Clomifen

Heips,

Kiitos Sarzu vastauksestasi! Mä en osaa sanoa, miten noi luget vaikuttaa siihen arvoon, luulisi, että ees vähän vaikuttaisi siihen...

Helinä: etkös ollut jo seurantaultrassa? Miten meni?

Mahdotontako
: puhtia piinailuun! Toivotaan parasta! :heart:
 
:'( Katsoin taas ohjelman joka kertoi raskaudesta ja synnytyksestä. Itkuhan noista ohjelmista aina tulee. Suorastaan itsensä kiduttamista... Mutta toisaalta eläydyn ohjelmiin helposti ja osaan myös iloita muiden puolesta. En osaa olla katsomattakaan jos ohjelmalistassa näen jonkun vauva-aiheisen ohjelman. Onneksi minulle jää niistä usemmiten ihan hyvä ja toiveikas olo.

Mahdotontako Hyvää piinailua! ++++ :whistle:
 
Morjesta

Mahdotontako Tsemppiä piinailuun =)

Kirsikka Joo olin kp 14 siellä seurannassa, siitä jonkun pätkän jo tonne aiemminkin kirjoittelin eli follit oli vasta 10mm ja 7mm. Limakalvot ja kaikki muu oli tosi hyvät. Sovittiin että seurataan noita hormooneja lh:ta ja progesteronia vielä kierron 20 ja 27 päivä. Ja ens kierron clomi annostus päätetään sit sen perusteella uusiks jos tarvii, vähän epäili et tarvii ku nme tollon oli vielä niin pieniä. Onks sulla nyt tokassa kierrossa seuranta, entä noita verikokeita? Entä puhuitteko te millon sun mies tulee testeihin jos ei tärppää? Musta on niin hassua nää eri käytännöt millon noi otetaan, meille sanottiin et turha mua alkaa ees hoitaa ennenkun mies on testattu ja mun verestä testattu kaikki mahdollinen. Ja ooksä saanu jo kysyttyä mitä tolle lyhkäselle loppukierrolle vois tehä?

Perho Mäkin aina katselen noita vauva ohjelmia jos kohdalle sattuu. Yleensä mä saan niistä ihan hyvän fiiliksen ja lisää tarmoa et kyllä meilläkin vielä joskus on tollanen pikkunen. Ja tietenkin yritän painaa kaikki hoitovinkit mieleen. Jotenkin tuttavien vauva uutiset satuttaa enemmän kun noi ohjelmat. Vielä oon pystyny kyl olee onnellinen toisten puolestakin. Just pääsiäsenä oltiin kavereitten luona ja niillä on aivan valtavan suloiset lapset 1,5v ja 3vko, sulosimmat ketä oon tavannu. Toivottavasti omista tulee yhtä ihania :) Meillä on vielä kovasti toivoa että meille lapsi annetaan, eihän meillä kyllä yritystä edes niin hirmu kauaa loppujen lopuksi ole ollut, vain reilu vuosi.

Elli Mikäs siellä on tilanne? Joko on ovis ollu?

ON: Täällä on kp 20 ja vihdoin tänä aamuna tuli plussa ovis testiin! Pupuilut on aloitettu jo kohta kaks viikkoa sitten ja jatketaan vielä viikko. Niin ei varmasti missata h-hetkeä :) Viimeks missattiin niin jäi vähän harmittamaan. Tänään oon myös menossa sinne verikokeisiin.

Niih ja vielä yks asia joka askarruttaa niin käytteks te luovuttamassa verta? Mä unohdin taas lääkäriltä kysyä että haittaako se hoitoa jos käy, esim alkukierrosta jolloin ei voi ees olla raskaana. Eli kellään tietoa saaks menna?

Tsemppiä kaikille
:wave:
 
Elikkä oon tuolla taustalla seuraillut jonkun aikaa ja nyt aattelin kirjoitella.
Eli olen kohta 34vee 3-luomulapsen äiti. Kaksi tullut syödessä pillereitä ja kolmas sitten parin kuukauden "yrityksen" jälkeen ilman tikutteluja ym.

Nyt tosiaan kohta 2 vuotta saanut meille vaavi tulla, mutta eipä kuulu eikä näy. Minulla todettiin PCO reilu kuukausi sitten. Myös muut arvot olivat ihan pepullaan. Mulla aloitettiin tyroksiini, joskos tasoittaisi kaikkia arvoja. Ens kierrossa pitäisi aloittaa clomit kp 3-7. Ongelmia ovuloinnissa, sekä niiden rakkuloiden kypsymisessä. OikEalla on niiin kaunis helminauha, n. 20 rakkulalla ja vasemmalla muutama hassu, jotka eivät sitten kyllä kehity mihinkään suuntaan.
Olen normipainoinen, muutenkin suht normaalielämäntavat omistava ihminen. :D

Nyt heräsikin kysymys, syöttekö 50mg vaiko 100mg noita clomeja? Itse saan sen reseptin tällä viikolla ja huomasin, että ihmiset joko syövät 50mg taikka 100mg, kumpi on se "normaalimpi" satsi.

Mun kierrot on 26-42 välillä. Nyt jäänyt muutamaan otteeseen lyhkäseksi, vaikka oon oviksen tikuttanut vasta kp 15´lle. Itse epäilen myös keltarauhashormonin puutetta, mutta näillä nyt aloitetaan..

Kp on nyt 9 ja aika tuntuu matelevan... Eilen taas itkeskelin, kaikki ympärillä raskautuu.. Nyt paras ystävä kertoi yllätysraskaudestaan. Mä niin oisin toivonut jouluvauvaa. <3 Mies yritti lohduttaa ja sanoi, etten saisi stressata.. No jos se siitä johtuisi, ei tässä maailmassa kyllä ois lapsettomuutta.

Ihme menkkakipuja ollut selässä jo kolmatta päivää. Olin niin varma ed.kierron raskautumisesta, mutta eih, menkat alkoi tosi aikaseen.. Nyt tuntuu, kuin ne taas alkaisi. Kroppa ihan sekasin. Mietin, voiskos ovulaatio olla tuloillaan, on ollut suht vahvaa viivaa jo muutaman päivän. Aloitin tikuttelun aikasin, koska ihme juilimista ollut kp 3 lähtien..
 
Heippa,
Pääsiäinen tuli ja meni ja mulla vahvasti pahoinvoiden ja päätä kivistäen. Mitenkäs teillä muilla?
Tänään olin follikkeliultrassa ja löytyi yksi 15 mm vasemmalta puolelta. Sillä puolen nippailuja tunsinkin. Ovulaatiota pitää alkaa uudestaan testailemaan ylihuomisesta alkaen. Helinä kiva kuulla, että on muitakin joilla ovis vasta melko myöhään, itsellä nyt kp 15 ja vasta loppuviikolla lääkäri ennusti sen tapahtuvan. Verenluovutuksesta en osaa sanoa, en ole itse ollut varmaan kymmeneen vuoteen, mutta eikö yleensäkin kaikki lääkkeet estä verenluovutuksen?
 
Helinä: multa on varmaan jotenkin mennyt ohi toi sun seurantaultra, mutta kiitos kertaamisesta! Ja hienoa, että ovis nyt sitten on meneillään! Eikun sitä hyödyntämään! Pidän kovasti peukkuja täällä! Mä olen gynen kanssa puheissa torstaina, joten silloin mietitään ehinkö vielä saada sen seurannan ja pitäiskö noita loppukierron arvoja määrittää ja mahdollisesti ottaa jotain keltarauhashormonia loppukiertoon. Meillä tarkemmat tutkimukset, sisältäen miehen tutkimukset tehään varmaan, jos seuraavat pari clomi-kiertoa ei tuota toivottua plussaa... Vastauksia siis gyneltä vielä odottelen moniin kysymyksiin! Mullakin oli ovis muuten aika myöhään kp 18-19 ja testi muuttui positiiviseksi kp 16 ja 17, joten myöhäinen ovulaatio on ainakin täällä koettu...

AdAstra
: pääsiäinen meni tsempatessa itteä uuteen kiertoon ja gradua kirjoitellen. Onnea oviksen bongailuun, kyllä se sieltä varmaan tulee, mutta mullakin oli sillä lailla, että kp 14 oli folli 17mm ja ovistesti oli positiivinen kp 16 ja varsinainen ovulaatio tapahtui luultavimmin vasta kp 19, joten maltti on valttia ja ainahan voi varmistella, jos epäilyttää, että ovis menee iteltä ohi. Plussatuulia!
:)

:wave: MiiJane76! Tervetuloa tännekin puolelle! Itse syön clomeja 50 mg (1 tabl) kierron 3.-7. päivänä. Se on musta tavallisin annostus, jolla lähdetään liikkeelle, mutta joskus voi olla, että annostus tarvii jopa kolminkertaistaa ovulaation aikaansaamiseksi.
 
Moi kaikille taas pitkästä aikaa! Ei ole tullut kirjoiteltua tänne, kun on oma tilanne ollut sitä menkkojen odottelua keskenmenon jälkeen. Olen kuitenkin tiiviisti seurannut kuulumisianne =)

Nyt on onneksi taas päässyt itsekin vihdoin ja viimein yrityksen makuun, kun viikonloppuna tunnistin itsessäni selvät ovulaation merkit, vaikka yleensä ovis ei edes tule ilman apuja. Tikuttelin sit huvikseni ovistesteillä ja sieltähän tuli heti melkein yhtä paksut viivat testiin, joten nyt sitten on kovasti yritetty hyödyntää tilannetta kotiin päin :LOL:

MiiJane76: Mulla on clomien vahvuus kans 50mg ja annostus oli ennen keskenmenoa vaan ½ tbl kierron 5.-9. päivänä. Sen lisäksi mulla oli munasolua irroittamassa Pregnyl-piikki ja limakalvoa vahvistamassa Estradot-laastari. Näillä eväin saimme tuloksia aikaiseksi, mutta valitettavasti loppuun asti pikkuinen ei halunnut masussa pysyä :'(

Täällä on niin valtavasti tekstiä sitten viime kirjoittelun, että en jaksa kaikille henkilökohtaisesti mitään kirjoitella, mutta yhteisesti joka ikiselle hirmuisesti plussatuulia ++++ :whistle:
 
Sen verran tää oma tilanne on mietityttäny, että päätin eilen kirjottaa netin kautta graviditas klinikan lääkärille kun sattu sellainen mahdollisuus silmään tuolla nettisivuilla. Sieltä tuli ilokseni vastaus heti tänään. :)
Pääpiirteittäin kysyin lääkäriltä omasta tilanteesta ja lähinnä tuosta progesteroni arvosta 58 mikä saatiin silloin kun käytin lugeja. Lisäksi toin esille sitä, että en usko ovulaation tapahtuvan 2 clomin jälkeen. Lääkäri vastasikin mulle näin:

Kiitos kysymyksestäsi. Valitettavasti asiat eivät ole nyt kohdallaan. Pahimmillaan voi olla niin, etä ovulaatiota ei ole tapahtunut lainkaan. Progesteronia ei oikeastaan pitäisi edes mitata silloin kun Lugesteron on käytössä, koska se kertoo vain sen että olet lääkkeesi ottanut. Minusta nyt olisi viisainta tehdä selkeä ja määrätietoinen hoitosuunnitelma. Clomifeniä ei luultavasti kannata enää käyttää, koska parempiakin vaihtoehtoja löytyy.

Tuo vahvisti sen mitä itse olen epäillyt, että siitä arvosta 58 ei ole mitään varmuutta ovulaation suhteen ja luultavasti annostus ei ole oikea tai lääke ei oikea minulle aikaansaamaan ovulaatiota. Nyt meni kyllä luottamus niihin kahteen gyneen joilla olen käyny. Ei taida näistä asioista tietää mitään. Nyt yritän pähkäillä miten pääsisin helpoiten julkiselta puolelta kunnon tutkimuksiin.

Osaako joku auttaa siinä onko sillä merkitystä laittaako lähetteen yksityinen lääkäri vai tk lääkäri siihen mitä hoidot maksaa??? Voiko siis ykistyinen laittaa lähetteen julkiselle puolelle samalla lailla kun laittaisivat tk:ssa? Olen näissä asioissa käynyt vain yksityisellä ja mietin onko tässä vaiheessa järkeä sotkea noita tk/neuvolalääkäreitä tähän soppaan. Rahan takia haluaisin kuitenkin julkiselta puolelta tutkimuksiin. Yksityisesti näyttävät tulevan aika kalliiksi.

Ja onko kukaan Jyväskylässä hoidoissa tai tietääkö miten homma siellä toimii? Täältä kotipaikkakunnaltani tulee lähete sinne.
 
Itsellänikin siis tuo 50mg per päivä kp 3-7. Mutta vasta siis ens kierrossa. Tosin en tiiä, oliko "huono" ennen hankkia ne jo tän kierron alkuvaiheessa. :LOL: Mikäs sen parempaa oisikaan, tosin itse en enää usko luomuraskautumiseen omalla kohdallani. Ihan kuollutta ollut jo n.6kk, sitä ennen oli sentään kemiallinen raskaus kahdesti..

KP 10, mulla on sen verran menkkajomotuksia ja juoksevaa/vetistä valkovuotoa, että oon täällä pitänyt miehen kovilla. ;) Nyt siis koetellaan miehen siittiöntuottokykyä :LOL: Muahan ei niin vain lannisteta vaikka aikas vuoristorataa nämä viime ajat olleet. :)
Aika vaan tuntuu kulkevan niin kamalan hitaasti..

Mutta nämä menkkajuilaillut kyllä ihmetyttää. Jatkuneet jo monta päivää ja valkovuoto on tosi vetistä. Mä en tiedä, kuinka se oppikirjoissa menee, mutta tuskin ainakaan näin. Ei oo limaa näkynyt.. En sitten tiiä, onko tuo juomani greippimehun ansiota??? :)

Mukawaa päivää kaikille! :)
 
Huomenta!

AdAstra Pääsiäinen meni rentoutuessa, vällyjen välissä, sukuloidessa ja kavereiden luona kyläilemässä. Oli tosi ihanaa vaan rentoutua ja olla ajattelematta mitään koulu (tai työ) juttuja. Mones kp sulla on menossa? Mulla oli viime (eli ekassa) clomikierrossa myös avis myöhään, vasta kp24. Tuota ei ole kyllä muulla kun mun nippailuilla ja lämmöillä varmistettu.

MiiJane Tervetuloa messiin! Täälläkin annostus on 50mg, eli taitaa toi olla normi millä lähdetään liikkeelle. Mä oon tässä kierrossa ekaa kertaa elämässäni juonu greippimehua ja selkeesti vetisempää on valkkari ollu. Mutta myös limakalvot ollu tosi hyvät. Pitäkää hauskaa touhuillessa.

Sartzu Voih, aika ikäviä uutisia. Mikä fiilis sulle tuli tosta viestistä? Onks sulla mahdollisuutta soittaa tai laittaa sähköpostia sua hoitaneelle lääkärille ja kysellä vähän et mitä noi tarkoittaa ja miten kannattas edetä? Mulla ei oo omaa kokemusta yksityisistä ollenkaan, mut mitä oon kuullu sieltä julkiselle vaihtamisen pitäs kyllä onnistua. Jaksamista :hug:

Kirsikka Kiitos peukuista, niitä tarvittaan. Oispa tää nyt se plussaus kierto. Toivottasti saat huomenna vastauksia kaikkiin kysymyksiin.

ON: kp21 tänään oli jo ovis testi haalentunu, ei enää plussa. Lämmöt oli laskenu 0,4 astetta. Eli tänään odottelen ovis nippausta ja miestä kotiin... ;)
 
Oho, onpas tänne tullut päivässä paljon juttuja. Kirsikka kiitoksia!Lääkäri sanoi, että munasolu kasvaa noin 1,5 mm päivässä, joten tänään ei kannata edes testailla.
Mulla nipisti jo viikko sitten vasemmalta puolelta eikä ovista siis vieläkään. Mulla taitaa siis nipistellä ihan väärään aikaan, siks en varmaan ennen ole onnistunut ovista bongaamaankaan. Meillä on miehellä niin huonot siittiöt, että lääkärin käskystä pitää olla ihan kaksi kertaa päivässä, sitten kun se päivä koittaa. Tässä on jo niin pitkä lapsettomuus takana, etten jaksa kauhean toiveikas olla, mutta olishan se kivaa, jos vihdoinkin tärppäis.
MiiJane sun tapaus kyllä ihmetyttää, jos aikaisemmin niin helpolla onnistunut, mutta kai se niin on, että hedelmällisyys laskee iän myötä.
 
Huomenta taasen

Täällä tais olla ovulaatio eilen yhdeksän aikaan illalla (vasta, odotin sitä koko päivän!!) oireista päätellen, tuli oikein venyvät limat ja pieni nippaus, ei lähellekkään niin iso kyllä kun viime kierrossa. Koko päivän oli kyl pientä jomotusta vasemmassa munasarajassa. Myös nännit meni eilen aroiks, ovat edelleen. Tänä aamuna oli lömmöt eilisen dipin jälkeen sit pompsahtanu 37 asteeseen, sekin mitä ilmeisemmin nousi yöllä vasta, koska heräilin monta kertaa siihen kun palelti. Ja jos toi oli ovulaatio, niin tässä kierrossa on ainakin pupuilut ajoitettu oikein, kuutena päivänä ennen ovulaatiota sekä heti ton ovis nippauksen jälkeen.... ;)

Onks kellään mitään vippaskonsteja miten vois tästä eteenpäin edistää mahdollista kiinnittymistä ja raskautumista?

Tsemppiä kaikille piinailuun ja bongailuun.
 
Heips,

Helinä: tsemppiä piinailuun! Mä en osaa sanoa, voiko sitä kiinnittymistä mitenkään erikoisemmin edistää, mutta varmaan terveelliset elämäntavat ei ainakaan pahenna olosuhteita. Jotkuthan sanovat, että punaviini pieninä määrinä päivässä ovulaation jälkeen lisäisi kohdun limakalvon verenkiertoa ja siten tekisi siitä paremman kiinnittymisalustan... En siitä tiedä. Ilmeisesti tulehduskipulääkkeitä (kuten buranaa) kannattaa välttää, sillä kuulemma epäedullinen vaikutus kiinnittymiseen. Parasetamolin pitäisi olla "turvallista" kiinnittymisenkin kannalta... Korjatkaa jos olen väärässä, jotain tämäntyyppisiä olen lukenut.

Mä sain seurantaultran tähänkin kiertoon. Eli aika olis ensi viikon torstaina, kp15 silloin. Gynen mielestä toi lyhyt(?) luteaalivaihe oli kuitenkin ok, eikä hän lähtisi sitä vielä hoitamaan. Keskustellaan varmaan sitten viikon päästä noista loppukierron verikokeista, josko sellaiset vois ottaa...
 
minäkin uskaltaudun kirjoittamaan uutena :)

meillä vauvaprojekti ollu kolmisen vuotta käynnissä, mutta äskettäin vasta alotettiin hoidot. tän kierron alussa söin ekat clomit kp 3-7 2 pilleriä per päivä. tänää oli ultra ja ei siellä mitään ollu, ei yhtään mitään :'( lääkäri määräs nyt sitten seuraavaan kiertoon clomeja kp 3-7 3 pilleriä päivässä.. ja teroluteilla mennään ku mulla pco ja menkat melkein kokonaan poissa ilman niitä, hyvässä lykyssä 2 kertaa vuodessa.
putket on kuiteskii auki ja miehen simpat ihan ok, liikkuvuus hyvä ja määrä, mut normaaleita vaan 8%.

ihanaa kun on tällänen palsta missä tuntee ettei oo ainut maailmassa joka painii näitten asioitten kaa =)
 
Hei ja tervetuloa uusille :wave:
Minä olen tikuttanut ovishaamuja jo sunnuntaista lähtien!! Viiva ei vaan ota vahvistuakseen :ashamed:
Minulla meni viimisen inssin jälkeen kierto ihan sekasin ja nyt arveluttaa,että tuleeko sitä ovista ees....ennen menkat oli tosi säännölliset ja nyt en tiedä... :'(

Meillehän tehtiin kaksi inssiä ja nyt odotellaan syksyn IVF-hoitoja.
Edellisistä hoidoidta jäi clomeja,jotka käytän tässä odotellessa....
 
Helinä86 Olen itsekin luovuttanut verta muutaman kerran. En tosin nyt kuumeillessa, sillä mulla on aina ollut se hemoglobiini aika rajoilla, eli hyvä jos olen edes saanut luovuttaa. En osaa sanoa, että olisiko se näiden hormonilisien kanssa edes sallittua, ehkä ei. Osaisivat ehkä vastata sieltä missä käyt luovuttamassa jos soitat sinne? Jos saat selville niin kerrothan vastauksen. Ihan mielenkiinnosta haluaisin itsekin tietää. Tsemppiä piinapäiviin!

MiiJane76 Tervetuloa! Voin vain kuvitella miten tunteesi ovat heitelleet kun raskautuminen on aiemmin ollut noin 'helppoa' ja nyt ei tahdo onnistua.
Minusta tuntuu myös siltä, että ympärillä 'kaikki' raskautuu. Tuossa jossain vaiheessa viime syksyä, kun omaa yritystä oli jo miltei se vuosi takana ilmoitti työkaverini olevansa raskaana. Hänen masunsa pyöristymistä ja vauva-aiheisia puheitaan olen sitten seurannut ja kuunnellut siitä lähtien. Hänellä on enää muutama työviikko edessä ennen äippäloman alkua. Noh, nyt sitten tällä viikolla toinen työkaverini ilmoitti myös olevansa raskaana... phuuh.. Olen kyllä iloinen heidän puolestaan, eihän heidän onni ole mitenkään minulta pois, mutta kyllä se, että seuraan niinkin läheltä esim. juuri heidän vatsojensa pyöristymisiä muistuttaa minua aina siitä, että minä EN ole raskaana.
Sain myös ohjeen lääkäriltäni syödä nyt ainakin ekaan kiertoon sen 50mg kp 3-7. Sanoi, että muutetaan jos seuranta ultrassa näyttää siltä, että olisi tarpeen.

AdAstra ja Riepu puhtia piinailuun!

Zhanna Tervetuloa! Toivottavasti tuo uusi clomimäärä saisi aikaan tulosta!

On: Huomenna aloitan clomit. Ensin jännään varmasti niitä mahdollisia sivuoireita ja sitten sitä, että auttaako ne, onko annos oikea jne. Miestäni tuossa jo vähän varoittelin, että kestää sitten meikäläistä jos sattuu vaikka mielialat paljonkin heittelemään.

Aurinkoista viikonloppua kaikille! B)
 
Ai niin Helinä86 kyseli niitä vippaskonsteja. Tässä lista niistä mistä minä olen kuullut. Laitan tähän nyt kaiken minkä muistan ja mistä olen kuullut, en välttämättä itsekään noudattaisi kaikkea.
Mun lääkäri suositteli mulle foolihapon syömistä. Sitä suositellaan syötäväksi muutenkin raskauden kolmen ensimmäisen kuukauden aikana. Sanoi vielä, että mun tulisi syödä niitä varsinkin jos en syö erityisen paljon vihreitä kasviksia. Sanoin siihen, että syön paljon salaattia jne kyllä päivittäin, johon lääkärini sanoi, että silti foolihappolisä olisi silti hyödyksi. Apteekista saa.
Sitten välttäisin varmaan rankkaa liikuntaa kuten juoksemista ja painojen nostoa. Sanotaan, että jos on harrastanut jotakin liikuntaa ennen raskautta, voi sitä hyvillä mielin myös jatkaa raskauden aikana, mutta itse välttäisin sitä juuri silloin kiinnittymisaikaan.
Lisäksi kofeiini saattaa vaikuttaa keskenmenoriskiin eli kofeiinipitoisia juomia tulisi kai vältää. Olikohan niin, että teen juominenkaan ei aina olisi hyväksi? Vahvojen yrttien vuoksi? Siitä en sitten tiedä.
Seksistä ja orgasmin saamisesta juuri mahdollisen kiinnittymisen aikaan on kahdenlaisia mielipiteitä. Toisaalta ne lisää kohdun verenkiertoa, mutta taas toisaalta mahdollinen tärähtely ja supistelu ei kai olisi hyväksi.
Niinkuin Kirsikka09 mainitsikin vähän punaviiniä päivittäin lisää verenkiertoa, tulehduskipulääkkeet taas ovat haitaksi. Olen myös ymmärtänyt, että parasetamolia sisältävät särkylääkkeet olisivat parempia jos särkylääkkeitä tarvitsee.
Jotkut migreeni lääkkeet ehkäisevät raskautumista. Itselläni ei ole niistä kokemuksia, mutta luulisin, että pakkausselosteessa mainitaan jos. Ja lääkäri tai apteekkari varmasti tietää.
Olikohan jotain muuta vielä... Nyt en ainakaan muista. =) Olihan tässäkin, heh.

Ajattelin kysellä vähän ajatuksianne aiheesta hiustenvärjäys. Esimerkiksi äitini on aina ollut sitä mieltä etten ensinkään saisi värjätä hiuksiani väriaineissa olevien tutkimattomien myrkkyjen takia. No nyt hän oli lukenut jostain terveys-lehdestä, että odottavan äidin ei tulisi värjätä omia hiuksiaan ainakaan raskauden ensimmäisen kolmen kuukauden aikana. Vielä en ole raskaana, mutta toivottavasti pian. Oletteko te koskaan tulleet ajatelleeksi asiaa?
 
Hellou

Kirsikalle ja Perholle Iso kiitos vinkeistä :) Osa onkin jo käytössä, mutta osa jäi kyl pohdintaa. Varsinkin toi lenkkeily, jos se haittaa sitä kiinnittymistä... Oon tässä jo parina päivänä oviksen jälkeeen käyny juoksemassa ja kovasti tekis nytkin mieli ulos kirmaa, kun on niin iiihana sää... Riittääköhän jos välttää sitä ne todennäköisimmät dpo 6-7 kiinnittymispäivät?

Perho: tohon hiusten värjäys hommaan en kyllä osaa mitään järkevää sanoa. En itse asiassa ollut edes kuullut ettei saisi värjätä. Ainut mitä olen tutuilta jotka raskaana ollessaan on värjännyt hiuksensa on sanonut, että hiukset on reagoineet väriin aivan eri tavalla kuin ennen, paljon voimakkaammin (siis kun käytössä on ollut sellainen väri jota on aina käyttänyt). Nyt ihan sun sanojen perusteella itse varmuuden vuoksi jättäisin ehkä värjäämättä raskaus aikana, mutta ennen kun on se plussa tullut uskaltaisin värjätä.

Zhanna Tervetuloa mukaan. Teillä on ollu todella pitkään jo yritystä, kovasti jaksamista ja toivottavasti täällä ryhmätuki mukana teillekin vihdoin vauva tulisi.

Täällä siis dpo4, toiveita plussauksesta on vaikka kelle jakaa, oireita ei mitään normaalista poikkeavaa, mutta ei kai vielä pitäskään olla.

Aurinkoista alkavaa viikkoa kaikille!
 
Ainakin itsellä limat erottuu paremmin. Urheilusta en tiedä, mutta moni huippu-urheilijakin tullut raskaaksi, joten kyllä se musta kiinnittyy, jos on kiinnittyäkseen. Punaviini lasillinen oviksen jälkeen kuulemma lisäisi kiinnittymismahdollisuuksia. En tiedä sitten.

Esikoisen kanssa jumppasin 2 tuntia päivässä ja kärsin jonkin sortin syömishäiriöstä ( paastosin, en oksentanut ) ja hilluin baareissa viikonloppuisin.. Niin ja söin tosiaan pillereitä, ja niin vain tärppäsi. :)

Omaa napaa sen verran, että kp 14, hieman vahvempi viiva ovistikussa. Tänään olin perheen kanssa kävelee ja mahaa kouraisi, tuloksena ripulit. :( Maha juilinut koko päivän, nippailut loppuneet-- selkä ja mahasärky tullut tilalle. Tosiaan ripuli yllätti, ja en tiiä, mikä homma oli. Nyt olo ihan ok olo, mutta ei ollut kauheen kiwa episodi kävelylenkillä, tosin se loppui siihen... Aikas huvittavaa miehen ja lasten mielestä-- itse en pystynyt tekee mitään.. :(

Enää kaksi ovistikkua jäljellä ja ovis on joko ollut tai sitten tuloillaan.. Nippailusta päätellen meni jo, limat vielä tallella, tosin ei eilisen verosia.. Harjoiteltu ainakin vauvantekoa, toivottavasti onnistuu harjoittelut.. Tosin ajatukset jo ens kierrossa, jolloin clomit mukaan kuvioihin..
 
Riepu10 ja MiiJane76 Greippimehu, totta sen unohdin. Juon sitä itsekkin ja olen pistänyt miehenikin juomaan, kun olen jostain kautta ymmärtänyt, että siitä saadut vitamiinit saattavat auttaa myös miehen simppoja. Onneksi tuo tykkää siitä, niin kuin minäkin eli väkisin ei tarvitse juoda. =) Greipissä on kai myös tuota foolihappoa.
 
Kierto siis on taas 26, jos siellä ees se ovulaatio tapahtuu. Mutta on kyllä outoa, nippailut loppui eilen siihen, kun se ripuli oli.. En tiiä, mikä juttu oli, mutta ei sitten minkään sortin nipistelyä taikka juilimista enää loppuillasta ollut. Aina luullut, että ovis silloin meneillään, mutta taitaakin siis olla ennen ovista tässä talossa nuo nipistelyt.

Mä rakastan greippimehua. Joku puhui lasillisesta päivässä, mulla ei riitä ees tölkki. :D Sokeroidut on parhaimpia, mutta kaloreitahan niissä on jokseenkin, joten oon sitten tehnyt cocktailin Valion sokeroimattomasta ja siitä "lihaisesta Decceristä" ja hyvin menee sekin.. :D Verigreippi on myös hyvää, mutta osaako joku sanoa, onko sillä väliä onko se greippi vai verigreippi vai kelpaako greippi kuin greippi-- ainakin uskoisin niin. :)

Täällä tosiaan alkaa sitten loppukierto, mulla niin lyhyt luteelivaihe, että kohta taas oon mukana ja sitten alkaakin clomien syönti.

Tosin rupesin miettii, voiko noihin ovistikkuihin luottaa, mulla tosiaan ollut haaleeta viiva alkukierron jälkeen ja eilen oli vahvistumaan päin ja tänään plussa. Lääkärithän niitä kehottaa käyttää, mutta PCOs´han ne saattaa näyttää miten sattuukin, vai??? No huomenna vielä testaan ja se onkin viimeinen tikkulainen ja sitten vaan odotellaan. Jännästi sitä tekee kaikkensa, vaikka on toisaalta jo orientoitunut niihin clomien aloitukseen..

Ihana ilma ja aionkin lähteä vapaapäivän kunniaksi ulos kävelemään. Mulla on epäsäännöllisen säännöllinen työ. Ja paljon ihania pitkiä vapaita, tosin tässä ammatissa on paljon lapsettomuudesta kärsiviä.. :( Voinen siis selittää tämän silläkin, koska vaihdoin open hommat aikoinaan tähän X-ammattiin, ja 2 vuotta tosiaan yritystä tulee plakkariin.. Huoh!

Mukawaa alkavaa viikkoa kaikille! =)
 
Hyvää alkavaa viikkoa täältäkin!
Itsella oli lauantaina ovisplussa (kp 19) ja nyt sitten vaan jännittämään, että juodaanko vappuna kuoharia vai ei.
Greippimehua olen itsekin juonut, tosin lääkärin mielestä limakalvossa ei ollut mitään vikaa, mutta varmuuden vuoksi nyt ainakin.
Tsemppiä piinailijoille!
 

Yhteistyössä