[QUOTE="vieras";23010388]Masennus tai kaksisuuntainen ei silti selitä tuolla tavalla ailahtelevaa käytöstä. Jonkinlaista persoonallisuushäiriötä siinä on pakko olla taustalla. Helpoimmalla pääset, kun jätät miehen kanssa selvittelyt mahdollisimman vähäisiksi.
Oma kokemukseni (jonka mielellään nuoruudesta unohtaisin) oli lyhyt suhde eronneen kymmenen vuotta vanhemman miehen (kahden lapsen isän) kanssa. Hän oli alkanut seurustelemaan uuden naisen kanssa ja kosti minun tietämättäni kanssani heidän tilapäisen välirikon. Samaa mielialojen vaihtelua lipevyydestä normaaliuteen ja täydelliseen tunnekylmyyteen ehdin sinä aikana näkemään. Omia hälytyskelloja ei ihastuksen vuoksi herättänyt miehen jutut väkivaltaisesta nuoruudesta (katutappelut), kertomiset siitä, kuinka välttelee lastensa huoltajuusmaksuja hoitamalla veljen kanssa firman palkat pimeästi ja erikoinen tapa käsitellä vähän rajusti kissaa. Palasivat ikävä kyllä tyttöystävänsä kanssa yhteen ja nuori kissa (joka oli myös lasten) vietiin yhtäkkiä vaan piikille (kertoo impulsiivisuudesta sekin).
Kai tämän sinun juttusi kautta olen elänyt jotenkin omaakin menneisyyttä. Opetuksena itselle oli, että jos ihmisellä ei ole normaalia tunne-elämää, niin välttele kaikin keinoin ja turha yrittää toimia samoin kuin tavallisten ihmisten kanssa. Kostokin hyödytöntä, koska ei tuollainen ihminen mitään opi (ja vähän kuin kostaisi jollekin vajaamieliselle). Voi olla myös vaarallinenkin. Kesti aika kauan, ennen kuin kokemuksesta pääsi yli, mutta sekopäätutka on siitä hieman kehittynyt eli edes jotakin hyötyä edes.[/QUOTE]
Juuri luin, että masennusoireina erityisesti miehillä on lisääntynyt aggressiivisuus. Olkoonkin niin, en siltikään ota tappouhkauksia hyvällä, ja asiasta sanomalla sellaisen pitäisi loppua. Vaan eipä loppunut. Kerran jopa itkin hänelle kuinka paljon minuun sattuu, kun hän huutaa minulle kaiken maailman ilkeyksiä.
Tosiasia on, että tällaisia asioita ei toiselta pimitetä, jos ollaan täysjärkisinä ja tosissaan liikkeellä. Tunnen itseni nyt myös petetyksi ja jollain tapaa naurunalaiseksi. Eikö hän luottanut minuun riittävästi? Kuitenkin oli valmis perustamaan perheen kanssani. Todella todella kummallista käytöstä. Toinen tosiasia on, että hän ei voi parantua tilastaan, jos asumme yhdessä. Paraneminen täytyy tehdä yksin tai sitten perheen tuella. Mutta ei näin minun kanssani, koska minä en edes tunne koko henkilöä. Kenenkään voimat eivät voi riittää itsetutkiskeluun ja omaan paranemiseen SEKÄ parisuhteen pelastamiseen. En tiedä mikä osa näkemästäni on todellista tervettä häntä itseään ja mikä taudinoiretta...en edes tiedä, olivatko hänen tunteensa todellisia. Voi miten minua onkin huijattu ja pahemman kerran.. Molempien kannalta ero on paras ratkaisu. Kunpa aika olisi ollut toinen ja hän olisi ollut päästään kunnossa. Kovin surullista