[b]EX-Kermit 32 - LOKAKUU[/b]

  • Viestiketjun aloittaja Omppu75
  • Ensimmäinen viesti
-Niksu-
Kyllä HÄNtä on nyt synnytetty niin pitkään, hartaasti ja isolla porukalla, että saa tämä odotus jo riittää.. =) Onneksi siis sairaala osallistuu talkoisiin, jos HÄN ei sieltä lukaalistaan päätä omatoimisesti liikahtaa oikeaan suuntaan! Mies vähän hymyli mulle vinosti, kun piti aamupvällä kesken haravoinnin laittaa Senoralle viestiä ja kysyä miten Johanna voi.... Mutta kun vaivaa, niin vaivaa, no can do...

Sairastelijoille pikaista paranemista, Ässälle pitkää pinnaa ja sitkeää otetta siitä kirveestä, Tehikselle jaksuja sinne yh-viikolle ja niitä samoja Ninnillekin, Tuulille mukavia viimeisiä äippislomapäiviä sinne reissun päälle ja kaikille tasapuolisesti maanmainiota alkanutta viikkoa!

Niksu, joka on alkanut harrastaa pilatesta ihan kotioloissa joka armoitettu ilta...=)
 
T-T
Höh, olin aivan varma, että täällä on viesti matkalta sairaalaan.
Ilmoitus HÄNelle: Tänään on SE PÄIVÄ. Tervetuloa pikkuinen!
Vielä kerran Johannalle onnea matkaan ja toivotaan, että kaikki menee hyvin.

Nyt kun nämä synnytysopit ovat näin tarkkaan tiedossa, niin voitais varmaan kirjoittaa kirja SYNNYTÄ OIKEIN (ja) HARTAASTI :)

Tuulille mukavaa reissua! Eiköhän se info aika nopsasti kulje..;-)

ÄssÄlle laitoinkin viestiä tuonne haaveilupuolelle. Mulla on teoria...

Teoreetikko-Tehis
 
senora
Pikkusen taas hymynvire naamassa kun noita teijän eilisiltaisia juttuja luin... Tuuli onnistui kiteyttämään varmaan meijän kaikkien aatokset siitä että pian päästään synnyttämään... Toivottavasti Jossu sai yön huilattua ... tai viestihän loppui siihen että suppailee kivasti. Tuulille mukavaa reisua... mä voin laittaa tekstaria sitten KUN/JOS jotain tapahtuu.

Vai Niksun mies hymyili kun tekstasit eilen. Juu samaa teki meijän mies kun viesti tuli. Mä siinä imetin N:ää ja testasin takaisin... Ei siis ekaks viestiin reagoinu, sit kyseli että kuka se oli, ja mitä se oli. Yritä siinä sit pitää pokka ja selittä.. Siinä sit Niksun kans todettiin että jos joku ois pari vuotta sitte väittäny/ennustanu tosissaan että sä kiinnyt joihinki nettipalstalaisiin niin kovasti, että tekstiviesteillä pitää toisilta nettiystäviltä kysellä kolmansien kuulumisia... NIIN, kuka olis uskonu tuon toteutuvan. Mä oisin ainaki nauranu ja en ois uskonu... Mutta niinpä on että jos ei nettiin pääse, niin pakko on jollekulle tekstaria laittaa... Ja ihan kiva on noita viestejä ollu saadakki. Montakohan viestiä on synnäriltä/ultrasta tullu ja oon nitä terviisiä saanu tänne palstalle kiikuttaa...

T-T on käyny nostalagisoimassa vuoden takaisia juttuja... iiks.. Voimia sinne yh-arkeen.

Tänään on sit ohjelmassa karvarilla käynti ja isäkuukaudesta ilmoitus pitäis viedä Kelalle... Sit vois miettiä kylillä ollessa, että ennättäiskö viedä kumin paikkaukselle... ;) Takarengas on ollu jo jonku aikaa sellainen, että viikossa vajoaa ilmat. Viikonlopun aikana vararengas sit vaihettiin tilalle ja renkaasta löytyi ruuvi!! juu tarkkaan ajettu.
Jospa mies ennättäis päästä ottaa ennen-kuvan ja sit joskus jälkeen-kuvan. Ihan leikkuuta oon aatellu. Eihän tälle päälle oo tehty mitään sen värinoton jälkeen ja se oli --- ööö --- silloin kun jäin äippikselle...

 
T-T
Pakko kertoa hiukan vastaava juttu, kun nuo teidän tekstarihommat..
Lauantai-iltana istuttiin isännän kanssa piiiitkään ja hartaasti soffalla rupatellen. Kello oli varmaan yksi yöllä, kun nukkumaan lähdettiin. Soffalta kun noustiin, niin sanoin, että mun on kyllä ihan pakko mennä vielä netin kautta. Pakko kattoa, onko yksi palstakamu jo synnyttämään päässyt... Hiukan tuokin naureskeli :)

 
**Johanna**
Hah...Tehis ja Niksu..
Mä puhun kyllä mun miehelle teistä; Tehiksen viimevuotinen kärvistely on kerrattu moneen kertaan. Hän sitten aina välillä kysyy kun istun tässä, että: "ookko taas siellä elleissä?" =0)

Voi Senora kun olisinkin saanut unta kuulaan, vaan ei. Kyllä tämä jatkuu nyt loppuun asti kun alkoi taas uudelleen. Ehkä pari tuntia taas unta tallessa: siunattu päivänvalo, pian pääsee nukkumaan!! Supistukset sen kun napakoituu vaan yö yöltä, mutta hän ei tule. Eilen kävi ilmi, että hän on nenä ylöspäin. En tajunnut koko hommaa, että mitä se tarkoittaa ennenkuin sitten yöllä kun täällä heiluin. No sitten googlettamaan ja voi kauhistus. Koskaan, siis KOSKAAN ei saisi googlettaa mitään synnytykseen liittyvää. Suurinpiirtein kaikki avotarjontavauvoja synnyttäneet ovat revenneet kamalasti ja ponnistusvaihe on kestänyt ikuisuuksia ja hätäsektioihin on päädytty. Mä en nyt suostu vielä laskeutumaan hysteriaan, pitää kysäistä sairaalasta, että mitä tämä tarkoittaa. Onko kenenkään muun jälkikasvu ollut nenä ylöspäin? Perätiloja on ollut ainakin mutta muita "tarjontavirheitä"?

Nyt aamukahvi.
Johanna 41+4
 
Jazz hyvin pikaisesti ennen neuvolaa
Voihan harmitus kun HÄN ei ole vielä päättänyt luopua yksiöstään. Ja että siellä nenä ylöspäin majaillaan. Höh.
Mulla ei ole kokemusta täydellisestä avotarjonnasta, mutta kummatkin lapsukaiset ovat tulleet hieman pää vinossa. Jiillä oli pää takakenossa, eli nenä edellä oli sieltä maailmaa tulossa katsomaan. Repeämiä ei ole tullut, mutta avautumis- ja ponnistusvaiheet ovat olleet suhteellisen pitkiä ja lapset on autettu maailmaan imukupilla ja siitä syystä on tehty eppari. Jiin synnytyksessä oli enempi härdelliä eikä niin hyvät muistot. M:n synnytys oli kaikin puolin ihan kiva kokemus eikä loppujen lopuksi kestänyt niin pitkään kun vauhtiin päästiin.
Sitä ennen täällä tosiaan Tehiksen ja Kirpun kanssa yhdessä kärvisteltiin yöllisten suppareiden kanssa ja laitokselle mentäessä olin sormelle auki ja oli niin epäkypsää kuin olla voi. Eipä siinä tilanteessa hirveästi naurattanut kun vielä passittivat takaisin hakemaan lisää suppareita.... mutta loppu hyvin kaikki hyvin. =)
Kiva kuulla että HÄNtä ruvetaan hätistämään keskiviikkona ellei ole sitä ennen syntynyt. Tsemppiä ja onnea matkaan sekä tervetulotoivotukset hänelle!

ÄssÄlle tsemppiä! Enää yksi yö. Toivon kovasti että kaikki olisi ok.

Ninnille myös hurjasti jaksuja!

Niksu siellä ruvennut pilatesta harrastamaan, ihana laji! Teetkö dvd:n avulla vai miten harjoittelet?
Hitsi, mä pistin just meidän vaunut myyntiin ja niistä on ollut hirveä kysyntä. Tänään tulee yksi pariskunta niitä katsomaan ja uskon että päästään kauppoihin. Mutta jos ne ovat vielä loppuviikosta kaupan voi laittaa sulle viestiä niin voit tarjota kaverillesi.

Tuulille oikein ihanaa viimeistä lomaviikkoa ja tsemppiä uuteen työhön ja arkeen!

Tehikselle tsempityksiä yh-viikkoon! Ja kaikille teille ihanaa päivää!

Jazz
 
T-T
Voih, ei siis mitään uutta auringon alla..
Niin, minä en suinkaan ollut ainut kärvistelijä näihin aikoihin vuosi sitten. Näistä muistakin kärvistelytarinoista olen aina välillä yrittänyt muistutella..
Avotarjonnasta ei kokemusta täälläkään, kaikki tulee kovaa, korkealta ja "oikeassa" asennossa :)

Taaskohtamennäänlujaa-Tehis
 
**Johanna**
Jazz, juu mä olen lukenut viime vuotiset ketjut jo muutaman otteeseen ja jännittänyt teidän synnytykset näin jälkikäteen. =0) Se oli ihan parasta draamaa, kun sut passitettiin vielä kotiin. Ja kukas se olikaan kuka oli ihan rauhallinen ja söikin vielä ennenkuin lähti laitokselle, vaikka oma äiti oli ihan hermona.

Näitä munkin juttuja on hauska lukea sitten vuoden päästä. Luin jossain vaiheessa nekin ketjut läpi, missä odottelen E:tä, ihan ns. "tavisketju", mutta tosi aktiivinen sellainen. Otin ne sitten itselleni talteen, kun ei näistä tiedä, että miten kauan ne säilyy. Olkoon E:lle muistona sitten joskus.

Unta kuulaan.

-J-

P.s. Kätilötäti sanoi, että vauva ehtii vielä heiluttamaan päätään sinne ja tänne ennen synnytystä, että huoli pois. Näin teemme.
 
senora
Voi harmistus, kun Jossu on viel kotona... Koita kuitenki ottaa rennosti ja huilata sen mitä pesueelta kerkiät. Vai nenä ylöspäin... voi toista... Mutta huomenna on jo keskiviikko.

Mä rentoilin kyllä silloin helmikuussa koko edellisen viikon: lauantaina oltiin rankametässä ja pilkillä, sunnuntaina pilkillä.. sit oli pesänjakohärdelliä ma ja ke... Torstai oli toivoa täynnä kun suppareita tuli aamusta lähtien... Mä en etukäteen tienny missä asennossa toi meihän Ihime oli... Jälkeenpäin synnytyspapereista luin että oli takaraivotarjonta. En sit auennu sitä neljää senttiä enempää ja sektioon mentiin... ja neiti näki päivänvalon lauantaiaamuna... No joo ... filmi pyörii tuossa silmien edessä ja omat olot muistuu mieleen. Kärsivällisyyttä Jossulle...

 
Taustalta
Hei

Olen lukenut teidän viestejänne aktiivisesti, vaikken tuohon odotusvaiheeseen nyt kuulukaan.
Mutta todella hyvä vinkki tuli äsken Johannalta. Tulostakaa ja ottakaa talteen vanhat ketjunne vauvojenne odotuksista. Ne on kultaakin kallliimpia aarteita sitten joskus lapsillenne. Ja myös teille itsellenne. Myös ne ikävät ketjut.

Tsemppiä ja haleja kaikille.
 
safiiri,
Mulla oli kolmosen ootusketjun jutut tallessa koneella vaan ku kone onneton kaatu nii sinne meni. Oiski pitäny tulostaa kaikki raapustukset.

Johannalle tsempityksiä. Ihana ajatus että huomenna tulee sairaalan väki apuun, jos ei Tapaus päätä syntyä sitä ennen itte :)

Ässälle kans tsempityksiä jaksaa oottaa huomista ultraa.

Ny meen, porukka hermostuu.
 
Katzu
Heissan

Ei siis edelleenkään mitään uutta siis sitä tietoa, mitä tässä on varttunut jo jonnin aikaa ;) Jospa Hän ymmärtäisi alkaa katselemaan muuhun suuntaan. Peukkuja edelleenkin

Meillä kyllä M on vielä kesäajassa.... aamulla herää vanhaan aikaan hyvin iloisena....

Senora helmikuussa?????? Vai onko täällä nyt yksi pöljä???? :)

Saisinkohan tänään pestyä kadunpuolen ikkunat. Aurinko jos paistaa niin ei näytä kovin kivalta... sisäpuolelta pesu ei auttanut asiaa.

Menen tästä nyt katsomaan kun M päästelee erittäin kovaa ja korkelta olevia ääniä pienestä suustaan :)



 
-Niksu-
Tehikseltä pukannu bisnesidean heti aamusta - tietysti me kirjoitetaan kirja näistä porukan synnyttämisistä... =) Olis siinä ainakin sivutolkulla luettavaa, draamaa ja trilleriä... Loistava idea!

Ja Johannaa jännätään edelleen..... Onneksi huomenna on jo keskiviikko! Noista tarjontavirheistä en tiedä mitään, meillä on molemmat puskeneet ihan pää edellä tulemaan. Mutta varmaan tuo stressitön asennoituminen on nyt paikallaan, mistäs HÄNestä tietää, kuinka päänsä ennättää vielä kääntää ennen suurta loppunäytöstä. Onnea matkaan edelleen, toivottavasti Tehiksen ennusteet pitävät paikkaansa!

Mä kans mietin tota Senoran helmikuuta...

Ja joo Jazz, ihan dvd:n kanssa teen liikkeitä. Mulla on sellainen kiinteyttävä versio ja jumppapallo versio, että voi välillä vaihdella eikä kyllästy. Selkeästi huomaa, että apua on ainakin kehon liikkuvuuteen saanut noista. Tuon pallon kanssa temppuilu tahtoo olla vielä vähän hankalaa kun tasapaino on olematon (siksi jumppailen suljettujen ovien takana, vaikka perhe kovasti haluaisi nähdä kun äippä kiikkuu pallon päällä...). Mutta ihan mahtava liikuntamuoto kertakaikkiaan, se on tyydyttävä kotonatehtäviin versioihin kun ei tuo kodin ulkopuolinen harrastustoiminta tahdo onnistua tuon reissaavan miehen takia.

Nyt tarvii mennä etsimään sopiva kuva, jonka voi laittaa paikallislehteen isänpäiväonnitteluun. Me ei olla koskaan harrastettu moista, nyt voisi olla hyvä hetki aloittaa. Ajattelin, josko laittaisin sen saman räkänokka-kuvan, joka on suljetullakin...=) Se on ainakin meidän perheen tämän hetkinen teema...;-)

Leppoisaa tiistaita!

Niksu ja ympäriinsä viuhtovat ännät
 
senora
siis huhtikuussa... helmikuussa kävin karvarilla ja sillee rentousin... hoolla alkavia kuukausia kuitenki. tuntuiko Katzu kivalta kun pääsi napauttamaan takaisin?? *nauraa leveästi*-- juu ja Tiuhtilla ultra ... eipä uskois että töikseen pitää kirjoitella juttuja kun tollaisia virheitä tulee... mut oonki lomalla enkä töissä ;)


 
Omppu75.
Täällä se rouva J siis edelleenkin heiluu :) Jaksamista, jaksamista.. kohtahan se on keskiviikkokin jo.

Ninnille kovasti voimia. Kurja tilanne edelleenkin siellä päällä.. Mutta tytöllähän on tosi hyvät mitat, että ei ainakaan nälkää näe.

Tiuhtin kuulumisia jännätään täälläkin!

Nyt ei jaksa muuta. Tällekin sitten se prkleen flunssa iski, mutta mitäs uutta toi nyt on... :/. Alkaa olemaan vakio tämä puolikuntoinen olotila.

( ´ )

Jaa mikähän tarjonta sillä Tuulin Luurilla mahtoikaan olla, tää lahopää ei ainakaan muista..
 
T-T
Pientä galluppia vain ajattelin.. Kuinka moni teistä omistaa sen Kalevala Äiti-Lapsi -koruhärdellin? Samaan upotettu vai erikseen ja minkä värisillä kivillä?

Tääomistaavarmaankohtajatuleevähänkalliiks:-D-Tehis
 
-Niksu-
Safiiri: juuri se.

Johanna: muistelen että Herra Luuri oli tulossa otsikko edellä, mutta voin olla väärässäkin.... Tarkistetaanpas Tuulilta....

T-T: mulla ei oo sitä korua, mut haluaisin niin, että ne kivet upotetaan samaan. Koska mulla on niitä tavis-heloja ja ne on aika raskaita ihan yksittäinkin, eli jos samassa ketjussa kiikkuis useampi, niin olis aika painava. Ja sit koska kivet on upotettu samaan, haluaisin kaikkien olevan saman värisiä...
 
T-T
Mäkin olen luullut, että on liian raskas, jos kaikki erikseen. Just yhdellä äipällä näin kolme helaa samassa ja näytti tosi hyvältä, eikä kuulemma painavakaan ole.
Mutta mites jos niitä onkin v.... neljä ;-) Niin ja upotuksia kait voi tehdäkin vain kolme. Ja kivethän pitäis olla vähän sukupuolen mukaan. Vaikeeta vaikeeta.. Kuinkahan vaikeaksi tämä muuttuu, kun ilmotan isännälle, että menen sellasen tilaamaan :-D Tuskinpa se sanoo mitään. Yrittää vaan omaatuntoa vähän kohentaa, kun on lähes koko syksyn reissannu.
 
-Niksu-
Jep, Tuuli vahvisti että otsalohko edellä oli Luuri tulossa vaan ei mahtunut...=)

Mitenkäs T-T jos nappaat kaksi helaa ja niihin sitten laitat molempiin kaksi kiveä. Siis nyt. Ja jos sitten viidennen saat lisättyä, niin hälle ihan oma hela?
 

Yhteistyössä