Bulimikko

• Viestiketjun aloittaja epätoivoinen äiti
  • Ensimmäinen viesti
epätoivoinen äiti
Meidän tytöllä 11kk jón omituinen tapa työntää sormiaan kurkkuun niin, että tulee oksennus. On tehnyt tätä jo useamman viikon ajna eikä loppua näy. On raivostuttavaa etenkin ruokailun yhteydessä ja jälkeen kun sapuskat tulee aina ulos. Mikä tähän auttais? Muilla vastaavaa?

Olen välillä niin hermona kun saa vaatetta vaihtaa yhtenään ja eikun vaan kakoo ja kakoo taas. Olen jopa alkanut nipsauttamaan sormille kun tunkee ne juuriaan myöten suuhun ja kieltämään napakasti "ei!". Siitä säikähtää, seuraa itku ja työntää taas. Ja oksentaa. Ei tää vaikuta miltään että kurkussa olis joku esine tms. vaan tekee ihan kiusallaan sitä. Oikein kattoo mua ja laittaa sormet kurkkuun. Sitten hermostuneena traas huudan "ei!" ja tulee itkut. Aika omituista touhua!

No ehkä kannattais kuitenki tutkituttaa ettei oo mitään kurkussa/nielussa vikana tai hampaiden tulo vaikuta kakomiseen. Jos vaikka suussa tuntuu "oudolle"? Ja työntääkö aina syötyään sormet kurkkuun vai esim. syötyään tiettyjä ruokia? En nyt ensimmäisenä hermostuis lapselle moisesta, tuskin tahallaan tekee...

Ystäväni lapsella todettiin refluksi ja hän teki samalla tavalla. Se on tavallaan närästystä ja syöminen on vaikeaa ja ärsyttää kurkkua. Kannattaa tutkia asia. Toinen voi tietty olla hampaat jos ilmennyt vasta hiljattain. Sillon suu on tosi kipeä monilla monta viikkoa (esim omalle tytölleni tuli vuoden iässä yhtäaikaa monta hammasta) ja se haittaa myös syömistä.
Koita ymmärtää pikkuista :hug:

Yhteistyössä