Clomifem-hoidosta plussanneet!

vauva haaveissa tervetuloa takasin tänne lumen ja tuiskun keskelle! ainakin täälä päin tuiskuttaa ihan sikana lunta,tosi keväinen keli :kieh:
Mietiskelinkin että millon mahdat tulla takasin!

me lyötiin miehen kans lukkoon hotelli viikonloppu keväälle. siis ajankohtaa ei vielä mutta lähdetään huhti-toukokuussa johonkin päin Suomea hotelliin makoilemaan viikonlopuksi! :heart: Mahtavaa päästä johonkin! yleensä ollaan talvella oltu jossain mökillä viikonloppu,nyt ei oikein jaksas lähtee mihinkään mökkeilemään niin ajateltiin että lähetään sitten kaupunkiin! Jyväskylää lähinnä ajateltiin,ollaan aikanaan asuttu siellä muutama vuosi ja se on meistä ihan mahtava paikka,sopivan kokonen ja valmiiksi tuttu.

(.) vesi ei maistu ollenkaan,alkaa jo ällöttää se lipittäminen! mies osti mulle korin vissyä viikonloppuna,se on maistunu paremmin kuin hanavesi. En sitten tiijä onko sitä terveellistä juoda kuin paljon,eikös niissä joissakin ole suolaa aika paljo?!
se korillinen on hartwallin vissyä,nyt ostin vaihteeksi kaupasta bonaqua villivadelmaa ison pullon,se on tooosi hyvää! :p

kaktuspiikki
 
kaktuspiikki: Kiitti! Joo täälläkii on satanu jotai lumen ja rännän sekotusta koko päivän.. :headwall: No jospas se kevät joskus sallis tulla. Kuulostaa ihanalle tuo teiän hotelliviikonloppu! :) Mä ehotin kans miehelle, et sit ku meiät on vihitty ja lapsi kastettu, ni mulle kelpais "häämatkaks" iha hyvi joku hotelliviikonloppu vauvan kanssa. Ulkomaille ei oikei ehkä kannata nii pienen kanssa lähteä, vaik kyl tuol Teneriffallakii oli tosi monella iha pieniä vauvoja mukana. Ihmettelin, et mite sellasen kanssa pystyy koneessa olemaa (syötöt yms.), ku tilaakii oli niin sairaan vähä. Mul ei ehkä hermotkaa kestäis reissata iha pienten kanssa, siis ainakaa mitää pitkiä reissuja..

Ainii, unohin toivotella Aniitin tervetulleeks, eli tervetuloa ja onneks olkoo plussasta! Se on iha huikee fiilis, ku näkee sen plussan siin tikussa. :heart:
 
mymosa
Kyllä mä olen vissyjä juonut, eihän noissa kaikissa makuvesissä edes ole niitä suoloja mitä pitäisi olla :) Täällä menee light cokista 1,5l päivässä jopa, vaikka ennen ei oo maha kestänyt ollenkaan.

Mekin miehen kanssa suunniteltiin viikonloppuvuorokautta kaksin ennen vauvan tuloa. käytäis syömässä ja shoppailee. Saa mies hoitaa asian, lapsille hoidon ym.
Sitten ei päästäkään pitkään aikaan mihinkään, ei vauvan kanssa viitsi ja muutenkin käytettäs lomailut ihan kaksin. Tietty lasten kanssa tehty reissu sitten erikseen.
 
mymosa: Tääl menee kans limpparia lähes päivittäin ja aika paljo, mut oon ymmärtäny ja netistä lukenu, et light-limuja kantsis välttää. Tai ainakii s-kirjaimella alkavia makeutusaineita. Siks vaihoinkii lightit takas sokerillisii.. Ei oo hyväks tuokaa, mut mielummi sokerilimu, ku light. : /
 
mymosa
No siinä vaiheessa kun iskee rd niin kyllä mielummin light kuin sokeriversio ja ihan turhaa tuo makeutusaineen varomisesta saarnaavat. Toki mitään ei pidä juoda liiakseen, mutta lightit on yleensä makeutettu aspartaamilla, joka ihan sallittu.
 
Voihan hemmeti!!
Oli tänään neuvola aamusta... Siellä meni taas kaikki päin peppua!! Terkkari aloitti että koskas teillä on varattuna se rakenne ultra aika... No siihen minä sitten että ei saatu sitä np- ultrassa ja luultiin että sen saa nyt. Just. Ei ole yhtään vapaata aikaa niille viikoile jäljellä mihin mun se pitäs saada. Nyt pitää tänään 12-13 alkaa metsästää sitä itse siltä uä yksiköstä. Ainoo vaan on että olen potilas työssa ja niitä potilaita on tauotta tuolla aikaa. Ei paljoo stressaa!!!!! AAAAHRHHHRFGGGG! Oon niin kiukkunen. Se täti vaan ei vakuuta siellä neuvolassa, se unohti myös mainta että meillä on sitten perhe valmennus tässä keväällä jo... Onneksi tuli kiertotietä puheeksi. Tuntuu että itse pitäs osata kaikki kysyy, mutta kun on esikoinen kyseessä niin mistä minä tiedän mitä mun pitäs kysyy ja tietää...
Todella hyvä työpäivä!!

Myöhemmin ehkä paremman tuulista kirjoittelua!! :)
Ainiin Tervetuloa takasin suomeen Vauva haaveissa!
JA tervetuloa Aniit!! Onnea plussasta!!
 
idylli oliko teillä tänään se ultra? miten meni?

tinq no ollu tympee nla reissu! minua kans ärsyttää just tuo että jos et älyä ite kysyä jotakin niin siitä ei varmasti erikseen mainita! varsinkin kun mulla on neuvolat tässä omalla kylällä ja sit äippäpoli 100km päässä sairaalalla niin niiden välissä ei tieto oikein kule ja sit ne multa kyselee kaikkea ja tulee ihan tyhmä olo jos en osaa vastata! :ashamed: varsinkin sairaalalla kyselevät aina tinkaan otetuista kokeista jne.

limpparia en oikein pahemmin juo muutenkaan,nyt vielä vähemmän. joskus oon saunan päälle juonu 0,5 light colan,mutta siihenpä se on jääny. Makeutusainetta käytän kahvissa päivittäin. Mitäs varotuksia siitäk(kin) on?
vettä kyllä menee,varsinkin tota vissyä,ihan tolkuttomasti.

huomenna ois jo keskiviikko...torstai lähenee :O tuomipäivänä myös täällä kutsutaan...

kaktuspiikki
 
mymosa: Ainii, en muistanu sun rd:ta.. Sit iha toine homma.

Tinsq: Kiitti! :) Uskon, et ottaa aivoo toi neuvolajuttu! Saitko soiteltua sitä r-ultraa työajalla? Toivottavast aika järjesty johokii rakoo.

kaktuspiikki: Kaikestaha sitä tunnutaa varottelevan, mut siis vissii jotku makeutusaineet ei oo kauheen suositeltavia. Ei kai niist voi mitää vaaraakaa olla, mut meiän äippä taas vaa huolissaa kehotti mua mielummi juomaa sokerillista, ku light-limua. Mut jos on diabetes, et ni eiköhä se light oo kuitekii paljo parempi. Ei siis syytä huolee. :whistle: Torstai lähenee. :) Jännitän sun puolesta ja toivon niin kovasti, et saisitte vihdoinkii jo hyviä uutisia!
 
mymosa
mulla aikoinaan toinen terkkari neuvoi makeutusaineisiin ja toinen tyrmäsi ne kokonaan. Mutta tosiaan tuo aspartaami on ainakin ihan sallittu. Eihän sokeriakaan pidä liiakseen nauttia, kuten ei makeutusainettakaan :)

Täällä kivistelee mahaa.. alkaa tuo ulkona varominen ottaa niin pahasti jo joka paikkaan. Ei osata aurata, ei hiekottaa.. montakohan kertaa olen meinannut kaatua ja nostaisin kyllä ison metakan jos kaatuisin.
 
se taitaa olla aika kakspiikkinen juttu tuo makeutusaine vs. sokeri. toiset vannoo sokerin nimeen kun se on luonnollista eikä keinotekosta niin kun makeutusaineet,toiset taas pitää makeutusaineita vähäkalorisina ja terveellisempänä kun sokeri. tiijä tuota miten lie! tuntuu että kaikesta saa nykyään vähintään syövän liikaa nautittuna!

Täälä on kans tiet liukkaita kun perskannikat! nyt sitten vielä sato lumet jään päälle niin jalat jäykkänä saa kävellä! ja nämä urpot vetää hiekan siihen lumen päälle ja kohta toinen rattori auraa ne pois! :mad: Kaikki pitäs ite tehä niin tulis parempi! :LOL:

Huomenna makkaranpaistoon hoidokkien kans! saa vähä vaihtelua päiviin aj itelle muuta ajateltavaa!
 
mymosa
tuntuu että kaikesta saa nykyään vähintään syövän liikaa nautittuna!
Odotan mielenkiinnolla mikä keskustelu saadaan esikoisen koululääkärin kanssa aikaan, kun nykyään tuntuu, että rasvatonta maitoa hehkutetaan kovasti.. ja meillähän ei siihen kosketa :D Esikoisella painoa pikkasen yläkanttiin, tiedän että tästä aletaan saarnata.
 
Minusta on henk.koht törkeetä puuttua ja alkaa seurata alakoululaisen painoa tai ylipäätään lapsen painoa. olen koko ikäni ollu enempi ja vähempi ylipainoinen ja ala-asteella jouduin käymään terkkarin punnituksessa kerran viikossa. voitte varmaan kuvitella että minua kiusattiin! kiusattiin pelkästään jo ylipainon takia ja kun saivat tietää että puntarilla joudun kulkemaan,niin vielä enempi.
Nyt minun kummipoika on seiskalla ja hänkin hieman pyöreä,siis ei mikään yli lihava,jos näin voi sanoa,niin hän joutuu käymään kans punnituksessa.
Onko sitten ihme jos teini-iässä tai myöhemmin iskee syömishäiriöt ja nuorilla on itsetunto alhaalla?!
En nyt kokonaan tuomitse ylipainoon puuttumista,meitähän suomessa riittää,mutta voisiko edes joku raja olla,varsinkin lapsiin ja nuoriin kohdistuvassa syynäilyssä?!

sori tämmönen purkaus,otti vaan luonnon päälle. eihän tää edes tänne kuulu! :D

painun nyt maate,varmaan parempi niin.
 
  • Tykkää
Reactions: Vauva haaveissa..
Meillä oli tänään varhaisultra. Luulin pyörtyväni ja oksentavani sinne odotusaulaan, kun jännitin niin kovasti. Onneksi oli mies mukana.
Ultrassa oli kaikki oikein mainiosti. Yksi tyyppi siellä köllötteli, sydän löi vahvasti ja koko vastasi viikkoja :heart: Lääkäri oli (tietenkin) oikein positiivisella mielellä ja muistutti, että usein kaikki sujuu hyvin, kun varhaisultrassa näkyy syke. Olen onnellinen, mutta en vielä uskalla iloita, koska viimeksikin varhaisultrassa oli kaikki hyvin. Nyt jännityksellä odotetaan tulevia viikkoja ja toivotaan, että raskaus kestää.

idylli 7+2
 
mymosa
Kaktuspiikki, olen ihan samaa mieltä. Katoin töissäkin ihan ihmeissäni, kun erästä oppilasta oltiin kehoitettu vaihtamaan kevytmaito rasvattomaan, koska oli pikkasen tullut painoa lisää. Oppilas ei todellakaan ole edes pyöreä!!
Meilläkin mä olen pyöree ollut ikäni, esikoisella mun geenit siinä asiassa. Ja toinen on ekaluokkailainen, joten jos aletaan saarnata painosta niin voivat olla varmoja, että tämä äiti sanoo hieman takaisin.. :LOL:
 
Kiva kuulla hyviä uutisia Idylli!! Mulla oli aivan sama tunne ennen varhaisultraa! :)

Vauva haaveissa: Sain varattua sen rakenne ultra ajan ihan ok työpäivän aikana, mutta sitä vaan stressaa koko päivän ett miten sinne nyt ehtii soittaa... Sain viimeisen mahdollisen vapaan ajan mulle sopiville viikoille... aamupvälle... joten menee puoli päivää sitten siihen reissuun... En voinu pomolle muuta kun pahotella ajan kohtaa.. ei ole tullut vielä vastausta... luulis kuitenkin et on ok. Olin vaan eilen niin kiukkunen koko jutusta että :)
Illalla totesin miehelle että tulee noita lapsia muualla maailmassa terveinä maailmaan ilman minkäänlaisia kontrolleja, et eiköhän mekin tää täältä saada ulos vaikka jotain jäis neuvolassa kertomatta :)
 
Ultra takana.
Lapsivettä oli normaali määrä,tai normaalin rajoissa mutta kuitenkin tarvittava määrä. Virtsarakko vauvalta löytyi,mikä tarkoittaa että munuaiset toimii jotenkuten tai edes toinen toimii. Munuaisia lääkäri ei vielä tarkkaan nähnyt,mutta se on kuulema hyvä,ei vielä pitäisi näkyäkkään,eikä se nähny mitään rakeita tai rakkuloitakaan,mitä jo viime raskaudessa tässä vaiheessa niissä munuaisissa oli ja ne näkyi selvästi.
Sydän ok,pään muoto ok,liikkui hyvin ja oli reipas vauva ja vastasi viikkoja,paino 145g,pituutta ei vissiin saanu otettua kun ei maininnu. 4 viikon päästä uudestaan,sitten katotaan niitä rakenteita tarkemmin.
Minä sain verenpaine lääkityksen,paineet oli pikkusen vaan koholla,mutta päänsäryn ja virtsassa olevan valkuaisen takia määräsivät varulta,raskausmyrkytyksestä mainitsivat että herkkä tulemaan sitten isommilla viikoilla. : /
Eli kaikki siis ok! en kyllä osaa huokaista vieläkään! syynä varmaan että edelleen huono näkyvyys,joka johtuu edessä olevasta istukasta ja mun mahaläskeistä,harmittaa kun eivät selvää kuvaa saa. Mutta lääkäri oli aika optimistinen,toki muistutteli taas diabetesraskauden riskeistä.
Josko sitä sitten rakenne ultran jälkeen uskaltaa huokasta!!

millä viikoilla teillä,jotka jo pidemmällä,oli rakenneuä? mietin vaan että mulla se tulee olemaan 19+5,eikö se ole hieman aikasta? en tosin tiijä onko se virallinen rakenneuä,mutta sillon mennään seuraavan kerran.

kaktuspiikki ja tyyppi 15+5
 
kaktuspiikki: Ou jee, hienoa!! :hug: Huokase nyt jo ees pikkusen, ettet iha vatsahaavaa saa. ;) Oon lukenu jostai, et r-ultra on joskus rv 18-22, meil oli rv 21+2. Eli eiköhä tuo oo iha passeli aika teillä.

ON: Meil tuli eile täytee kilon rajapyykki ja pojan potkut onkii jo sen mukasia. :heart: Välil tulee potkuja toiselle kyljelle ja nyrkkiä toiselle. :D Ja harjotussupistuksia taitaa myös jo olla, ku välil maha kovettuu iha kovaks, niiku vatsalihakset kramppais, ja sit koht maha on taas iha normaali. Ei ne satu yhtää, mut tuntuu vaa aika oudolle. Sit nyt mul on iskeny iha kauhee pesänrakennusbuumi! Matot ja verhot menee vaihtoo ja yks seinä maalauksee ja kylppärin allas ja kaapit uusiks jne. Ikea-reissu siis luvassa ja kauhee ostoslista jo valmiina. :D Ootan niin innolla, et pääsen vajaan 2kk pääst mammalomalle, ni sit alkaa viimeistää kämpäs tapahtua! Ku en kerra sitä isompaa asuntoa saanu, ni sit laitetaa vanhaa. ;) Hoitopöydänkii haluisin jo tilata netistä, et pääsis viikkaamaa kaikkia noit ihania pieniä vaatteita jo kaappii valmiiks.. Äh, miksei raskaus vois kestää vaa 6kk? Haluisin jo saaha meiän vauvan sylii ja tänne meiän luokse tuolt masusta. :heart: Ihanaa, ku ens viikol on se 4D-ultra! Pääsee vihdoin taas näkemää poitsua. :)

Vauvis ja Sintti 27+1
 
  • Tykkää
Reactions: kaktuspiikki
täälä on potkut tuntunu n.viikon jo! eikä oo mitään hipasuja,ihan kunnon nypytyksiä! :heart: Ultrassakin potkas parikertaa sitä vekotinta :D
kait tässä pitäs jo hieman huokasta,eihän se jännitys ja stressi hyvää tee. toivottavasti 4 viikkoo menis äkkiä,on siinä välissä neuvola mutta siellä nyt ei niin ihmeitä aina tapahu kun eivät edes ultraa.
Mutta pääasia kai nyt on ettei siellä mitään hälyyttävää näkyny!
 
kaktuspiikki: Oi, joko oot potkuja tuntenu? :) Ja ilmeisest dopplerikii jo pelittää? Meil ei torvest kuulu vielkää mitää, paska vekotin. :D Hassua, ku neuvolakirjasiskii lukee, et täs vaihees voi kuulla sykkeet torvella ja isä jopa painamalla korvansa äidin vatsalle, ni meiän isukil on vissii sit nii huono kuulo, ku ei se mitää kuulemma kuule. Putsais korvansa. :LOL:
 
joo potkut tuntuu ja dopplerikin pelittää! :D
alkaa jo pikkusen tuntumaan että eiköhän tämä tästä tällä kertaa onnistu! mutta ihan pikkusen vaan,pelottaa kyllä edelleen se rakenneuä....siinä kun viimeksi kiinni jäätiin lopullisesti! :(
 
mymosa
Voi kuule :D mulle ainakin.. hermot on kireellä, suutun ja räyhään miesraukalle ihan syyttäsuotta.. itken ihan pikkuasioista.
Ja pettämisunet on siirtyneet todellisuuteen, nyt ne kummittelee mun päässä, millon pelkään yllättäväni miehen mistäkii toisen kanssa.. vaikka tiiän, ettei sellasta pelkoo ees oo :LOL:
 

Yhteistyössä