Clearblue ja Kaksplus.fi kysyy: Millaisena olet kokenut Clearblue ovulaatiotestien käytön?

Digitaalinen Clearblue-ovulaatiotesti havaitsee luteinisoivan hormonin määrän äkillisen nousun elimistössä yksinkertaisen virtsatestin avulla ja auttaa sinua tunnistamaan kierron kaksi hedelmällisintä päivää. LH-hormoni saa munasolun irtoamaan munasarjasta. Munasolun irtoaminen eli ovulaatio tapahtuu yleensä 24–36 tunnin kuluessa LH-huipusta.

Onko ovulaatiotestiä mielestäsi ollut helppo käyttää? Tuntuvatko testitulokset luotettavilta? Kerro omista kokemuksistasi Clearblue ovulaatiotesteistä tähän saakka.
 
Testiä on ollut todella helppo käyttää. Sen käyttö ei ole sotkuista, kun testiliuskan päähän saa korkin.

Pitkällä ja vaihtelevalla kierrolla menee välillä yli paketillinen testejä, joten seitsemän testiä on itselleni usein liian vähän. Samoin paketin hinta on liian korkea. Jos itse olisin testejä maksamassa, päätyisin ostamaan marketin liuskatestejä, kun ovat niin paljon edullisempia.
 
Mielestäni testi on todella helppokäyttöinen ja lukuinen. Se on aivan upeaa ettei tarvitse tulkita viivoista itse mitään, vaan testitulos näyttää selkeästi tuloksen ilman arvailuja.

Itse olen tosin pari kertaa onnistunut sössimään testin, kun testi ei ole tekohetkellä ollut tarpeeksi pystyasennossa...

Itse voisin kyllä suositella testejä varauksetta. :)
 
Testithän ovat aivan nerokkaita, ovulaatio joko on tai ei. Ei tarvitse arvuutella liuskatestejä! Mutta kotiäidille ne ovat todellakin liian kalliita eikä pitkään kiertoon tosiaan tuo 7 kappaletta riitä. Helposti menisi tuplaten jos kierrot vaihtelevia.
 
No mä ehdin kaiken kaikkiaan kokeilla peräti 3 tikkua ennen kuin bongasin ovulaation ja tulin raskaaksi.
Tosi näppärä oli käyttää. Ihana kun ei tarvinnut arpoa viivan vahvuuksia. Selkeät ohjeet oli, onnistuin ekalla kerralla. Oli jännä odottaa testin valmistumista! Suosittelen lämpimästi!
 
Mä olen myös tykännyt testeistä paljon! Ne ovat todella helppokäyttöisiä ja tulkinnassa ei ole mietinnän varaa :) Aiemmin olen käyttänyt liuskatestejä, ja niissä en ole aina saanut edes kontrolliviivan vahvuista toista viivaa. Siinä piti sitten arvuutella, ovuloinko ollenkaan vai en ja oliko tämä nyt ovulaatio vai oliko se eilinen viiva vahvempi jne...
 
Clearblue ovulaatiotestin käyttäminen on ollut erittäin helppoa ja hygieenistä. Testi antaa helposti tulkittavan ja selkeän vastauksen ja on myös mielestäni tosi nätin näköinen :) Jatkossa en aio muita ovulaatiotestejä käyttääkään - Clearblue teki minuun vaikutuksen ja peukutan sen puolesta! :)
 
Mommytobe
Clearbluen käyttö ollut todella helppoa ja selkeää! Huolimatta hiukan vaihtelevasti kierrosta olen kuitenkin onnistunut hyvin pärjäämään seitsemän liuskan kanssa :) Erityisesti pidän hymynaamasta, joka tulee näyttöön ovulaation ollessa. Jo siitä tulee todella hyvä fiilis. En varmaankaan tämän käytön jälkeen vaihtaisi halvempiin versioihin, koska olen tykästynyt niin kovasti näihin, selkeästi laadukkaaseen testaukseen. Maksan mielelläni pikkuisen enemmän laadusta :)
 
Pidän todella paljon näistä ovulaatiotesteistä, ei tosiaan jätä mitään arvailujen varaan. Ekasta bongaamastani hymynaamastanihan raskauduinkin, mutta harmikseni meni kesken. Noh, eipähän mene jäljellä olevat testitkään hukkaan, kun kohta ehkä aletaan yrittämään uudestaan. Suosittelisin näitä testejä kyllä kaikille niiden helppokäyttöisyyden ja luotettavuuden takia :)
 
Sekä ovulaatio- että raskaustesti olivat selkeitä ja helppokäyttöisiä. Ainakin omalla kohdallani tulokset olivat luotettavat, raskaaksi tulin ensimmäisen "testikuukauden" kierrosta. Valitettavasti raskaus meni kesken ja nyt odottelen, että pääsen jatkamaan tikuttelua. Suosittelen ehdottomasti kokeilemaan molempia testejä :)
 
Dea
Ovulaatiotestiä oli kyllä todella helppo käyttää ja testituloksesta ei voi kyllä erehtyä :) Onnistuin bongaamaan hymynaaman jo kolmannella testiliuskalla ja heti samasta kierrosta sitten raskauduin, eli oman kokemuksen mukaan testi on myös luotettava!
 
Clearblue ovulaatiotesti on todella hyvä.

Ainut mikä hämmentää on se, että testi näyttää hymynassua muutaman päivän. Tiedän, että ei pitäisi testailla enää ensimmäisen hymyn jälkeen, mutta meille sattui siten hassusti, että päätin ekasta luomukierrosta tehdä testin kun oli hiukan ovismaisia tuntemuksia ja hymyhän sieltä ilmestyi tikkuun!

Ihmettelin siinä sitten aika pitkään, että onkohan ovulaatio aluillaan vai lopuillaan ja testasin seuraavanakin päivänä ja sain hymyn. Samaan aikaan halpaliuska antoi tummimman viivan ikinä.

Clearbluelle kysymys jos näitä luette: Jos sattuu tikuttamaan suoraan kesken ovulaation, voiko hedelmällisin hetki ollakin jo mennyt? Jos siis ei ole sitä negatiivista tulosta otettuna edellisenä päivänä?

Kehitysehdotuksena on liuskojen täyttöpakkaus testiin. Kaikille ei vältämättä tuo 7 liuskaa riitä, joten olisi kätevää jos voisi ostaa lisäliuskoja ilman laitetta. Siinä säästäisi ja se toisi Clearbluelle varmasti lisää asiakkaita.
 
Hymynaamalla ovulaation merkkaava testi on hyvä. Ilman sitä en olisi tavallisilla liuskatesteillä uskonut ovulaation olevan käsillä. Testasin samaan aikaan toisella merkillä ja siinä testitulos oli vielä tulkinnanvarainen melkein plussa. CB digitesti ei jätä arvailujen varaa.

Kannatan SookyS'in kehitysehdotusta. Pitkissä/epäsäännöllisissä kierroissa tikkuja menee paljon ja auttaisi, jos testiin saisi täyttöpakkauksen liuskoja. Samalla voisi ohjeistaa, kuinka pitkä aika kojeella aidosti on.
 
Helppo ja hyvä, toiminut niin kuin pitää.

On vain aivan liian kallis.

(Itse olen tehnyt niin, että liuskoilla tikuttanut ensin ja jos liuska on vaikuttanut plussalta, olen varmistanut sen vielä digillä.)
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä