clomit

Moikka!

Täällä on ensimmäinen Clomifen kierto takana. Söin yhden tabletin kiertopäivinä 3-7. Ihmetelen ettei niistä tullut minkäänlaisia oireita. Pelkäsin niin paljon etukäteen niiden sivuvaikutuksia, mutta minkäänlaisia ei tullut. Nyt siis mietin mahtoiko tuosta yhdestä tabletista olla minkäänlaista hyötyä minulle?? Sen kai näen sitten kun ultrataan viikon lopulla. Onko muilla vastaavia kokemuksia ja onko Clomifen auttanut vaikka ei oireita??
Minulle aloitettiin Clomifen siis siksi, että ovuloin liian myöhään ja epäsäännölisesti. Lisäksi mieheni siittiöt ovat liian hitaita. Jos jollain on tähänkin asiaa kommentoitavaa tai tietoa ni tervetullutta on! :)
 
Riina minäkin... :)
Mulla eka clomi-kierto takana kans annostuksella 1 tabl. päivässä päivinä 3.-7. Ihmettelen kans, ettei mulla ainakaan juuri mitään sivuvaikutuksia, eikä ovulaation aikana mitään tuntemuksia tai ylipäätänsä koko kierron aikana. Toivottavasti tehoaa, mutta hiljaisesti...ei kai tässä auta kuin katsoa, tuleeko menkat vai ei..mitään seurantaultraa ei ole, sillä kävin yksityisellä gynellä, joka paikalla vain pari kertaa viikossa.
 
Olis tosiaan kiva kuulla kokemuksia, että ovatko clomit auttaneet, vaikka ei ole ollut juuri sivuireita tai tuntemuksia oviksen aikana tai ylipäätänsä koko clomi.kierron aikana. Onko tärpännyt?
 
Peepa
Minä söin clomeja 2 kpl päivinä 3-7 ja ekasta clomi-kierrosta sain plussan, joka tosin sitten osoittautui kohdunulkoiseksi ja josta nyt toipuilen. Aloitan sitten taas clomittelun.

Ihmettelen kyllä noita yksityisten tahojen clomimääräyksiä, kun ei sitten ole resursseja (asiakkaalla tai lääkärillä) tehdä "ovisultria" (minulla tehtiin kp 11 ja 13 ja nähtiin munisten määrä (3)). Nuo tiedot olisi kyllä todella tärkeitä!!!

Yksityisellä kävijät, miksi muuten ette ole julkisella hoidossa, jos olette kärsineet pitkään lapsettomuudesta? Lapsettomuuden hoitoonhan noita clomeja käytetään... Tuntuisi olevan turvallisempaa ja kontrolloidumpaa tuo käyttö siellä, kuin että yksityisellä määrätään ja sitten ei ole mitään seurantaa.

Itse olisin todennäköisesti menettänyt munatorven jos en olisi päässyt juuri clomittelun takia ultraan jo raskausviikolla 7, jolloin kohdunulkoinen huomattiin, onneksi ajoissa.
 
Peepa, aina ei ole mahdollisuutta esimerkiksi iän takia enää mennä kunnalliselle puolelle, monet muutkin tekijät voivat vaikuttaa, mutten nyt jaksa selittää. Minä en ainakaan edes osannut vaatia munisultraa, kun clomit sain. Vasta täältä luin, että seurantaakin olisi mahdollisuus saada.
 
Peepa
Juu, ei ollut tarkoitus pahoittaa mieltäsi, syitä varmasti on, mutta mielenkiintoista toki olisi tietää mitkä ovat nuo muut syyt kuin ikä... Hirvittää vain kun joku kyselee täällä annostuksen nostamisesta omin päin, eikä välttämättä ole edes mitään seurantaa, itse en sellaiseen leikkiin lähtisi, vaikka lasta on "tehtykin" jo monta vuotta ja takana kuusi keskenmenoa ja yksi kohdunulkoinen, joten onnekkaana en voi itseäni todellakaan pitää...
 
Peepa
Riina, täh? Nyt en ymmärtänyt, mutta ei se mitään. En todellakaan ole nostamassa clomi-annostusta lääkärin määräämästä 2kpl/pvä. Enkä kyllä suosittele muitakaan nostamaan annostuksia omin päin, mutta jokainen toki päättää puolestansa.

Clomifen voi aiheuttaa kohdun limakalvon ohenemista, jolloin mahdollisen alkion on vaikeampi kiinnittyä ja monirakkulaisen munasarjan, sekä lisää munasarjakasvainten riskiä, eli mitä pienemmällä annostuksella ovulaatio saadaan aikaiseksi, niin sen parempi.

Tietoa clomeista löytyy esim.
http://www.felicitas.fi/suomi/tietopankki/Potilasohjeet/Clomifenhoito.aspx

Tämä tästä.
 

Yhteistyössä