Broilerinkoipi kammo!

  • Viestiketjun aloittaja Miten niistä saa hyviä?
  • Ensimmäinen viesti
hmm
Minä pesen niistä sen marinadin pois (jos ostaa marinoituja kun ovat halvempia) ja olen maustanut broilerimausteella tai cajunilla. Joskus olen turskuttanut sitruunamehua päälle.

Annan muhia melko alhaisella lämmöllä reilusti yli tunnin.
 
vieras
miedolla lämmöllä kauan, tulee mukavan mureita. voi tarjota myös riisipedillä. kypsïstä koivista voi perata lihat ja tehdä salaatin, viillokin, kastikkeen tai vaikka keiton.
 
ap
Mietin itsekin, että kuivatan niitä uunissa tosi kauan. En voi sietää sellaista "kosteaa" kananlihaa.

Sanoin jo miehellekin, että ostetaan nyt vaikka sitten ei taas varmaan tule 10 vuoteen ostettua, kun ovat todellakin niin ällöjä. Pakko taas kokeilla ja todeta ettei niitä ole ihmisravinnoksi tarkoitettu. ;) Samaan kastiin kuuluu ne paistisuikaleet.
 
kokki
Uunissa paistopussissa. Osta marinoimattomia ja tee marinadi itse: hunajaa, öljyä ja valkosipulia. Pikkasen voi laittaa vielä suolaa ja 5pippuria. Pussilla saa paistorasvan talteen, josta voi tehdä itse kastikkeen. Kaada liemi kattilaan, lisää kermaa, kiehauta, mausta, suurusta. Tarjoa riisin sijaan vaikka Pappardelle-pastan kanssa, johon olet sekoittanut keittämisen jälkeen ruokalusikallisen pestokastiketta ja hiukan pähkinähaketta. Naminami.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja kokki:
Uunissa paistopussissa. Osta marinoimattomia ja tee marinadi itse: hunajaa, öljyä ja valkosipulia. Pikkasen voi laittaa vielä suolaa ja 5pippuria. Pussilla saa paistorasvan talteen, josta voi tehdä itse kastikkeen. Kaada liemi kattilaan, lisää kermaa, kiehauta, mausta, suurusta. Tarjoa riisin sijaan vaikka Pappardelle-pastan kanssa, johon olet sekoittanut keittämisen jälkeen ruokalusikallisen pestokastiketta ja hiukan pähkinähaketta. Naminami.
No tämähän kuulosti jo hyvälle. :) Kiitos vinkistä!

Tosin nuo omani ovat niitä ällö oranssimarinoituja...
 
Lupiini
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Onko niissä muuten maksa paikoillaan?
Ai koivissa? Onko sulla maksa jalassa? Ei kanoillakaan.
Saataisipa omakin maksasi päätyä jalkasi jatkeeksi, jos se leikattaisiin irti muusta ruhosta samalla tarkkuudella kuin broileriteurastamolla...

Itse aiheeseen: Jauhettua juustokuminaa ja jauhettua korianteria (ja suolaa) kannattaa kokeilla hieroa reilusti maustamattoman koiven pintaan. Koivet basmatiriisi - vihannespedillä uuniin noin tunniksi tai pitempään, jos on iso annos. Ja siis ohjeen mukaan vettä sen riisin kaveriksi, jotta kypsyy. Voi toki laittaa niitä valmiiksi marinoituja koipiakin. Näin syntyy helppo risotto.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Alkuperäinen kirjoittaja Miracles:
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Onko niissä muuten maksa paikoillaan?
:eek: :LOL:
Ihan tosissani kysyn. Siinä on pätkä selkärankaakin paikallaan ja siinä vieressä on kuoppa, jossa on aika hyvänmakuinen elin usein mukana.
kyllä se yleensä on. siis se maksa...
ite keitän koivet, revin lihat pois ja teen viillokkia :p
 

Yhteistyössä