voi =)Alkuperäinen kirjoittaja chef:Ja hei muuten...mulla on 1 dl kuohukermaa kaapissa...eikö sen voi lorauttaa tuonne joukkoon? Kun se menee muuten vanhaksi.
Laita se ihan viimeiseksi se voi nimittäin juoksettuaAlkuperäinen kirjoittaja chef:Ja hei muuten...mulla on 1 dl kuohukermaa kaapissa...eikö sen voi lorauttaa tuonne joukkoon? Kun se menee muuten vanhaksi.
HyväAlkuperäinen kirjoittaja vieras:voi =)Alkuperäinen kirjoittaja chef:Ja hei muuten...mulla on 1 dl kuohukermaa kaapissa...eikö sen voi lorauttaa tuonne joukkoon? Kun se menee muuten vanhaksi.
Mitä toi tarkottaa?Alkuperäinen kirjoittaja Grace:Laita se ihan viimeiseksi se voi nimittäin juoksettuaAlkuperäinen kirjoittaja chef:Ja hei muuten...mulla on 1 dl kuohukermaa kaapissa...eikö sen voi lorauttaa tuonne joukkoon? Kun se menee muuten vanhaksi.
juu, tää kannattaa ehdottomasti muistaa koska muuten ne kanat on ihan kuiviaAlkuperäinen kirjoittaja BKM:Ne ohuen ohuet rintafileet muuten ei vaadi niin pitkää kypsymisaikaa kuin koivet.
No riipuu vähän niistä fileistäkin, kuinka paksuja ne on. Mutta kyllä toi 50 min on aika pitkä kypsymisaika niille... Puoli tuntia?? =)Alkuperäinen kirjoittaja chef:Enkö mä siis laita niitä 50 minsaksi...mikä aika ois parempi?Alkuperäinen kirjoittaja BKM:Ne ohuen ohuet rintafileet muuten ei vaadi niin pitkää kypsymisaikaa kuin koivet.
Niin kun kuohukerma ei ole paras mahdollinen ruoanvalmistukseen. Ei se makuun vaikuta mutta ruoasta tulee ikävän näköinen :|Alkuperäinen kirjoittaja chef:Mitä toi tarkottaa?Alkuperäinen kirjoittaja Grace:Laita se ihan viimeiseksi se voi nimittäin juoksettuaAlkuperäinen kirjoittaja chef:Ja hei muuten...mulla on 1 dl kuohukermaa kaapissa...eikö sen voi lorauttaa tuonne joukkoon? Kun se menee muuten vanhaksi.
Me miehen kanssa väännettiin tuosta nimittäin kättä. Se puhu mulle tuosta juoksettumisesta ja väitti ettei kermaa saa laittaa kun vasta lopussa...kerma ei kuulemman sais kiehua. Mutta kyllä se siinä lappisopassa laitettiin sinne soppaan ohjeen mukaan semmoseen aikaan, että kyllä se soppa vielä kiehu :/
Osaatko sä sanoa sitä aikaa, että kuinka kauan niiden anna tuolla keitoksessa nyt lillua?Alkuperäinen kirjoittaja sivusta seurannut:juu, tää kannattaa ehdottomasti muistaa koska muuten ne kanat on ihan kuiviaAlkuperäinen kirjoittaja BKM:Ne ohuen ohuet rintafileet muuten ei vaadi niin pitkää kypsymisaikaa kuin koivet.
ja BKM tuossa hyvin jo neuvokin että miten ne kannattaa maustaa.
Mun mielestä kuohukermasa tehty ruoka nimenomaan on parasta. Tai niin mä luulen.Alkuperäinen kirjoittaja Grace:Niin kun kuohukerma ei ole paras mahdollinen ruoanvalmistukseen. Ei se makuun vaikuta mutta ruoasta tulee ikävän näköinen :|Alkuperäinen kirjoittaja chef:Mitä toi tarkottaa?Alkuperäinen kirjoittaja Grace:Laita se ihan viimeiseksi se voi nimittäin juoksettuaAlkuperäinen kirjoittaja chef:Ja hei muuten...mulla on 1 dl kuohukermaa kaapissa...eikö sen voi lorauttaa tuonne joukkoon? Kun se menee muuten vanhaksi.
Me miehen kanssa väännettiin tuosta nimittäin kättä. Se puhu mulle tuosta juoksettumisesta ja väitti ettei kermaa saa laittaa kun vasta lopussa...kerma ei kuulemman sais kiehua. Mutta kyllä se siinä lappisopassa laitettiin sinne soppaan ohjeen mukaan semmoseen aikaan, että kyllä se soppa vielä kiehu :/
Mä oon käyttän kumpaakin kermaa ruuissa ja on kiehunut ja koskaan ei oo juoksettun..esim:kinkkukiusauksessa käytän kuohukermaa ja se laitetaan heti ja on yli tunnin uunissa ja ei oo kyllä juoksettunutAlkuperäinen kirjoittaja chef:Mun mielestä kuohukermasa tehty ruoka nimenomaan on parasta. Tai niin mä luulen.Alkuperäinen kirjoittaja Grace:Niin kun kuohukerma ei ole paras mahdollinen ruoanvalmistukseen. Ei se makuun vaikuta mutta ruoasta tulee ikävän näköinen :|Alkuperäinen kirjoittaja chef:Mitä toi tarkottaa?Alkuperäinen kirjoittaja Grace:Laita se ihan viimeiseksi se voi nimittäin juoksettuaAlkuperäinen kirjoittaja chef:Ja hei muuten...mulla on 1 dl kuohukermaa kaapissa...eikö sen voi lorauttaa tuonne joukkoon? Kun se menee muuten vanhaksi.
Mutta on meillä muutakin kermaa...jotain 15% ruokakermaa...onko se parempaa ja eikö se sitten juoksetu?
Korkeintaan se puoli tuntia. =) Yleensä sen paketin ohjeissa on se, että kuinka pitkän kypsymisajan se vaatii. Mutta sun paketti on tietenkin jo roskiksessa. 15-30 minuuttia, varmaan on kypsää siinä ajassa.Alkuperäinen kirjoittaja chef:Osaatko sä sanoa sitä aikaa, että kuinka kauan niiden anna tuolla keitoksessa nyt lillua?
Laitoin ne sinne 5 min sitten.
Paljon parempi. En nyt muista oliko siinä sun ohjeessa kermaa ei sitä muuten tarvi tällaiseen ruokaa laittaa mutta ruokakerma on parempi tosiaan. Ja kermat yleensä ruokaan loppuvaiheessa oli se sitten mikä kerma vaan =)Alkuperäinen kirjoittaja chef:Mun mielestä kuohukermasa tehty ruoka nimenomaan on parasta. Tai niin mä luulen.Alkuperäinen kirjoittaja Grace:Niin kun kuohukerma ei ole paras mahdollinen ruoanvalmistukseen. Ei se makuun vaikuta mutta ruoasta tulee ikävän näköinen :|Alkuperäinen kirjoittaja chef:Mitä toi tarkottaa?Alkuperäinen kirjoittaja Grace:Laita se ihan viimeiseksi se voi nimittäin juoksettuaAlkuperäinen kirjoittaja chef:Ja hei muuten...mulla on 1 dl kuohukermaa kaapissa...eikö sen voi lorauttaa tuonne joukkoon? Kun se menee muuten vanhaksi.
Mutta on meillä muutakin kermaa...jotain 15% ruokakermaa...onko se parempaa ja eikö se sitten juoksetu?
Kuohukerma on pastoroitua ja tuo mein toinen kerma on iskukuumennettua...eli sen mukaan kuohukerma sopii paremmin ruoan laittoon?Alkuperäinen kirjoittaja BKM:Marttaliiton sivuilla luki, että iskukuumennettu kerma ja maito juoksettuu uudelleen kuumentaessa, pastöroitu taas ei. Yhtään en tiedä pitääkö paikkaansa, mutta uskoisin että toi voi olla totta.
Ei ole roskissa :saint:Alkuperäinen kirjoittaja BKM:Korkeintaan se puoli tuntia. =) Yleensä sen paketin ohjeissa on se, että kuinka pitkän kypsymisajan se vaatii. Mutta sun paketti on tietenkin jo roskiksessa. 15-30 minuuttia, varmaan on kypsää siinä ajassa.Alkuperäinen kirjoittaja chef:Osaatko sä sanoa sitä aikaa, että kuinka kauan niiden anna tuolla keitoksessa nyt lillua?
Mun mielestä ruokakermaa ei ole varsinaisesti "kermaa" vaan jotain kerman tapaista kasvisrasvasekoitetta, joten se marttaliiton ohje ei päde siihen. Voit laittaa ihan kumpaa haluat. Ruokakerma tietty vähärasvasempaa...Alkuperäinen kirjoittaja chef:Kuohukerma on pastoroitua ja tuo mein toinen kerma on iskukuumennettua...eli sen mukaan kuohukerma sopii paremmin ruoan laittoon?Alkuperäinen kirjoittaja BKM:Marttaliiton sivuilla luki, että iskukuumennettu kerma ja maito juoksettuu uudelleen kuumentaessa, pastöroitu taas ei. Yhtään en tiedä pitääkö paikkaansa, mutta uskoisin että toi voi olla totta.
Kyllä se sitten vartissakin jo kypsäksi tulee. Noi ohuet fileet tulee aika nopeasti kypsäksi.Alkuperäinen kirjoittaja chef:Ei ole roskissa :saint:Alkuperäinen kirjoittaja BKM:Korkeintaan se puoli tuntia. =) Yleensä sen paketin ohjeissa on se, että kuinka pitkän kypsymisajan se vaatii. Mutta sun paketti on tietenkin jo roskiksessa. 15-30 minuuttia, varmaan on kypsää siinä ajassa.Alkuperäinen kirjoittaja chef:Osaatko sä sanoa sitä aikaa, että kuinka kauan niiden anna tuolla keitoksessa nyt lillua?
Siinä lukee 8 min...mutta tuo ohje on pannulle ja grillille...mutta johan se siinä pannullakin oli jo sen 5 min, kun ruskistelin sitä.
Mitä kello oli kun mä ne laitoinAlkuperäinen kirjoittaja BKM:Kyllä se sitten vartissakin jo kypsäksi tulee. Noi ohuet fileet tulee aika nopeasti kypsäksi.Alkuperäinen kirjoittaja chef:Ei ole roskissa :saint:Alkuperäinen kirjoittaja BKM:Korkeintaan se puoli tuntia. =) Yleensä sen paketin ohjeissa on se, että kuinka pitkän kypsymisajan se vaatii. Mutta sun paketti on tietenkin jo roskiksessa. 15-30 minuuttia, varmaan on kypsää siinä ajassa.Alkuperäinen kirjoittaja chef:Osaatko sä sanoa sitä aikaa, että kuinka kauan niiden anna tuolla keitoksessa nyt lillua?
Siinä lukee 8 min...mutta tuo ohje on pannulle ja grillille...mutta johan se siinä pannullakin oli jo sen 5 min, kun ruskistelin sitä.
10 minuuttia sitten sä sanoit niiden olleen jo 5 min. :xmas: Kato sinne, miltä ne näyttää?Alkuperäinen kirjoittaja chef:Mitä kello oli kun mä ne laitoin
No tavoite on kerta viikkoon, mutta tää taitaa olla kolmas sapuska 6 päivän sisään.Alkuperäinen kirjoittaja alaston sydän:Sä olet alkanut ihan urakalla kokkailee! Aina kun tulen palstalle katsoo mitä tapahtuu niin sun ruoka ketju pistää heti silmään