Clomittaret 2012

Heippa! Olen aloittamassa ensimmäistä clomikuuria tähän kiertoon, nyt on kp1. Meillä on takana pari vuotta yrittämistä tuloksena kaksi luomuraskautta, jotka molemmat ovat päättyneet keskenmenoon. Kummallakin kerralla plussan saamista edelsi vuoden yrittäminen. Tutkimukset on tehty eikä kummassakaan ole mitään "vikaa". Ovulaatio tapahtuu jne., mutta lapsettomuusklinikan lääkäri ehdotti silti clomien käyttöä, josko se vielä vahvistaisi ovulaatiota ja siten auttaisi raskautumista. Huomaisin tällaisen pinon ja ajattelin kysellä millaisia kokemuksia teillä on clomeista? Onko muita clomien käyttäjiä, joilla ovulaatio tapahtuu luomusti? Onko kypsynyt useampia munasoluja? Onko sivuoireita? Itseä pelottaa lähinnä se, että jos kypsyykin useampi munasolu, jolloin on siis monikkoraskauden riski. Ja monikkoraskauden mahdollisuus taas pelottaa siksi, että siinä on normaalia raskautta suurempi keskenmenoriski ja itsellä ja miehellä on valtava pelko uusista keskenmenoista. Onneksi clomien käyttöä seurataan ultralla. Kiitos vastauksista!

Terv. Idylli
 
Täältä myös voimahali Aniitille :hug:

Hurjasti onnea plussanneille :heart: Ihanaa!!!

Idylille, kyselit noista clomeista. Mulla on kans sellainen tilanne, että clomit määrättiin ainoastaan ovista vahvistamaan eli tod. näköisesti ovuloin ihan luomustikkin (ainakin kierto on aina ollut lähes kellontarkasti 25-27 päivän mittainen, eikä kertaakaan kuukautiset jääneet pois). Mulle ei tehty mitään tutkimuksia ovuloimattomuudesta, vaan clomit alotettiin suoraan. Syynä oli se, että ikää on jo tuo 35 ja yritystä takana yli puoli vuotta. Ekassa kierrossa mulle tehtiin seurantaulltra, jossa löytyi kolme komeaa munarakkulaa, kooltaan 25-26mm. Lääkäri ei puhunut mistään yhdyntäkielloista monikkoraskauden pelossa, vaan kertoi lääkkeen toimivan hyvin annoksella 1tbl kiertopäivien 3.-7. ajan. Hieman jänskätti monikkoraskausriski, mutta pelko oli turhaa (ei siis raskautumista tuosta ekasta kierrosta). Oireita ei kummemmin ollut, oviksen aikaan nippaili selvästi munasarjojen kohdalta jano oli hirmuinen ja rinnat turpos ja kipeyty heti oviksen jälkeen. Tämä toinen kierto mennyt helpommin, eikä juurikaan sivuoireita lievää janontunnetta lukuunottamatta. Koska clomit toimi mulla noin hyvin (omasta mielestä liiankin hyvin) pienelläkin annoksella itse ajattelen, että ovuloin varmaan luomustikkin. Oviksen tapahtumine varmistettiin vielä verikokeella ja siinä tuloksena s-progesteroni hurjat 160 (eli tod. näk vähintään kaks noista folleista on myös "poksahtanut" eli munasolu todella irronnut). Vaikka seurantaultra ei mulla aiheuttanut toimenpiteitä, niin olen tyytyväinen, että clomien käyttöä on seurattu. Ainakin tietää, että toimivat ja annos on vähintäänkin riittävä. Onnea matkaan teille Idylli!

Omaa napaa - täällä odotellaan kuumeisesti tätiä saapuvaksi kp on nyt 28/25-27. Oireita ei ole oikeen suuntaan eikä toiseen. Rinnat on kyllä hieman kipeytyneet, munasarjojen kohdilta juilii ja valkkari on hieman lisääntynyt. Munasarjojen juilimista luukuunottamaatta, noi kaikki ovat mulla normimenkkaoireita. Tätiä kuitenkin veikkaan, koska menkat ei ole koskaan olleet päivääkään myöhässä.

Oikein mukavaa ja plussarikasta uutta vuotta kaikille!
 
Kiitokset haleista! Mieli ja olo jo paremmat, kyl ne oireet selkeesti clomeista johtuu. Tänään olin seurantaultrassa ja kaks follia löyty. Vasemmalla on 15mm ja oikeella 13mm. Niitä nyt pistoksilla muutamapäivä vielä kasvatellaan ja sitten torstaina irrotuspiikki. Lääkäri oli oikein luottavainen. Jos nyt ei tärppää niin ens kierto samalla cocktaililla.

Idyllille tervetulotoivotukset, toivottavasti et viihdy listalla pitkään. :)

Ronja piitkiä hermoja toivottelen sulle!
 
  • Tykkää
Reactions: Juudith ja Ronja76
Aniit (tai kuka tahansa joka osaa vastata) kyselinkin jo aiemmin, että missä vaiheessa saa mukaan irrotuspiikin? vai saisiko ihan vaan pyytämällä? viimeksi gyne sanoi että ei tarvi mennä verikokeelle vaikka olisin halunnut varmistaa irtoaako munasolu oikeasti. Nyt on kp34, ei kuulu tätiä ja testi on edelleen negatiivinen. Onko muilla ollut vastaavia tilanteita, kuinka monella clomikierrot venyy myös pitkiksi vaikka folliultra näyttäis hyvältä?

Idylli: Seurantaultrat clomisteilla on tosi tärkeitä, koska siellä nähdään jos on selkeästi riski siihen monisikiöraskauteen. Clomioireina itselläni yöhikoilut, alavatsakivut ja päänsärky.

Voi että, epätietoisuus on kyllä musta melkein pahempi täs tilanteessa kuin se, että menkat alkais. aina kun kierrot venyy, kuitenkin yrityskerrat vuoden aikana vähenee ja piinaavaa odotusaikaa on enemmän. toivoin niin että clomit tasais kierron, mutta ei näköjään :/
 









Keskiviikko 4.1.2012

Nimimerkki...Ikä...Yritys aloitettu...Toiveissa...Clomikierto...Kp

AamuTorkku....27v.......10/09............2.lapsi........1.clom......Kp1

Alliisa............29v........11/10............2.lapsi........2.clom.....Kp9

Aniit..............26v........09/10............2.lapsi........3.clom......Kp16

AnnaE...........26v........10/10............2.lapsi........4.clom......?

Juudith..........25v........06/10............1.lapsi......välikierto.....Kp2

magda...........24v.......06/10.............2.lapsi......välikierto.....?

Nana2012.......28........06/11.............1.lapsi........2.clom.......Kp36

pipsa79..........31v.......03/11.............1.lapsi.......1.clom.......?

Päivi1980........30v......06/10.............4.lapsi.......3.clom.......?

Riinali.............33v......11/10.............3.lapsi.......2.clom.......?

Ronja76..........35v.......02/11..............1.lapsi......3.clom......Kp2

RäsyNukke.......28v......01/10..............2.lapsi.....välikierto....?

vauvaton.........28v.......11/08.............1.lapsi......5.clom......Kp12









:heart: :heart: Plussanneet :heart: :heart:


Vauva haaveissa ... 25v... 02/11 ... 1.lapsi ... 2.clom ... +15.10.+
Rouva Rimpula ..... 30v ... 03/10 ... 2.lapsi ... 3.clom ... +26.12+
kaktuspiikki .......... 28v ... 01/10 ... 2.lapsi ... 2.clom ... +29.12+


 
Viimeksi muokattu:
Nana en osaa kyllä vastata sun kysymykseen. Mulle lääkäri kirjotti ton jo kuukausi sitten mut nyt vasta saatiin sopivan kokonen folli että voidaan irrotella. Sinuna varmaan kysyisin gyneltä tuota. Mä oon aika monta juttua tässä matkan varrella saanu kun oon kysyny. Esim metut.
 
Tiistai alkoi ankeissa fiiliksissä - täti porhalsi vauhdilla paikalle. Clomit näköjään hieman pidentäneet kiertoa. Kyllä se niin taitaa olla, että rankemmat hoidot kutsuu meitä tänä vuonna, eikä meitä ole perinteisin menetelmin tarkoitettu raskautumaan... :( Jatkan kuitenkin clomien syöntiä ainakin tän kierron, vaikka meillä todettu miehen simpoissa vikaa (vähäinen määrä).

Mulle voi päivittää 3.clom ja kp1

Tsemppiä meille kaikille!
 
Moro!

Olen uusi täällä, joten pikaiset esittelyt ensin. Olen toista lasta yrittävä 36-vuotias nainen ja syön jo 7. kiertoa Clomia. Yritystä on takana 3 vuotta. Sinänsä en koskaan uskonut olevani tässä tilanteessa, koska ensimmäisen kohdalla tulin luomusti raskaaksi. Kesäkuusta asti on clomit ollut käytössä, jotakin ovulaatiohäiriötä minulla tutkitusti on. 6 kuukautta söin 50mg kierron päivinä 3.-7. Ultrassa näkyi ekassa kierrossa 1 hieno munasolu, mutta sitten 6. kierrossa annos ei enää riittänyt. Nyt eka kierto 100mg kp 3.-7. Ultrassa näkyi kp13 2 hienoa munasolua, mutta menkat taitaa olla alkamassa, niin selkeet oireet on.
Yksin oon hautonut tätä asiaa ja kipeäähän se tekee, elämä on pyörinyt päivittäin viimeiset vuodet tämän asian ympärillä ja nyt ollaan aika tiukassa paikassa, henkisesti. Eilen eksyin sitten näille sivuille ja voi luoja miten helpotti lukea teidän juttuja.... en olekaan yksin! =) Niin monta tuttua juttua tuli täällä vastaan, joten päätin kirjautua itsekin ja täällä ollaan. Pari kuukautta enää voin clomeja syödä, mutta sen ajan pörrään täällä.
 
Ronja :hug:

niiskutar tervetuloa! Mäkin oon ensimmäisen saanut luomusti mut sillon en kyllä edes yrittänyt. (sitä tilannetta kyllä edelsi vuosien yrittäminen ja edellisen parisuhteen kariutuminen) Mulle on aina ollut selvää etten tuu lapsia saamaan helpolla. Verkosta voi kyl todella saada paljon apua omaan tilanteeseen. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Ronja76
Heippa,
olen tässä teiän keskustelua seurannut loppuvuodesta alkaen kun minulle annettiin clomi-resepti. Sen verran itsestä, että tutkimuksiin lähdetty viime syyskuussa, mutta oman aikaansaamattomuuden ja epävarmuuden vuoksi tässä edetty melko hitaasti. Varsinaista vikaa ei ole todettu, clomit määrättiin myös minulla ovulaatiota tukemaan. Ovuloin (ainakin omien tuntemusten ja tikkujen mukaan) luomustikkin, mutta katsotaan mitä tulee. Esikoinen on saatu luomusti aikaan, mutta nyt on tässä jo muutama vuosi odoteltu tuloksetta.

Ilmouttaudun nyt mukaan kun huomenna vihdoin ekan clomini nappaan, saa nähdä mitä tuleman pitää.

Onnentäyteistä alkanutta vuotta 2012 teille kaikille!!

27v , yritysaloitettu 10/09 , 2.lapsi , 1.clomikierto kp3 (siis tänään 4.1)
 
Tervetuloa mukaan niiskutar ja AamunTorkku :wave:

Täällä ollaan taas pikku hiljaa toivuttu tädin tulosta. Tällä kertaa se ei ollut niin kova takaisku kuin ekan clomikierron jälkeen, jolloin olin ihan varma raskautumisesta. Nyt toisen kierron aikana fiilikset oli enemmänkin sellaiset, että meitä kohtaa todella suuri ihme, mikäli sattuisin raskautumaan. Mutta pettymyshän se on kuitenkin aina, kun täti kurvaa paikalle...

Olen samaa mieltä, että tällaiset vertaisryhmät on todella iso apua tässä projektissa. Täältä löytyy se aito ja todella samankaltainen ymmärrys asiasta. Kaikkea ei viitsi oman miehenkään niskaan kaataa, koska hän kuitenkin käsittelee samalla omaa suruaan omasta näkökulmastaan (ettei ne simpat välttämättä olleetkaan riittäviä luomuraskauteen). Toki asiaa käytiin taas meillä läpi, mutta jatkuvasti en viitsi asiasta jauhaa... Ja kaveripiiri on tässä asiassa ihan eri "planeetalta" - toiset raskautuu luomusti ihan tosta vain ties kuinka monetta kertaa ja toiset ei taas halua lapsia ollenkaan.
 
Miten pian teille on tullut oireita clomeista? Otin eilen aamulla ensimmäisen pillerin ja jo iltapäivällä tuntui alavatsassa outoja tuntemuksia, lisäksi kamala päänsärky. Voivatko vaikuttaa niin pian vai kuvittelenko vain oireet? :)
 
Heipat kohtalotoverini :heart:

kivaa saada uusia taas mukaan, tervetuloa. Idylli: mulle tuli ekassa clomikierrossa oireet kans parin päivän sisällä, ja pahimpana se päänsärky joka kesti melkein viikon yötä päivää....

Voi voi, mulla menossa kp36, ei vieläkään menkkoja ja jälleen aamullinen testi puhdasta negaa. Mitä ihmettä tää nyt on....??? kp 13 oli 15mm folli, luulisi että se olisi irronnut sen viikon sisällä niinku gyne ilmoitti...eikö clomien pitäisi tasata kiertoa? venyykö muilla clomikierrot näin pitkiksi?
 
  • Tykkää
Reactions: Ronja76
Täällä ollaan taas pikku hiljaa toivuttu tädin tulosta. Tällä kertaa se ei ollut niin kova takaisku kuin ekan clomikierron jälkeen, jolloin olin ihan varma raskautumisesta. Nyt toisen kierron aikana fiilikset oli enemmänkin sellaiset, että meitä kohtaa todella suuri ihme, mikäli sattuisin raskautumaan. Mutta pettymyshän se on kuitenkin aina, kun täti kurvaa paikalle...
Mulla on kanssa ihan liian suuret odotukset tähän ekaan clomikiertoon. Melkein tuntuu siltä kuin olisin jo raskaana, vaikka vasta aloitin ne lääkkeet eikä oo ollut vielä ees ultraa missä näkisi niiden vaikutukset :D Luultavasti vajaan kuukauden päästä, kun täti kurvaa paikalle, niin tipun korkealta ja lujaa...
Tsemppiä sulle toipumiseen; aina se tädin tulo on pettymys.
 
  • Tykkää
Reactions: Ronja76









Keskiviikko 4.1.2012

Nimimerkki...Ikä...Yritys aloitettu...Toiveissa...Clomikierto...Kp

AamuTorkku....27v.......10/09............2.lapsi........1.clom......Kp1

Alliisa............29v........11/10............2.lapsi........2.clom.....Kp9

Aniit..............26v........09/10............2.lapsi........3.clom......Kp16

AnnaE...........26v........10/10............2.lapsi........4.clom......?

Idylli..............25v.........1/10............1.lapsi.........1.clom.....Kp4

Juudith..........25v........06/10............1.lapsi......välikierto.....Kp2

magda...........24v.......06/10.............2.lapsi......välikierto.....?

Nana2012.......28........06/11.............1.lapsi........2.clom.......Kp36

pipsa79..........31v.......03/11.............1.lapsi.......1.clom.......?

Päivi1980........30v......06/10.............4.lapsi.......3.clom.......?

Riinali.............33v......11/10.............3.lapsi.......2.clom.......?

Ronja76..........35v.......02/11..............1.lapsi......3.clom......Kp2

RäsyNukke.......28v......01/10..............2.lapsi.....välikierto....?

vauvaton.........28v.......11/08.............1.lapsi......5.clom......Kp12









:heart: :heart: Plussanneet :heart: :heart:


Vauva haaveissa ... 25v... 02/11 ... 1.lapsi ... 2.clom ... +15.10.+
Rouva Rimpula ..... 30v ... 03/10 ... 2.lapsi ... 3.clom ... +26.12+
kaktuspiikki .......... 28v ... 01/10 ... 2.lapsi ... 2.clom ... +29.12+


 
Idylli kyselit clomi-oireiden alkamisesta. Mullakin alkoi melko lailla heti eli ekan päivän jälkeen mahassa tuntui hentoa juilimista, joka sitten kovasti voimistui oviksen aikaan. Koko maha oli silloin herkkä, varsinkin munasarjojen kohdalta. Muita oireita oli koko kierron ajan kamala jano. Toinen kierto oli sitten helpompi ja lähes oireeton.

Ah, niiiiiin tuttua toi, että heti kuvittelee olevansa raskaana (melkein tosiaan jo ennen sitä seurantaultraa). Muita oireita oli pinkeät turporinnat vähintään sen puoli kiertoa ja muutenkin oli sellainen "olen raskaana"-olo :D Kiitos tsempeistä - nyt onkin jo taas helpompaa ja alkaa suhtautumaan enemmän huumorilla koko touhuun. Raskautuminen tapahtuu tälleen melkein luomusti, jos on tapahtuakseen.
 
Viimeksi muokattu:
Ihanaa kaktuspiikki, onnea!

Oli clomioireista puhetta. Joo, minulla kanssa ekassa kierrossa tuli oireet parin päivän sisällä ja aika voimakkaina. Päänsärkyä minulla ei ollut, mutta hirveä väsymys, kuumat aallot ja aika voimakas pahoinvointi. Pahoinvointi kesti koko kuukauden ja luulinkin sen takia olevani raskaana. Minulla oli kans suuret odotukset ekassa kierrossa ja lääkärikin yritti kontrolliultrassa tsempata, että nyt se lähtee, mutta toisin kävi ja pettymys oli ihan hirveä. Muissa kierroissa ei ole ollut niin järisyttäviä sivuoireita ja tätin tuloonkin on pystynyt suhtautumaan vähän paremmin, vaikka kirpaseehan se joka kerta. Tässä kierrossa, kun annosta nostettiin ja ekstrana käytettiin irrotuspiikkiäkin, on ollut taas kovat odotukset. Pari viikkoa sitten oli olo taas niin luottavainen ja varma, että nyt se tärppää.... Mutta, mutta, sitä mukaa kun menkanalkamisoireet lisääntyy, alkaa tippumaan sieltä pilven reunalta. Melkoista tunteiden vuoristorataahan tämä on.

Mitkä olisi muuten hyviä ovistestejä? Olen tilannut mammaksi.fi:stä David- testejä. Ne oli aika halpoja ja helppoja käyttää. Yhtään positiivista tulosta en ole saanut, mutta tuskin se on ollut testien vika... ;)

Ai niin, mulle voi päivittää seuraavaan:
niiskutar, 36v, yritys aloitettu 01-09, 2. lapsi, 7.kierto, kp27
 









Keskiviikko 4.1.2012

Nimimerkki...Ikä...Yritys aloitettu...Toiveissa...Clomikierto...Kp

AamuTorkku...27v.......10/09............2.lapsi........1.clom......Kp1

Alliisa............29v........11/10............2.lapsi........2.clom.....Kp9

Aniit..............26v........09/10............2.lapsi........3.clom......Kp16

AnnaE...........26v........10/10............2.lapsi........4.clom......?

Idylli.............25v........01/10............1.lapsi........1.clom......Kp4

Juudith..........25v........06/10............1.lapsi......välikierto.....Kp2

magda...........24v.......06/10.............2.lapsi......välikierto.....?

Nana2012.......28v.......06/11.............1.lapsi........2.clom.......Kp36

niiskutar.........36v.......01/09.............2.lapsi........7.clom.......Kp27

pipsa79..........31v.......03/11.............1.lapsi.......1.clom.......?

Päivi1980........30v......06/10.............4.lapsi.......3.clom.......?

Riinali.............33v......11/10.............3.lapsi.......2.clom.......?

Ronja76..........35v.......02/11..............1.lapsi......3.clom......Kp2

RäsyNukke.......28v......01/10..............2.lapsi.....välikierto....?

vauvaton.........28v.......11/08.............1.lapsi......5.clom......Kp12









:heart: :heart: Plussanneet :heart: :heart:


Vauva haaveissa ... 25v... 02/11 ... 1.lapsi ... 2.clom ... +15.10.+
Rouva Rimpula ..... 30v ... 03/10 ... 2.lapsi ... 3.clom ... +26.12+
kaktuspiikki ......... 28v ... 01/10 ... 2.lapsi ... 2.clom ... +29.12+


 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa uusille, päivittelin teitä listalle :) Ja ihana kuulla kaktuspiikki, just mietin tänään et mitä teille plussanneille mahtaa kuulua, mut ilmeisesti pelkkää hyvää=)

Kysymys ovulaatiotesteistä, kun olen melko varma että viime kierrossa joka oli clomiton, ovuloin. En testannut mitenkään mut oon melko varma siitä tuntemusten perusteella ja siitä että menkat alko muutama viikko siitä... Metut vissiin auttanut jo sen verran et kierto on ainakin tasaantunut ja siks hommasin tähän kiertoon ovulaatiotestejä. Mutta koska kannattaa alkaa testaamaan? Kun ei tosta kierron pituudesta ole ihan tarkkaa tietoa ja sit taas ei viitis liian aikaseen testailla kun niitä liuskoja on vaan se 7 ettei niitä sit mee hukkaan... Nyt menossa siis kp2 ja viime kierto oli n. 33 päivää...
 
Viimeksi muokattu:
Juudith: Tääl ainakii menee oikei hyvi, kiitos kysymästä. :) Vaavi alkaa olemaa jo jotai 15cm pitkä ja painaa reilut 100g. Seuraava ultra on vast helmikuun alussa, et sinne asti pitäs jaksaa ootella. Sen jälkee ultrat alkaiskii olemaa siinä, niitä ku on nii äärettömän vähä, ellei sit raaskita mennä ylimääräsee 4D-ultraa joskus maaliskuussa. Ekoja liikkeitä oottelen jo kovasti, mut viel ei oo ainakaa mitää tuntunu. Ehkä parin viikon päästä.. Oon käyny lähes päivittäi lukemassa teiän kuulumisia ja jännityksellä oottanu, oisko uusia plussia tullu. :D Kiva, ku pari uutta plussaa on sentään tullu, mut lisää kaivataa! Eli kovasti plussapuhureita nyt jokaselle!! Onks sul Juudith tässä kierrossa seurantaultra? Mul gyne aina sano seurantaultrassa tarkan päivän, millo alan tekee ovistestejä ja tein niitä aina sit 5 päivää. Aika paljoha niitä testejä palaa.. Mul on edellee kaapit täynnä ovis- ja raskaustestejä, ku pessimistinä tilasin niitä sillo netistä kerralla aikamoisen satsin.. :ashamed: Melkei voisin lahjottaa ne jollekii tarvitsevalle, ku eiköhä ne ehi mennä vanhaks, enne ku uuemman kerra niitä tarviin..

Kaikkea hyvää teille kaikille ja onnistumisia tälle vuodelle 2012!!

Vauva haaveissa & Sintti 16+0
 
  • Tykkää
Reactions: Juudith ja Ronja76
Vauva haaveissa voi vitsit kuulostaa niin ihanalta, nauti nyt täysin rinnoin tosta ajasta, se menee varmaan hurjan nopeesti ohi =) Koska sulla olikaan laskettuaika?
Mulla ei oo mitään ultria tässä kun en saa syödä clomeja ennen maaliskuuta ainakaan, nyt mennään vaan luomuna + metut... Mut oon lukenu ja kuullu et metut auttaa ovuloinnissakin, samalla kun tasottaa kierron yms. Siks on vahva usko et näin luomunakin voisin ovuloida...
 
Juudith Niissä ovulaatiotestipakkauksissa lukee, että milloin kannattaa aloittaa testaaminen. Mun ovistestipakkauksen mukaan, jos kierto on 33.päivää, niin 16.päivä pitäisi aloittaa testaaminen. Onko toi 33.päivää sun normaali kierron pituus vai oliko pitkäksi venähtänyt kierto?
 
Se siin just on ku en tiedä mikä on "normaalikierto". Ehkäsyn lopetettuani menkat tuli joskus kerran kuus, joskus kerran kahes kuus, joskus ei ollenkaan, siks hakeuduin lääkärille ja sit selvis PCO. Ni sen takia on niin kauheen vaikee laskeskella noitten normien mukaan ku ei ole luonnollista omaa kiertoa :/ Mut jos nyt oletetaan vaikka et ne alkas nyt sit olee tota 30-33 päivää metujen ansioista ku pari kertaa jo ollut peräkkäin, ni sitten siis tollon 16. päivä alkaisin testailee? Kiits :)
 

Yhteistyössä