Bi-puolisona

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja no
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja been there:
Alkuperäinen kirjoittaja karismaako.:
Miedän mopsi se yritti astua kollikissaa ja selvisi siitä hengissä. Aika jässikkä.
Mikähän liene suuntaus tällä.

Kyllä on niin selvä pervo, kuin vaan pervo olla voi. Eläimeensekaantuja on hän. Hyh.

Sitä minäkin että pervo, kun ihan henkensä kaupalla. Oisko jopa homopervo.

Alkuperäinen kirjoittaja karismaako.:
Kyllä on niin selvä pervo, kuin vaan pervo olla voi. Eläimeensekaantuja on hän. Hyh.

Sitä minäkin että pervo, kun ihan henkensä kaupalla. Oisko jopa homopervo.

No kyllä epäilykset siihen heräävät, että saattaapa olla peräti homopervo. Nyt vielä kauheampi ajatus iskeytyi ilmoille: Älä vain nyt vielä kerro, että kissa on alaikäinen..?

Ja tarkkailepa hieman, minkälaista käytösmallia näkyy mopsissa pehmolelujen ja -nallejen seurassa, voihan hän olla jopa bi-pervo. Tuskin kuule kollille uskollisena pysyy tuollainen.

"Liittomme ei tule lopahtamaan tylsään seksiin, niinkuin näköjään monilla heteroilla."

Minä en tajua tätä lausetta vieläkään. Eikä kukaan ole minulle selittänyt, miksi heterosuhteessa elävän bi-seksuaalin mielestä heterosuhteessa elävän heteroseksuaalin suhde lopahtaa tylsään seksiin, mutta heterosuhteessa elävän bi-seksuaalin ei.

Alkuperäinen kirjoittaja Vanha Noita:
"Liittomme ei tule lopahtamaan tylsään seksiin, niinkuin näköjään monilla heteroilla."

Minä en tajua tätä lausetta vieläkään. Eikä kukaan ole minulle selittänyt, miksi heterosuhteessa elävän bi-seksuaalin mielestä heterosuhteessa elävän heteroseksuaalin suhde lopahtaa tylsään seksiin, mutta heterosuhteessa elävän bi-seksuaalin ei.

Et sää ymmärrä, biherot omaavat laajemman reviirin seksissä ja heidän seksinsä on monipuolisempaa, kun siinä on useampi muuttuja...

Kun miehellä tai naisella on kielikoru ja se osaa numerot, niin suuseksi on aikas elvistä! Ihan sama kenen kanssa tiskaat maanantaina astioita. Näin siis jos on sinkku.
Jos varattu niin täytyy opettaa jos toinen ei osaa.

Oisko ihan yklsilön mielipide daaa?

"Eräsperäs: Minua ei kiinnosta kenenkään muun seksielämä kuin omani, enkä mieti muiden parien tapoja harrastaa tai olla harrastamatta seksiä. Oli heidän seksuaalinen suuntautumisensa mikä tahansa. Tälläisten asioiden miettiminen muista ihmisistä ei kiinnosta minua eikä varmastikaan ketään muuta normaalin elämän omaavaa kansalaista. Muiden tavat "olla sillai" eivät kuulu millään tasolla mietintälistalleni."

Edellä esittämääsi nähden viihdyt varsin hyvin näillä palstoilla ja nimenomaan tämän keskustelun piirissä olet nyt pyörinyt kuin se kuuluisa pieru molskihousuissa. Muita sen sijaan kehotat keskittymään omiin asioihinsa kun niissäkin on tarpeeksi miettimistä ja hoitamista. Hmmm, omasi lienevät sitten jo loppuun asti mietityt ja hoidetut.

Aikuisuutta on se, että poistuu epämiellyttävistä tilanteista ja keskusteluista mikäli siihen on vapaa mahdollisuus. Eli tässä tapauksessa vähemmän luokattomien ja ala-arvoisten keskustelujen piiriin. Tai hei, ihan tekemään mahdollisesti muutakin kuin pyörimään täällä vapaa-aikansa.

"Liittomme ei tule lopahtamaan tylsään seksiin, niinkuin näköjään monilla heteroilla." Minä en tajua tätä lausetta vieläkään. Eikä kukaan ole minulle selittänyt, miksi heterosuhteessa elävän bi-seksuaalin mielestä heterosuhteessa elävän heteroseksuaalin suhde lopahtaa tylsään seksiin, mutta heterosuhteessa elävän bi-seksuaalin ei.

Lause oli sarkasmia :) Ja liittyi siihen, että no olettaa bissejen olevan automaattisesti kyltymättömiä panokoneita. Tosin tarkoitin myös sitä, että koska mieheni ja minä olemme sinut oman itsemme ja seksuaalisen suuntautumisemme kanssa, saatamme olla avarakatseisempia ja vähemmän ahdistuneita kuin monet kristilliskonservatiiviset heterot seksiin liittyvissä asioissa.

Vastaus aiempaan kysymykseesi,eli siihen, miten "valitsimme" biseksuaalisuuden: aivan samalla tavalla kuin sinä ja no olette valinneet heterouden. Oletko valinnut seksuaalisen suuntautumisesi? Aivan, en minäkään. Olen tällainen. Kuten joku täällä sanoi, ei suuntautumista voi pukea päälle aamulla.

"En usko biseksuaalisuuteen". Onko tämä joku peruste, ettei sitä ole olemassa? Eräs tuttuni ei usko deodoranttiin eikä käytä sitä. Ei se silti tarkoita, että dödön käyttö on pelkkää huhupuhetta.

Alkuperäinen kirjoittaja justiina x:
"Liittomme ei tule lopahtamaan tylsään seksiin, niinkuin näköjään monilla heteroilla." Minä en tajua tätä lausetta vieläkään. Eikä kukaan ole minulle selittänyt, miksi heterosuhteessa elävän bi-seksuaalin mielestä heterosuhteessa elävän heteroseksuaalin suhde lopahtaa tylsään seksiin, mutta heterosuhteessa elävän bi-seksuaalin ei.

Lause oli sarkasmia :) Ja liittyi siihen, että no olettaa bissejen olevan automaattisesti kyltymättömiä panokoneita. Tosin tarkoitin myös sitä, että koska mieheni ja minä olemme sinut oman itsemme ja seksuaalisen suuntautumisemme kanssa, saatamme olla avarakatseisempia ja vähemmän ahdistuneita kuin monet kristilliskonservatiiviset heterot seksiin liittyvissä asioissa.

Vastaus aiempaan kysymykseesi,eli siihen, miten "valitsimme" biseksuaalisuuden: aivan samalla tavalla kuin sinä ja no olette valinneet heterouden. Oletko valinnut seksuaalisen suuntautumisesi? Aivan, en minäkään. Olen tällainen. Kuten joku täällä sanoi, ei suuntautumista voi pukea päälle aamulla.

"En usko biseksuaalisuuteen". Onko tämä joku peruste, ettei sitä ole olemassa? Eräs tuttuni ei usko deodoranttiin eikä käytä sitä. Ei se silti tarkoita, että dödön käyttö on pelkkää huhupuhetta.

Voisiko sitten sen sarkasmin erotella asiayhteydestä? Kyllä minä luulen, että siinä "sarkasmissa" oli puolet totta ja bisset katsovat olevansa seksuaalisesti ylivertaisia ja ennakkoluulottomia. Jokainen taaplaa tyylillään, mutta eipä toivoisi uskollisessa heterosuhteessa elävien olevan solvauksen kohde, jossa on mukaan vedetty kirkkokin.

Lillukka nyt aukoo päätään joka ketjussa tavoilleen uskollisena.

Alkuperäinen kirjoittaja no:
Kyllä minä luulen, että siinä "sarkasmissa" oli puolet totta ja bisset katsovat olevansa seksuaalisesti ylivertaisia ja ennakkoluulottomia. Jokainen taaplaa tyylillään, mutta eipä toivoisi uskollisessa heterosuhteessa elävien olevan solvauksen kohde, jossa on mukaan vedetty kirkkokin.
(/quote]

Sekö on oikein, että no ja muut haukutte täällä ei-heteroita ("kaikki ne ovat petollisia pervoja")? En aio pyydellä anteeksi sitä, että näiden palstojen lukemisen perusteella näytän olevan ennakkoluulottomampi kuin perusheterot. Ennakkoluulottomuus ja avomielisyys toteutuvat meillä parisuhteessa keskenämme, sanat eivät ole synonyymeja pettämiselle - minkä kuka tahansa fiksu ihminen tajuaa.

En ole halveksinut uskollisuutta, päinvastoin. Vastauksessanihan kerroin, että olemme ehdottoman uskollisia toisillemme. Sinä no et vain millään suostu hyväksymään vastaustani, koska olet jo päättänyt, mitä mieltä olet minusta ja kaikista maailman parista miljardista bissestä. Lue ja ymmärrä: uskollisuus tai uskottomuus ei riipu seksuaalisesta suuntautumisesta. Jos riippuisi, miksi tämäkin palsta on täynnä heteroita itkemässä, kun tuli taas petetyksi heteropuolisonsa toimesta?

Se, että sinä no luulet bissejen olevan pettäjiä, ei tee meistä pettäjiä. Voisinhan minäkin väittää vasenkätisten olevan varastelijoita. MINUN LUULONI ei tee yhtään vasenkätistä varastelijaksi, vaikka miten inttäisin, vääntäisin, jankkaisin ja tuputtaisin.

Miksi no edes avasit tämän ketjun, kun sinulle eivät bissen näkemykset parisuhteesta ja uskollisuudesta kelpaa?

Mielipiteeni johtuu vain matematiikasta, jos uskollisessa suhteessa on kaksi osanottajaa, niin bissejen suhteessa niitä on kolme tai neljä, siis jos he toteuttavat suuntaustaan. Aika vaikea on kuvitella ihmistä, joka sanoo olevansa bisse, mutta ei ole sitä koskaan kokenut. Vai onko bisse tai kaappihomo uskollisesti kaapissa loppuelämänsä? Satuihin tietysti saa uskoa, mutta jokin tässä nyt mättää.

justiina x: "taitaa olla turhaa selittää mutta yritän sitkeästi".

Olit oikeassa, turhaa oli.

Mutta muuten haluaisin kysyä kaikilta, että tunnetteko ketään, joka olisi muuttunut elämänsä varrella heterosta lesboksi, biiksi, homoksi? Tai ketään, joka olisi muuttunut lesbosta heteroksi, homoksi, biiksi, tai edelleen ketään, joka olisi muuttunut biistä heteroksi..... ja niin edelleen?

Mielipiteeni johtuu vain matematiikasta, jos uskollisessa suhteessa on kaksi osanottajaa, niin bissejen suhteessa niitä on kolme tai neljä, siis jos he toteuttavat suuntaustaan.

En oikein ymmärtänyt tätä. En tiedä mitä matikkaa olet No lukenut, mutta kyllä yksi plus yksi on kaksi. Kyllä niissä biseksuaalien vakavissa, uskollisissa suhteissa on ihan tasan se kaksi, eikä mitään kolmea ja neljää.
Ja onhan sen täällä Elleissäkin saanut lukea parisuhdepalstalla, että voipi niissä heterojenkin suhteissa olla niitä kolmansia ja neljänsiä....

Alkuperäinen kirjoittaja Lydia.....:
Mielipiteeni johtuu vain matematiikasta, jos uskollisessa suhteessa on kaksi osanottajaa, niin bissejen suhteessa niitä on kolme tai neljä, siis jos he toteuttavat suuntaustaan.

En oikein ymmärtänyt tätä. En tiedä mitä matikkaa olet No lukenut, mutta kyllä yksi plus yksi on kaksi. Kyllä niissä biseksuaalien vakavissa, uskollisissa suhteissa on ihan tasan se kaksi, eikä mitään kolmea ja neljää.
Ja onhan sen täällä Elleissäkin saanut lukea parisuhdepalstalla, että voipi niissä heterojenkin suhteissa olla niitä kolmansia ja neljänsiä....

Jos nonnero olisi ollut täysin vilpittömällä asialla tässä keskustelussa, hän olisi kertonut, ettei hän ole lukenut lainkaan matematiikkaa, vaan kahdeksan vuotta ellejä. Ilmeisesti ainoa hänen 'tuntemansa' biseksuaali, ainakin täällä elleissä olen minä ja sen lisäksi, että olen syntynyt biseksuaaliksi, olemme puolisoni kanssa varsin liberaaleja seksin suhteen ja harrastamme sitä toisinaan myös muussa seurassa kuin vain keskenämme. Tämä aihe oli ensimmäinen, johon osallistuin elleissä, keskustelun aiheesta oli aloittanut palveluntarjoajan edustaja.

Jostain syystä siitä saakka satunnainen osallistumiseni elli-keskusteluihin on kirvoittanut paljon näitä pohdintoja biseksuaalisuudesta ja parisuhteen 'oikeasta tavasta'.

Me kuitenkin puolisoni kanssa katsomme olevamme toisillemme uskollisia, vaikka emme käytäkään suhteessamme sanaa siinä merkityksessä, että se edellyttäisi seksiä parisuhteen aikana vain oman parisuhteen puoliskon kanssa.

Mutta muuten haluaisin kysyä kaikilta, että tunnetteko ketään, joka olisi muuttunut elämänsä varrella heterosta lesboksi, biiksi, homoksi? Tai ketään, joka olisi muuttunut lesbosta heteroksi, homoksi, biiksi, tai edelleen ketään, joka olisi muuttunut biistä heteroksi..... ja niin edelleen?

No, mä aloitan sitten: Tunnen hyvin erään naisen, joka oli 30 vuotta hetero omasta mielestään. Sitten yhtäkkiä hän olikin vakuuttunut siitä, että onkin lesbo, en jälkeen hän muutamien vuosien kokeilujen jälkeen päätyi olemaan bi. Kysyin joskus, että, mites siinä niin kävi. "Nooo, mieleni vain muuttui ja miehen kulli tuntuu niin hyvältä."

Ja sitten tiedän toisen (en tunne, mutta on hyvin läheltä): Nainen eli vakuuttuneena lesboudestaan ensimmäiset noin 30 vuotta (lesbosuhteessa siitä 10 vuotta). Sitten yhtäkkiä hän löysi miehen, jonka kanssa meni naimisiin ja teki lapsen. Nykyään nainen on teologian tohtori; sitä, mitä mieltä hän seksuaalisesta suuntautuneisuudestaan nyt, en tiedä, mutta aiemmin häneltä kysyttäessä vastaus oli: " Päätin valita näin."

Valintoja???? Vai ei??

Kyllä minäkin olen harkinnut joskus elämässäni naisen kanssa seksiä kokeilla. Olen valinnut toisin. Olisin saattanut huomata olevani bi. Jota en ole enkä halua olla. Olen valinnut näin.

Lieneeköhän tälläkään kertaa vastaaja/mielipide/kemiallinen koostumus oikea, mutta vastauksena kysymykseen:
Ei, en ole koskaan tuntenut yhtään ihmistä, joka olisi muuttunut muuksi, kuin mitä hän on.

Sen sijaan olen tuntenut paljon ihmisiä, jotka ovat eläneet tilanteessa, jossa he eivät uskalla tai voi olla uskollisia tai rehellisiä edes itselleen, eikä aina ole ollut kyse pelkästä seksuaalisesta suuntautuneisuudesta.

Tunnen myös ääriheteroita ja äärihomoseksuaaleja, joiden pää ei käänny siitä mihinkään, että vain heidän tapansa rakastaa ja toteuttaa seksuaalisuuttaan on ainoa oikea. Tunnen myös ihmisiä, joiden seksuaalisuus ei ole millään tavoin vakioitunut, toisinaan kiinnostus kohdistuu enemmän omaan kuin toiseen sukupuoleen ja sitten taas päinvastoin. Vaihtelun aikaväli voi olla vuosia ja parisuhteen aikana he ovat vain yhden kumppanin kanssa.

Tunnen myös niitä 'ääri'biseksuaaleja, jotka varsinkin nuorena, jolloin partnerin vaihtaminen voi käydä nopeasti, eivät haekaan pysyvää parisuhdetta, vaan haluavat pitää tilanteen mahdollisimman avoimena ja he rakastuvat/ihastuvat ihmisiin sukupuolesta riippumatta nopeasti ja ovat lyhyissä suhteissa, joskus vain yhden illan verran.

justiina x: "taitaa olla turhaa selittää mutta yritän sitkeästi". Olit oikeassa, turhaa oli.Mutta muuten haluaisin kysyä kaikilta, että tunnetteko ketään, joka olisi muuttunut elämänsä varrella heterosta lesboksi, biiksi, homoksi? Tai ketään, joka olisi muuttunut lesbosta heteroksi, homoksi, biiksi, tai edelleen ketään, joka olisi muuttunut biistä heteroksi..... ja niin edelleen?

Etkö ymmärtänyt? Miksi?

Tutkijoiden mukaan ihmisen seksuaalisuus on joustava ja muokkautuva. Eli ihminen voi olla elämänsä aikana hetero, bi, homo/lesbo ja taas hetero - uskoitte tai ette. Esimerkiksi tutkija Tuula Juvonen (Varjoelämää ja julkisia salaisuuksia 2002) kertoo, että sotien aikana ja jälkeen heteroiden homosuhteet olivat erittäin tavallisia, joskin salailtuja. Kotirintaman naiset ja rintamamiehet löysivät lohdun ja parisuhteen tuen toisistaan, ja normaaliarjen palattua palasivat heteroelämään. Sama ilmiö on havaittu ympäri maailman.

Ei-heterojen parisuhteissa PARISUHDE on ihan samanlainen kuin heteroillakin: tärkeitä ovat rakkaus, kiintymys, yhteinen arjen jakaminen, toisen kuunteleminen, tukeminen ja arvostaminen jne. Eikä PARIsuhteessa ole kolmansia tai neljänsiä osapuolia bisseilläkään, vaikka no:n matematiikka olisi miten ruosteessa. Palstan seuraamisen perusteella nimenomaan heteroilla on kolmas-salapyörä-suhteessa varsin yleinen malli... vai moniko täällä on valittanut miehen jättäneen miehen takia??

Ihmettelen, miksi heteroita niin kovasti kiinnostaa ei-heterojen suhteet ja ETENKIN seksielämä. Ihan kuin ei-heteroiden elämään ei muuta kuuluisikaan kuin seksi, ja nimenomaan tosi ihmeellinen, erikoinen, roisi ja jopa pervo seksi.

Lopuksi näkökulma jota näköjään ette osaa ymmärtää: jos tuntee vetoa toiseen ihmiseen, sukupuoli ei ole se päällimmäinen vetovoimatekijä ja pelivälineillä eli sukuelimillä on aika vähän merkitystä.

Lieneeköhän tälläkään kertaa vastaaja/mielipide/kemiallinen koostumus oikea, mutta vastauksena kysymykseen:
Ei, en ole koskaan tuntenut yhtään ihmistä, joka olisi muuttunut muuksi, kuin mitä hän on.

Tohon ekaan lauseeseen: Voithan sä aina valita toisin ja lopettaa ilkeilyn ja kiusaamisen.

Ja tokan muutan muotoon: " ...joka olisi muttunut muuksi kuin, mitä hän sillä hetkellä on."

(Korjasin kirjoitusvirheetkin siinä samalla).

Joo. Mutta valintojahan tämä elämä on täynnä. Valitsen sen, mitä juuri tällä hetkellä olen ja teen. Niin kuin sinunkin kirjoituksesi loppuosa vakuuttaa.

Korjaus vielä: parisuhde voi tietenkin olla avoin, jolloin muitakin seksikumppaneita itselle ja toiselle sallitaan, eikä se ole pettämistä vaan YHTEINEN SOPIMUS. Kuten siis Btdt miehensä kanssa elää. Jotkut bisset elävät avoimessa suhteessa. Jotkut tiukasti parisuhteessa. Kaikki heterot eivät ole uskollisia. Kaikki ei-heterot eivät ole uskollisia. Jotkut heterot elävät avoimessa suhteessa. Jotkut tiukasti parisuhteessa. Meitä on moneksi.

justiina x: "taitaa olla turhaa selittää mutta yritän sitkeästi". Olit oikeassa, turhaa oli.Mutta muuten haluaisin kysyä kaikilta, että tunnetteko ketään, joka olisi muuttunut elämänsä varrella heterosta lesboksi, biiksi, homoksi? Tai ketään, joka olisi muuttunut lesbosta heteroksi, homoksi, biiksi, tai edelleen ketään, joka olisi muuttunut biistä heteroksi..... ja niin edelleen?

Etkö ymmärtänyt? Miksi?

Tutkijoiden mukaan ihmisen seksuaalisuus on joustava ja muokkautuva. Eli ihminen voi olla elämänsä aikana hetero, bi, homo/lesbo ja taas hetero - uskoitte tai ette.

Siis HÄH?? Ettekste just tuolla aiemmin ole oikein porukalla väittäneet, että ihminen nimenomaan syntyy joksikin eikä vaihda seksuaalisuuttaan kuin vaatetta?

Etkö ymmärtänyt? Miksi?

Tutkijoiden mukaan ihmisen seksuaalisuus on joustava ja muokkautuva. Eli ihminen voi olla elämänsä aikana hetero, bi, homo/lesbo ja taas hetero - uskoitte tai ette.

Siis HÄH?? Ettekste just tuolla aiemmin ole oikein porukalla väittäneet, että ihminen nimenomaan syntyy joksikin eikä vaihda seksuaalisuuttaan kuin vaatetta?

Ei tämä asia nyt oikeasti ole ihan noin vaikea, eihän?

Heteroseksuaali, homoseksuaali, biseksuaali, transseksuaali, aseksuaali... Ne ovat vain nimityksiä.

On aivan yhdentekevää mitä nimitystä kulloinkin itsestään käyttää, jos kuitenkin tunnistaa ja tietää itse, mikä ja minkälainen ihmisenä on. Nimilappu ei muuta sitä asiaa miksikään.

Yhteistyössä