Clomittaret 2012

skorppari pahoitteluni ettei vieläkään ollut hyvii uutisii gynellä siulle sanottavana!

Linneat jännä jos pitäisi olla oireita :O ei miulla ainakaan oo mitään oireita ollut ensimmäisen clomikierron jälkeen (silloin oli aivan todella tuskainen ovis, nyt muissa kierroissa ei ovista edes huomaa), todistetusti kuitenkin ovuloin välillä, eli kai ne toimii silti! noh, ehkä miulla vähän niitä kylmän ja kuuman heittelyitä on, muttei nyt kuitenkaan ratkaisevan paljon!

dana- harmi kuulla ettei miehesi simppakokeitten tulokset ollu parantuneet, mistä se sitten voi johtua että huononee vain tulos vaikka pitäisi parantua?
antaako ne jonkin lääkkeen siun miehelle nytten sitten myös?
samaa rahaongelmaa olen miekin tässä pohtinut, kuulin kuitenkin jonkun palstalaisen sanoneen ettei hoidot julkispuolella maksa läheskään niin paljon kuin yksityisellä, toki ne lääkeet maksaa, mutta hoidoissa voisi jopa päästä pelkällä normi maksulla. en siis asiasta sen enempää vielä tiedä, kun meilläkin on hoidot vielä niin alkutaipaleella.
 
another Ei mies saanu mitään lääkettä. Aika harvoin miehille kai mitään lääkkeitä annetaan. Joo ei ne hoidot itsessään paljoa maksa, mut lääkkeet on tosi kalliita. Tai tuleehan polikäynneistäkin äkkiä 100e täyteen kun pitää seurantaultrissa käydä ja sitten itse toimenpide tehdään, mut ei se ole niin paha ku ne lääkkeet. Ne pistoslääkkeet maksaa äkkiä ainakin sen 150e. Ja inssejä kun todennäkösesti tehdään vain se yksi ja niissä onnistumisprosentti on ihan olematon niin aik todennäkösesti pitää mennä ivf hoitoihin jotka maksaakin sitten tuplasti enemmän...
 


tiistai 25.9





Nimi__________kp________YA/YK/YV__________hoitokerta

PikkuJellona........kp58/28...............ya9/10.........................tauko
another.............kp38/32-53...........yk9/ya1/11.......................5.clomi
Sanzu...............kp37/28-42.............................................4.femar
Dana-..............kp34/28.................yk15................. ..........3.clomi
Töpöhäntä...... kp33/28............... yv3.......................... 4.clomikierto
Tikkerituu.......kp31/31-37.....ya08/11............6. clomi + metut + terot
rimpatti...............kp28/26-28.............yv2/yk23...............4.clomi
Slartibart.............kp26/?............ yk 1/ya3/2012............clomit + terot
0emppu0..........kp26/25-50......... yk 8, ya 12/2011......3.clomi+metut
Amalia89.......... kp24/28............ ..ya11/10................ 5.clomi+primo
nellustiina..........kp23/28..............ya kesä2010..................6.clomi
DjaP..................kp19/28-34...............Ya2007..............Jonotustauko
Ambrosia85.........kp19/26-32.........ya10/10/yk21.................tauko
Pamsku..............kp18/17-52..............yk11.....................4.clomi
skorppari82.........kp18/??..............yv1,5.............................2.femar
Toivounelma.........kp11/28-32...........Ya 5/09...............tutkimustauko
Sarppa-71.........kp10/28-30...... ya 04/2011......................tauko
Linneat...............kp10/?.........ya 09/2011..........3.clomi+metut+terot
10kaks...............kp6/42...............yk6..............................5.clomi
Auppis......... kp6/40..ya8/2011......2.metut+puregon+pregnyl+luget
Hydrangea........kp3/26...............yk8..............terot, clomit:yk9ssä

Tauolla/taustalla
Lumihiutale92, Calliope, AamuTorkku,
Nyrpee-81, undercovergirl, Ranskismopsi, Katrina86,
toiveuni83, Ansku83, Pettunia, Lilleri82


Piinailijat
ambrosia dpo 1


Ghostbusters


PLUSSANNEET

syyskuu:
minnams....2.9......kp37/28.....yk13............tauko
Inkeri84....16.9...........?..........?.............5.clomi

heinäkuu:
Alisa84.........13.6?..kp80/70.........?..........1.clomi
Minttu_89.....8.7....kp34/??..........9..........4.clomi
Raita12.....15.7....kp58/30.....ya8/10.......tauko

kesäkuu:
Aniit...........21.5.....?..............?................?
Hollannissa...14.6...kp33/?....ya06/2011...1. clomi
JeNski91....18.6....Kp29/27-28 .....?.........4.clomi (Km&Tm :()

toukokuu:
toiveuni83....4.5.... kp15/28?.....ya9/10......1.clomi (km :()
tinksu.........11.5... kp 28/29...... yk 4........ 3.clomi
magda........16.5...kp26/28-30...ya6/10.....2.letrozol
toivounelma..19.5..kp27/30?..yk29(ya5/09).3.Clomi+Gonal-F+Pregnyl( km:( )

huhtikuu:
Vauvaton..5.4........kp26/??......ya12/08.....8.clomi(enkelikaksoset :( )
Kiri..........19.4.......kp33/25-30....ya10/10.....2.clomi
Nana2012...21.4....kp34/??........ya6/2011....4.clomi
10kaks.......26.4....kp32/42..........yk2..........2.clomi (km :()

maaliskuu:
Kuume82..11.3...kp30/~30..ya1/11...2.clomi
toiveajatus..12.3...kp 31/??....yk11....2.clomi

helmikuu:
Micaela..22.02....kp29/33.....yk5....3.clomi
Idylli......24.02....kp27/28.....yv3.....2.clomi
Marsiina..26.02...kp47/??...............clomit





Clomittaret 2011 -pinoon linkki: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/lapsettomuus/1896220-clomittaret-vuonna-2011-a/

Clomittarien plussapinkka: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2079283-clomifem-hoidosta-plussanneet/


Päivittäjä: another (ja Ansku83)

 
Viimeksi muokattu:
Slartibart, miten menee, milloin meinasit alkaa testailla?

Dana, toivon teille vaikka lottovoittoa ;) Mietin itse juuri pari viikkoa sitten, mistä revin rahat hoitoihin jos clomit ei tepsi. Onneksi julkisella hinnat on kuitenkin ihan eri sfääreissä kuin yksityisellä...

Mulla ei ole minkään valtakunnan oireita, ei kipuja, ei vuotoja, ei mitään. Että menkkoja odotellessa, vaikka toivo meinaakin kyllä ajoittain nousta ihan kattoon. Onneksi on ensi viikolla paljon tekemistä ja muuta ajateltavaa...
 
0emppu0 oottekos te sitten julkispuolella myös hoidossa?
harmi jos siekii oot joutunut menkkoja oottelemaan, jospa ne pian alkais tai näkyis plussa testissä :)

on:
itse testasin tänään digillä negan, melkeen inhottavampi muuten testata tuolla kuin tavallisella viivalla, kun tulee vain tylysti teksti "ei raskaana", ei voi ees kattella viivoja, kun en mie kehdannut siis sitä testiä osiin purkaa!
mutta siis, menkkoja jäämme odottelemaan, tänään otin ekan teron!
 
Mekin ollaan mietitty noita raha-asioita, että mistä ne rahat sitten revitään. Tosin ollaan myös julkisella puolella hoidossa.

Hei mitä tarkoittaa kuukautisten jälkeinen tiputtelu?? Onko tää kierto nyt jo menetetty, eilen otin viimeisen clomin, mut hiukan tiputtelee :/ Eli jotain hormonihäikkääkö? Onko kellään ollut vastaavaa?
 
linneat muistelen että miulla alkaa ja loppuu menkat aina tiputteluun, joten mie pitäisin sitä normaalina, toki joku muu (asiasta enemmän tietävät) osaa varmasti sanoa paremmin. jospa koko kierto ei ois kuitenkaan menetettyä tuon tiputtelun takia :)
joo siis ihan laiton tuo testi, ei noin saisi lukee, tuommosella pitäis ennemmin aina tulla se "raskaana"-teksti ;)
 
Linneat Oothan lukenut Clomien tuoteselosteen? Siinä lukee että hoidon aikana voi ilmetä epänormaalia kohtuverenvuotoa. Ja muitakin alapään vaivaa on lueteltuna. Aivan hyvin kyse voi olla Clomien sivuoireesta.


Mulla on joissain Clomi-kierroissa tullut sellaista vaaleanpunaista, kokkareista valkovuotoa viimeisen clomi-päivän aikana. Lisäksi mulla tuli parissa kierrossa pari päivää ennen ovista tuhruilua. Kysyin asiasta lapsettomuuslääkäriltä ja sanoi että ennen ovulaatiota olevalle tuhruttelulle ei voi mitään, mutta oviksen ja menkkojen välissä olevalle voidaan. Siis lutelaalivaihetta voidaan tukea esim. Lugesteronilla tai vastaavalla lääkkeellä.

Täällä eletään kp 9:ä ja huvikseni pissin ovistestille jo. Viivaa pukkasi jo haaleana. En tiedä yritetäänkö vielä mutta seurailen nyt kuitenkin että miten kroppa toimii ekassa kierrossa. Ja sittenhän mun on määrä aloittaa Terolut kp 15 pitämään kierto tasaisena. Myös ensi kierto samalla tavalla. Marraskuussa sitten muut aineet peliin.
 
Dana: Ymmärrän huolesi simppatestien tuloksista! Meille annettiin aika "murska tuomio", kun toista yritettiin. En muista lukuja mutta IVF olisi ollut hyvin nopsaan lääkärien suositus. Onko miehesk ollut sairaana lähiviikkoina, kuumeessa esim? Kuulema voi vaikuttaa simppoihin.
Meille lopulta tärppäsi kotiyrityksellä tuo toinen.

Lääkkeitä tosiaan on voitu alunperin kehittää aivan johonkin muuhun, kuin mihin niitä käytetään tällähetkellä. Lääkkeillähän on aina sivuvaikutuksia ja omista huolista kannattaa avoimesti puhua ja vaatia vastauksia, ymmärrettävästi :)

Oireista: Ensimmäisessä clomikierrossa en joutunut kärsimään sivuoireista mutta toisessa kyllä. Keskenmenon jälkeen ei taas ole tullut mitään oireita. Omituista. Saan itseni kuvittelemaan ettei lääkkeet tehoakaan.

Ambro: Onnea luomuoviksesta ja tsemppiä suunnitteluun!
 
Omaa napaa vielä: Huomenna minun ensimmäinen ultra. Yritän henkisesti valmistautua siihen, ettei siellä mitään ole, enkä ovuloi. Mutta kyllä sitä vaan niin paljon toivoo, että luultavasti itku tulee, jos clomit ei ole taaskaan tehonneet. No, huomenna sen näkee.
 
Linneat, en mä millään pahalla tarkoittanut sitä että ootko lukenut. Lähinnä vaan muistutus että niitä kannattaa itse kunkin aina välillä lukaista vaikka uudestaan.
Muista kysellä huomenna sitten kaikki mahdollliset siellä ultrassa :) Tsemppiä että siellä olisi mukavan kokoinen folli odottamassa ja että limakalvo olisi hyvässä kunnossa. Mullahan Clomit 'kuivatti' limakalvon liian ohueksi ja siksi määrättiin lisäksi Gonal-F pistokset, jotta kiinnittyminen onnistuisi.

Siittiöistä. Meille sanottiin että kolmekuutautta sitten eletty elämä vaikuttaa simppojen laatuun tänään. :) Eli jos on vaikka kolmekuutautta sitten ollut kipeänä niin simpat voi olla heikommat sen vuoksi. Ja tosiaan kyllähän miehillekin voidaan määrätä lääkkeitä simppatuotantoon tai muihin hormonaalisiin, mutta kovin usein niistä ei kuule.

10kaks, mulla on ollut ihan samanlaista vaihtelua Clomien kanssa. Lääkäriltä kysyin ja sanoi ettei sivuoireiden määrä kerro mitään siitä kuinka follit kasvaa ;) Mutta itselle tulee olo että mitään ei tapahdu jos ei mitään sivuoireitakaan ole.
 
10kaks Mies oli vielä vähän kipeenä just sillon kun anto sen näytteen ja kysyinki siitä lääkäriltä niin oli sitä mieltä, et ei se vaikuta vielä.. En mä sitten tiedä koska se vaikuttaa, mut aattelin heidän tietävän paremmin..

Linneat Joo ainakin clomeja on joillekin miehille määrätty simppoja parantamaan. Mä luulen, että mun miehellä oli jo valmiiks niin huonot simpat, että clomit ei varmaan olis sitä laatua tarpeeks paantanut.. Oli kuitenkin vaan 3% normaaleja ja muutenkin tosi vähän simppoja..

Nyt vaan odotellaan pari viikkoa ja sitten on se aukkari.. Siellä sitten vrmaan puhutaan jatkosta tarkemmin, et koska tehdään ja mitä..
 
Moikka tytöt! Saanko liittyä seuraan? :wave:

Hydrangea........kp2/26...............yk8.........................terot, clomit mukaan yk9

Oon silloin tällöin käynyt lueskelemassa teidän juttuja, mutta nyt kun clomit on tulossa pian mukaan, niin voisin liittyä tännekin kuumeilemaan. Meidän tarina on sellainen, että pillerit on lopetettu 8/2011, mulla todettu pco (monirakkulaiset munasarjat + ovuloimattomuus, olen normaalipainoinen, ei muita oireita) ja miehen simpat priimaa. Esikoinen olisi haaveissa. Clomit olisi tarkoitus ottaa mukaan seuraavassa kierrossa, kun tässä kierrossa ensin käyn aukkarissa. Inssiinkin olisi tarkoitus mennä heti seuraavassa kierrossa, jos clomit toimii.

Tuossa kalenteria tutkailin ja tulin siihen tulokseen, että ovis voisi sitten ens kierrossa ajoittua harmillisesti samalla päivälle, kun olen työreissussa. Jos käyttää clomeja kp 3-7, niin mille päivälle ovis yleensä sattuu vai vaihteleeko se kovasti? Kiertoni terojen kanssa näyttäisi olevan noin 26 päivää.
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa Hydrangea!

Tuota ovulaation ajankohtaa lienee aika vaikea ennustaa koska aloitat clomit vasta. Täällä palstalaisilla se vaihtelee ainakin niin että toisilla ovis tulee melko tarkkaan esim. kp 14 ja sitten on meitä joilla ei ovista tule välttämättä ollenkaan. Inssissä käytetään varmaankin lisänä irrotuspiikkiä, jotta osutaan inssin kanssa mahd. lähelle ovista.

Teroilla ylläpidetystä kierrosta ei voi päätellä mitään, koska ne voivat hyvin olla ovuloimattomia ja terot (tai niiden lopettaminen) saa aikaan vuodon ns. keinotekoisesti. Kannattaa kontrolliultrassa kertoa lääkärille tuollaisesta esteestä niin asialla voinee pelata hieman, tai sitten jättää inssi suosiolla seuraavaan kiertoon jos kroppa päättää että ovulaatio on reissupäivänä.

Itsellä on muuten aivan synkeä pelko inssiin joutumisesta, koska aukkari oli niin pirun kivulias. Eli irti mun kohdunkaulastani kiitos! Onneksi meillä luultavasti se ei ainakaan ykkösvaihtoehtoja ole, koska miehen simpat ok.
 
Heippa hei!

Liityn joukkoon kirjavaan uutena :)
Meillä yritystä takana nyt 11k, 3 kierto clomeja kohta alkaa..Ekalla kierrolla ovuloin ja kaikki hyvin, muttei sitä toivottua tulosta tullut. Toisella kierrolla ovuloinnin aikaan, oltiin 600km päässä toisistamme :( Mutta uutta yritystä taas kehiin :)
Tänään lääkäri totesi PCO:n ja clomien seuraksi lugesteroonin ja diformin, Nyt taas ootellaan ja jännäillään :)
 
Tikkerituu, kiitos vastauksestasi! Nämä jutut on mulle vielä niin uusia, että täytyypä kysellä asioista lisää kun käyn aukkarissa ja hieman myös vielä etukäteen lueskella. Täytyypä myös kysyä vielä tuosta irroituspiikistä ja mainita työreissusta, kiitos vinkeistä! :) Sanoit, että teillä inssi ei ole ykkösvaihtoehto, kun miehen simpat ok. Jos saan vielä kysyä, niin oletteko sitten miettinyt muita vaihtoehtoja, mitä ne muut vaihtoehdot mahdollisesti on? Hieman mua vieläkin ihmetyttää, että miksi meidät laitetaan heti inssiin, kun miehen simpat kuitenkin priimaa. Miksi ei saada yrittää ensin kotona. :|

Lääkäri muistaakseni irroituspiikin ensikäynnillä mainitsikin, mutta antoi vasta teroihin ja clomeihin reseptit. Clomit saan aloittaa vasta kun aukkarista on selvitty, joten menee niiden aloitus seuraavaan kiertoon. Hieman alkoi nyt tuo aukkarikin jännittään, jos sattuukin paljon... Mulla oli aiemmin käytössä primot, mutta ne vaihdettiin teroihin lapsettomuusklinikan ensikäynnillä. Primoilla mulla kierto oli kanssa sen 26 päivää, mutta niissä kierroissa ei ollut kuin ehkä kerran ovis, kun ne tosiaan ei siihen vaikuta. On kiva, kun pian saan clomit käyttöön. Hieman kuitenkin jännittää, että mitä jos clomeilla ei saadakaan vastetta... Kun terot on nyt taas tässä kierrossa mukana ja kierto tulee olemaan mitä luultavimmin sen 26 päivää, niin työreissu taitaa osua kp 12. Olisikin kiva vielä kuulla teidän kokemuksia, koska folliultra on teillä ollut? Ärsyttää, jos homma menee pieleen, jonkun työhomman takia. No, ei kai auta kun keskustella asiasta lääkärin kanssa ja toivoa parasta.
 
Moikka, onpas täällä tapahtunut. Vielä kun saatais plussia pinkkaan. ;)

(.)Sais siis ovisplussa 15.9 aamulla, kp 16, nyt olis menossa kp 25. Dpo olis ehkä 8-9. Vielä en uskalla testata, vaikka kutkuttelis. Jos nyt malttais vaikka dpo 12:sta odotella. :) Toisaalta voi tätikin tulla piipahtamaan, koska eilen otin viimeisen teron eikä kierron pituudesta ole aavistustakaan.

Mitä emppu sulle kuuluu? Onko oloja? :)
 
Dana, tuosta normaalien simppojen määrästä. Tarkoitatko että tutkimuksessa miehelläsi on teodettu 97% epämuodostuneita? Meillä on 99% epämuodostuneita eli vain 1% ns. normaaleja. Lapsettomuuslääkärini sanoi että epämuodostumalla ei ole niinkään merkitystä. Muoto arvoidaan silmämääräisesti ja sen vuoksi vaihtelu/ tutkija voi olla suurikin. Ja se jos simppa on epämuodostunut ei vaikuta hedelmöittämiskykyyn välttämättä mitenkään. Epämuodostuneilla simpoilla saadaan täysin terveitä lapsia. Liikkuvuus on kuulemma tärkeämpää ja vasta-aineet sekä määrä ovat merkittävämpiä. Meillä esim. on vain 4% siittöistä A-luokan liikkuvuutta, eli nopeita ja suoraan. Mutta lääkäri sanoi että koska määrää on paljon niin se korvaa meidän tapauksessa laadun.

Ei siis ole ihan yksioikoista tuo simppatulosten tulkinta.

Hydrangea tervetuloa!

Meillähän on lääkityksenä ollut ja tulee olemaan taas Clomit+Gonal-F+Pregnyl sekä kotiyhdynnät. Näin vaikka simpat ei edes ole priimaa. Ja sillä on raskauduttu. Oviksen ajankohtaa lääkeavusteisesti on vaikea ennustaa, sen vuoksihan ultrataan. Ja jokaisen kroppa reagoi lääkkeisiin eri tavoin.
Folliultran ajankohtaan vaikuttaa sun normaalikiertokin. Mutta mulla on ollut kp 10-13 riippuen mikä on arkipäivä. Tosin mulle toi kp 12 tietoo on parempi, koska mun ovis tulee ilman lääkkeitä kp 18-20 ja lääkkeillä kp 14-16. Syön Clomit 3-7 ja Gonalit pistän kp 8-ultrapäivä. Jos saa irrotuspiikit, eli Pregnylin tai Ovitrellen (ei kela-korvattava) niin pistosajankohta määrätään follin koon mukaan laskennallisesti kasvu huomioiden. Pistoksesta 36 tunnin sisään yleensä on ovulaatio. Eli jos on kotiyhdynnät niin silloin pupuilua pitää harrastaa pistos ja seuraava päivä ainakin...ja toki saa jatkaa jos tahtoo ;)

hanipööllekin tervetuloa.
 
haluaisko joku ruveta päivittään tuota listaa?
kun miulla on vähän motivaatio kateissa koko palstailun suhteen... joten mieluusti siirtyisin takavasemmalle edes hetkeksi! (viikon - parikin jos jaksaisi olla poissa..)

tervetuloa uusille :wave:

linneat mukavia gynekuulumisii jäädään tänne oottelemaan ;)
 
Kiitos sullekin vastauksista ja hyvästä tietopaketista, toivounelma. :)

Mulla ei ole omasta kierrosta mitään tarkkaa kuvaa. Vaihdellu siinä noin 28-120 päivän välillä pillereiden lopettamisen jälkeen. Sen takia noi primot ja nyt myöhemmin terot onkin otettu mukaan, että saisi edes jotain tolkkua kiertoihin. Mulla lääkäri sanoi, että oviksen aikaansaaminen lääkkeillä ja siihen liittyvät ultrat on niin työläitä, että kannattaa ottaa heti inssi mukaan. Yksityisellä ollaan ainakin toistaiseksi. En kyllä tiedä mitä lisäarvoa me sillä inssillä saadaan, kun miehen tavara on priimaa (normozoospermia). Mulla oli tämän ensikäynnin jälkeen puhelinaika samalle klinikalle, mutta eri lääkärille ja hänkin oli asiasta samaa mieltä, että suoraan inssiin vaan. Onhan se tietenkin kiva, kun asiat otetaan vakavasti ja hoidetaan kunnolla, että ehkä ei pitäisi valittaa, kun moni joutuu pidempään odottaa näitä hoitoja, mutta mutta...
 

Yhteistyössä