Clomittaret 2012

Voi Pamsku ikävä, että oli noin inhottava kokemus :(. Nyt kuitenkin ohi ja röörit auki :)
Jos jollakulla vielä edessä niin ei ole tosiaan kaikilla noin ikävä, mulla ei tuntunut juuri lainkaan, olin kyllä ottanut buranaa ennen tutkimust varalta, et en tiedä auttoiko se..

Kävin ultrassa, ei kovin hyvä: n. 11 ja 12 mm follit oikeella, ei selvästi muita suuremmat, pe katsotaan uudestaan onko ne yhtään kasvanut eli onko mitään toivoa tässä kierrossa.. Rupee tympiin tää klinikalla juokseminen.. :(
 
Tosiaan joo.. unohdin tuohon mainita sen, että ei kannata kenenkään alkaa pelkäämään, jos on sinne jossain vaiheessa menossa!
Netistä luin päivää ennen opertaatiota juttuja ja suurin osa ei ollu tuntenu mitään. Ja jännitin sitä toimenpidettä niin kovin, että se varmasti myös vaikuttaa siihen kipuun.

skorppari :hug: voi ei! Pidän täälllä kuitenkin peukkuja!
 
pamsku
uskon kyllä että oon silti niin paniikissa kunhan siihen aukkariin pääsen, että koskee varmasti. minua siis sattuu jo niin paljon papa-näytteen ottokin :(

skorppari jospa perjantaina palaisit hienojen uutisten kera lääkäriltä!
onhan se todella turhauttavaa koko ajan lääkärillä ravata, mutta muistahan että kaikki meistä ei heti ees monesti kiertoon lääkärille pääse.. eli siun parastahan tuolla useilla lääkäriajoilla tarkoitetaan :)

on:

miulle taisi tulla taas ovuloimaton kierto vastaan, alkaa vaikuttaa sille että toi toisen puolen munis ei vain saa kunnon kiertoa aikaiseksi, kun siis toissa kierrossa kierto venyi 20päivää yliaikaa, viime kierto onnistui ja nyt taas ei merkkejäkään menkkojen alkamisesta. turhauttavaa :(
(ja neganhan testasin jo hätähousuna kp29, eli raskaanakaan en ole)
 


lauantai 22.9





Nimi__________kp________YA/YK/YV__________hoitokerta

PikkuJellona........kp55/28...............ya9/10.........................tauko
another.............kp35/32-53...........yk9/ya1/11.......................5.clomi
Sanzu...............kp34/28-42.............................................4.femar
Dana-..............kp31/28.................yk15................. ..........3.clomi
Töpöhäntä...... kp30/28............... yv3.......................... 4.clomikierto
Tikkerituu.......kp28/31-37.....ya08/11............6. clomi + metut + terot
rimpatti...............kp25/26-28.............yv2/yk23...............4.clomi
Slartibart.............kp23/?............ yk 1/ya3/2012............clomit + terot
0emppu0..........kp23/25-50......... yk 8, ya 12/2011......3.clomi+metut
Amalia89.......... kp21/28............ ..ya11/10................ 5.clomi+primo
nellustiina..........kp20/28..............ya kesä2010..................6.clomi
DjaP..................kp16/28-34...............Ya2007..............Jonotustauko
Ambrosia85.........kp16/26-32.........ya10/10/yk21.................tauko
Pamsku..............kp15/17-52..............yk11.....................4.clomi
skorppari82.........kp15/??..............yv1,5.............................2.femar
Toivounelma.........kp8/28-32...........Ya 5/09...............tutkimustauko
Sarppa-71.........kp7/28-30...... ya 04/2011......................tauko
Linneat...............kp7/?.........ya 09/2011..........3.clomi+metut+terot
10kaks...............kp3/42...............yk6..............................5.clomi
Auppis......... kp3/40..ya8/2011......2.metut+puregon+pregnyl+luget

Tauolla/taustalla
Lumihiutale92, Calliope, AamuTorkku,
Nyrpee-81, undercovergirl, Ranskismopsi, Katrina86,
toiveuni83, Ansku83, Pettunia, Lilleri82


Piinailijat


Ghostbusters


PLUSSANNEET

syyskuu:
minnams....2.9......kp37/28.....yk13............tauko
Inkeri84....16.9...........?..........?.............5.clomi

heinäkuu:
Alisa84.........13.6?..kp80/70.........?..........1.clomi
Minttu_89.....8.7....kp34/??..........9..........4.clomi
Raita12.....15.7....kp58/30.....ya8/10.......tauko

kesäkuu:
Aniit...........21.5.....?..............?................?
Hollannissa...14.6...kp33/?....ya06/2011...1. clomi
JeNski91....18.6....Kp29/27-28 .....?.........4.clomi (Km&Tm :()

toukokuu:
toiveuni83....4.5.... kp15/28?.....ya9/10......1.clomi (km :()
tinksu.........11.5... kp 28/29...... yk 4........ 3.clomi
magda........16.5...kp26/28-30...ya6/10.....2.letrozol
toivounelma..19.5..kp27/30?..yk29(ya5/09).3.Clomi+Gonal-F+Pregnyl( km:( )

huhtikuu:
Vauvaton..5.4........kp26/??......ya12/08.....8.clomi(enkelikaksoset :( )
Kiri..........19.4.......kp33/25-30....ya10/10.....2.clomi
Nana2012...21.4....kp34/??........ya6/2011....4.clomi
10kaks.......26.4....kp32/42..........yk2..........2.clomi (km :()

maaliskuu:
Kuume82..11.3...kp30/~30..ya1/11...2.clomi
toiveajatus..12.3...kp 31/??....yk11....2.clomi

helmikuu:
Micaela..22.02....kp29/33.....yk5....3.clomi
Idylli......24.02....kp27/28.....yv3.....2.clomi
Marsiina..26.02...kp47/??...............clomit





Clomittaret 2011 -pinoon linkki: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/lapsettomuus/1896220-clomittaret-vuonna-2011-a/

Clomittarien plussapinkka: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2079283-clomifem-hoidosta-plussanneet/


Päivittäjä: another (ja Ansku83)

 
Viimeksi muokattu:
Pamsku, auts. Tuon jälkeen ei oikein tuo tutkimus houkuttele ja haluan kyllä ihan kunnon esilääkityksen...

Mulla kaiketi nyt sitten ovulaatio tapahtui ja tallettelutkin osuivat kaiketi ihan hyvään aikaan. En kylläkään tiedä minä päivänä irtoaminen olisi tapahtunut, ei ollut erityisen selkeitä tuntemuksia tai limoja... Milloin niitä r-testejä voi sitten alkaa tekemään? En aio kiduttaa itseäni yhtään tällä asialla odottelemalla. Note to self: tissit ovat kipeät koko ajan ja mahaa vihloo eli niitä ei tarvitse kuvitella raskausoireeksi.
 
Mulla menee melkein samoin kun 0empulla0, lauantaina aamulla testasin ovisplussan, talleteltiin la-aamulla ja sunnuntaina aika myöhään. Tissit ja varsinkin nännit on ihan liekeissä, tänään salitreenin jälkeen alavatsa oli hassu, pömpötti ja oli pinkeä. Voi johtua myös reeneistä, ei oo vatsalihakset niin kummoiset muutenkaan. :) Varsinaista ovista en ite bongannu, vaikka koitin oloja kuulostellakin. Ens viikolla saa sit ruveta jännäileen, sunnuntaina viimeinen tero.

Voimia kaikille uuteen kiertoon joutuneille. :)
 
Another totta kyllä, että hyvähän se on että saan rampata lääkärissä, jos vaihtoehtona on vaan ite miettiä kotona että tapahtuuko jotain. Tämä vaan on niin turhauttavaa, kun ei toivottua tulosta näy :( ja olis tietty niin kivaa, jos tämä olis intiimiä puuhaa miehen kanssa eikä pääpaino tuossa kliinisessä sairaalaympäristössä, viimeksikin oli vielä harjoittelija pällistelemässä kun meikäläistä ronkittiin, no tuohon alkaa kyllä tottua ja turtua..eikä kyllä haittaisi vaikka olis kokonainen armeija opiskelemassa mun alapäätä, jos vaan toivottuun lopputulokseen joskus pääsis. :D

Toivotaan, että sulla olis ollu hoppunega ja menkat pysyis poissa kivemmasta syystä kuin ovuloimattomuudesta!
 
Miramei.
Meille/mulle on tehty inssi clomikiertoon ja irrotuspiikkinä oli pregnyl(?) ja loppukiertoon tueksi. Ei onnistunut vaikka oli kaksi hyvää folliakin. Kokemukseni on siis edelliseltä yrityskerralta. Meillä silloin tuotti tuloksen kotiyritys ja clomit.
 
Vuoto alkoi aamulla, joten mulle voi päivittää perjantaille kp 2 ja 2. kerta yhdistelmää: metut + puregon + lugesteron. Anastrozolia en tässä kierrossa ota ollenkaan, vaan pelkillä piikityksillä mennään.

Heti huomenna alkaa taas piikitykset ja ensimmäinen kontrolli on kp 7 eli ensi keskiviikkona.
 
Viimeksi muokattu:
Töpöhännälle toivon viivan vahvistumista!

On: ollaan päätetty lopettaa lääkkeiden käyttö, oli tämän kierron tulos mikä hyvänsä! En oo valmis siirtymään syöpälääkkeisiin.. Mulla on kuitenkin jo yksi nappula ja oon siitä niin onnellinen :) tulee jos tulee, mut terotkin jää nyt pois! Nappula on kuitenkin ihan luomuvauva ja siinä kierrossa ovis oli jossain kp 30 paikkeilla!! Et voi se tärppi käydä, vaikka kierto ei olisikaan se säännöllinen 28 päivää!
 
tilli84 mitä tarkoitat syöpälääkkeellä?
mutta harmi kuulla jos jätät meidät :/ voisithan toki tulla kertoon sitten plussaus uutisista tänne ;) oon nimittäin varma että kun oikein luovuttaa, niin silloin tärppää!!
 
Sitä että seuraava lääke johon oltais mitä todennäköisimmin siirrytty on samalla syöpälääke. Jotenkin ehkä säikähdin sanaa syöpä, mut ne sivuvaikutukset tuntuu merkittävän erilaisilta verrattuna clomifeniin. En oikeasti halua omalla terveydellä leikkiä. Niin, en tosiaan tiedä todennäköisyyksiä sivuvsikutuksille. Ne on varmaan aika pienet kuitenkin, kun kai niistä enemmän puhuttaisiin, jos ne olis kovinkin korkeat. Jokatapauksessa meidän hoidot jäivät nyt näihin muutamiin clomikuureihin..

Käyn täällä varmasti silloin tällöin lueskelemassa ja toki voin kertoa kuulumisiakin!

Plussatuulia kaikille!
 
tilli84 no oho, onpas lääkkeet!
miksette sitten voi valita itse lääkkeitänne ja sanoa ettette noita halua, ja ottaa esim clomeja pidempään?
kun siis miullahan esim on clomit 7 kiertoa käytössä..
mutta ihanaista syksyä teille, kynttilänvalo-illallisia yms ;)
 
Omat kuulumiset: tänään ja huomenna vielä clomit naamaan, ensi viikon tiistaina on sitten ultra ja nähdään tapahtuuko tässä kierrossa mitään. Toivottavasti. Ei ole kyllä niin minkäänlaisia sivuoireita tullut tällä kertaa clomeista. Ihan kuin muistaisin jonkun teistä kirjoittaneen, että lääkäri oli sanonut että niitä oireita pitäisi tulla? Ei kai se niin voi olla? Voi kylläkin olla, että se oli vuoden 2011 tai 2010 Clomittaret :D Toisaalta, eipä minulla pahemmin oireita tullut silloin ekalla kierrolla, vaikka ovulaation silloin bongasinkin.
 
Tämän aamun klinikkakäynti ei pistä riemusta hyppimään, yksi ehkä vähän isompi noin 16mm folli, mutta näkyi suttuisena, eli tod näk on vuotanut verta tai jo puhjennut :(. Tämän kierron jälkeen väh yksi taukokierto, jolloin suunnitellaan jatkoa. Mutta kuulemma tod näk seuraavaksi edessä pistoshoidot..masentavaa.
 
Lääkäri soitti hetki sitten miehen simppatesti tuloksista.. Simpat oli menny huonompaan suuntaan. Nyt niitä oli vaan 9milj/mll, edellisellä kerralla sentään 15milj/mll... Normaaleja oli 3% ja eteenpäin liikkuvia 15%, et näillä tuloksilla ei kylla paljon juhlita..
Clomeja ei enää käytetä, koska simpat niin huonoja, että seuraavaks mulla on edessä aukkari ja jos siellä kaikki ok, niin kokeillaan vaan yks inssi ja jos se ei toimi niin sitte suoraan IVF hoitoihin. Kyllä pistää masentamaan koko touhu! Tekis mieli luovuttaa!! Mä en mitenkään keksi mistä me saatais rahaa noihin hoitoihin. Mulla ei ole tällä hetkellä edes töitä ja miehenkin työtilanne saattaa muuttua koska vaan. Mitään lainoja on edes turha hakea..
Mä oon nyt listoilla vielä tän kierron, mut itte varmaan poistun koska en tiedä yhtään mitä tuleman pitää..
 
Tilli84 onkohan lääkäri puhunut sulle aromataasin estäjiin (aromataasi-inhibiittorit) kuuluvista lääkkeistä? Esim. Femar, Letrotsoli ja Anastrotsoli? Ne on varsinaisesti kehitetty rintasyöpäpotilaiden hoitoon, mutta niitä käytetään ihan samoin kuin clomejakin, eli stimuloimaan munasarjojen toimintaa. Usein, jos clomit ei tepsi, koitetaan noita ennen siirtymistä pistoksiin. Mä söin itse tuota Anastrotsolia viime kuussa, mutta nyt otan pistoksia jo alkukierrosta, kun tuo Anastrotsoli ei vaikuttanut muhun mitenkään. Sinuna en lopettaisi yritystä kokonaan pelkästään sen perusteella, että lääkkeet kuulostaa pelottavilta. Pyydät lääkäriä vaan selittämään sulle perusteellisemmin, miksi juuri sinä hyötyisit niistä. :)

edit. Aromataasin estäjät siis hillitsevät estrogeenituotantoa, mikä usein on mm. pco-potilailla ongelma. Pitkäaikainen estrogeenivaikutus yhdessä keltarauhashormonin puutteen kanssa altistaa kohdun limakalvon liikakasvulle ja lisää kohdunrungon syövän riskiä.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä