Huh, kohta on taas viikonloppu ja viikko on taas hurahtanut. Hirveetä vauhtia tää aika tuntuu menevän
Kurkkasin taas kalenterista, että millä raskausviikolla mennään ja tajusin, että tää raskaushan tulee täysiaikaseksi jo kuuden viikon päästä
. Ekassa raskaudessa sitä aikaa riitti miettiä raskautta ja seurata netistä vauvan kasvua ja kehitystä mutta nyt sellaisesta ei ole tietoakaan. Laskettuun aikaankaan ei ole enää kuin vajaa 2kk ja alkoi nyt ehkä vähän hirvittämään.
Kauheesti tullu nyt mietittyä sitä, että miten pärjään täällä kotona näiden lasten kanssa kun tuo esikoinen on kuitenkin vielä aika nuori. Pojille on tulossa ikäeroa vähän reilu 1v 1kk, joten varmana ei aika ainakaan käy pitkäksi... Tuntuu, että sitä aikaa ei nytkään jää itselle ollenkaan kun täällä on koko päivän täysi touhu päällä tuon esikoisen kanssa - miten sitten kun tässä on vielä se vauvakin! Jännä silleen, että nyt vasta on alkanut nämä pelot tulemaan mukaan tähän vauvan odottamiseen. Alkuraskaus on mennyt kai vaan niin huomaamatta, että ei oo tälläsiäkään asioita tullut pohdittua
Kävin viime viikon lopulla viemässä pissanäytteen labraan kun neuvolassa oli proteiinit koholla. Soittelin ne tulokset tiistaina neuvolasta ja mitään ei löytynyt. Silleen on hyvä, että mitän tulehduksia ei ole, mutta sitten alkoi hirvittämään se raskausmyrkytyksen riski. Eikös se niin ole, että raskausmyrkytystä ei millään testeillä voi ennustaa, että se vaan tulee jos on tullakseen? Lainasin äidiltä verenpainemittariakin ja päivittäin mittaan paineet kun pelkään sitä raskausmyrkytystä. Onneksi paineet on tosi matalat niin se vähän rauhottaa tätä mieltä. Mulla kun kuitenkin on ollut nyt jostain ihmeen syystä vähän huonovointisuutta aina sillon tällön ja turvotus on aika kovaa ja ne proteiinit oli plussalla.. Niin ja äidillä on ollut mua odottaessa tuota raskausmyrkytystä niin sekin sitten lisää tätä mun riskiä saada se.
Lyckystare: jotenkin oon ymmärtäny, että se np-ultra tehtäis aina sisäkautta (kai siksi kun se vauveli on silloin vielä niin pikkuinen). Se rakenneultra tehdään sitten mahan päältä. Paitsi niin mulle tekivät tässä tokassa raskaudessa sen np-ultran ensin sisäteitse ja sitten vielä halusivat varmistella asioita vatsanpeitteiden läpikin. En nyt muista mikä siinä oli, mutta taisi olla niin, että joku sisäelin sieltä ensin näytti puuttuvan, mutta löytyi sitten ja kaikki oli kunnossa
Nuppu09: aika menevän näköiset nuo teidän vaunut
Hienot on!
Chilitin: onnea tuosta teiän pojan seisomaan oppimisesta! :flower: Eikös teidänkin poika ollut 11kk ikänen? Mäkin täällä intoa piukeena odotan, että poika oppisi seisomaan ilman tukea ja lähtisi siitä sitten kävelemään. Kyllä se sellasta tekee, että irrottelee otettaan seisoessaan, huojuu siinä hetken ja pyllähtää, mutta ei tuo kovin varmalta touhulta vielä näytä. Kuhan nyt oppisi kävelemään edes joten kuten ennen kuin tämä vauva syntyy =)
Öh, tuli tuo poika moikkaamaan mua tähän koneelle ja haju on sen moinen, että taitaa housussa olla melkonen ylläri odottamassa tätä mammaa. Lähden tästä siis vaipanvaihtopuuhiin :wave: