Clomittaret 2012

Hei!:wave:
Saako liittyä joukkoon mukaan? :) Mistäköhän sitä alottais. Meillä on 2v tyttö, joka on saatu aluille menopurin + clomifenin + pregnylin voimin. Sitä ennen pelkät clomit käytössä, raskaus saatiin silloinkin aluille, mutta meni kesken viikolla 8. Tämän jälkeen clomeista ei tullut enää vastetta, joten sain tuon ylläolevan lääkeyhdistelmät. Nyt pikkukakkonen haaveissa. Kierrot olleet 50-80 päivää, muutama ovis bongattu erittäin myöhäisillä kiertopäivillä. Tähän kiertoon kokeilin clomeja 1tbl/pvä.. Eipä niistä paljoa apuja ollu. Nyt mun kp huitelee jossakin 55+, mutta ovis bongattu sunnuntaina kovien tuntemusten saatteleman :D Nyt siis menossa dpo 2? Laskinko oikein?

Kierron alkuvaiheessa kävin gynellä ultrattavana ja hän meinasi, että pco ei olisi vaivana, munasarjat vain hieman "nukuksissa". Silloin johtofolli oli 13mm, mutta kolme viikkoa meni, että se kasvoi tuohon pisteeseen, että sain ovistestiin plussan :/ Tänään gyne soitteli verikokeiden tuloksista eikä niissäkään ollut pco:hon/vaihdevuosiin viittaavaa. Jos ja kun menkat nyt alkaa, niin aloitan clomit 2tbl:n annostuksella, jos niistä ei edelleenkään ole apuja, niin siirrytään varmasti rankempiin hoitoihin eli pistoksiin (millä saatiin esikoinenkin aluille).

Nyt siis piinaillaan ja odotellaan. Mun hermoja ei oo tehty tälläiseen odotukseen :D Voisin pyöräyttää 10 päivää eteenpäin, sillä en malta odottaa kuinka tässä käy :p Noh, pessimistinä taidan tietää kuinka tässä käy....

On ollut niin kiirettä etten ole juuri ehtinyt täällä käydä, lyhyesti vaan omasta navasta kun on kerrankin kuulumisia. Kävin viime pe verikokeessa kun mua on rassannut aivan järkyttävästi ajatus etten ehkä ovuloikaan clomeilla ja lääkärin mielestä ei tarvi kontrolloida kun on kerran toiminut. Tänään tuli sitten vastaus ja mun
progesteroni oli 34 eli mä olen ovuloinut tässä kierrossa!!! =)Tuntemuksia on alavatsassa aika tavalla, kaikenlaisia juilimisia ja särkyjä mutta näitä on ollut ennenkin joten ei sinänsä tarvi innostua. Tässä pisteessä vaan tuo todennettu oviskin on suuremman luokan voitto.

Tervetuloa Alisa!

Viimeksi muokattu:
Alisa84 tervetuloa :wave:
jos haluat listoille niin kerrotko vähän noit kp-yms tietoja.

Tikkerituu ihan mahtavaa että ovuloit!!! :kiss:
hyödynsittekö oviksen kunnolla? voi miten jännää!!
mua niin ärsytti kun itse ei noihin verikokeisiin pääse, kun miulle sanottiin että vain lääkäri voi niihin lähetteen kirjoittaa, niin se jäi sitten siihen.

perjantai 15.6

Nimi__________kp________YA/YK/YV__________hoitokerta

Katrina86............kp66/29-?............ya10/2010....................2. clomi
Ansku83............kp46/30-31..........yk15/ya11/10..................terot
10kaks...............kp35/42...............yk3................tero&clomi-tauko
Sanzu...............kp35/34................yv1..............................2.femar
Kassiopeia..........kp33/??...............ya8/2010.......................4.clomi
Hollannissa...........kp33/?............ya06/2011........................1. clomi
Tikkerituu..........kp30/31-37........ya08/11...........................4.clomi
Inkeri84.............kp29/34...............yk10.........metformiini (clomitauko)
Pettunia..............kp28/28-36..............yk19......................3.lezorol
Raita12..............kp28/30...................ya8/10.......................tauko
JeNski91..........Kp26/27-28 ...............?...............................4.clomi
skorppari82.........kp21/??..............yv1,5.............................3.clomi
another.............kp20/32...........yk7/ya1/11.......................3.clomi
nellustiina..........kp19/28..............ya kesä2010..................2.clomi
Pamsku............kp18/27-52.............yk7........................... 1. clomi
minnams..........kp18/32.................yk12...........................1.clomi
PikkuJellona........kp12/28...............ya9/10.........................4.clomi
DjaP.................kp11/28-30...............ya2007....................3.clomi?
Minttu_89.........kp11/??...............?...................................4.clomi
Lilleri82..............kp10/25-27............yk 5............................2. clomi
rimpatti...............kp8/26-28.............yv2.............................2.clomi
Ambrosia85.........kp4/26-32.........ya10/10/yk18.................4.clomi
Ranskismopsi.......kp??....................yk?.............................3.clomi

Tauolla/taustalla
Lumihiutale92, Calliope, AamuTorkku,
Nyrpee-81, undercovergirl

Piinailijat
Kassiopeia dpo15
Pettunia dpo12
minnams dpo4

Ghostbusters

PLUSSANNEET

kesäkuu:
Aniit...........21.5.....?..............?................?

toukokuu:
toiveuni83....4.5.... kp15/28?.....ya9/10......1.clomi
tinksu.........11.5... kp 28/29...... yk 4........ 3.clomi
magda........16.5...kp26/28-30...ya6/10.....2.letrozol
toivounelma..19.5..kp27/30?..yk29(ya5/2009).3.Clomi+Gonal-F+Pregnyl

huhtikuu:
Vauvaton..5.4........kp26/??.........ya12/08......8.clomi (kaksoset :heart:)
Kiri..........19.4.......kp33/25-30....ya10/10.....2.clomi (kaksoset :heart:)
Nana2012...21.4....kp34/??........ya6/2011....4.clomi
10kaks.......26.4....kp32/42..........yk2..........2.clomi (km :()

maaliskuu:
Kuume82..11.3...kp30/~30..ya1/11...2.clomi
toiveajatus..12.3...kp 31/??....yk11....2.clomi

helmikuu:
Micaela..22.02....kp29/33.....yk5....3.clomi
Idylli......24.02....kp27/28.....yv3.....2.clomi
Marsiina..26.02...kp47/??...............clomit

Clomittaret 2011 -pinoon linkki: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/lapsettomuus/1896220-clomittaret-vuonna-2011-a/

Clomittarien plussapinkka: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2079283-clomifem-hoidosta-plussanneet/

Päivittäjä: another (ja Ansku83)

Viimeksi muokattu:
another:
Juu, siis tässä kierrossa on ollut pelkät terot käytössä. Ensi kierrosta en vielä osaa sanoa, jahka se tästä viikon sisällä alkaa.
Ilmoittelen, mihin tulokseen päädyttiin :)

Ihanaa toivounelma, että kaikki oli hienosti!

Ambro :/ Uuteen kiertoon päätymisestä

mä oon niin väsyn, voisin nukkuu koko ajan ja itkettää, itkettää ihan hirveesti. Oon vaan niin loppu tähän kaikkeen yrittämiseen. Mä en jaksa ees uskoo et noi clomit auttais, vattaa vihloilee välil mut se kait onkin nortsii... En tiiä en jaksa vaan enää. Toivounelma tosi ihanaa että raskautesi etenee hyvin! :) oliks sul kovinkin kivulias ovis ennen tärppii verrattuna luomu kiertoon? Oliko mitään oireita ennen plussausta?

Tervehdys kaikki! :wave:
Saisinko liittyä mukaan?
On aika epätoivoinen olo tällähetkellä, vaikka suht hyvin asiat ovatkin...

Taustaa;
E-pillerit lopetin 05/05 jonka jälkeen tulin heti luomusti raskaaksi, meni kesken kuitenkin heti alussa, edes neuvolassa en kerennyt käymään.
Seuraavana keväänä kävin gynellä ja ei (muka) löytänyt syytä siihen että miksi en tule raskaaksi. Määräsi kuitenkin terot kiertoa tasoittamaan.
Pari kiertoa söin ja auttoi kiertoihin, mutta muuta ei tapahtunutkaan. Sitten
ajateltiin miehen kanssa että tulee jos on tullakseen.
No, vuonna 2009 syksyllä alettiin taas yrittään enemmän tosissaan, tk:n gynellä kävin ja sanoi että tule alkuvuodesta uudestaan jos ei ole tärpännyt.
Menin tammikuun lopulla 2010 yksityiselle joka määräsi heti terot ja clomit, toisesta kierrosta tulin raskaaksi. Tyttönen on nyt 1,5 vuotta :heart:
Tämä yksityinen sanoi myöskin, että minulla on hyvin lievä pco.
Sitten kun neiti oli 7kk tuli uusi vauvakuume ja menin samalle gynelle kun viimeksi. Imetin vielä täysin, ja lääkäri sanoi että imetyksen lopetus toimii minulla sitten clomifeeninä ja sanoi että puolen vuoden päästä uusi käynti jos ei ole tärpännyt.
Viikko tämän käynnin jälkeen tyttö lopetti rinnalla käynnin kerralla!
Ja kaksi kk siitä olin raskaana (ilman menkkoja)
Rv 5+ kävin ultrassa, pienen verisen tuhruttelun vuoksi, ja jotain siellä oli, mutta ei sykettä vielä.
Sanoi että ei hätää, tule viikolla 12 seuraavan kerran.
Oireita oli joka lähtöön pahoinvoinnit ym turvotukset oli.
Sydänääniä neuvolassa ei kuulunut vielä vkolla 9, enkä kuullut niitä kotonakaan
omalla dopplerilla
vaikka esikoisesta kuului jo vkolla 8.

Itsellä oli koko ajan aavistus että kaikki ei ole kunnossa, jotenkin tiesin sen. Vkolla 12 ultrassa se todettiin tuulimunaksi. Sain tyhjennyslääkkeet kotia, ja sovittiin että kahden viikon päästä ne otan, ja sen takia kun mieheni on töissä eikä tytölle olisi ollut hoitajaa sairaalassa oloni ajaksi. Mutta vkolla 14 aloin vuotamaan ilma lääkkeitä.
Ja voi jestas kun olin kipeä, vuoto oli runsasta ja suurin vuoto kesti noin kolme päivää.
Pienempi vuoto ja tiputtelu jatkui tammikuulle asti. Eli noin 7 vkoa kesti vuoto ja tuhruttelu yht. muistaakseni.

Tammikuussa kävin sitten tk: gynellä joka sanoi että puolen vuoden päästä voidaan katsoa sitten niitä clomeja jos ei oo tärpännyt (aina toi hemmetin puolivuotta!)
No huhtikuulle varasin kuitenkin ajan samaiselle yks. gynelle joka määräsi mulle ekan clomi-kuurin. (ja terot silloin myöskin)
Nyt en saanut teroja koska kierto on tm/km jälkeen ollut suht normaali (mikä ei oo ikään aikaisemmin ollut)
Nyt kierto on jotain 25-27 lyhenee joka kerta. Toissa päivänä otin viimeisen clomin toisesta kierrosta ja nyt sitten yritän bongailla sitä ovista!! Ja siitä mulla onkin epätoivoinen olo, entäs jos esikoinen oli tuuria? Entä jos en ikinä enää ovuloi? Entä jos meille ei toista ikinä tulekkaan? Miksen voi ovuloida? Mikä siinä on niin saamarin vaikeaa????? :mad:
Vauvauutisia sataa joka puolelta! Ei siinä mitään, toki olen onnellinen heidän puolestaan, mutta miksi se on mulle niin vaikeaa?????
Tällainen olo mulla on tällä hetkellä...
Olen kuitenkin päättänyt, että jos näillä clomeilla en raskaaksi tule, en lähde muihin hoitoihin. Mun pää ei kestäisi sitä. Olen onnellinen ihanasta tyttösestäni joke meille suotiin. :heart:
Se saakoon sitten olla siinä.

Lilleri82 tervetuloa mukaan :wave: lisäilin siut listoille :)
onpa teillä kyllä aikamoinen tausta jo takana, välillä tää on vain niin hankalaa :( toivotaan nyt kuitenkin että onni olisi teillä myöten ja tärppi kävisi pian!

Kiitos onnittelijoille. Saa nähdä missä vaiheessa oikeasti uskaltaa huokaista, mutta kyllä nyt on vähän helpompaa, kun tällä kertaa sykkeet löytyi.

minnams kyseli oviksesta ja plussausoireista. Muistutuksena että mun munarakkula kasvateltiin siis Clomien ja Gonal-F:n yhdistelmällä (ja metuja pco:hon). Ovulaatio varmistettiin Pregnylillä. Mullahan oli tässä kierrossa se tilanne että mulla todettiin endo ja mä olin sen vuoksi tosi kipeä. Oviksen aikaan mulla oli värkki ja alamaha oikeestaan kokoajan kipeenä. Mutta väittäisin että tunsin oviksen tapahtuvan. Mutta se tuntui sellaisena paineentunteena munasarjan kohdalla. Syksyn plussa kierrossa mulla oli semmoista kirvelyn tunnetta munasarjassa silloin kun uskon oviksen olleen (o-testien perusteella). Niin ja vuodenvaihteen ovulaatio (josta haamuherra) oli tosi kivulias, mulle tuli alamahakrmapit noin tunniksi (se oli luomu kierto kuten syksyinenkin).
Mä olen merkkaillut piinapäiviltä ylös että nännien arkuutta on ilmaantunut jo dpo 4 mutta se saattoi johtua myös Lugesteronista jota olen käyttänyt siitä asti ja jatkan muuten vieläkin. dpo 7 mulla oli ekat vilunväreet ja niitä oli illan ajan. Sitten siitä plussa testiin asti mulla oli välillä huonovointisuuden tunnetta, vatsatuntemuksia, ilmavaivoja. Palelu oli varmaan vahvin. Mutta se että tosi moni noista oireista saattoi johtua myös mun lääkkeestä. Erikoisin juttu, minkä olen kokenut oli dpo6-7 välisenä yönä. En ole vuosiin nähnyt seksiunia ja silloin näin ja sain mielettömän orgasmin johon heräsin. Olen miettinyt että ajallisesti tuo voisi osua alkion kiinnittymiseen, mutta voisiko se 'aiheuttaa' orgasmin. Tai sitten kaikki oli vain sattumaa.

Lillerille toivotan kovasti onnea raskautumisyritysten kanssa. Mä voin vain toivottaa kärsivällisyyttä. Meillä siis on tätä ekaa tehty 3 vuotta ja takana 2 haamua ja yksi keskenmennyt. Mulla on siis todettu pco ja siitä johtuva ovuloimattomuus sekä endometrioosi, miehellä lisäksi alentunut hedelmöittämiskyky - haasteita siis riittää. Me ollaan julkisella hoidossa ja mikä ihanin ylläri mulle niin saatiin tietää että kun aletaan haluta kakkosta niin voidaan suoraan soittaa lapsettomuuspolille, ei mitään lähetteitä tms. tarvita. Oon ollut tosi tyytyväinen julkisen hoitoihin ja henkilökuntaan. Siellä pitää vaan muistaa pitää puolensa ja kysellä paljon sekä esittää omat toiveet/ näkemykset.

Onko Lilleri susta otettu verikokeita, joilla voisi tarkastella sun ovulaatiota. Mulla verikokeet yksittäin oli raja-arvojen sisällä, mutta tietyt hormonit ristiin verraten vaikutti kuitenkin siihen että ovuloin joskus ja jouluna ilman apua. Ja pitää muistaa että myös miehen spermanlaatu voi vaihdella vuosien ja kuukausien aikana!

Ja muotoilut ei suostu toimimaan :(

Aniitin positiivisten tulosten myötä olen päättänyt luovuttaa tämän epätietoisuuden ja kunhan mieheni tulee kotiin niin teen testin!!! Tiedän sitten ainakin suuntaan tai toiseen mikä tilanne on....ja myös voinko juoda kaverini synttäreillä vai pitääkö keksiä joku hyvä tarina miksen :D

• Tykkää
Reactions: another ja Aniit
Aniit voi ihanaaaa :heart. vaikka kyllähän me tuo jo arvattiin ;)
voikos siut lisäillä plussanneisiin ja millä tiedoilla?

Hollannissa, oi ole plussa ole ole, jooko :)

toivounelma se on kyllä varmasti totta että helpolla tuommosii kokemuksii ei unohda ja pelko keskenmenosta varmasti piinaa, jospa kuitenkin pystyisit rauhassa raskaudesta myös nauttimaan :)

Tikkerituu Tiedän niin tuon hyvän tunteen, kun joku asia kierrossa onnistuu ja varsinkin, jos se on ovis. Toivottavasti tärppä käy :)

ambrosia Tsemppiä sinne! :hug:

minnams Tiedän niin tuon epätoivon tunteen :hug: Halauksia sinne!

Lilleri82 Voi miten samoja tunteita käytä lääpi. Itsellä käynyt useasti mielessä, että mitä jos eka lapsi olikin vain ääröttömän hyvää tuuria? Mitä, jos mun kroppa ei enää reagoikkaan mihinkään hoitoihin tai vaikka reagoisi, niin onnistuuko uusi raskaus enää ikinä? itsekin mietin, että miksi oma kroppa ei toimi vaikka se on hyvin vähästä kiinni.. Surullista, mutta totta. Kovasti yritän, että pahat ja kurjat ajatukset eivät saisi valtaa mielessäni. Täytyy vain toivoa, että toivoa on niin kauan kuin ovikset saadaan edes lääkkeellisesti toimimaan. Tsemppi halituksetkin sinne synkkien ajatusten keskelle :hug:

Aniit Tuhannesti onnea hyvistä ultrakuulumisista! Nautihan masun kasvattelusta :heart:

Täällä ei mitään tuntemuksia, eikä niitä varmasti voi vielä ollakkaan. Auttakaas nyt vähän, laskenko oikein, että jos su oli ovistesti plussaa, niin tän viikon ma oli dpo 0, ti dpo1, ke dpo2 ja tänään dpo3?

Mulle voi päivittää listaan, että: kp 58/70.....toinen lapsi yrityksessä...1.clomikierto

yrityskiertoja ei kannata laittaa, kun ei olla käytetty mitään ehkäisyä ensimmäisen lapsen syntymän jälkeen eli yli 2 vuoteen.

Hollannissa, Aniit ja Toivounelma: Onnea onnea!! :heart:
Ja olikos muitakin plussanneita mutta en oo kerinnyt käydä koko ketjua vielä läpi kun
vasta eilen tämän hoksasin.

Multa ei oo otettu mitään kokeita. Ja kun aloitin sen eka clomi-kuurin ennen esikoista, niin silloin mulle varattiin aika seuranta ultraan kahden kk päähän, mutta silloinhan olin jo raskaana ja todettiin vain että toimi näköjään hyvin. Ultrattiin kuitenkin ja se oli rv 5 :heart: Silloin ei vielä sykettä näkynyt joten sinne rvkolle 8 piti odottaa että sain kuulla sykkeen.
Ja nyt kun kävin viimeks clomit hakemassa, ei määrätty mitään seuranta juttuja tai kokeita?
Sitten kun olen täällä ja muualta lukenut että porukkaa käy seurantaultrissa ym kokeissa niin olen päättänyt soittaa ajan seurantaultraan, esim. ens kierron puoleen väliin aböut... Jos ja kun en tästä kierrosta ovuloi ja plussaa.

Ja minä oon hirveän pessimistinen ihminen, ja kärsimätön... Mitä nopeammin sitä nopeammin, on mun motto!!! =) Mutta kun kaikki tiedetään että tämä on sellainen asia mihin ei voi itse vaikuttaa hirveesti niin, kyllä se käy hermoon. :kieh:

Oletteko muuten täällä kertoilleen mistä päin Suomea olette? Minusta on mielenkiintoista tietää missä päin kukin asustelee. Itse asun Pietarsaaressa.

Mutta edelleen, onnea plussanneille ja kyllä me perästä tullaan!!!! :D

Yhteistyössä