Täältä myös voimahali Aniitille :hug:
Hurjasti onnea plussanneille :heart: Ihanaa!!!
Idylille, kyselit noista clomeista. Mulla on kans sellainen tilanne, että clomit määrättiin ainoastaan ovista vahvistamaan eli tod. näköisesti ovuloin ihan luomustikkin (ainakin kierto on aina ollut lähes kellontarkasti 25-27 päivän mittainen, eikä kertaakaan kuukautiset jääneet pois). Mulle ei tehty mitään tutkimuksia ovuloimattomuudesta, vaan clomit alotettiin suoraan. Syynä oli se, että ikää on jo tuo 35 ja yritystä takana yli puoli vuotta. Ekassa kierrossa mulle tehtiin seurantaulltra, jossa löytyi kolme komeaa munarakkulaa, kooltaan 25-26mm. Lääkäri ei puhunut mistään yhdyntäkielloista monikkoraskauden pelossa, vaan kertoi lääkkeen toimivan hyvin annoksella 1tbl kiertopäivien 3.-7. ajan. Hieman jänskätti monikkoraskausriski, mutta pelko oli turhaa (ei siis raskautumista tuosta ekasta kierrosta). Oireita ei kummemmin ollut, oviksen aikaan nippaili selvästi munasarjojen kohdalta jano oli hirmuinen ja rinnat turpos ja kipeyty heti oviksen jälkeen. Tämä toinen kierto mennyt helpommin, eikä juurikaan sivuoireita lievää janontunnetta lukuunottamatta. Koska clomit toimi mulla noin hyvin (omasta mielestä liiankin hyvin) pienelläkin annoksella itse ajattelen, että ovuloin varmaan luomustikkin. Oviksen tapahtumine varmistettiin vielä verikokeella ja siinä tuloksena s-progesteroni hurjat 160 (eli tod. näk vähintään kaks noista folleista on myös "poksahtanut" eli munasolu todella irronnut). Vaikka seurantaultra ei mulla aiheuttanut toimenpiteitä, niin olen tyytyväinen, että clomien käyttöä on seurattu. Ainakin tietää, että toimivat ja annos on vähintäänkin riittävä. Onnea matkaan teille Idylli!
Omaa napaa - täällä odotellaan kuumeisesti tätiä saapuvaksi kp on nyt 28/25-27. Oireita ei ole oikeen suuntaan eikä toiseen. Rinnat on kyllä hieman kipeytyneet, munasarjojen kohdilta juilii ja valkkari on hieman lisääntynyt. Munasarjojen juilimista luukuunottamaatta, noi kaikki ovat mulla normimenkkaoireita. Tätiä kuitenkin veikkaan, koska menkat ei ole koskaan olleet päivääkään myöhässä.
Oikein mukavaa ja plussarikasta uutta vuotta kaikille!