BROTHER ompelukonetai tietääkö joku koneista...?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ärsyttää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

ärsyttää

Vieras
Sain lainaksi brother merkkisen koneen, mutta en saa sitä toimimaan. Alalanka jää jatkuvasti jumiin.. Onko siinä puolan laittamisessa joku "kikka" vai onko tuo vaan rikki?

oon kokeillut niin monta kertaa että langan pitäis kyllä olla oikein päin.. Eikä ole mitään mitään merkkiä miten päin pitäisi laittaa.. Tuosta pujotuksesta ei ole varma, että meneekö just noista väleistä mistä olen laittanut.. Ylälangan pitäisi kyllä olla ok.. Ompelee aina ehkä sentin ja sitten jää jumiin...

Alkuperäinen kirjoittaja ärsyttää:
Sain lainaksi brother merkkisen koneen, mutta en saa sitä toimimaan. Alalanka jää jatkuvasti jumiin.. Onko siinä puolan laittamisessa joku "kikka" vai onko tuo vaan rikki?

Mikä kone.. mun brotherissa on ainakin vähän erikoinen se puola ja sen kotelo
Siis puola koteloon niin että se lanka lähtee vastasuuntaan ja sitten kiepautat sen vasemmalle ja siihen omaan lokeroonsa, selitinko väärin?

Alkuperäinen kirjoittaja yks vaan:

Siis puola koteloon niin että se lanka lähtee vastasuuntaan ja sitten kiepautat sen vasemmalle ja siihen omaan lokeroonsa, selitinko väärin?

Joo mulla on kans näin ja on tosiaan oltava lanka just oikeinpäin tai ei pääse pyörimään. Tosin mulla on kyllä siinä puolakotelon vieressä kuva miten laitetaan, jos vain osaa sitä tulkita.

Alkuperäinen kirjoittaja vv:
Alkuperäinen kirjoittaja yks vaan:

Joo mulla on kans näin ja on tosiaan oltava lanka just oikeinpäin tai ei pääse pyörimään. Tosin mulla on kyllä siinä puolakotelon vieressä kuva miten laitetaan, jos vain osaa sitä tulkita.

No mulla myös.. mutta siis jossei kuvaa jostain syystä ole, niin brothereissa on ensinnäkin oman levysensä puolat. Että se kannattaa ensin kattoa. katso ettei se puolaustikku ole puolausasennossa, tai että se lanka tosissaan menee niin että jos lanka on puolassa vaikka vasemmalla puolella, tuo se alakautta oikeelle, ja sitten pujota sen kulman alta ja vasemmalle.
Mutta jos sulla on tavallinen puolakotelo, niin muistathan tarkistaa ettei mitään ylimäärästä lankaa mene sielä puolan edestä, kun olet nostanut langan ylös?
Jos taas sulla on samanlainen kone kun mulla niin sitä ei tartte nostaa, vaan viedä vaan semmosen kujan päähän ja katkasta, se nostaa sen itte.

Yhteistyössä