[b]Hyvinkään suunnalta odottavat mammat[/b]

Ellie84, joo tyttö on tulossa ja vaunut on tosi kevyet ja hyvät työnnellä..olen tosiaan hirmu tyytyväinen..Muksut odottelee kovasti jo uutta tulokasta..
Mulla toi raskausdementtia on ollut tosi kurja seuralainen :/ Ei meinaa tosiaankaan muistaa kun vaikka keittiöön menee et mitähän siellä nyt pitikään tehdä..jne :whistle: Ja työttömäksi työnhakijaksi olen unohtanut tämän raskauden aikana ilmoittautua jopa 3 kertaa..että näin se mulla ilmenee.. :headwall:

Mun pitäs vielä ainakin ens torstaihin kestää tätä jatkuvaa janontunnetta, pissahätää ja väsymystä..sitten tod. näk. aloitetaan insuliini kun ei dieetistä tunnu olévan apua..sen pitäisi sitten auttaa noihin kaikkiin vaivoihi..saas nähdä..?


Äippä35v ja Nuppu28+5 :flower:
 
No hyvä et ainakin yksi hollilla.. =)

Toi raudan itse imeytyminenhän voi olla ongelmana..eli siis ettei se imeydy vaik kuinka rouskisi..Ja kyllä varmaan tässä vaiheessa rupeaa jo vähän taas väsyttämäänkin.. :wave:

Mä en tosta jumppajutusta tiedä mtn..voin ottaa kyl selvää kun yks tuttu joka ennen eläkepäiviään veti kaikenmaailman jumppia täs kaupungissa.. :whistle:

Mä nukuin ennen puolta seiskaa 3.5h päikkärit eli kyllä muakin taitaa väsyttää aikas paljon kun kuitenkin yöllä uhan normisti..Mut onhan mulla kuitenkin se raskausajan diabetes joka kyl väsyttää, pissattaa ja ja nottaa..saisivat tosiaankin aloittaa sen insuliinin ja vaik samantien.. :headwall:

Palaan taas..:)

Äippä35v ja Nuppu28+6 :flower:
 
Voi stana, kirjoittelin ummet ja lammet ja ne katos johonkin bittitaivaaseen :(
Mutta siis... Aluksi piti hehkuttaa kun meidän jätkä oppi tänään seisomaan ilman tukea :heart: :heart: :heart: =)

Huomenna pitäis ottaa yhteys isännöitsijään ja kysellä remonttitarvikkeista, tultiin miehen kanssa siihen tulokseen, että parempi se on vaan alkaa valmistella tätä meidän kolmioo siihen että joudutaan asustelee tässä neljän lapsen kanssa vielä pidempääkin.
Paperit ollut vetämässä jo kauan eikä näytä asuntoa vaan löytyvän :(
Siirrytään miehen kanssa olohuoneeseen nukkumaan (onneksi olkkari on niin iso, ettei tuota ongelmia, tällä hetkellä meillä on olkkarissa ruokailutilakin) ja keittiön pöytä siirtyy sinne missä sen kuuluisikin olla :) Lapset saa sitten 2 huonetta käyttöönsä :)

Jumpista... Itse käyn Asahissa kerran viikossa, ja siitä tulee kyllä tosi hyvä olo =) Rauhallista meininkii.
Muutenkin salilla tulee kyllä käytyä jokapäivä purkamassa energiaa ja välillä potutustakin.. Siinä saa sen hetken omaa aikaa kun käy treenaamassa ja lapset on lapsiparkissa..

Hb kaipais juu kohotusta, mutta ei sen takia ole onneksi vielä ollut pahempia väsymyksiä.
Rautatablettei en kauheen mielellään söis :(

chilitin ja poju 24+2 :heart:
 
Ellie84 Joo Hyvässä Kunnossa tulee käytyä, mulla on jäsenyyttä vielä vuoden loppuun asti ja luultavasti sit jatkan vieläkin, koska tykkään niin kovasti käydä. Mulla tuo nuorimmainen oli vähän reilu 4kk kun oli ensimmäisen kerran ja viihtyi kyllä hyvin siellä, ei ole onneksi koskaan itkenyt perään :) Mutta tuohan riippuu tietty ihan lapsesta ja äidistäkin miten "uskaltaa" jättää :) Nyt poika on 11kk ja edelleen viihtyy siellä siskojensa kanssa :)

Meidän poika teki tänään ensimmäistä kertaa tarpeensa pottaan,
ai että kun isi ja äiti oli niin onnesta soikeena, poika lähinnä vaan ihmetteli että sekosko noi kaksi nyt lopullisesti :D

No hei, mulla tuli esikoisen aikana joku 20kg :ashamed:
Nyt onneksi pysynyt toi painokin kurissa eikä ole tullut lisäkiloja, vaivaiset 100g tähän mennessä. Ja se sopii mainiosti, on meinaan noita ylimääräisiä RAKKAUS kiloja kyllä jo ennestäänkin...
 
Ellie84! Voima :hug: Joo hyvä kun jo huomenna pääset sinne legurille..mitä ne sitten tutkii siel sairaalassa? mahdollista vauvan pienikokoisuutta vai? :whistle:

Mulla sokrut heittelee ja on melkein järestään yli viitearvojen et toivoisin et ne jo lopettais tän dieetin ja aloittaisivat sen insuliinin..jatkuvasti pissataa, janottaa ja väsyttää..ei jaksais enää yhtään.. :ashamed: Monet äidit ovat sanonnet että kun insuliinille mentiin niin ihan kuin uusi elämä ois alkanut..loppuivat kaikki oireet kuin seinään..sitä odotellessa :/

Aika jäskä toi et viimisiä voimia ei sais likuntaan kuluttaa..mutta käsittääkseni sehän vaan virkistää kun liikkuu..outoa puhetta neuvolasta :|

Mä haluan sen ajokortin jotta voin liikkua täältä korvesta.. :ashamed: Ahdistaa..

Äippä35v ja Nuppu29+1 :flower:
 
ilmottaisin itseni tähän joukkoon. Elikkä ikää 23v, riihimäeltä ollaan, ja ensimmäistä odotellessa.

Huomenna sitten olisi ensimmäinen ultra (rv 12+2) ja jännittää niin että sattuu. Koettakaa pitää peukkuja! :)
 
Tervetuloa mukaan luckystare! :hug:
Toivotaan että kaikki kohdallaan huomisessa ultrassa ja peukkuja täältä sinne.. :wave:

Lenkillä äsken ja sit kuumaan lenkkisaunaan..jos vaikka migreenityyppinen päänsärky helpottais..onko muuten muita joita on vaivanut raskausaikana päänsärky..ja mitä olette siihen uskaltaneet ottaa..? :whistle:

Palailee taas..

Äippä35v ja Nuppu29+2 :flower:
 
kiitokset nuppu :)

Mulla melkein päivittäin ollut kamala päänsärky, pahin särky heti aamusta. Alkoi kolmisen vkoa sitten yhtäkkiä.
Silloin kun ei mitenkään pysty olemaan, olen panadollin napannut. Onneksi auttaa aika nopeaan, mutta ei niitäkään kamalasti uskalla popsia..
 
Luckystare, sittenhän ollaan kohtalontovereita ton jatkuvan päänsäryn kanssa..mulla oli kans alkuraskaudessa ihan jatkuvaa päänsärkyä..joka ei meinanut hellittää millään ja nyt taas ilmennyt noin pari viikkoa sitten(nyt rvo 29+2 ja täytyy sanoa et ei panadolista ole mtn hyötyä..kestettävä vaan tai sitten rouskittava vahvempia.. :ashamed:

Äippä35v ja Nuppu29+2 :flower:
 
Sisäkautta tehdään käsittääkseni aina toi np-ultra hämeenlinnassa?
Ainakin siis kaikissa edellisissäkin raskauksissa tehty..
Jouduttiin ikuisuus odottelee että päästiin sinne edes, ajat on ollut myöhässä tosi usein, mutta olisko siinä mennyt max 30min kokonaisuudessaan sitten kun sisään pääs.
 
Huh, kohta on taas viikonloppu ja viikko on taas hurahtanut. Hirveetä vauhtia tää aika tuntuu menevän :) Kurkkasin taas kalenterista, että millä raskausviikolla mennään ja tajusin, että tää raskaushan tulee täysiaikaseksi jo kuuden viikon päästä :eek: . Ekassa raskaudessa sitä aikaa riitti miettiä raskautta ja seurata netistä vauvan kasvua ja kehitystä mutta nyt sellaisesta ei ole tietoakaan. Laskettuun aikaankaan ei ole enää kuin vajaa 2kk ja alkoi nyt ehkä vähän hirvittämään.

Kauheesti tullu nyt mietittyä sitä, että miten pärjään täällä kotona näiden lasten kanssa kun tuo esikoinen on kuitenkin vielä aika nuori. Pojille on tulossa ikäeroa vähän reilu 1v 1kk, joten varmana ei aika ainakaan käy pitkäksi... Tuntuu, että sitä aikaa ei nytkään jää itselle ollenkaan kun täällä on koko päivän täysi touhu päällä tuon esikoisen kanssa - miten sitten kun tässä on vielä se vauvakin! Jännä silleen, että nyt vasta on alkanut nämä pelot tulemaan mukaan tähän vauvan odottamiseen. Alkuraskaus on mennyt kai vaan niin huomaamatta, että ei oo tälläsiäkään asioita tullut pohdittua :whistle:

Kävin viime viikon lopulla viemässä pissanäytteen labraan kun neuvolassa oli proteiinit koholla. Soittelin ne tulokset tiistaina neuvolasta ja mitään ei löytynyt. Silleen on hyvä, että mitän tulehduksia ei ole, mutta sitten alkoi hirvittämään se raskausmyrkytyksen riski. Eikös se niin ole, että raskausmyrkytystä ei millään testeillä voi ennustaa, että se vaan tulee jos on tullakseen? Lainasin äidiltä verenpainemittariakin ja päivittäin mittaan paineet kun pelkään sitä raskausmyrkytystä. Onneksi paineet on tosi matalat niin se vähän rauhottaa tätä mieltä. Mulla kun kuitenkin on ollut nyt jostain ihmeen syystä vähän huonovointisuutta aina sillon tällön ja turvotus on aika kovaa ja ne proteiinit oli plussalla.. Niin ja äidillä on ollut mua odottaessa tuota raskausmyrkytystä niin sekin sitten lisää tätä mun riskiä saada se.

Lyckystare: jotenkin oon ymmärtäny, että se np-ultra tehtäis aina sisäkautta (kai siksi kun se vauveli on silloin vielä niin pikkuinen). Se rakenneultra tehdään sitten mahan päältä. Paitsi niin mulle tekivät tässä tokassa raskaudessa sen np-ultran ensin sisäteitse ja sitten vielä halusivat varmistella asioita vatsanpeitteiden läpikin. En nyt muista mikä siinä oli, mutta taisi olla niin, että joku sisäelin sieltä ensin näytti puuttuvan, mutta löytyi sitten ja kaikki oli kunnossa :)

Nuppu09: aika menevän näköiset nuo teidän vaunut :) Hienot on!

Chilitin: onnea tuosta teiän pojan seisomaan oppimisesta! :flower: Eikös teidänkin poika ollut 11kk ikänen? Mäkin täällä intoa piukeena odotan, että poika oppisi seisomaan ilman tukea ja lähtisi siitä sitten kävelemään. Kyllä se sellasta tekee, että irrottelee otettaan seisoessaan, huojuu siinä hetken ja pyllähtää, mutta ei tuo kovin varmalta touhulta vielä näytä. Kuhan nyt oppisi kävelemään edes joten kuten ennen kuin tämä vauva syntyy =)

Öh, tuli tuo poika moikkaamaan mua tähän koneelle ja haju on sen moinen, että taitaa housussa olla melkonen ylläri odottamassa tätä mammaa. Lähden tästä siis vaipanvaihtopuuhiin :wave:
 
hyvinhän se ultra meni, ihana henkilökunta, just niinkuin chilitin sanoikin :)

Ensin ultrasi vattan päältä, ja sitten sisäkautta koska pieni nukkui ja piti saada turvotus mitattua. ja sitä ei sitten ollutkaan juuri yhtään, 1.3 taisi olla. ja kaikki oli ok, nenäluuta myöten. Seuraavaksi saakin sitten jännittää ekaa lääkärikäyntiä ensivkolla :)
 
luckystare hienoa että teillä kaikki oli kunnossa :flower:

HarmaaHarakka : juu tuo nuorin on 11kk (synt. 11.08). Kovasti täällä jo odotellaan, että uskaltaisi ottaa poika ensimmäisen askeleet, ja uskonkin että näin tapahtuu vielä ennen 1v syntymäpäivää :) Olishan se tietty ihan vähän helpompaa jos olis kävelevä lapsonen kun vauva syntyy :)

Kohta taas tulee kunnon hikitreeniä kammeta tänne kotiin asti pienen vauvan, pojan ja kauppakassien kanssa. Asutaan kolmannessa kerroksessa eikä tietenkään sitä hissiä ole.
Onneksi nuo kaksi vanhempaa on sen verran avuliaita, että kantaa kyllä välillä tuon veikkansakkin ylös jos mulla on kauppakasseja, ei tarvii 2 reissua tehdä :D
 

Yhteistyössä