Bi-puolisona

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja no
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja been there:
Alkuperäinen kirjoittaja Vanha Noita:
Alkuperäinen kirjoittaja justiina x:
Etkö ymmärtänyt? Miksi?

Tutkijoiden mukaan ihmisen seksuaalisuus on joustava ja muokkautuva. Eli ihminen voi olla elämänsä aikana hetero, bi, homo/lesbo ja taas hetero - uskoitte tai ette.

Siis HÄH?? Ettekste just tuolla aiemmin ole oikein porukalla väittäneet, että ihminen nimenomaan syntyy joksikin eikä vaihda seksuaalisuuttaan kuin vaatetta?

Ei tämä asia nyt oikeasti ole ihan noin vaikea, eihän?

Heteroseksuaali, homoseksuaali, biseksuaali, transseksuaali, aseksuaali... Ne ovat vain nimityksiä.

On aivan yhdentekevää mitä nimitystä kulloinkin itsestään käyttää, jos kuitenkin tunnistaa ja tietää itse, mikä ja minkälainen ihmisenä on. Nimilappu ei muuta sitä asiaa miksikään.

Eli teidän kaikki vakuuttelut siitä, että ihminen syntyy joksikin eikä vaihda seksuaalisuutta kuin vaatetta mielihalun mukaan, voidaan heittää romukoppaan? Koko keskusteluketjun kaikki bi-seksuaalien vastaukset lentää siis romukoppaan? Pitäisikö teitä tässä keskusteluketjussa kirjoittavia bi-seksuaaleja jotenkin arvostaa?

Olen siis syntynyt hetero-, homo-, bi-, trans-, a-, seksuaalina sekä pedofiilina? Valitsen vain nimikkeen kulloiseenkin tilanteeseeni sopivimpana?

Olen siis syntynyt hetero-, homo-, bi-, trans-, a-, seksuaalina sekä pedofiilina? Valitsen vain nimikkeen kulloiseenkin tilanteeseeni sopivimpana?

No ihminen syntyy useamman kuin yhden ominaisuuden kanssa, seksuaalisuus on niistä vain yksi. Jotkut syntyvät ns. heikkolahjaisina.

Eli teidän kaikki vakuuttelut siitä, että ihminen syntyy joksikin eikä vaihda seksuaalisuutta kuin vaatetta mielihalun mukaan, voidaan heittää romukoppaan? Koko keskusteluketjun kaikki bi-seksuaalien vastaukset lentää siis romukoppaan? Pitäisikö teitä tässä keskusteluketjussa kirjoittavia bi-seksuaaleja jotenkin arvostaa?

Nyt ymmärrän tämän ratakisko/rautakanki turhauman...

Mutta vielä kerran: Ihminen siis syntyy jonkin seksuaalisen ominaisuutensa kanssa, näillä ominaisuuksilla on eri nimityksiä. Koska ihmisellä on kuitenkin oma tahto, usealla vielä sen lisäksi myös harkinta- ja oppimiskykyä, hän voi valita sen, toteuttaako hän elämässään sitä ominaisuutta, jonka kanssa syntyi.

Ominaisuus ei ole valinta, tapa elää on.

YRITIN selittää, että ihminen syntyy suuntautumisensa kanssa, ei sitä valita eli TIETOISESTI päätetä, että olenpa tänään sitä ja tätä.

Sen sijaan voi tehdä valinnan, että oikeasti kuuntelee sisintään eikä elä lokerossa siksi, että yhteiskunta odottaa sitä: ihminen muuttuu koko elämänsä ajan eli voi tosiaan tulla eteen tilanne, että naisena huomaa tuntevansa vetoa naiseen, tai ihastuu/rakastuu vaikka on elänyt aina miehen kanssa. Itsekin Vanha Noita kerrot, että voisit harkita seksiä naisen kanssa - eli oletko niin hetero kuin haluat uskoa ja uskotella? Miksi tarvitset itsellesi "turvallisen" suuntautumisnimikkeen otsaleimaksi?

Ja minkä helkutin takia juuri SEKSI tekee kenestäkään yhtään minkään? Olen liitossa miehen kanssa, mutta jos olisin rakastunut johonkuhun muuhun yhtä syvästi - joka sattuisi olemaan nainen - niin silloin eläisin hänen kanssaan. As simple as that. Minulle tärkeintä on IHMINEN, ei sukupuoli. Jos se teitä no ja vanha noita noin kauhistuttaa, se on oma ongelmanne.

ps. pedofiili on sairas. Ei-heterot eivät ole. Koska survoitte tämän tälle tasolle niin keskustelu loppuu osaltani tähän, vääntäkää keskenänne kun vastaukset eivät kuitenkaan miellytä.

Pakko lisätä kun jäi viime viestistä: Vanha noita, miksi ihmeessä et arvostaisi ei-heteroja? Onko sinun mielestäsi ihmisarvo sidoksissa siihen, kenen kanssa kukakin päättää elämänsä jakaa? Ja miksi sinä sen saisit päättää, kelle tämä ihmisarvo suodaan ja kelle ei?

No ihminen syntyy useamman kuin yhden ominaisuuden kanssa, seksuaalisuus on niistä vain yksi. Jotkut syntyvät ns. heikkolahjaisina.

Mutta vielä kerran: Ihminen siis syntyy jonkin seksuaalisen ominaisuutensa kanssa, näillä ominaisuuksilla on eri nimityksiä. Koska ihmisellä on kuitenkin oma tahto, usealla vielä sen lisäksi myös harkinta- ja oppimiskykyä, hän voi valita sen, toteuttaako hän elämässään sitä ominaisuutta, jonka kanssa syntyi.

Tää meni nyt niin minomuaktiseski, etten tajua. Siis valitsinko mä, että olen hetero vai en?

Tää meni nyt niin minomuaktiseski, etten tajua. Siis valitsinko mä, että olen hetero vai en?

Ja koska minä olen perehtynyt kirjaan nimeltä Raamattu viime aikoina paremminkin, kirjoitan vielä: Kun myönnätte, sanokaa vain "Kyllä", kun kiellätte, sanokaa "Ei". Enempi on pahasta.

Alkuperäinen kirjoittaja Mitäs sanot ehdotuksesta?:
"Eräsperäs: Minua ei kiinnosta kenenkään muun seksielämä kuin omani, enkä mieti muiden parien tapoja harrastaa tai olla harrastamatta seksiä. Oli heidän seksuaalinen suuntautumisensa mikä tahansa. Tälläisten asioiden miettiminen muista ihmisistä ei kiinnosta minua eikä varmastikaan ketään muuta normaalin elämän omaavaa kansalaista. Muiden tavat "olla sillai" eivät kuulu millään tasolla mietintälistalleni."

Edellä esittämääsi nähden viihdyt varsin hyvin näillä palstoilla ja nimenomaan tämän keskustelun piirissä olet nyt pyörinyt kuin se kuuluisa pieru molskihousuissa. Muita sen sijaan kehotat keskittymään omiin asioihinsa kun niissäkin on tarpeeksi miettimistä ja hoitamista. Hmmm, omasi lienevät sitten jo loppuun asti mietityt ja hoidetut.

Aikuisuutta on se, että poistuu epämiellyttävistä tilanteista ja keskusteluista mikäli siihen on vapaa mahdollisuus. Eli tässä tapauksessa vähemmän luokattomien ja ala-arvoisten keskustelujen piiriin. Tai hei, ihan tekemään mahdollisesti muutakin kuin pyörimään täällä vapaa-aikansa.

Ja tähän keskusteluun tai muihin keskusteluihin osallistumalla olen ollut esim kovin kiinnostunut muiden seksielämän käytännöistä....ööööh.. Miten?

Alkuperäinen kirjoittaja no:
Aika vaikea on kuvitella ihmistä, joka sanoo olevansa bisse, mutta ei ole sitä koskaan kokenut. Vai onko bisse tai kaappihomo uskollisesti kaapissa loppuelämänsä? .

Entä jos joku sanoo olevansa hetero, mutta ei ole sitä koskaan kokenut. Onko siihen luottamista?

On se elämä vaikeaa, joutuu miettimään onko lesbo vai bisse? Minusta monet tekevät sen turvallisen valinnan, että ovat bissejä, niin voivat leikkiä kotiakin miehen kanssa. Saada lapsia ja sitten bisseillä, lesbous vaatiikin jo sitoutumista valintaansa, aivan kuin homouskin. Joutuu kohtaamaan ennakkoluuloja ja hakemaan jopa instituutioilta hyväksyntää valinnalleen, tsemppiä vain heille, tää toinen porukka sitten hakee extremeä elämäänsä ja on niin bisseä, ja juo bisseä:)

^Eikös parisuhteeseensa sitoutuva bisse (olipa sitten miehen tai naisen kanssa) ole kaikkein sitoutunein päätökseensä, kun hän pystyy "torjumaan" tuplamäärän houkutuksia ollessaan uskollinen?

ps. miksi pitäisi hakea instituutiolta (miltään) hyväksyntä valinnalleen? Mihin sitä tarvitaan?

Kuvittelin, että tässä ketjussa käsitellään nimenomaan "toisten ihmisten" seksuaalisuutta. Ihan samanlaista jävimistä eessuntaassun tämä mielestäni on kaikkien osallistujien kannanotoissa. En ainakaan ole huomannut, että täällä olisi joitain outoja tapauksia, jotka haluavat kuvailla tai kyselevät kuinka "se" menee "sinne" ja mikä se ja mihin sinne.

Että edelleen: kuinka Eräsperäksen kannanotot ovat fiksumpia ja kiinnostus muiden ihmisten seksielämään vähäisempää kuin muilla täällä kirjoittavilla?

Alkuperäinen kirjoittaja Miksi osallist:
Kuvittelin, että tässä ketjussa käsitellään nimenomaan "toisten ihmisten" seksuaalisuutta. Ihan samanlaista jävimistä eessuntaassun tämä mielestäni on kaikkien osallistujien kannanotoissa. En ainakaan ole huomannut, että täällä olisi joitain outoja tapauksia, jotka haluavat kuvailla tai kyselevät kuinka "se" menee "sinne" ja mikä se ja mihin sinne.

Että edelleen: kuinka Eräsperäksen kannanotot ovat fiksumpia ja kiinnostus muiden ihmisten seksielämään vähäisempää kuin muilla täällä kirjoittavilla?
Ihan samalla tavalla kuin Eräsperäs kirjoittaa ihan samalla tavalla kuin sinä. Mikäs pimahtanut se sää olet, eräsperäs (=Miksi osallist)?

Alkuperäinen kirjoittaja Miksi osallist:

Jänkän jänkän..ja hyvä että huomasit nälviväsi. Ja kyllä täällä välillä lävähtää esiin muutamine nimimerkkien hyvinkinyksityiskohtaisia kirjoituksia omista, kumppanin genitaaleista tai seksuaalisuuden toteuttamisesta. Ne ovat kuin Iltiksen lööpit, yrität vältellä muttet voi.

*Huoh*

Fiksuuteen olen jäävi kommentoimaan, mutta aloitusten tekeminen uteliaisuuden tyydyttämiseksi toisten seksuaalisuuden käytäntöjen saralta tai muiden seksuaalisen suuntaumisen halveksiminen ei kuulu minun tapoihini. Joidenkin muiden kirjoittajien tapoihin näyttää kuuluvan.

Koska näytät kiinnostuneemmalta minusta kuin tästä aloituksesta, jätän sinut nylkyttämään minun perässäni aivan rauhassa ja itse paneudun keskustelemaan kuten itsekin taisit meille kaikille suositella (kai itsellesikin?) aloittajan aloittamasta aiheesta.

Tosin aloittajan mielipide näyttää olevan muuttumaton, joten ihmettelen syvästi miksi ihmeessä hän muiden mielipiteitä kaipaisikaan.

Kyllä minä olen saanut tästä keskustelusta vastauksen kysymykseeni. Ja se on se, että bissen uskollisuus on sopimuskysymys.

Se toinen vastaus on minulle tavallaan yllätys, että seksuaalisuus onkin oma valinta, lukuun ottamatta aitoja homoja ja lesboja. Että bisseys onkin avoimuutta ja kokeilunhalua ja edistyksellisyyttä ja ehkä myös jännityksen hakua omaan elämään.

On se elämä vaikeaa, joutuu miettimään onko lesbo vai bisse? Minusta monet tekevät sen turvallisen valinnan, että ovat bissejä, niin voivat leikkiä kotiakin miehen kanssa. Saada lapsia ja sitten bisseillä, lesbous vaatiikin jo sitoutumista valintaansa, aivan kuin homouskin. Joutuu kohtaamaan ennakkoluuloja ja hakemaan jopa instituutioilta hyväksyntää valinnalleen, tsemppiä vain heille, tää toinen porukka sitten hakee extremeä elämäänsä ja on niin bisseä, ja juo bisseä:)

Tässä taas henkii suuri 'näkemys' aiheesta.

Tähän mennessä tässä keskustelussa ei ole ollut kellään muulla miettimistä oman seksuaalisen orientaationsa kanssa, tuntuu olevan varsin hyvin selvillä. Vaikeaa näyttää olevan ihan jollain muulla pohtiessaan toisten seksuaalista orientaatiota ja olemista puolisona...

Ja totta tosiaan, sehän se on melkoinen uroteko, elää heteronormatiivisessa yhteiskunnassa heterona. Aplodit sille, rohkeaa on. Selkeät homoseksuaalitkin pääsevät helpolla nykyään, 'kunhan eivät yritä iskeä heteroita', kuten yleinen loppukaneetti kuuluu sen varmistamiseksi, että kaikki tietävät sanojan olevan äärihetero.

Jos nyt ihan ilman lappuja silmillään asiaa tarkastelee, kyllä suurin paine biseksuaalien kimpussa pyrkii olemaan ulkopuolelta, usein ihan pelkän tietämättömyyden ja älyttömien stereotypioiden vuoksi. Pelkkä tämä keskustelu osoittaa sen niin selkeästi ja läpikotaisin.

Kyllä minä olen saanut tästä keskustelusta vastauksen kysymykseeni. Ja se on se, että bissen uskollisuus on sopimuskysymys.

Se toinen vastaus on minulle tavallaan yllätys, että seksuaalisuus onkin oma valinta, lukuun ottamatta aitoja homoja ja lesboja. Että bisseys onkin avoimuutta ja kokeilunhalua ja edistyksellisyyttä ja ehkä myös jännityksen hakua omaan elämään.

Sinä oletkin lukenut näemmä ihan eri keskustetelua, ehkä jopa eri palstalta..?

Taas, voi kyynel! vitsi (sorry, nimi sopii sulle niin hyvin).

"Olen siis syntynyt hetero-, homo-, bi-, trans-, a-, seksuaalina sekä pedofiilina? Valitsen vain nimikkeen kulloiseenkin tilanteeseeni sopivimpana? "

Just. Uskon, ettet ole niin tyhmä kuin näyttelet olevasi. Toisaalta taas, et ole niin näppärä kuin luulet olevasi. Vähä niinku sixty-fifty -vai miten se meni...

Siis tää no-mies ei voi olla mitään muuta kuin pelkkä provo. Eihän tollaista jäärää oikeasti voi olla olemassakaan. Esittää aloituksessaan uskomuksen ja sen perusteella kysymyksen ja päätyy päinvastaisista vastauksista huolimatta samaan uskomukseen kuin aloituksessaankin...

Tästä ketjusta taas muistui mieleen, miksi en ole parisuhde-palstaa pitkiin aikoihin lukenut... Mutta jatkakaa harjoituksia...

Alkuperäinen kirjoittaja Pyhä Jysäys:

Siis tää no-mies ei voi olla mitään muuta kuin pelkkä provo. Eihän tollaista jäärää oikeasti voi olla olemassakaan. Esittää aloituksessaan uskomuksen ja sen perusteella kysymyksen ja päätyy päinvastaisista vastauksista huolimatta samaan uskomukseen kuin aloituksessaankin...

Tästä ketjusta taas muistui mieleen, miksi en ole parisuhde-palstaa pitkiin aikoihin lukenut... Mutta jatkakaa harjoituksia...

Aloittaja haluaa lieventää kognitiivista dissonanssiaan yrittäen saada omaa ajatustaan vahvistavia kommentteja, joita kuitenkin on valitettavan vähän. Ainoa itsestäänselvyys tosin on, että seksiakti tai tahi rakkaus naiseen, kuin myös toisen mieheen on kaikissa parisuhdemuodoissa sopimusrikkomus, ellei haluta avointa suhdetta. Tosin pettämistä voi aina perustella avoimuudella, kokeilunhalulla ja jännityksellä kuten yleensä tapahtuukin. Todellisuudessa kaikki tehdään salaillen ja tietoisesti toimien, koska bi-nainen todennäköisesti tietää, mistä hänen seksuaalisuudessaan on kyse, kuten kuka tahansa pettäjä, joka ei koskaan siis voi olla ensikertalainen seksissä.

Siis ihan tyhjää jauhamista. Jollei luota itseensä ja toiseen, niin kaikenlaisten keinotekoinen vakuuttelu ei auta. Kultamaalaus tässäkään asiassa ei muuta tosiasiaa, jos oikeasti mieltä vaivaa mahdollisuus petetyksi joutumisesta tai puolison luonteen piirteet.

Kai se on sitten pettäjän itsekkyydestä kiinni, miten hän toimii. Minulle on vain syntynyt sellainen vahva käsitys, että bi-suhteissa , joissa seksuaalisuus samaan sukupuoleen koetaan vahvempana kuin kiintymys omaan heterosuhteeseen, ajaa ihmisä bi-seikkailuihin ja se on tavallaan perusteltuakin; kun siihen vaikuttaa suuremmat voimat.
Aika mahdoton yhtälö on sitten sellainen suhde missä nainen on bi ja mies on hetero; näissä suhteissa nainen ei kai saa kaikkia halujaan tyydytettyä.

jotenkin vain vaistoan, että ei kaikki ole sellaista uskollista unelmahöttöä, vaan kiinnostus muihin suhteisiin on luontaisempaa.

En minä usko sitä, että bi-seksuaalisuus olisi kantajalleen näin yksikertaista, kuin täällä on vakuutettu heteroparisuhteessa olevan.

Yhteistyössä