[b]EX-Kermit 32 - LOKAKUU[/b]

  • Viestiketjun aloittaja Omppu75
  • Ensimmäinen viesti
Tuuli!
Ihanaa! Kohta HÄN sieltä tulee ;) Johannalle paljon tsemppiä matkaan!

Nyt puuron keittoon...mukavaa maanantai päivän aloitusta itse kullekin!

Tuuli ja juuri heräilevä M (örinät kuuluu jo ;))
 
senora
Huomenta... Ja ihanaista maanantaita... Tää on muuten mimmit viimeinen viikko lokakuuta. Ja lauantaina alkaa jo marraskuu!!

Mitenkäs vaalit meni?? Menikös äänestämänne ehdokkaat läpi? Mulla meni.. Vielä kotona mietittiin että ketä äänestettäis. Ajeltiin kylille ja mulla oli mielessä yks jota miehelle ehottelin... Sit äänestyspaikan pihalla viereiseen ruutuun parkkeeras mun veli. Siinä pähkättiin, että kenen kohdalle sen punaisen viivan piirtäis. Tää esitti, että millainen se X ois... mäkin sen kaverin jotenki tunnen. ja kannatin esitystä. Mies siinä kyseli että mistä päin tällainen kaveri. Ja sit hänkin hoksas kaverin tuntevansa. Niin sit kävi, et ketä mä esitin meni kirkkaasti läpi ja tää ketä äänestettiin meni toisena...

KUmmit kävi eilen puolikkaalla kakulla. täykkärin välissä mansikkahilloa ja vatkattua flora vanillaa... Päällä tota vanillaa ja koristeena minttu-suklaakarkkeja... Kakkua jäi.. joten olkaas hyvät ja kaapikaa lautaselta loput !! kovasti tytön kans leikkivät. Että mä oon kummivalintaan tyytyväinen. Näiltä on tosiaan ollu vaatteita lainassa ja asuvat tässä aika lähellä ja pistäytyvät suht tiheästi kyläilemässä. Toisilta kummeilta tuli vaatepaketti ja neitille ruokailusetti, joka näkyy naamakirjassa... KErkiäisköhän tässä käydä laittamas uusimman kuvan tytöstä suljetulle... Neiti touhuaa tuossa lattialla ja sillä on sellainen elukka josta tulee erilaisia musiikkikappaleita. Vähänkös huvitti kun aamulla ekaks tuli ilmoille Oodi ilolle... kosmopolitti toi tyttö. Aamulla neiti heräs viideltä... leikittiin sängyllä tunti ja sit nukuttiin viel tunti. Seiskalta sit noustiin..

Johannalla taitaa olla lähtö aikas lähellä. Toivotaan sutjakkaa synnytystä.. tai sit kaikki menee T-T:n jalanjäljissä... eli pistetään kävelemään ja tulee autohässäkkää yms muuta... Mut kovasti suppareita sinne Jossun suuntaan.

Äippäpakkauksen toppahaalari on ollu muutaman kerran päällä. Vähän on ison sorttinen, mut ois aika inhottava jos se ois sellainen pienen kinttura. Oon kans miettiny et kauanko menee päälle. Vielä ei oo oppinu kattomaan vaatteesta päältäpäin meneekö päälle, vaan tulee tuijoteltua kokonumerolappua.
 
senora
Ai nii Tuulilta piti kysymäni, että ootko aatellu aamujen aikataulua. Jos M heräilee normaalisti (?) näihin aikoihin, niin miten heräilyt ja hoitoonvienti sitten kun menet töihin?? PItääkö herättää?? Jokohan pitäis alkaa aikaistamaan heräilyjä??
 
Kirppu!!
Uu, kylmät väreet menivät iholla kun luin Johannan kirjoitusta... Se on niiiin lähellä. Tänään tai huomenna, pakosti. Synnytys on käynnistynyt ja nyt vain odotellaan "räjähdystä". Ihanaa.
Muutkin ovat heräilleen aikaisin. Meillä pikkumies herätti kaikki puoli kuusi ja sitten kakkasi housuun ja nukahti itse uudelleen... Hyvä niin ettei sitten ole niin kiukkuinen koko aamua.
Senora kyseli ehdokkaista. Minun ehdokkaani ei mennyt läpi, mutta sen tiesinkin. Äänestin häntä vain siksi että oli ainut jonka oikeesti tunsin ja tiesin fiksuksi kaveriksi. Äänestin henkilöä, en puoluetta. Eduskuntavaaleissa katon aina "omasta" puolueesta jonkun kivan tuntuisen henkilön. Kunnallisvaaleissa olen aina äänestänyt työkaveria. Kaikilla kerroilla kyllä eri.
Nyt pitäää lähteä aamutouhuihin ja ulos kun vihdoin ei sada...

Kirppu
 
Katzu
Heissan

Kiitokset Senora kakusta :) Hyvää oli.

Johannalla kyllä jo synnytys niiiiiin lähellä.

Tänään pitäisi lähteä ruokaostoksille. Kaapissa lähinnä valo. Érikoista sinänsä,että menemme naisporukalla. Tai voiko meitä kahta nyt ihan porukaksi sanoa ;) Isäntä töissä pari päivää niin kiinteästi ettei yhdessä onnistu menemään.

Ei mennyt minunkaan ehdokas läpi :(

Ulkona sen näköistä ettei huitsita mennä. Nyt just ei sada.

Mitäs Ninnille kuuluu??

Kuulostaa siltä,että minua kaivataan.......... :)
 
*kapris
huuuuuiiiiiii!! Kohta tulee pieni ihminen maailmaan =)))))

täältä myös huhuillaan Ninniä ja pikku2:sta!!! Huhuuuuu
miten teillä meneeeee?

nyt lapset huhuilevat minua ulos... äiti jumittaa koneella kun toiset seisoo suunnilleen vaatteet päällä ulko-oven edessä ;)
ei nyt ihan, mut melkein.

kiitos kirppu mitoista =)

katzulle piti pistää, että meidän kylppäri on yli 8neliöö ja saunan remppa siihen päälle, niin kyllä maksaa =/

 
Omppu75.
Tää odottelee vieraita teen kanssa, mutta oli vielä pakko ottaa tilannekatsaus. Vai ei mun hyvät toivotuksetkaan tulleet perille, höh! Kyllä se nyt siltä näyttä, että TehoNOITA taitaa voittaa tämän veikkauskisan!! Tsemppiä matkaan, jos tässä päivän aikaan Johanna pääset sairaalaan!

Ei menny läpi meidänkään ehdokkaat isännän kanssa. Molemmat putosivat valtuustosta :(.

Onnittelut myöhässä Senoran neidille ja kiitoksia kaakusta.

Mentävä, tee pistää omaa huonettaan uuteen järjestykseen ;)
Mukavaa alkanutta viikkoa koko poppoolle!

Omppu ja tee (joka täysin sopeutui uuteen kellonaikaan)
 
antzi*
Heipä hei!

Johannalla on THE hetket käsillä! IIIKS!

Täällä on yksi hyvin väsynyt äippäliini... Mä en tajua miksi tuo neiti on ruvennut nukkumaan niin levottomasti?! Onkohan tää nyt se 8kk "kriisi"... Eilen tuli neidille 8kk mittariin. :) Onneksi nyt yksi reilu 3h pätkä tuli nukuttua että sai sitä syvääkin unta. Taitaa tuo meidän elias masussa vaan aiheuttaa mulle sellaista järkkyä väsymystä koko raskauden! Vali vali... kyllä se tästä.

Sain äsken anopi ja appiukon ja miehen veljen pois nurkista. Muuten meni ihan ok kaikki, mutta voi että mua sieppaa kun ei osaa miehet kusta kunnolla!!! Oli taas koko vessa roiskeissa. Ja meillä on sentään vessan ovessa oikein lappu: "tässä vessassa miehetkin pissaavat istualteen". Niin ei... AAARRRGH! Ja tuo miehen velihän nyt on ihan eläin muutenkin käytöstavoiltaa, ei järki sano esimerkiksi sitä, että jos mulla on petivatteet parvekkeella niin ei siellä vedetä röökiä parvekelasit kiinni! Voi elämä... Anopin kanssa sen sijaan on alkanut mennä paljon paremmin sen jälkeen kun muutettiin eikä hän enää voi meille vaan tulla ilmoittamatta.:) Ainoa mikä vähän pistää nuppia kiehumaan on se, että kovin innokkaasti tyrkyttää omia tapojaan meille. Hyviä ja terveellisiä tapoja ei siinä mitään, mutta me eletään omalla lailla ja sillä siisti. Hänestä esim. ei pitäisi ostaa mitään valmista vaan kaikki tehdä itse (vauvalle siis). Kysyi mitä tarvitaan kaupasta jos hän käy niin sanoin, että niitä vauvan ruokia niin ei ostanut! Osti vaan tarvikkeet... Samoin ei kuulemma pitäisi antaa valmispuuroja vaan kaurapuuroa ja banaania vaan sekaan. Olen ehkä lapsellinen, mutta jos mua KÄSKETÄÄN tai NEUVOTAAN tekemään joku asia jollain lailla niin vaikka se olisi hyväkin tapa niin en varmasti tee sitä. :D Muhun tehoaa paljon paremmin asenne: "oletko miettinyt että voisit joskus kokeilla itse tehdä sosetta..."No joo... teenhän mä itsekin osan, mutta nää lihajutut mä olen toistaiseksi ostanut. Sitten kun menee sama ruoka kun meilläkin niin alan antaa niitä.

Me ei käyty äänestämässä... Ei oltu oikein keretty perehtyä ehdokkaisiinkaan. Mutta meidän puolueella meni kyllä ihan kivasti. :)

Jaahas, nyt sen kusivessan pesuun ja muutenkin siivoamaan ennenkun neiti herää. Oi että olisi tehnyt mieli mennä itsekin päikkäreille, mutta ei pysty kyllä lepäämään ennenkun tämä kaaos on siivottu.

Terkkuja kaikille!!

Antzi ja Emilia 8kk ja 1pv ja Elias 20+2

 
safiiri,
Senoralle kiitokset kakusta ja N:lle puolivuotisonnitteluja.

Antzi, tuo kuulostaa just siltä mitä pikkuihmiset alkaa tekee öisin ku täyttävät 8kk. Täällä edelleen monta kertaa yössä heräilyä...
 
Ninni..
Täällä minäkin taustalla olen Johannaa jännäillyt.. Pian on pikkuinen maailmassa :´)

N:lle puolivuotisonnittelut!

Ja sitten omaa napaa..rankkaa on..parhaillaan koolla molemmissa korvissa tulehdus ja kuuri päällä.. Voimat alkaa olla finaalissa.. Ruoka ei maistu pätkääkään..tai maistuis kyllä, jos sais syödä muutakin. Tai jos ees sais käyttää jotain mausteita.
On kurja olo, en jaksa valittaa enempää..

Käytiin neuvolassakin tänään.. 1v. mitat 75cm, 9,5kg..eli tosi hyvät mitat tälläselle allergikolle..vaikkakin paino oli laskussa..

En jaksa enempää..

Johannalle tsempit!! Ja kaikille muille vilkutukset!
 
Kirppu!
Ninnille jaksamista.

Missäs ÄssÄ? Olen miettinyt että miten menee? onko tuhruilut loppuneet vai mikä tilanne?

Nyt menen kuorimaan perunoita ja porkkanoita ja teen kasvissosekeiton valmiiksi. Väsyttää ja laiskottaa kyllä. Onneksi molemmat lapset (kerrankin) nukkuvat...
 
senora
Halaukset kaikille väsyneille ja sairastavia hoitaville...

Ihanalta kuulosti tuo Katzun naisporukka... Meijän N on hurmannu kaupantätit, tänään pääsin yksin kauppaan ja kaupantätit kyseli että missäs tyttö... Ei sitä joka kerta passaa ottaa mukaan. ... varsinkin kun oli miljoona asiaa hoijettavana. Laitoin oman kummitytön poitsulle vaatepaketin menemään... Postinsetän kanssa juteltiin keleistä, juu ei tällaisella sateella viitti tehä muuta kuin shoppailla :) heh-heh...

Pari yötä ja sit on jo keskiviikko ja ÄssÄ pääsee sinne ultraan...

Millainen Kirpun mieliala??
 
-Niksu-
Johannan kuulumisia kurkkimassa... Ollaan oltu päivä ulkona ja nyt taukoillaan päikkäreiden verran. Pakko saada tänään ainakin valtaosa noista lehdistä haravoitua. Yksinhän mä niitä taas teen, kun isäntä potee jalkaansa edelleen. Prkl. No, se siitä. Kuka käski ostaa talon isolla tontilla, joka on ympäröity koivuilla... ;-)

Sairastelijoille paranemisia, tsemppiä yövalvojille (täällä siis herätään myös väh. 2 kertaa yössä), Johannalle pikainen poks ja kaikille tasapuolisesti erinomaisen aurinkoista ja mukavaa alkavaa viikkoa!

Niksu
 
ÄssÄ!
Johannan tilannetta tulin kurkkaamaan

Kopsaus tuolta haavelilupuolelta:
Heipat vaan kaikille... on ollu pakko pitää taukoa ihan oman mielenterveyden kannalta. Mun kohallani pitää paikkaansa lause: tieto lisää tuskaa

Tilanne ennallaan eli ei ole kivut tai vuoto lisääntynyt muttei ole loppunutkaan...
On tää ihan perseestä tää tilanne. Mä en VOI käsittää miten 5:llä yksityisellä lääkäriasemalla ei ole ajan aikaa, joku mättää ja pahasti!
Naistentautien polille en mene koko päiväks istumaan enkä voikkaan kun on nä lapsukaiset tässä hoidettavana

Välillä on ihan ok olo, kirves on vielä kädessä... välillä taas melkein paniikkikohtauksen partaalla, oikeesti sattuu eikä meinaa saada henkee :(
Helvetilliset 48h vielä jäljellä
 
**Johanna**ejk
Terkkuja tarkistuksesta. Ei ainakaan tikun mukaan ollut lapsivettä.. Vauvan käyrät hyvät, vielä lääkäri katsoo ja sitten pääsee kotiin odottamaan jos kaikki on ok. Kivaa, pian kuulee, että onko mikään paikka auki tai kiinni tai pitkä tai lyhyt... Paljon parempi fiilis kun tulin käymään, tämäkin on vaihtelua! Hih. Johanna
 
**Johanna**
Hello.

Kotona ollaan.
Hyvä käynti silti kaiken kaikkiaan. Lääkäri oli sitä mieltä, että ihan hyvin voi ollakin, että vettä on tihkunut, kun sitä oli niin vähän jäljellä (riittävästi kuitenkin). Reikä voi olla kuulemma jossain ylhäällä tms.
Ja arvatkaapas. Tehis-Kakkonen täällä: kohdunsuu yhdelle sormelle auki!!
Mua oikein pisti naurattamaan kun se sen sanoi. Siis nelisen viikkoa varmaan olen valvonut öitä ja kärvistellyt, ja kohdunsuu on melkein kiinni. Hahahah.

Ihana kätilö ja ihana kätilöopiskelija, lääkäri oli asiallinen ja pätevän oloinen nainen, kaiken kaikkiaan oli siis hyvä käynti. Pelkäsin etukäteen, että jos siellä on joku elämäänsä kyllästynyt kätilö joka haukkuu mut siihen paikkaan kun tulen lirahteluja tarkastuttamaan, mutta ei onneksi.

Ja nyt se paras kohta: keskiviikkona takaisin. Jos ei vauva tule ensi yönä tai huomisen aikana, niin sitten häntä aletaan hätistämään ulos. Ensin olin käynnistystä vastaan, mutta kyllä mä siihen olen nyt jo taipuvainen. Mä olen henkisesti ja fyysisesti ihan loppu, ja niin mielelläni annan vastuun keskiviikosta asti sairaalalle.

Mä elän nyt niin lujaa tätä odottamista, että olen tosi omanapainen ollut jo pidempään.
Mutta Ässälle iso rutistus tähän väliin. Aika saa nyt rientää!
Ninnillekin iso rutistus ja voimalähetys!

Ja kiitokset tähän väliin ihan koko porukalle myötäelämisestä!! Musta on niin ihanaa kuinka tämä porukka elää mukana. On ollut ihanaa lukea teidän kokemuksianne ja saada sympatiaa kun oma polla on ollut välillä leviämispisteessä. Iso halaus ihan jokaiselle!

Pikku2:n kuulumisia olen miettinyt monena päivänä.

Nyt syömään ja lepäämään.
Johanna 41+3

P.s. Johtuneeko sisätutkimuksesta vai rennosta olosta, mutta nyt supistaa taas kovalla kädellä. Hauskaa.
 
Tuuli!
Heh Johanna käynyt hakemassa vähän vaihtelua ;) Muistan NIIN tuon loppupäivien fiiliksen, sillä meidän M:hän syntyi viikoilla 41+5. Luulisin, että Hänenkin on sieltä vaan kohta tultava :)

Ässälle suuren suuri halaus ja jaksuja odotteluun!

Mukavaa, että viikonloppuna on ollut onnistuneita 1-v ja 1/2-v synttäreitä. Kiitos Senoralle kakusta!!! Laittakaahan kaikki kuvia näytille tuonne suljetulle!

Pääsittekö Omppu teen korvia näyttämään lääkäriin? Ihan pikkusen vaan hymyilytti tuo sun lause "kyl mäkin tykkään susta" :) Kiva kuulla, että ollaan samoilla linjoilla tässä näinkin tärkeässä asiassa.

Senora: M herää aika tasaisesti klo 7.15 - 7.45 välillä. Mä taidan jättää miehen kontolle tuon heräämisen aikaistamisen ;) Kaikkien viisaiden neuvojen jälkeen ollaan tultu kyllä siihen tulokseen, että viedään M autolla päiväkotiin tai siis mies useimmin vie ja mä sit haen. Säästetään näin aikaa ja hermoja. Kahdeksaksi olisi tarkoitus viedä, joten riitänee, kun M herää siinä 7.15 - 7.30. Eipä siinä aamulla kai kovin kummosia tehdä eli Ämmälle vaatteet päälle ja menox.

Juupa täällä on hirveällä tohinalla ja viime hetken paniikissa tehty kaikkea, mitä ei ole muka aiemmin äippälomalla ehtinyt tehdä. Niin ja vanhoilla työpaikoillakin on tullut käytyä. Huomenna olis tarkoitus lähteä siskon perheen luokse kyläilemään ja siellä vierähtääkin koko loppuviikko. Ja sitten niin kuin Kapriskin osuvasti totesi "show must go on". Ja vaikka en täällä jatkossa varmaan ihan joka päivä ehdikään käymään, niin ajatuksissa olette ihan jokainen ihan joka päivä.

Ninnille vielä erikoistsempit! Kyllä jo soisi, että teilläkin helpottaisi.

Ai niin ja vielä Omppu kyseli äippäpakkauksen toppapuvusta - ei olla käytetty, mutta ainakin vielä pari viikkoa sitten se mahtui Ämmän päälle ihan hyvin.

Mukavaa viikkoa kaikille! Ja josko joku ystävällinen sielu lähettäis mulle tekstarin, kun Hän päättää tulla maailmaan. Voi tietty olla, että pääsen jokusen kerran kurkistamaan tilannetta siskon koneelta.

Tuuli
 
T-T
Äkkiä taas kurkistelemassa..
Kuulostaapas tutulta Johanna :) Ihan tuota lorahtelua myöten. Mullahan oli siis 41+3 illalla sitä, jonka itse kyllä tunnistin aikaisemman kokemuksen perusteella. Kätilön vaihdon vuoksi sitä ei sitten koskaan edes tsekattu, koska jälkimmäinen kätilö oli sitä mieltä (vanha nuiva harppu!), että ei se lapsivettä ole, kyllä sitä sitten kunnolla lorahtelisi. No, mulla oli se reikä tosiaan siellä ylhäällä kalvoissa ja synnytyssalissa sitä sitten vasta alkoi uudelleen tiputella (just kun kylpyyn haaveilin).
Kiltisti kyllä Johanna on ohjeita noudattanut :-D Joten eiköhän me sitten huomenna synnytetä, niinku on vähän kaavailtu!
Nyt suppareita ja pikaista synnytystä! Mene kuitenkin ajoissa, sillä 4 sentistä menee kaksi tuntia parkaisuun ;-) Jos siis loppuun asti jälkiä kuljet... Onnea matkaan!

TAASyhviikkoaviettävä-Tehis
 

Yhteistyössä