonlopun tikutteluja. Nyt pitäis vaan saada mieskin innostumaan itse tekopuuhiin. :( Ei tässä ilman sitä tärppää, vaikka itse kuinka vauvaa toivookin. Ei siihen pelkkä toivominen riitä. Kateudella ihan luin teidän lemmekkäästä viikonlopusta. Ei meillä vaan tollaista.
 
Voi että Linneat, voi kun kaikki olisikin hyvin! Jaksamista, on varmasti hurja piina päällä.

Pettunia: mulla ei ainakaan tullut varsinaisia sivuoireita tuosta Menopurista, huomattavasti enemmän tuli clomeista 3 tabletilla/päivä. Tosin nuo piikittelyt kasvatti mulle 2 kystaa, joista toinen repesikin ja se on kyllä aivan helkutin kivulias juttu mutta sellainen ei ole kai kovin yleistä.

Onnea Hydrangea viettelypuuhiin ;)
 


maanantai 22.10





Nimi__________kp________YA/YK/YV__________hoitokerta


Töpöhäntä...... kp60/28............... yv3.......................... 4.clomikierto
Pamsku..............kp45/17-52..............yk11.....................4.clomi
skorppari82.........kp45/??..............yv1,5.............................2.femar
Toivounelma.........kp38/28-32...........Ya 5/09...............tutkimustauko
Linneat...............kp37/?.........ya 09/2011..........3.clomi+metut+terot
Tikkerituu.....kp27/31-37.....ya08/11....1. clomi+ menopur+ luget+ metut
Slartibart.............kp23/30............ yk 2/ya3/2012............clomit + terot
Amalia89.......... kp23/28............ ..ya11/10................ 6.clomi+primo
PikkuJellona........kp22/28...............ya9/10..........5. clomi + ovitrelle
another.............kp18/32-53...........yk9/ya1/11.......................6.clomi
Hydrangea........kp17/26...............yk9..............terot, anazol yk10:ssä
Ambrosia85.........kp15/26-32.........ya10/10/yk22.................tauko
Pettunia.............kp10/28-35....ya11/10....1. Gonal-f+ovitrelle+luget
Sarppa-71.........kp10/28-30...... ya 04/2011......................tauko
luna_82.......kp5/~34...................ya 03/2012........................2. clomi
10kaks...............kp3/42...............yk7..............................6.clomi?

Tauolla/taustalla
Lumihiutale92, Calliope, AamuTorkku,
Nyrpee-81, undercovergirl, Ranskismopsi, Katrina86,
toiveuni83, Ansku83, Lilleri82, rimpatti, DjaP, nellustiina


Piinailijat
Tikkerituu dpo 9
Hydrangea dpo 2
Amalia89 dpo 2


Ghostbusters


PLUSSANNEET

syyskuu:
minnams....2.9......kp37/28.....yk13............tauko
Inkeri84....16.9...........?..........?.............5.clomi
0emppu0...30.9.....kp31/25-50.... yk 8, ya 12/2011....3.clomi+metut
Sanzu...30.9.....kp43/28-42.............4.femar

heinäkuu:
Alisa84.........13.6?..kp80/70.........?..........1.clomi
Minttu_89.....8.7....kp34/??..........9..........4.clomi
Raita12.....15.7....kp58/30.....ya8/10.......tauko

kesäkuu:
Aniit...........21.5.....?..............?................?
Hollannissa...14.6...kp33/?....ya06/2011...1. clomi
JeNski91....18.6....Kp29/27-28 .....?.........4.clomi (Km&Tm :()

toukokuu:
toiveuni83....4.5.... kp15/28?.....ya9/10......1.clomi (km :()
tinksu.........11.5... kp 28/29...... yk 4........ 3.clomi
magda........16.5...kp26/28-30...ya6/10.....2.letrozol
toivounelma..19.5..kp27/30?..yk29(ya5/09).3.Clomi+Gonal-F+Pregnyl( km:( )

huhtikuu:
Vauvaton..5.4........kp26/??......ya12/08.....8.clomi(enkelikaksoset :( )
Kiri..........19.4.......kp33/25-30....ya10/10.....2.clomi
Nana2012...21.4....kp34/??........ya6/2011....4.clomi
10kaks.......26.4....kp32/42..........yk2..........2.clomi (km :()

maaliskuu:
Kuume82..11.3...kp30/~30..ya1/11...2.clomi
toiveajatus..12.3...kp 31/??....yk11....2.clomi

helmikuu:
Micaela..22.02....kp29/33.....yk5....3.clomi
Idylli......24.02....kp27/28.....yv3.....2.clomi
Marsiina..26.02...kp47/??...............clomit





Clomittaret 2011 -pinoon linkki: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/lapsettomuus/1896220-clomittaret-vuonna-2011-a/

Clomittarien plussapinkka: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2079283-clomifem-hoidosta-plussanneet/


Päivittäjä: another (ja Tikkerituu)

 
Viimeksi muokattu:
Tikkerituu: Millainen se kysta oli? Kun mullahan löydettiin tossa keskenmenneen kanssa joko keltarauhaskysta tmv tai kohdunulkonen raskaus, siis sisäisen lisäksi. Se alkoi ensin vuotamaan ja sitten tuli keskenmeno. Lääkäri ei siis ollut 100% varma mikä se toinen löytö oli. Tuli vain siis mieleeni, että minkälainen ja missä sulla oli?

Hydrangea: Nyt sitten ilo irti... ;)
 
Viimeksi muokattu:
Eipä tarvinnut vietellä, kun törkkäsin hymynaaman isännän naaman eteen. Sanoi laittavansa siemenet hymynaaman kaveriksi. :D

Jes, nyt on hyvä fiilis! Toivottavasti tohon liuskaan ja digiin voi nyt luottaa... En taida sittenkään ottaa teroja tässä kierrossa, vai kannattaisko?
 
10kaks, Pohdit yritysaikaa ja -yrityskertoja. Ei meilläkään ole yritystä ihan joka kierrossa ole ollut (varsinkaan silloin alussa) joten yrityksen kesto vuosina on vähän eri kuin yrityskerrat. Ja toisaalta meillä on yrityskertoja "jäänyt välistä" keskenmenojen vuoksi. Ei vaan ole huvittanut yrittää plussaa kun henkisesti on vähän rikki. Ja toisaalta yrityskertoja voi olla vähän myös silloin jos kierto on pitkä.Kyllä ne vuodet kertoo ehkä enemmän pitkämatkalaisilla. Väkisinhän vuosien yrittämiseen tulee aikoja jolloin ei vaan olla oikeaan aikaan samassa paikassa tai jotain muuta.

Linneat, sinulla on jännät paikat. Toivon kovasti että kyytiläinen olisi mukana vuodoista huolimatta.

Mulla on keskenmenosta nyt aikaa 11 viikkoa ja 2 päivää. (Tai tyhjennyksestä siis.) Meili alkaa olla hyvällä mallilla. Enin osa päivistä on jo postiivisesti tai ei ainakaan negatiivisesti sävyttyneitä. Tosiinaan iskee kova suru ja itku. Mä odotteleen edelleen menkkoja. Tämä kierto on jo venytyt 36 päivää pitkäksi. Terolut ei käynnistänyt menkkoja, joten sain Primolutit ja niitä napsin tällä hetkellä. Tästä kierrosta on siis tulossa varmaan 46 päivää pitkä? Pienoinen pettymys, koska se tarkotitaa sitä että meidän hoitojen aloitus venyy marraskuun lopulle, joulukuun alkuun. Sitten uhkaa tulla väliin joulutauko meidän polilla joten saa nähdä ehtiikö folliultraa tehdä. Täytynee alkaa valmistautua henkisesti siihen että hoitojen aloitus venyy ensi vuoden puolelle.
 
10kaks, kiitti vinkistä! :) Taidan oottaa sinne dpo 14 asti ja jos nega ja tätiä ei näy, niin sitten vasta terot naamaan. Kai sitä nyt pystyy vielä hetken pidempään oottaan uutta kiertoa, vaikka mun kärsivällisyys alkaakin olla jo rajoilla.

toivounelma, voi harmi, jos hoitoihin meno nyt viivästyy. :hug: Mäkin odottelen malttamattomana, koska pääsee aloittaa anazolit ovulaatioinduktioon. Piti aloittaa jo tässä kierrossa, mutta aukkarin jälkeinen vuoto sotki suunnitelmat. Valoisampaa syksyä.
 
Hei,
Tulin teitä vain moikkailemaan ja kertomaan uutiset varhaisultrasta. Siellä se "toukokuun toivottu" köllötteli koko kahden sentin suuruudessaan, sydän pamppaili ja viikkoja nyt sitten 8 ja risat. ihan oikeassa paikassa. Naikkarilla totesivat, että laskettu aika on toukokuun lopulla ja meidän mappi laitettiin ton polin osalta arkistoon=) Nyt uskaltaa jo hymyillä. Tsemppiä teille kaikille siskoille, teidän vuoronne tulee myös. Uskokaa ja luottakaa vaikka vaikeaa se on...:heart:
 
Onnea Sanzu. Hienoa että kaikki on hyvin. Ja siinä olet kyllä harvinaisen oikeassa että usko ja luottamus on kyllä aika tiukoilla/niukoilla varmaan itse kullakin.

Onnittelut myös 10kaks ilman teroja onnistuneesta kierrosta! Mulla nuo kystat oli/on siis munasarjakystia. Lääkäri selitti että tulevat folleista joissa ei ole munasolua. Mulla on tosiaan näitä joskus ennenkin munasarjoista löytynyt, parhaimmillaan n. kananmunan kokoisia.

Kuinka pitkään Toivounelma odotitte terojen jälkeen ennen kuin todettiin ettei niillä vuoto tullut? Toivottavasti ei joulutauko sotke pahasti suunnitelmia.
 
Pikapika tilannepäivitys, tarttis lähtee töihin. :

Kaveri soitti viikko sitten ja tokaisi "varmin tapa saada sut raskaaks on kyl ottaa koira", eli piiitkällisen harkinnan jälkeen otamme aivan suinpäin koiranpennun. D Asia on kyllä loppuun asti harkittu (tosin ei esikkoyrityksen aikana.. ) mutta nyt se tuli aika nopeasti. Toivotaan että porttiteoria toimii hormoniongelmaisellakin! Kissa -> koira -> vauva.

Omaaomaa napaa vielä sen verran, että tänään kp 22. Ovis meni ohi, puksuttelutkin meni hyvä jos sinnepäin ja ajatukset on ollu täysin muualla. Kohtahan sitä saa alkaa jännäilemään menkkojen tuloa, viisi teroa on vielä ottamatta.
Mulle on määrätty terot 15-24, tässä kierrossa aloitin 17 kun en saanu tikutettua ovista. Ens kierrossa jätän ehkä terot pois kokonaan, viimeks ainakin menkat alkoi dpo 14, katotaan kuinka nyt käy. Ajatuksen on nyt ainakin ollu muualla, ettei liiasta stressistä oo kärsitty!

Plussapuhureita!
 
10kaks, onnittelut ennätyslyhyestä kierrosta. :)

ON: Talleteltiin eilenkin, varmuuden vuoksi. Takana kaksi huonosti nukuttua yötä, kun toi ovis-asia pyörii nyt koko ajan mielessä. No parin viikon päästä sitten näkee, miten kävi.
 
Tikkerituu, mä odotin 10 päivää ja soitin lääkärille. Mulla on aikaisemmin Terojen jälkeen vuoto tullut 3-4 päivän päästä. Ja nyt ei kuulunut, mutta odottelin vähän ekstraa. Tuo 10 päivää siis lääkärini mielestä oli jo aivan turhan pitkä aika odottaa. Olisin voinut soittaa aikaisemminkin.
 
Tuossakin on näköjään toivounelma lääkäreissä eroja. Mulla meni nimittäin kanssa kerran 10 päivää teroista (sitten vuoto kyllä alkoi) ja mun lääkäri ei kommentoinut sitä oikein mitenkään kun asiaa hänelle ihmettelin... No, toivottavasti sulla kuitenkin nuo primot auttaa.
 
Mahtavaa Hydrangea! :)

Myös mut voisi myös laittaa piinailijoihin dpo1! Hyvä että kysyin täältä silloin mielipiteitä enkä aloittanut primoja, kun tosiaan viikonloppuna taisin saada meidän kaksivuotisen yrityksen kolmannen ovisplussan. "Taisin saada" = siis musta on tullut niin pessimistinen tän asian suhteen etten jotenkin meinaa luottaa noihin testeihin, ellei se testiviiva ole tyyliin puolet paksumpi ja tummempi kuin kontrolliviiva, mut kai mun nyt pitää tyytyä niihin tasapaksuihin viivoihin + kropan tuntemuksiin. :D

10kaks hyvä et pystyt tän kaiken keskellä ajattelemaan positiivisesti!
 
Amalia89, täällä toinen pessimisti ilmoittautuu. :wave: Mulle digi hymyili, mutta en vieläkään täysin jaksa uskoa plussaan. Aiemmissa ovuloimattomissa kierroissa oon kuvitellu vaikka mitä ovisnippailuja, mutta nyt ei oikeestaan oo tuntunut mitään erikoista. En oo vielä täysin antanut itseni iloita, kun pelkään että se olikin väärä plussa ja menkat täytyy taas käynnistää teroilla parin viikon päästä. :|
 
Hei,
Mäkin voisin liittyä tähän joukkoon, jos mukaan mahtuu.
Mulla on menossa toinen clomikierto, tänään on kp 5.
Aika ummikko oon näissä jutuissa viä, mutta google on auttanut joissain kysymyksissä ja joissain lääkäri:)
 
Reissusta palattu sangen tyytyväisenä. Jääkaappiongelmakin ratkesi, joten gonalia on tullut pisteltyä iltaisin. Tänään ja huomenna vielä. Mitään sivuoireita ei onneksi ole tullut. Limat on ollut jo aika hyvänlaiset, toivottavasti huomenna tulis ultrassa hyviä uutisia.

Onnea hyvistä ovisuutisista ja Sanzulle hyvää jatkoa raskauden saralla :)
 
Niin ja jos pääsen mukaan niin tässä mun historiaa:)

Yritys alkanut tämän vuoden maaliskuussa, jolloin lopetin e-pillerit.
Menkkoja ei sitten kuulunutkaan pariin kuukauteen (ennen e-pillereitä ne tuli noin 3kk välein) ja hakeuduin vakio-gynelleni joka on myös erikoistunut lapsettomuuteen. Itse asiassa sama gyne sanoi mulle jo joskus monta vuotta sitten että mulla voi tulla vaikeuksia saada lasta (pco-munasarjat ja pitkät kierrot), mutta ei kuitenkaan osattu lasta alkaa yrittää ennakkoon tuosta syystä, vaan vasta nyt on oikeesti heränneet toiveet omasta lapsesta. Ikää mulla on 30 vuotta.
Toukokuussa alotin terot, ja söin niitä kesällä, silleen että jos ei 2kk tullut menkkoja niin kuuri, sit taas 2kk jne.
Verikokeet on otettu, munatorvien aukiolotutkimus ja miehen simpat tutkittu. Verikokeet tuki pco-diagnoosia. Muita oireita ei oo kuin tuo ovuloimattomuus. Oon normaalipainoinen, mutta lääkäri sanoi ettei parista lisäkilosta ois haittaakaan.
Munatorvien aukiolotutkimuksessa selvis että oikea on ainakin auki ja todnäk vasenkin mutta sitä ei saatu aivan varmaks selvitettyä. Miehen simpat todettu erinomaisiksi.

Syön clomeja kp 3-7. Ekassa kierrossa kasvo kaks follikkelia (mulla oli kaks seurantaultraa) ja ovulaatio tapahtu testien mukaan kp 19 (ja progesteroni-verikokeen tulokset oli 53, eli todnäk oikeastikin ovuloin). Uus kierto alko kp 34, viime keskiviikkona. Ja nyt siis uutta yritystä (kp 5), viikon päästä tiistaina on seurantaultra. Jännittää että onko clomit toiminut yhtä hyvin kuin viimeks. Tai onkohan todennäköistä että clomit toimii joka kerta about samalla tavalla..

Oli outoa että nyt oli varmaan eka kerta ikinä kun oisin voinu tulla oikeesti raskaaksi..jos en oo ikinä ennen ovuloinu:S

Niin ja nyt viimeks alko tosi vaalee rusehtava minimaalinen vuoto jo 5 päivää ovulaation jälkeen ja sitä kesti viikon. Sitten oli pari taukopäivää kunnes kp 1. Saa nähdä tuleeko nyt sit lisälääkkeitä, lääkäri mietti ääneen pregnyliä ja/tai lugeja.

Mutta tämmönen mun historia, kiitos jos jaksoitte lukea:D

Ja voimia kaikille ja onnea! Kyllä tämmönen analysoijaluonne on aika piipussa omien mietteidensä kanssa, ihan savu varmaan nousee päästä kun pohdin:)
 
Tervetuloa luna_82 :wave: Toivottavasti susta ei tuon parempi asiantuntija näissä hommissa tarvisi tulla. Itselläni clomit toimi noin joka 2. kierto eikä tilannetta muuttanut annoksen nosta, toisilla taas clomit saa ovikset tulemaan hyvinkin sännöllisesti, toivottavasti sinä kuulut heihin!

Onnea Amalia89 ovisplussasta! Itselläkin on epäuskoinen olo omastani mutta kai tää eräänlaista uskon asiaa on koko homma :)

Pettunialle onnentoivotukset ultraan!
 
Tikkerituu, Olen lukenut että monilla on voinut kestää vuodon alku pitkäänkin Terojen lopettamisen jälkeen. Mutta toisaalta mulla on keskenmenon jälkeen kroppa niin sekaisin vielä että tuo 10 päivää riitti odottelua mulle ja siksi soitin - että vieläkö odotan.

Musta tuntuu että mun lääkäri on muutenkin sitä mieltä että kierrot pyritään pitään lähellä 28 päivää jos vain voi. Mulla luontainen kierto on 32 päivän paikkeilla (silloin kun pysyy kurissa). Ehkä mun ikä vaikuttaa myös siihen että tässä ei aikailla kiertojen kanssa, jos meinataan onnistuakin joskus.
 

Yhteistyössä