chihuahua pentu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pariskunta-hki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
mooi:) kukaan ei oikein vastanut minun kysymykseeni että onko uros vaikeempi vai narttu ? meille tietty on ihan sama mutta ennemmin urosta mietitty :)

No ei nii ku tää meni "tappeluks" täällä :D Mä sanoisin että juttelet valitsemasi kasvattajan kanssa ja annat hänen antaa vinkkinsä. Kerrot rehellisesti millanen ihminen oot (siis kuinka jämpti koulutuksessa, kuinka liikunnallinen ym. + toiveet koiralle[kova/pehmeä]) ja hän kertoo minkälainen pentu sinulle sopisi ja valkkaa sinulle sen pentueesta. Tsemppiä! Onnea tulevasta perheenlisäyksestä! :heart:

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
  • Tykkää
Reactions: Tepadj
No siis voi urpo! Arvaa mitä?! Vaikka yksilö on ollut terve, olet tukenut tod.näk. pentutehtailua joka on todella laaja ja iso bisnes, se rekisteröintipaperi varmistaa että molemmat vanhemmat on rekisteröity ja kuvattu. Googletappa "pentutehdas" ja varaudu yökkäilemään. Tollanen paperittomien pentujen tehtailu tekee hallaa rodulle ja mahdollistaa rahastuksen mahdollisesti sekarotuisesta pennusta.

Kyseessä oli tuttu myyjä. Ja pennun molemmilla vanhemmilla on paperit, sekä passit.
Ja heillä tuli yksi pentu.
Meni keltsiin myyntiin, koska edellinen ei meinanut maksaa ollenkaan koiraa.
Pentutehtailijaksi tätä ihmisitä ei voi sanoa, koska tämä on hänen ainoa pentunsa!

Ja mitä terveyteen tulee, heillä oli aikaisemmin kaksi chihua jotka molemmat sairastui. Molemmilla paperit ja palkitut vanhemmat..

Kyseessä oli tuttu myyjä. Ja pennun molemmilla vanhemmilla on paperit, sekä passit.
Ja heillä tuli yksi pentu.
Meni keltsiin myyntiin, koska edellinen ei meinanut maksaa ollenkaan koiraa.
Pentutehtailijaksi tätä ihmisitä ei voi sanoa, koska tämä on hänen ainoa pentunsa!

Ja mitä terveyteen tulee, heillä oli aikaisemmin kaksi chihua jotka molemmat sairastui. Molemmilla paperit ja palkitut vanhemmat..

Saako sitten kysyä miksei rekisteröinyt sitä ainoaakaan pentua?

• Tykkää
Reactions: Tepadj
[QUOTE="vau";26321013]Öhöm tota, jos itse ottaisit selvää :D[/QUOTE]

SIINÄ SULLE !!

Pentukoira saa ensimmäisen rokotuksensa yleensä 3 kk:n iässä. Tällöin pentu saa kolmois- tai nelosrokotteen. Kolmoisrokote suojaa tarttuvaa maksatulehdusta, penikkatautia ja parvoa vastaan. Nelosrokote suojaa edellisten lisäksi kennelyskää vastaan. Kolmois/nelosrokote uusitaan kuukauden kuluttua. Pennulle annetaan lisäksi raivotautirokotus kun koira on vähintään 4 kk ikäinen. Seuraava rokotuskäynti on vuoden iässä. Tämän jälkeen koira yleensä käy eläinlääkärissä uusimassa rokotukset 1-3 vuoden välein. Vuoden välein rokotetaan niitä koiria, joiden kennelyskärokotus halutaan pitää voimassa.Lue myös eviran sivuilta ajankohtaiset rokotusohjeet. Näyttelyihin ja kokeisiin osallistuttaessa voivat vaadittavat rokotukset poiketa yllämainituista ohjeista. Selvitä vaadittavat rokotukset aina näyttelyn järjestäjältä. (Eläinlääkäri.fi)
Ei kuulu kasvattajan tehtäviin rokottaminen!!!

Saako sitten kysyä miksei rekisteröinyt sitä ainoaakaan pentua?

En tiedä. Jossain vaiheessa oli sitä tekemässä, mutta ensimmäinen ostaja ei halunut papereita.
Mulle on aivan sama onko papereita vai ei. Itse olen molempien vanhempien paperit nähny. Teetin kuitenkin varmuudeksi testin meidän koiralle, sillä hän muistuttaa suhteellisen paljon toyterrier chihu mixiä.
Ja lääkärissä sanottiin myös, että on törmännyt "huijattuun" omistajaan. Oli muka puhdas chihu, paperit ja kaikkea. Koira oli toy-chihumix.
Samoin kävi mun kaverille. Osti koiran ulkomailta. Oli kennelin papaerit ja kaikkea...
Mixaus hänkin.

Tälläsessa tilanteessa kyllä miettisin että mitä haluun ja mistä haluan maksaa ja kuinka paljon, mutta se on sun asias. Totuus kuitenkin on, että niin kauan kun on kysyntää, on myös markkinoita. Valitettavasti myös paperittomissa pennuissa ja niitä tehtailevissa "kenneleissä". Ja edelleen ostajalla on oikeus ja velvollisuus tutkia kasvattajan tarkoitusperiä.

Lainaus puuttuu mutta tässä vastaus edelliseen.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Yhteistyössä