Brio sing koppa+rattaat vai Emmaljunga city jet koppa+rattaat????

olen jo kauan miettinyt että kummat olisi nyt aluksi vastasyntyneelle ja myöhemmin taaperolle paremmat? olen vertaillut niitten kahden (brio singin ja emmaljungan city jetin) tuoteselosteita,enkä oikeen tiiä että kummat olisi paremmat...joka tapauksessa tulisin ostamaan kumpaakin rattaaseen vaunukopan vastasyntyneelle ja hoitolaukun.vauvan kanssa tulen liikkumaan aika paljon busseissa,lenkkipoluilla ja kauppakeskuksissa,eli olisi hyvä jos vaunut olisi pienikokoiset ja helppo mennä lenkkipoluilla,mutta vaunujen pitäisi olla myös helppo nostaa busseihin,niin kummat olisi paremmat edellä mainittuihin tarpeisiini???ois myös kiva jos kertoisitte plussia ja miinuksia näistä kyseisistä vaunuista,mutta myös kokemuksia olisi kiva lukea jos joku niitä viittii kertoa.
 
Meillä oli Emmaljungan City Jetit. Ihan kivoilta näyttävät ja näppärät työntää, mutta...

Ne on yllättävän leveät, leveys isojen pyörien kohdalta 65cm. Se tarkoittaa käytännössä sitä, että niillä ei mahtunut meidän lähikaupan kassalta läpi, siitä hälytysporttien kohdalta. Siis eihän se ole rattaiden vika, sama homma oli naapurin tuplarattailla. Katsoin tuon saman mitan Brioista, ja ne on vielä leveämmät, 68 cm.

Mutta pienet nuo rattaat ei ole. City Crosseihin verrattuna mielestäni painavatkin. Meidän poika ei sitten oikein edes viihtynyt siinä kuppimallisessa istuimessa. Citykopan kanssa oli kyllä ihan ok, ellei tuota koon aiheuttamaa hankaluutta oteta huomioon.

City Jettiä ei enää valmisteta, joten ne varmaan pitäisi hommata käytettynä. Tai heikommin menneitä kuoseja saattaa vielä olla kaupoissa. Meidän lähi Lastentarvikkeessa oli jäljellä Camo Olive väriä.
 
mutta jos city jetin valmistus on lopetettu niin mitkä rattaat olisi hyvät minulle joka liikun paljon kaupoissa,lenkkipoluilla ja busseissa??
toivomuksia minulla olisi rattaasta iso lista:
-kääntyvät etupyörät
-säädettävä jalkatuki
-säädettävä selkänoja
-iso ja suojaava kuomu
-rattaisiin pitää pystyä liitämään vaunukoppa
-säädettävä työntöaisa
-modernit
-helppo työntää
-suht kevyet
-suht halvat,mutta hyvät
 
tiedän että eihän ne emmaljungat mitkään halvat oo,mut en tiiä että onko emmaljungan nitro city tai city cerox 360 kauheen hyvä valinta mun toivelistaa aatellen?????enkä muutenkaa tiiä et onko just "emmat" hyvä merkki näin yleisesti ottaen???emmat on kyllä hyvän näköset ja niistä on paljon värivaihtoehtoja,mutta en oikeen tykkää siitä emmaljungan jalkatuesta....niin siksi pyydän teiltä "kokeneemmilta" apua: nimittäin onko emmat oikeesti niin hyvät että niistä kannattaa maksaa niin iso summa?????
 
meillä kyllä mahtuu kevyesti kaikista kaupoista noi city jetit :eek: ja tytöllä ei ole mitään ongelmia nukkua tuossa ratasosassa, nukkuuhan lapset kaukalossa ja turvaistuimissakin ja sama asento niissäkin lopulta on ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sssalla:
meillä kyllä mahtuu kevyesti kaikista kaupoista noi city jetit :eek: ja tytöllä ei ole mitään ongelmia nukkua tuossa ratasosassa, nukkuuhan lapset kaukalossa ja turvaistuimissakin ja sama asento niissäkin lopulta on ;)
no hyvä että tyttösi nukkuu ongelmitta ratasosassa, ja totta.. nukkuuhan lapset kaukaloissakin missä on sama asento kuin rattaissa.
 
Emmaljungan nitro city on 57cm leveä, teutonian fun ratas 54cm leveä ja tuo brion sing 68cm leveä. Kaikissa näissä rattaissa istuma/makuutila taitaa olla kuitenkin sama. Eli jos julkisilla paljon kuljet, niin kapeammat ovat paremmat. Sitten kannattaa huomata, että brion sing on sama ratas kuin abc-designin rodeo. Rodeot ovat halvemmat esim täällä http://www.baby1.fi/design-rodeo-p-60.html
 
miten noi muka voi olla samat rattaat ku abc on kolmipyöräinen ja sing 4-pyöräinen. ei noi minusta näytä alkuunkaan samalta vaunulta.

http://www.baby1.fi/design-rodeo-p-60.html
http://www.vaunuaitta.fi/tuotteet/lastenvaunut/brio/briosing/
 
Kannattaako ihan vastasyntyneelle ostaa gracon matkarattaita???? matkarattaat menisi kyllä vauvalle vielä tossa iässä vain kaukalon kanssa jossain kauppakeskuksissa käydessä, eikä oikeen missään muualla vauvan iän takia.... mitä gracon matkarattaita muuten suosittelette??? haluaisin että ne olisi suht modernit, säädettävä työntöaisa, selkänoja mikä menee täyteen makuuasentoon ja iso kuomu..... kertokaa kokemuksia, ehdottakaa gracon ratas malleja ja kertokaa plussia ja miinuksia eri gracon matkarattaista......
 
No vastaanpa minä tähänkin :D Meillä on Gracon Spree matkarattaat ja niissä on portaaton selkänojan säätö eli selkänojan saa myös täysin makuuasentoon. Meillä noi oli vauva-aikana mummolassa päikkärivaunuina. Eli mielestäni noita voi käyttää ilman kaukaloakin pienelläkin. Työntöaisassa on myös hyvät säädöt, mutta eivät taitettuna mene kovin pieneen tilaan. Tosin nyt en ostaisi enää Gracoa, meillä nuo puoltaa voimakkaasti oikealle, jos rattaat pyörivät vapaasti. Lukittuna ihan ok. Ennemmin ostasin ehkä Peg peregon tai gessleinin matkarattaat, halvat tahtoo olla aina vähän muoviset ja kiikkerät. Kunhan meillä toinen lapsi (laskettuaika tosin vasta jouluna) luopuu kaukalon käytöstä niin ajattelin laittaa kaukalon ja matkikset pakettina myyntiin ja sen jälkeen meille ei enää Gracoa tule vaikka lapsia lisää tulisikin. Gracoa myydään paljon juuri sen hinnan takia, mutta ei se mikään laadukas merkki ole. Muoviosat on aikamoista lelumuovia esim. kun vertasin meijän logico kaukoloa serkun maxi-cosiin. Kunhan matkiksista luovutaan niin ostan jotku tukevammat istumarattaat. esim. brio ponyt tai muut vastaavat. Matkarattaat on toki kätevät silloin kun niitä voi käyttää yhdessä kaukalon kanssa, niin esim. nukkuvaa lasta ei tarvitse herättää kun siirtää kaukalosta vaunuihin vaan voi siirtää kaukalon kanssa.
 
kiitos sanla jälleen kerran palautteesta... kysyisin kuitenkin vielä yhden kysymyksen liittyen sun matkarattaisiin... nimittäin uteliaisuuteni heräsi ja ajattelin kysyä sinulta että minkä väriset ne sinun gracot on???? =)
 
Sanle: kaverillani on noista ehdoittamastani rattaista vanhemmat mallit ja ihan hyvin toimivat edelleen, ja ovat olleet jo kahdella lapsella käytössä, heillä on jo kolmas ja hänenkin kanssaan jonkin verran käytetty.. Näyttivät hyvässä kunnossa olevan 5-6 vuoden jälkeen, kun näin ne keväällä, kun lastasin ne meidän autoon..
Ovat ainakin kestäneet, ja niitä on käytetty, heidän toinen lapsi siirtyi käyttämään näitä rattaita jo 4 kk ikäisenä, kun ei suostunut enää olemaan koko aikaa makuuasennossa..
Miellyttävät ovat olleet työntää ainakin aina kun minä olen heidän lapsia niissä työntänyt...

Meille aikanaan on suunniteltu ostettavaksi ehkä nuo.. Mutta vaunut on päätetty..

KP
 
No kyllähän malleissa on tietenkin eroja ja laatueroja eri rattaiden välillä vaikka samaa malliakin olisi. Pienellä otannalla kaveripiiristäni vaan olen tullut siihen tulokseen että kukaan ei ole järin ihastunut Gracon tuotteisiin ollut. Ja oman kokemukseni pohjalta jos nyt joutuisin alusta asti kaiken ostamaan vauvalle niin moni asia jäisi ostamatta ja vaihtuisi toiseen merkkiin. Mm. ne emmaljungan duo edget. ;)
 
No eihän niissä varsinaisesti mitään vikaa oo. Loistavat on laadultaan ja tykätty on. Mutta hieman turhan painavat. Meillä siis Compact rungolla joka on painavampi kuin classic runko. Oon tykännyt kyllä tuosta heittoaisasta jota ei classicissa oo ja siksi tuon kalliimman rungon halusinkin. Mutta auttamatta se on ihan sika painava, hiki päässä saa lykkiä vaikka tasaisella asfaltilla. Me ollaan miehen kans suht pitkiä minä 170cm ja mies 180cm ja meille nuo on ihan ok, mut lyhyempien ihmisten on aika vaikea niitä työntää kun työntöaisaa ei saa kovin matalalle, niinkuin classic rungossa. Meille tulee nyt jouluna toinen vauva ja ostin emmaljungan tuplarattaat twin cangaroot ja ne on paljon kevyemmät kuin noi yksöisrattaat, vaikka oletin että tottakai tuplat on aina painavammat ja lastentarvikkeen myyjäkin myönsi että edget on ihan sika painavat. Nyt ratas vaiheessa toivoisi että olisi jotku kevyemmät rattaat alla. Harkinnassa on kyllä tosiaan luopua noista meijän matkarattaista ja laittaa tilalle jotku kevyet istumarattaat. Esim. Emmaljunga scooterit, Brio Racet tai Britaxin toddlerit. Ei meillä kyllä myymässä olla noita yhdistelmiä, vaan niillä saa vaunutella kaikki lapset mitä meille siunaantuu, mutta uskon että päiväunet vaunuissa vaiheen jälkeen niitä ei niin tiheään käytetä. Poika käytti koppaa 5kk ikään asti ja sit siirryttiin ratasosaan joka ison kokonsa puolesta oli tietty aivan loistava päiväunivaunu lämpöpussin kanssa. Mutta kun poika lopetti päikkärien nukkumisen vaunuissa vajaan vuoden ikäisenä niin aika turhan panttina on kalliit vaunut sen jälkeen olleet. Vaunuilemassa käydään vain pojan ollessa hereillä ja niillä matkoilla toivoisi työntelänsä jotain kevyempiä menopelejä.
 

Yhteistyössä