Clomifem-hoidosta plussanneet!

voi ei....täällä taitaa tulla mahatauti!:x molemmista päistä lentää,onneks ei väännä kovasti mahasta,se on kaikkein karseinta! :mad:
täällä ollu hirveesti lapsissa liikkeellä sitä ja sitten vielä terveyskeskuksen vuodeosastolla jyllää noro-virus! onnes ei itsellä mitään asiaa sinne,anoppi vaan soitteli yks päivä että taas sitä liikkeellä,kerran vuodessa kuulema käy vanhuksissa kato kun se viirus iskee...ei olis kyllä minun työpaikka ollenkaan..sanoin sitten miehelle että meille ei ole anopin tulemista eikä me olla menossa sinne ettei vaan tartu se! anoppi ei edes vielä tiedä raskaudesta.
jospa tämä mahatauti ei kestäs kovin kauaa,saattaa tulla aika hyytelö olo jos mikään ei pysy sisällä! ja sunnuntaina olisi kaverin lapsen ristiäiset,minusta tulee sylikummi! sielläkään ei kukaan tiedä että odotan! saattaahan siellä kysely tulla että millonkas on meidän vuoro! ennen olisi kyrsinyt satasella sellaset kyselyt,nyt pitää vaan pidätellä itseensä ettei möläytä mitään! :p
karmeeta pääsärkyä ollu pari päivää! iskee heti kun silmät saan auki ja varmasti jomottaa koko päivän! panadolia oon ottanu 1xpvä mutta ei se auta niin sama olla ottamatta. pitää maanantaina neuvolassa sanoa asiasta. jokohan sydänäänet kuuluu!!? sitten ois 8+1. Tiistaina sitten silmänpohjakuvaukset,toivottavasti kaikki ok,eikä tämä pääkipu liity siihen! :O
jahas,pitää mennä vessaan....Hyvät viikonloput!!

7+5
 
Tinsq: Kauhee ku sullakii on jo viikkoja noi paljo! :) Kauas pitää viel nt-ultraa ootella? Se on kyl jännä kokemus, ku vaikkei se sikiö ookaa, ku muutaman sentin, ni se on kuitekii jo ihan ihmisen näkönen kaikkine raajoineen. :) Ja liikkuukin jo, vaikkei tietty mitää tunnukaa viel pitkää aikaa. :)

kaktuspiikki: Mahatauti on kyl iha hirveetä! :x Ite en oo sairastanu sitä onneks pitkään aikaan. Toivottavast se menis äkkiä ohi eikä vetäis iha veteläks. Onnea sylikummin pestistä! Mäkii sain viime kesänä ekan kummilapsen ja oon hänen sylikummi. :) Noist särkylääkkeistä, ni mite on panadolin laita? Saaks käyttää iha normaalisti? Parasetamolihan on ainakii sallittu, burana ei.

ON: Tänne ei kuulu mitää ihmeempiä. Potkuja kuulostelen ja onneks tunnenkin iha joka päivä. :) Vauva myös tosi hyvi reagoi mahan painalluksii potkuilla ja sen kääntyilytkii tuntuu tosi hyvi. Nyt potkut alkaa näkyä iha mahan päältäkii, mut mies ei oo viel ehtiny nähä niitä tai tuntenu mitää. R-ultraa on nyt tasan viikko! :)
 
panadol on parasetamooli... ;) Miehen sisko,joka on sairaanhoitaja,sanoi että panadol on sellainen lääke mitä voi käyttää raskauden aikana.
Onnes mahatauti helpotti,tais olla sellanen pika tauti kun sai systeemit tyhjäksi niin helpottaa! ei kyllä uskalla kun jaffaa litkiä ja banaaneja syödä!
nyt ei sitten taas nukuta kun tuli otettua kolmen tunnin päikkärit tossa iltasella! mies iltavuorossa niin hyvin nukutti kun oli hiljasta! =)
joo,toisen kummilapsen jo saan! oon myös minun siskon pojan kummi,nyt jo 12vee köllykkä :heart: ihan mukava saada kummityttökin,saa ostaa kaikkee härpäkettä!
en tiijä oonko sanonu jo ennemmin,mut on ihan poikaolo ! :) äiti on niitä poikaunia nähny ja siskokin sano nähneensä! saappa nähä miten käy!
pitänee lähtee ukon viekkuun pyörimään ;)
 
  • Tykkää
Reactions: Vauva haaveissa..
Vauva haaveissa..: nt-ultra pitäs oottaa vielä 19 päivää (eli 24.2 päivä pitäs olla), todella lasken jo päiviä... sen jälkeen saa kailottaa maailmalle pikkusesta :) Onneks masu turvottaa koko ajan siihen malliin että kertoo asukkaasta. Kaikki housut on ruvennu jo ahdistamaan vaikka ei vielä maha oikeesti oo kasvanu :)
 
8+1! taas pyörähti uus viikko! saas nähä kuuluko huomenna neuvolassa sydänäänet! eniten kyllä jännittää nuo kohta olevat ristiäiset,sinne tulee ihan tuntemattomia ihmisiä ja minä en oo kovin hyvä sellasissa tilanteissa...ainut tuttu on tämä mun kaveri ja sen vanhemmat,nekin on vähä...noh,omalaatusia! onnes mulla on tekemistä kun pitelen sitä kummityttöäni,ei tarvii kädet suorana seistä torottaa! =)
 
Tinsq: Sitä nt-ultraa oottaa kyl iha hulluna! :) Toivottavast kaikki on hyvi ja saatte kivoja kuvia vaavist muistoks.

kaktuspiikki: Mul ei ekas neuvolas viel rv 9+0 kuulunu sydänäänet, mut katotaa, mite sun käy. :) Mites ristiäiset meni? Oliks vauva kiltisti kastamisen ajan? Mun kummipoika huus, ku viimosta päivää sillo ristiäisissä ja oli iha sairaan kuuma. :LOL: Pikkase ehkä hävetti pidellä sitä sit siinä, mut minkäs sille mahtaa.. Vauvat itkee joskus.

ON: Tänä aamuna meiän vauveli potki taas kauheesti, ku maattii sängyssä ja nyt mieskii ehti bongata parit potkut. :) Jes, ens viikon perjantaina r-ultra, jännää!
 
ei ne varmaan vielä kuulu,on tuota estettäkin tossa eessä :kieh:
ristiäiset meni oikein hyvin,käsi on ihan puuduksissa kun kantelin tyttöö onnessani koko ajan ja sitten vielä pidin sen kastetilaisuuden sylissä. Siihenpä se rintsessa nukahti syliin,pikkusen hermostu kun tukka piti kastella mutta nukahti pian taas uudestaan! =) eniten mua hävetti olla kuvattavana ja sitten joku vielä kuvas videokameralla koko toimituksen : / toivottavasti ei tarvii katella ihteesä facebookista,inhoon kattoo omia kuvia ja sit jos ne vielä laitetaan yleiseen levitykseen... :mad:
sit siinä kaikessa hotakassa ja ihmisten pelossa menin syömään voileipäkakkua ja siihen oli käytetty tuorejuustoo sen tekemiseen! mutta ei kai se yksi palanen nyt mitään vahinkoa tee...en ilenny enää olla ottamatta kun kerkesin kumota sen palan omalle lautaselle ja kukaan ei tosiaan tienny siellä mun raskaudesta. en keksiny mitään tekosyytä joten pakkohan se oli syödä!
 
neuvolasta kotiuduttu! ei ruennu edes kuuntelemaan vielä sydänääniä,eivät vielä kuulu kuitenkaan. Puolitoista tuntia meni! kauheen pinon sain lappusia ja vihkoja. Verikokeitakaan ei vielä ottanu,ensi viikolla pitää mennä labraan,sitten on kuulema tarpeeks viikkoja. Hieman harmittaa kun meinasin ensin että siirrän tätä neuvolaa eteenpäin just noiden vähäisten viikkojen takia,nyt tuntuu että turhaan kävin siellä kun ei oikein mitään järkevää voinu tehä. Mutta onpahan nyt polkastu sekin käyntiin! ensi viikolla sitten äippäpolille! =)
 
kaktuspiikki: No teillähän meni sit ristiäiset oikei hyvi. :) Turhaa murehit siit tuorejuustosta! Mä oon ainakii ollu iha huoleton kaiken suhteen, syöny esim. Auran sinihomejuustoa ym. juustoja ja pihvit mediumina jne. Graavilohen jätin jouluna syömättä, mut sitä nyt en syö koskaa muullokaan. :D En usko, et noista nyt mitää haittaa on ollu. Ulkomailla ehkä ottasin pihvin varoiks ihan kypsänä ja muutekii kattoisin tarkemmi, mitä suuhuni laitan, mut ei täällä. :) Mullakii tais mennä siin ekas neuvolas yli tunti. Otettii kaikki ne peruskokeet (pissa, hemoglobiini, verenpaine, paino) ja sit juteltii vaa kaikesta. Ja sai hitosti kaikkee matskua kotii luettavaks. En tajunnu ottaa miestä ollenkaa mukaa, mut on se sen jälkee käyny joka kerta. :)
 
Kaktuspiikki: Itsekkin söin tuossa edellisvkon loppuna voileipäkakkua, ja ihan hyvällä omalla tunnolla. Ei ainakaan mulle siitä mitään tullu, samoin kun samaisena vkonloppuna poron ja karistan lihaa todella mediumina, mutta pinnalta kypsennettyinä. Suomessa kyllä mielestäni uskaltaa tuollaisia tosiaan syödä.
Meilläkin silloin meni neuvolassa melkee puoltoista tuntia. Tajusin ottaa onneks toisen puoliskon mukaan jotta oli toisetkin korvat kuuntelemassa, kun asiaa tosiaan tuli paljon. Ei meilläkään otettu mitään kokeita sillä käynnillä, käyn labrassa vasta silloin kun meen np-ultraan. Ei kai sillä sitten niin kiirus..

Taas pitäs jaksaa työviikko.. Tää väsymys turruttaa jo maanantaista lähtien, eikä ees päikkärit tunnu auttavan.. Pitänee kysyy siellä ultrassa asiasta lääkäriltä.

Mukavaa viikkoa kaikille... :)
 
mymosa
Mäkin syön aika huoletta kaikkee mikä maistuu vain, en muutenkaan syö graavikalaa ym, mutta aurajuustot ja tuorejuustot menee kyllä, nam.
Myöskään maksamakkaraa tai -laatikkoa en syö, koska sitten en pysty lopettamaan siihen kohtuuteen :D

Ihanaa, että kaikilla alkaa olla neuvolarumbat alkanu ja ekat ultratkin tulossa :)

Me käytiin viime torstaina taas kurkkii ja 1030g siellä jo oltiin kasvettu. 3vkon päästä taas uudelleen.

28+0 poks poks..
 
ei se tuorejuusto nyt niin kiellettyä ollukkaan kunhan on kotimaista ja pastöroitua. minä oon kai sit vaan niin varovainen,en kyllä halua mitenkään riskeeratakkaan tätä raskautta kun vihdoin on saatu se alulle! Lihaa en vois kuvitellakkaan syöväni mediumina,en syö sitä muutenkaan kun hyvin kypsänä! siitä se neuvola-täti sanokin että ehdottomasti liha kypsänä,ei verta tihkuvana.
Onnes se tonnikala olikin sallittujen listalla,on nimittäin tehny sitä himona mieli! Just ostinkin sitä kaupasta. :p
tinsq mulle sanottiin siitä väsymyksestä että ihan oman jaksamisen mukaan pitää mennä,jos ei jaksa niin sitten saikulle,omaa napaa pitää ajatella sen verran!
Vielä pitäs ens torstaihin kärvistellä että näkee tyypin taas! ja samalla onko niitä yks vai kaks...
 
Juu kyllä mullekkin siitä jaksamisen mukaa tekemisestä sanottiin. Ja oon kyllä karsinutkin kaiken ylimääräsen tekemisen pois. Oona vaan sellasessa hommassa että omaa stressiä tulee vaan kahta kauheemmin jos oon pitkän ajan pois... Työt kertyy.. Eilen tein töiden jälkeen pikku pakkasessa lenkin, että se piristi. Ehkä vaan pitää ottaa tuolla ulkoilulle enemmän aikaa niin voi väsykin helpotta :)
Kaks viikkoo ultraan... että aika menee hitaasti.. :(
 
yäääh,kylläpäs nyt sai oksentaa! nooh,sehän vaan meinaa että jotain tapahtuu :) nyt alkanu tiheentyä nämä aamu oksut,yleensä oon oksentanu illalla tai sitten on vaan ollu öllöä oloa. voi kun menis viikko äkkiä niin pääsis tutkaan!!!!
 
kaktuspiikki: Inhottavaa varmast tuo ällötysolo.. : / Oiskohan tyttö tulossa jos niin huonovointiseks tekee.. ;) Yks tuttu kärsi kauheist pahoinvoinneista alkuraskauden aikana ja nyt saivat vähä aikaa sitte ultrassa tietää, et tyttö on tulossa. :) Meil on ylihuomenna aikasin aamulla se r-ultra! Voi että, ku saatas tietää, kumpi sielt on tulossa ja ennen kaikkea, et kaikki ois vauvalla hyvin. :heart: Sehä se tärkein totta kai on. Tänää sorruin ostelemaa parit 56cm bodyt ja housut ja myssyjä ja sukkia/tumppuja kauppareissulla.. :) Tajusin, et täl hetkel mun pienimmät vaatteet on 60cm ja äitiyspakkauksessakii taitaa pienimmät olla sitä luokkaa, ni pitäähä sinne sairaalaa ottaa vähä pienempiä vaatteita mukaa, ettei iha pikkasen päällä roiku. Vähä turhan aikasta miettiä tollasia, mut minkäs teet. :D Miehelle kasailen tässä kans synttärilahjaks isyyspakkausta, mihi tulee kaikkea "vauvakrääsää" vaatteista ja pyyhkeistä korvatulppii ja suojalaseihi. :D Sellane huumorilahja, mut on siin kyl paljo tarpeellistakii. Vähänkö ootan nyt kyl iha kauheesti sitä perjantain ultraa! Näkee vihdoin ja viimein meiän pienen kullanmurun ja kuinka se on kasvanu viime kerran 4:stä sentistä. :heart:
 
mulla kyllä melko vahva poikaolo,mutta mistäs sitä aina tietää! :D
ei minua kyllä joka päivä okseta,onnes! nytkin on ihan ok,olo,vois jopa juoda toisen kupin kahvia! :O välillä ihan pelottaa nämä oireettomat päivät,ihan kun en ois ollenkaan raskaana! sitten ykskaks yrjö lentää tai alkaa jumalaton päänsärky kun pikkunen muistuttaa olemassolostaan,mikä on ihan hyvä vaan!
väsymys on ehkä hieman helpottanu,tosin vetäsin just 10 tunnin yöunet.. :LOL:
ja päikkärit on melkein joka päivä otettava...
hermot on entistä tiukemmalla!
jännittää se ens viikon ultra,jotenkin sitä vaan odottaa huonoja uutisia..ei oikein olla vielä osattu iloita tästä asiasta,kaipa sitten rakenneultran jälkeen JOS siellä kaikki ok...
mun miehellä on toukokuun lopussa sykyt,meinasin kans väsätä jotain isyyspakkauksen tapasta! sitten ollaan,jos ollaan,jo niin pitkällä että uskaltaa jotain hankkiakkin jo!
mukavaa loppuviikon jatkoa!

kaktus ja tyyppi 8+4
 
ON: Tänää oli se r-ultra ja kaikki meni tosi hienosti! :) Jännitin vähä tietty itse sitä toimenpidettä ja et onks vauvalla kaikki ok, mut myös sitä, et mite mun painosta tulee taas sanomista. No vauvalla kaikki on hyvin, mitat vastas viikkoja ja sisäelimet normaalit. Lääkäri katto tosi tarkkaa sydämen läpät ja kaikki muut kohat, munuaiset, mahalaukun, virtsarakon, aivot jne. Painoarvioks saatiin 425g, pituutta varmaan jotain 26cm. Lääkäri ei sitä koko pituutta sanonu eikä tajuttu kysyä, mut koska kaikkien jalkojen ym. pituudet vastas näitä viikkoja, ni eiköhän se koko vauvankii pituus oo näitten viikkojen mukanen. Saatiin tietää myös meiän pikkusen sukupuoli ja jopa minä huomasin sen siitä kuvasta. :D Oli sen verran selkeet vehkeet jalkovälissä eli poikahan meille sit tulee, niiku epäilinkii. :heart: Ai että, ollaan tosi onnellisia, et kaikki oli niin hyvi ja nyt uskalletaa jo alkaa kaikkia juttujakii hommailemaa. :) Ja kyl tuo sukupuolen tietäminenkii jotenkii konkretisoi tätä hommaa ja nyt osaa jo vähä ostaa paremmin esim. vaatteitakii, ku voi katella enempi poikien juttuja. :) Ainii, sain tietää, et mulla istukka on etupuolella (ei kuitenkaan kohdun suulla) eli se vaimentaa potkuja jonkun verra eikä varmaa sen takia se meiän kuuntelutorvikaa viel toimi. Täytyy ens viikolla neuvolassa viel jutella tosta, et onks tuo nyt jotenkii huono juttu esim. synnytyksen kannalta, ku se istukka on etupuolella. Ultralääkäri sivuutti koko asian nii huolettoman olosesti, etten siltä sit alkanu enempää kyselemää..

Vauva haaveissa & Sintti 21+2
 
  • Tykkää
Reactions: kaktuspiikki
mymosa
Onnea Vauvis ultrakuulumisista :)
Mulla myös istukka edessä ja ei ole sanottu olevan mitään haittaa ja nyt toinen myllertää kyllä mahassa niin, että välillä tuntuu tulevan läpi ja enempi tuolla sivuolla tuntuu liikkeet:D
Jos ei ole kohdunsuulla niin ei hätää, tänään mullakin ekaa kertaa ultralla kattoi ja sanoi, että istukka on tarpeeksi ylhäällä sektioo ajatellen.. Eipä tullut mieleen, että voisi olla niin alhaalla, että vaatisi jotain erityistoimia/varovaisuutta sektion kanssa..
 
Vauva haaveissa..: Ihana kuulla että kaikki on hyvin! Nyt saatte rauhassa ruveta rakentaa pikkuiselle pesää :) Nyt alkaa itseenikin jännittää tuo np- ultra toden teolla vaikka siihen on vielä melkeen 2vkoa. Tällä viikolla kehiin on tullut hassut itkun puuskat. Ihan olemattomasta suutahduksesta voi tulla kauhee itku... ja sitten naurattaa... hyvin omituista.. :) Kaipa se on normaalia. Onneks muuten pahat olot ja muut on jo vähentyneet selvästi. Nyt vaan satunnaisesti nippailee mahasta...Ja vatsa on turvoksissa. Mut hei se on vauvamaha, Niinkuin MArtina Aitolehdellä joka poseeras just lehdessä masuaan pullistellen ja esitellen vaikka suurinpiirtein samoilla viikoilla mennään ;) Kannattaa käytä kattoo iltasanomien sivulta ;) heh!

hauskaa viikonloppua kaikille!
 
minä katoin seiskan sivulta sitä martinan mahaa ja ihmettelin miten se voi olla muka noin iso jo! sanoinkin miehelle että toi ämmä on turvoksissa ja pahasti :D

Onnittelut vauvahaaveissa! ihanaa että kaikki hyvin ja poika tulossa!:flower: kyllä se varmaan helpottaa tietää kumpi tulee niin osaa hommailla kaikkea "oikean" väristä!

(.) ilmavaivoja...muita oireitapa ei ole pariin päivään ollu...alkaa jo huolestuttamaan. mutta eikös sen pitäisi näillä viikoilla jo hieman helpottaa? varsinkin kun mulla ei niin kauheita oireita ole ollukkaan. hieman kateellisena luen toisten oksenteluista! :| olisi paljon varmempi olo jos oireet olis pahempia.
Torstai ei tuu ikinä!!

kaktuspiikki ja tyyppi 8+5
 
Kiitos onnitteluista! :hug: Ei se lääkäri tosiaan sanonu mitää, et sen istukan kanssa ongelmia tulis. Totes vaan, et se on nyt tuossa etupuolella ns. iskunvaimentimena, et jos vaikka satun kaatumaan, ni se vähä vaimentaa vauvaan kohdistuvaa iskua.. Neuvolassa täytyy viel jutella tarkemmi asiasta.
Ja Tinsq, aivan normaaleja noi itkusuudet ja muut tunnekuohut. :D Kaipa sitä mieli valmistautuu äitiyteen käymällä kaikkia tunteita läpi..? Ja tuost Martinasta, ni huomasin kans Seiskasta sen mahakuvan ja mietin aivan samaa, et mite hitossa sillä pullottaa maha jo nii paljo niin alussa! :LOL: Vois luulla, et se on jo puolessa välissä. No jokasella omalla tavallaan. Nyt tää mamma lähtee löylyihi! :) Hyvät viikonloput!
 
kaktuspiikki: Voi jaska! :kieh: Teetkö ite kotona niitä stiksejä, mitkä ilmottaa jos on tulehus vai viittaaks oireet tulehuksee? Mul on ollu tän raskauden aikana 2 virtsistä ja molemmat selvis kotona stiksistä, ku ei ollu kummallakaa kerralla mitää oireita. Ennen raskautta oireet oli aina ihan selvät. Nyt ei oo onneks ollu reiluu kuukautee tuota virtsistä. Oon syöny viime antibioottikuurist lähtien maitohappobakteeria ja c-vitamiinia ja nyt niitä karpalokapseleita, et oiskohan niillä jotai positiivista vaikutusta. :) Lähetää kuukauden päästä viikoks etelää, ni neuvolatäti lupas, et saan antibiootit luultavasti varoiks jo täält Suomesta sinne mukaa jos virtsis iskee siellä. :) Ei tarvii sit ettiä lääkäriä ja lääkkeitä sieltä.

Kuis muuten muilla menee? Ilmeisesti rauhallista arkea, niiku täälläkii. :) Paitsi et eile mun auto päätti sökähtää sinne kaupunkii sen ultran jälkee.. :headwall: Tai sain mä jotai asioita hoideltua ja auto toimi normaalisti, mut sit ei vaa yhelt parkkipaikalta käynnistyny. Onneks mun mies on sellane autoekspertti ja yhel autokorjaamolla kyseises kaupungis töissä, et se pelasti mut töitten jälkee ja saatii mun auto sen työpaikalle. =) Se lupas ens viikol selvittää, mikä sitä vaivaa. Toistaiseks saan ajella anopin ja appiukon täl hetkel ylimääräsenä oleval autolla. :) Jotenkii eile ei kyl niitten ihanien ultrakuulumisten jälkee jaksanu ketuttaa ton auton kohtalo pätkääkää. :whistle:
 

Yhteistyössä