baby björn vai tommy

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja santtu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

santtu

Vieras
Onko kellään kokemusta noista kahdesta kantorepusta? Kumpi parempi Baby Björn vai Tommy? Meillä vauva 6.5kg ja lähdetään ulkomaan reissulle, joten ajateltiin, että kantoreppu varmaan kätevä. entä onko jollakin kokemusta Ergo-repuista? Kiitos jo etukäteen vastauksista :-)

Mulla on kokemutsa Baby Björnistä esikoisen kanssa - en tykännyt. Tuli hartiat nopeasti kipeäksi ja edessä kantaminen on isommalla vauvalla raskasta. Nyt kakkosella mulla on Ergo ja se on aivan mielettömän hyvä. Paino ei tunnu missään, kiitos lantiovyön (mikä puuttuu Baby Björnistä) ja lasta voi kantaa edessä, takana tai lonkalla. Ja lapsi viihtyy Ergossa tosi hyvin.

Ei kai noita (Baby Brörn & Ergo) voi verrata edes keskenään samana päivänä!

BBssä vauva roikkuu jalat alaspäin kamalassa asennossa ja kantaminen on raskasta.
Ergossa lapsen jalat on anatomisessa sammakkoasennossa ja kantaminen ei tunnu missään.
Itse kannan ergossa omaa lähes 10 kg lasta ja ensin hyytyy omat reidet :) Selässä / hartioissa ei tunnu mitään!!
Ja Ergossa voi kantaa vielä isoa taaperoakin, joten se ei ole mikään kertakäyttölelu kuten BB.

Ehdottomasti Ergo jos noista pitää valita!!!!!

Onko se ERgo sellanen että vauva on selässä? Voiko siinä pitää edessä katse menosuuntaan? Pitäis ostaa joku kantojuttu (vauva 4,5kk n.6,2kg) mutta ei viihdy ainakaan katse äitiin päin. On jo niin kiinnostunut mitä ympärillä tapahtuu.. Laittakaan lisää kokemuksia!!!

älä vaan osta kantoreppuu.Auts....sillä ei kanna enemäpääkuin käsilläkään.Kantoliina tai toi ergo on ehdoton.Mulla hugga ja siinä menee keveesti 8.5 kilonen tyttö.
On ollut reppuakin,vaan ei ollut mun huonoille hartioille taik niskoille eikä selälle sopiva juttu.On oikeesti kumma kuinka niin erilaiset voivat olla.Tää ihan hyvällä,mut älä osta reppuu,rahas menee tosi hukkaan.

Ergossa voi kantaa selässä, edessä kasvot kantajaan päin ja lonkalla.
Mun tytöllä oli muuten kanssa tossa 4-5 kk iässä vaihe, jolloin piti saada katsoa eteenpäin. Sekään vaihe ei kovin kauaa kestänyt ja nyt kelpaa olla myös naama äitiin päin. Ja selästä näkee hyvin ympärille!!!

Samaa mieltä ole kuin toisetkin. Kantoreppu on todella lyhytikäinen. Meillä oli Babybjörn lainassa kesällä ja käytimme sitä pari kertaa, mies kantoi poikaa. Poika kyllä tykkäsi siinä olla ja jopa nukkui kunnon päikkärit. Se on pienelle vauvalle ihan ok.

Tuo Ergo tai Patapum kiinnostaa. Onko kellään kokemusta sen käytöstä vuoden ikäisellä?

meillä on BB rinta reppu ja vauva 2kk viihtyy siinä. Kantajalla vaan ei mukavaa ole kun reoou tuntuu keikkuvan edessä kävellessä, vaikka kuinka kiristää. Meillä onkin nyt kantoliina mietinnässä kun tuon repun kansa hartiatkin kipeytyy kun lapselle tulee painoa lisää.

-Santtu ja tenavat 2kk sekä 1,5v

Itse kovasti pähkäilin kantorepun ja kantoliinan välillä, ja kaikki kehui liinaa hyväksi ja paremmaksi. no ostin kantoliina ja tuntuu tosi hyvältä ja tukevalta pitää lasta siinä. Niin siksi aluksi mietin reppua koska meilläkin tytsy tykkää katsella ympärilleen eikä missään vaiheessa oikein tykännyt olla kasvot minuun päin. Mutta liinassakin voi laittaa lapsen kasvot meno suuntaa, hyvin tukevasti pysyy eikä käy hartioihin!

Itse teet toki valinnan;) mutta liina on kyllä parempi tää on vaan minun mielipiteeni.

Yhteistyössä