Cipralexin käyttäjille kyssäri..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kokemukset kehiin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kokemukset kehiin

Vieras
Eka viikko lääkettä takana ja aika outo fiilis. Jotenkin sellainen turta kaikkeen ympärillä tapahtuvaan. sit välillä kuin tyhjästä olen tosi kiukkuinen ja sit taas hetken päästä väsynyt ja apaattinen. Jotenkin niin kuin kuoreni sisällä... Istun vain ja ihmettelen. Puolisokin kysyy että mikä on, niin en osaa sanoa. Jotenkin vain tyhjä ja turta olo. Yhtään en kestä puolison kosketusta ja olen kylmä kaikin puolin. Välillä en saa itseäni liikkeelle millään,tuntuu kuin takapuoli olisi liimattu sohvaan. Päässä on ajatus että pitäisi mennä suhkuun ym., mut sitä on ihan pysähdyksissä.
Olen yrittänyt lohduttaa itseäni silää että tää on vain tällaista alun oireilua, joka tasoittuu ajan kanssa....Mutta tasoittuukohan?! Vai olenks mä nyt sit jatkossaklin tällainen "zombie" tunteeton ja haluton?!!!!!!!??

Minulla kesti nuo ensi oireet melkein kuukauden. Olo oli tosi väsynyt ja hermostunut yhtäaikaa, kun yritin nukkumaan oli tosi levottomat jalat ja unet oli hirveen toden tuntuisia.
Nyt olen syönyt 3kk ja lääke tuntuu tosi mukavalta,syön sitä paniikkihäiriöön.
Eli suosittelen että jaksat tsempata ja jatkaa kuuria. Kyllä se olo tasoittuu ihan varmasti.Jos ei kuukaudessa niin ota sitten yhteys lääkäriisi.
Tsemppiä:)

luepa se haittavaikutuslitanja siitä tuoteselosteesta. Yleensä sivuvaikutukset katoavat ajan myötä, mutta esim. haluttomuus on ihan yleinen oire masennuslääkkeitä syödessä, ja se ei valitettavasti oikein katoa ajankaan kanssa. Ensimmäisen viikon aikana ei juurikaan pitäisi huomata mitään vaikutuksia, kun cipralex tosiaan vaikuttaa kunnolla vasta kolmen neljän viikon päästä. Saanko arvata että toi on eka mielialalääkitys mitä sulla kokeillaan. Cipralex nimittäin on yleensä se ensimmäinen resepti mikä tungetaan kouraan jos valittaa masennusta, ja aika harvalle se eka kokeiltu lääke on se sopiva. Jos sun oireet ei helpotu kuukaudessa, tai muuttuu pahemmiksi, pyydä saada vaihtaa lääkitystä.

Alkuperäinen kirjoittaja tuutikki:
Minulla kesti nuo ensi oireet melkein kuukauden. Olo oli tosi väsynyt ja hermostunut yhtäaikaa, kun yritin nukkumaan oli tosi levottomat jalat ja unet oli hirveen toden tuntuisia.
Nyt olen syönyt 3kk ja lääke tuntuu tosi mukavalta,syön sitä paniikkihäiriöön.
Eli suosittelen että jaksat tsempata ja jatkaa kuuria. Kyllä se olo tasoittuu ihan varmasti.Jos ei kuukaudessa niin ota sitten yhteys lääkäriisi.
Tsemppiä:)

Kiitos tsemepistä :)
Huomasitko sinä muuten alkuun väsymyksen lisäksi että oli jotenkin turta tunnemaailma?!

Kyllä se on alun oireilua.Käytän itse pienenä annoksena jatkuvasti.Alussa kun käytin vahvempaa annosta , oireet olivat samankaltaiset. Olisin vaan istunut ja tuijottanut. Pyysin miestäni käskemään minua ulos tai johonkin puuhaan niin sitten sain paremmin takapuoleni irti tuolista. Kyllä se menee ohi kun elimistösi tottuu ja olokin paranee.

Alkuperäinen kirjoittaja been there:
luepa se haittavaikutuslitanja siitä tuoteselosteesta. Yleensä sivuvaikutukset katoavat ajan myötä, mutta esim. haluttomuus on ihan yleinen oire masennuslääkkeitä syödessä, ja se ei valitettavasti oikein katoa ajankaan kanssa. Ensimmäisen viikon aikana ei juurikaan pitäisi huomata mitään vaikutuksia, kun cipralex tosiaan vaikuttaa kunnolla vasta kolmen neljän viikon päästä. Saanko arvata että toi on eka mielialalääkitys mitä sulla kokeillaan. Cipralex nimittäin on yleensä se ensimmäinen resepti mikä tungetaan kouraan jos valittaa masennusta, ja aika harvalle se eka kokeiltu lääke on se sopiva. Jos sun oireet ei helpotu kuukaudessa, tai muuttuu pahemmiksi, pyydä saada vaihtaa lääkitystä.

Mulla oli 12-vuotta sitten synnytyksen jälkeiseen masennukseen cipramil. Mut en juurikaan muista niistä ajoista...

Oli tosissaankin turta olo. Vähän sellainen olo, että kunhan tässä vaan hengailen..eikä yhtään minun tyyppistä käytöstä. Ainakin sen muutaman viikon oli lehmänhermot :D

Alkuperäinen kirjoittaja utelias vili:
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Huomenia :) Olipahan taas melkoisen värikäs yö unien suhteen :)
Nostan tätä jos muutkin innostuvat kokemuksistaan kertomaan :)

ne unet on?

Niin, en siis tarkoittanut että muiden pitäisi unistaan kertoa, vaan lääke kokemuksistaan :)

Joku mainitsi tässä ketjussa että cipralex aiheutti villejä unia, sama siis mulla. Yöt on joko painajaisia, tai muuten vaan hulluja unia!

Siis koskahan tää alkaa mielialaan auttamaan??!!!! Kertakaikkisen kökkö olo... Väsyttää ja mikään ei kiinnosta. PAhempaa kuin ennen lääkitystä :(
Ainoa mikä on helpottanut on ahdistus,mutta muuten olemus kuin raadolla. Haluaisin vain nukkua tai maata sohvalla :(

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Siis koskahan tää alkaa mielialaan auttamaan??!!!! Kertakaikkisen kökkö olo... Väsyttää ja mikään ei kiinnosta. PAhempaa kuin ennen lääkitystä :(
Ainoa mikä on helpottanut on ahdistus,mutta muuten olemus kuin raadolla. Haluaisin vain nukkua tai maata sohvalla :(

Ei välttämättä alakaan :( Mun miehellä on päällä tuo lääkitys ja kaikki mitä kerroit oireista sopii hyvin omaan mieheeni, joka on ihan varjo entisestään. On syönyt lääkettä jo yli puolitoista vuotta ja vaikka ilmeisesti alkuperäinen masennus on helpottanut, on tilalle tullut kosolti ei toivottuja vaikutuksia. Pahinta on, ettei mies itse tiedosta olevansa jotenkin erilainen kuin ennen, eikä osaa määritellä miltä hänestä tuntuu tms. Kirjoituksesi avasi omat silmäni, ettei kyse ole vaan mun mielikuvituksesta, vaan että tuo lääke tosiaan vaikuttaa isäntään noin. Kaikki illat mies vaan kököttäisi sohvalla tekemättä mitään erityistä, kun ei kiinnosta, ei harrastukset, eikä erityisesti mikään läheinen kanssakäyminen. Sun kirjoituksesi auttoi mua ja aion ehdottaa lääkkeen vaihtoa tai siitä hiljalleen luopumista miehelle. Toivottavasti sulla helpottais tai jos lääke ei ala toimia toivotusti niin vaihda ihmeessä.

Alkuperäinen kirjoittaja Mimmi:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Ei välttämättä alakaan :( Mun miehellä on päällä tuo lääkitys ja kaikki mitä kerroit oireista sopii hyvin omaan mieheeni, joka on ihan varjo entisestään. On syönyt lääkettä jo yli puolitoista vuotta ja vaikka ilmeisesti alkuperäinen masennus on helpottanut, on tilalle tullut kosolti ei toivottuja vaikutuksia. Pahinta on, ettei mies itse tiedosta olevansa jotenkin erilainen kuin ennen, eikä osaa määritellä miltä hänestä tuntuu tms. Kirjoituksesi avasi omat silmäni, ettei kyse ole vaan mun mielikuvituksesta, vaan että tuo lääke tosiaan vaikuttaa isäntään noin. Kaikki illat mies vaan kököttäisi sohvalla tekemättä mitään erityistä, kun ei kiinnosta, ei harrastukset, eikä erityisesti mikään läheinen kanssakäyminen. Sun kirjoituksesi auttoi mua ja aion ehdottaa lääkkeen vaihtoa tai siitä hiljalleen luopumista miehelle. Toivottavasti sulla helpottais tai jos lääke ei ala toimia toivotusti niin vaihda ihmeessä.

No hyvä jos mun kirjoitus toimi apuna sulle :)
Mulla alkanut myös tosi vahvasti nyt tuo, ettei MINKÄÄNLAINEN läheinen kanssakäyminen kiinnosta!!! Ei halaukset, ei suukot...ei siis mikään, ei edes pelkästään lähellä oleminen ja kainaloon käpertyminen :(
Taidan kyllä minäkin miettiä jatkanko tätä lääkettä...

Yhteistyössä