BMI yli 45, eikä nämä kilot lähde millään kuurilla!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
En tiedä enää mitä tekisin, koska en saa laihdutettua edes yhtä kiloa vaikka olen monia kuureja kokeillut. Täysnutrilett-kuurin lopputulos -lihoin heti sen lopetettuani lisää. Karppaus täysin samanlaisena kuin miehelläni joka tiputti laihempana kuin minä 8kg kuukaudessa niin minä en saanut yhtään kiloa pois. Lääkäri sanoo syö vähemmän, mutta miten vähemmän minä syön! En syö tai juo herkkuja, ei alkoholia yhtään, ei karkkeja jne.
Minulla on kyllä kilpirauhasen vajaatoiminta, mutta arvot ok. Liikuntaa 2krt/päivässä (vauva-ulkoilut+vaunuttelut) yli tunnin ajan molemmilla kerroilla.

MITEN EI LAIHDU VAIKKA BMI45 JA SYÖ VÄHÄN? syönkö liian vähän? Noh, olen ollut seuratuissa laihdutusryhmissä terveydenhoitajan ohjauksessa, mutta hänen opeillaan lihoin kurssin aikana 10kg. Piti asiaa uskomattomana ruokapäiväkirjankin pohjalta. Ja en huijaa syömisiäni. Niin ja laihdutusta olen yrittänyt jo yli 7-vuotta, mutta paino menee vain ylös, eikä ikinä kiloakaan alas.

Ja olen yrittänyt syödä hitusen enemmänkin ettei tule säästöliekkiä, mutta ei apua. Aina ei ole ollut näin ja 10-vuotta sitten painoin alle 60kg, mutta nyt olisin iloinen jos pääsisin edes alle sadan johon matkaa kymmeniä kiloja:(

Unohtakaa nyt jo noi "syönkö liian vähän, olenko säästöliekillä"-höpinät. Jotta elimistö HIDASTAA (huom, se ei silloinkaan lopeta kokonaan, vaan hidastaa vain hieman) laihtumista, pitää syödä viikkoja, todennäköisesti jopa kuukausia roimasti alle minimisuositusten.

En osaa sanoa mikset laihdu, mutta ei se mistään säästöliekeistä ainakaan johdu.

Laita syömisistäsi päiväkirjaa tähän. Oikeasti ihan joka suupala on kirjoitettava ylös eli pienet napostelupalat esim. juustosiivut, leipäpalat, mehulasilliset. Niitä kaloreita on joka paikassa.

Itsekin laihdutan. Viime vuonna lähti 10 kg ja oikeasti näin nälkää. Bmi oli 31 lihavimmillani. Nyt yritän saada vielä toiset 10 kg pois. Ei kärsi syödä paljoa ( 1200 kcal), vaikka liikun päivittäin ison koiran kanssa vähintään. 1,5 tuntia ja töissä joutuu käveleen aika lailla.

Varmasti taustalla on joku sairaus, vaadi päästä tutkimuksiin tai mene yksityiselle. Eihän tuommoinen ole normaalia. (Tämä siis vaan jos oikeasti et oikeasti huijaa ja syöt vähän)

Mene perusteelliseen tarkastukseen lääkärille jos ihan tosissaan et oo huijannut syömisissä. Ja hommaa joku kunnollinen liikuntaharrastus ja juo riittävästi vettä jotta aineenvaihdunta pelaa.

luulen että sulla on liian isot annoskoot. myös normiruuaalla voi lihoa.

Jätin kokonaan pois perunan, pastan, riisin jne. ja näiden tilalla vain kasviksia. Joinain päivinä olen kokeillut ruisleipää lisänä ja tätä 1aamulla ja 1illalla. Eli muuten kaikkina päivinä vain kasviksia, vihanneksia ja lihaa(pääasiassa kanaa useimmiten) ja juomaksi vettä tai vissyä. Jätin lopulta kaikki maitotaloustuotteet pois lukuunottamatta juustoja(eikä niidenkään määrä kamala ole).
Kahvia tietysti juon pari isoa kuppia päivässä ja rasvattomalla maidolla(ei sokeria).

Mitä lisäisin syömisiini, koska ei tästä oikein voi poistaa mitään? Mielestäni olen sen lihottavimman poistanut eli nuo isot hiilarilähteet perunan, pastan, riisin, leivän jne.

Niin ja normiruokaa syömällä lihoin näihin kiloihin koska kilppari lihotti(+30kg/vuosi).

No mie saan painon tippumaan vain ankaralla ruokavaliolla (tarkoittaa n. 700 kcal per päivä) ja siihen yhdistän kovan treenaamisen (esim. tunti uintia ja tunti kovemman tason spinningiä tai jotain high impact -jumppaa). Säästöliekit olen päihittänyt tässä kuukausien aikana hiilaritankkauksella.

Hae siihen suurin pudottaja -ohjelmaan? Siellä ei kai kukaan ole ollut pudottamatta painoaan?

Ja niin, älä ajattele kuurina, vaan loppuelämänä. Minä ainakin olen sitoutunut tähän loppuelämäksi.

Varmasti taustalla on joku sairaus, vaadi päästä tutkimuksiin tai mene yksityiselle. Eihän tuommoinen ole normaalia. (Tämä siis vaan jos oikeasti et oikeasti huijaa ja syöt vähän)

Mutta mikä sairaus:(
Tänään soittelen lääkärille muissa asioissa ja täytyy mainita tästä. Nyt kun mukana on vielä tuo miehen painonpudotus, jossa hän onnistui, mutta minä en vaikka syötiin tasan samaa ruokaa niin panee miettimään onko kyse tosiaankin jostain sairaudesta.

[QUOTE="aloittaja";26172092]Jätin kokonaan pois perunan, pastan, riisin jne. ja näiden tilalla vain kasviksia. Joinain päivinä olen kokeillut ruisleipää lisänä ja tätä 1aamulla ja 1illalla. Eli muuten kaikkina päivinä vain kasviksia, vihanneksia ja lihaa(pääasiassa kanaa useimmiten) ja juomaksi vettä tai vissyä. Jätin lopulta kaikki maitotaloustuotteet pois lukuunottamatta juustoja(eikä niidenkään määrä kamala ole).
Kahvia tietysti juon pari isoa kuppia päivässä ja rasvattomalla maidolla(ei sokeria).

Mitä lisäisin syömisiini, koska ei tästä oikein voi poistaa mitään? Mielestäni olen sen lihottavimman poistanut eli nuo isot hiilarilähteet perunan, pastan, riisin, leivän jne.

Niin ja normiruokaa syömällä lihoin näihin kiloihin koska kilppari lihotti(+30kg/vuosi).[/QUOTE]

Jos karpata haluat niin tee se oikein eli rasvaa mukaan.

Kerrotko päivän syömisesi ja liikkumisesi hieman tarkemmin, siis tarkat määrät. Itsellä auttaa netin ruokapäiväkirjat, joissa ei siis parane huijata yhtään, vaan ihan joka suupala merkataan -naposteluista saattaa kertyä yks kaks yllättäen ihan hirvittävästi hiilareita/kaloreita. Samoin juomista.

[QUOTE="sondersson";26172104]Jos karpata haluat niin tee se oikein eli rasvaa mukaan.[/QUOTE]

Aivan. Ei se toimi, jos heittää hiilarit vähiin ja vielä rasvaakin välttelee.

Olipa "tyyli" mikä tahansa, kannattaa lukea kyseisen ruokavalion perusteet, jottei mene puurot ja vellit sekaisin ja lopputulos ihan väärille raiteille.

Jos todellakin syöt vähemmän kuin kulutat ja paino ei silti putoa (vaan sitä tulee jopa lisää!), niin kyseessä on jokin fysiikan lainalaisuudet kyseenalaistava sairaus. Tuossahan tulee energiaa tyhjästä, eli olet luonut ikiliikkujan! Koska tämä ei kuitenkaan ole mahdollista, niin neuvoisin kirjaamaan kuukauden ajalta kaikki syömiset ja liikkumiset (huom. rehellisesti) ylös ja menemään tämän paperin kanssa sitten lääkäriin.

Kyllä säästöliekki on MAHDOLLINEN. Sanoo 15 v urheilutaustan omaava mies. Jos nainen painaa esim 120 kg, niin sillon jos ei laihdu 1300 kcl, on syy todennäköisesti siinä että syö liian vähän. Tuon kokoisen naisen peruskulutuskin on yli 2000 kcl luokkaa, joten siinä 1800 kcl sais kalorit mennä, painokin lähtis putoon. Ei mitään riisiä, perunaa tarvi karttaa jos syö kohtuudella eikä 4 perunaa päivä.

Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;26172219:
Jos todellakin syöt vähemmän kuin kulutat ja paino ei silti putoa (vaan sitä tulee jopa lisää!), niin kyseessä on jokin fysiikan lainalaisuudet kyseenalaistava sairaus. Tuossahan tulee energiaa tyhjästä, eli olet luonut ikiliikkujan! Koska tämä ei kuitenkaan ole mahdollista, niin neuvoisin kirjaamaan kuukauden ajalta kaikki syömiset ja liikkumiset (huom. rehellisesti) ylös ja menemään tämän paperin kanssa sitten lääkäriin.

Kyllä kuule kroppa voi olla siis sellasella säästö liekillä ettei laihdu vaikkei söis mitää! Voi olla myös sairaus et ei laihdu ja joillakin voi olla kans rasvaa ihan syntymästään ettei sikskään laihdu.

Mulla on kans kilpirauhasen vajaatoiminta jonka takia ehdin lihoa 30kg ennen lääkitystä. Lääkkeellä painon nousu loppui, mut en kyllä laihdu sit millään. Syön 1200-1500 kaloria päivässä mut ei auta, paino ei tipu, tällä määrällä en vaan liho enempää. En mä nyt voi tosta enää ruokamääriä vähentääkään.
En siis osaa sua auttaa mut kunhan kerroin ettet ole ainoa.

Sori vaan, mutta ei kukaan liho 30kg/vuosi, vaikka olis pernan vajaatoiminta, jos ei syö enemmän kuin kuluttaa :D Ja vartinkin nyt, jos arvot on sulla kohillaan, niin ei mene jakeluun. Uskon, että napostelet tietämättäsi tai sitten sallit itsellesin sen herkkupäivän joskus, jolloin mässäät kuvun täyteen ja kuittaat hyvin menneen viikon, kuten mulla oli joskus tapana. Itsellä BMI 33 ja vaikeaahan tämä laihduttaminen on, mutta lopussa kiitos seisoo. Suosittelen menemään kuntosalille ja hommaamaan personal trainerin, jos kroppa ei polta yhtään rasvaa, niin silloin kropassa ei ole LIHASMASSAA, jota keho tarvitsee polttaakseen rasvaa. Eli salille, mars! :) ja tsemppiä!

Ei vaan ole mahdollista, huijaat itseäsi ja huijaat muita. Laihtuminen ei tapahdu päivässä eikä viikossa vaikka jos yhdessä vuorokaudessa saattaa tulla turhautumisen tunne, että olen laihduttanut ikuisuuden eikä mitään tapahdu. Ota aikajanaksi vaikka 6kk, ota kiloklubi tms. kalorinkirjaussivusto avuksi ja syö JOKA päivä alle kukutuksesi. Laihtumista ei voi välttää.

Tätä ei ole suunnattu nyt ap:lle, vaan noin yleisesti tähän laihduttamiseen:

Olen nähnyt näitä "olen ollut dieetillä jo kolme päivää enkä vaan laihdu -nyt kyllä syön munkin suruuni!"-laihduttajia muutamiakin. Tuossa vaiheessa kannattaa miettiä, onko itsellä ihan oikeasti sitä haluakaan hallita syömisiään pitkäjänteisesti, vai ollaanko laihiksella vain siksi, että voi sanoa yrittäneensä mutta kun ei onnistu.

En ymmärrä mitä järkeä on huijata itseään. Helppoa se kyllä on, jättää suupala silloin tällöin laskematta, mutta kuka siitä hyötyy ja kuka kärsii?

Ei laihduttaminen onnistu, jos itsellä ei ole vahvaa tahtoa ja selvä päämäärä. Laihduttaminen ei onnistu, jos sen tekee vain siksi, että pääsee muille sanomaan yrittävänsä.

Jos ei ole tahtoa, niin miksi kiusata itseään pelleilemällä?

Uusimmat

Yhteistyössä